بازدید 3204

صدیقی: سه گروه هستند که به بی‌حجابی دامن می زنند

امام جمعه موقت تهران درباره عضویت ایران در سازمان شانگهای گفت که این اتفاق نقطه عطفی بود در دولت سیزدهم و با روی کار آمدن یک سید خدا به دست آمد و در جنبه های مختلف دیپلماسی سیاسی و بین المللی و اقتصادی گشایش ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ 07 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه روح و جان و حقیقت و ضمانت اجرا و بقای دین ولایت امیرالمومنین(ع) است، گفت: روز غدیر روز همه انبیاء است. امروز روز بیعت با ولی امر است تا روز قیامت. حیات این روز به حضور مردم در صحنه و بیعت با ولی امرشان ارتباط دارد. ولایت امیرالمومنین(ع) تداوم ولایت پیامبر اکرم است و همین طور ولایت فقیه تداوم حرکت انبیاء است. اگر امیرالمومنین (ع)در میان ما بود دست در دست او می گذاشتیم و با او بیعت می کردیم اما افسوس در غدیر نبودیم.

وی ادامه داد: امروز پرچم غدیر به دست آیت الله العظمی امام خامنه ای است و من با شما هم صدا می شوم و می گویم «ما همه سرباز توییم خامنه ای».

صدیقی در ادامه با اشاره به مراسم های مربوط به روز عیدغدیر گفت: برنامه ها و همایش های گسترده و پر تعدادی در سراسر کشور برگزار شد. هر خانه یک اطعام و یک پرچم و یک جشن را برگزار کردند و همان ساز و کاری که برای اربعین استفاده کردند ان‌شاءالله برای روز غدیر هم پیش بگیریم.

امام جمعه موقت تهران گفت: بیعت با ولی فقیه را در عالم معنا بین خود و ولی خود تجدید کنید. آنکه از همه به معصومین نزدیک بود امام خمینی (ره) بود و امروز الگوی ما در تمام شئونات، مولای ما امام خامنه ای است.

وی درباره عضویت ایران در سازمان شانگهای گفت که این اتفاق نقطه عطفی بود در دولت سیزدهم و با روی کار آمدن یک سید خدا به دست آمد و در جنبه های مختلف دیپلماسی سیاسی و بین المللی و اقتصادی گشایش ایجاد کرد. ایران در کنار قدرت های شرقی در چارچوب یک سیاست متوازن پذیرفته شد و اخیرا هم عضویت ما در سازمان شانگهای دائمی شد که دارای برکات و مصالح ملی و عزت کشور است.

صدیقی درباره حمله وحشیانه صهیونیست ها به منطقه جنین اظهار کرد: خوشبختانه مقاومت جانانه مردم فلسطین کاری کرد که نتانیاهوی بی شعور که تلاش داشت با حمله به مرکز ثقل مقاومت، یک پوشش سیاسی برای آرام کردن داخل خودش ایجاد کند، شکست خورد.

امام جمعه موقت تهران درباره مساله حجاب با بیان اینکه کشف حجاب ریشه در سیاست انگلیسی ها دارد و اولین کسانی که این مساله را دامن زدند بهاییان بودند، گفت: اما اینها مواجه شدند با زنان اصیلی که دست از صیانت و حجاب خود برنداشتند. در زمان قاجار و وقتی در دوره رضاخان دستور کشف حجاب آمد تا مدتها میلیون ها بانوی ایرانی جرات نداشتند از خانه بیرون بیایند و اوج ددمنشی کشف حجاب این بود که دست به تخریب خانواده زدند و حرام زادگی توسعه پیدا کرد که اثرات آن را در جنگ ها دیدیم.

صدیقی ادامه داد: کانون خانواده از هم پاشیده شد و رضاخان با سر نیزه چادر و عمامه ها را برداشت اما سپس با قیام خراسان مواجه شد با جسارت به حریم امام رضا (ع)هزاران زن و مرد را به خاک و خون کشید و حرمت و حریم حرم و خانواده ها را شکست.

خطیب جمعه تهران افزود: وقتی دیدند با سر نیزه و زور نمی توانند چادر از سر زنان بردارند به سمت کارهای فرهنگی آمدند اما بدانید مساله کشف حجاب مساله فردی نیست و از احکام سیاسی و عمومی است. حجاب اعلام اجتماعی بودن بانوان است؛ حجاب که در خانه موضوعیت ندارد! وقتی به خاک‌مان تعرض شد این همه شهید و قربانی دادیم در جنگ. حالا مساله تعرض به خانواده است.

صدیقی گفت: مسئولان ما تا جایی که با رییس جمهور و روسای قوای قضاییه و مقننه در ارتباطم می گویند از وضع پیش آمده که از سوءاستفاده های مرموزانه آشوبگران بود، ناراحتند.

وی گفت: سه گروه هستند که به بی حجابی دامن می زنند؛ یک گروه مزد می گیرند که در میان آنها بهایی ها هستند و از خارج به آنها پول می دهند برای عادی کردن کشف ححاب. گروه دوم بچه های غافلند، که نمی دانند این مساله قانون کشور و موضوع صریح قرآن است و بیش از یک میلیارد به آن پایبند هستند و از الزامات اجتماعی بانوان است و این حیا و کرامت اخلاقی است و مانع رشد اجتماعی هم نیست.

خطیب جمعه تهران گفت: توقع است قاطبه زنان مومنه و با شرافت ایران که کشف حجاب را اهانت به خود می دانند، به این مساله حساس باشند و در هر محله ای برنامه خاصی برای کسانی که نمی دانند و آگاه نیستند داشته باشند اما با محبت و نوازش.

وی ادامه داد: اما دستگاه های ما باید برای شبکه های معاند که در این خصوص فعال هستند برنامه داشته باشند.

صدیقی اظهار کرد: گروه سوم هم تابع باد هستند و یک نوع لجاجتی دارند و می خواهند خودی نشان دهند که برای آنها هم آموزش و پروش و دانشگاه و حوزه علمیه و غیره و شبکه های مجازی با همه امکانات باید کار کنند و با انگلیس حرام زاده و بهاییت مقابله شود تا بیش از این امام زمان ما ناراحت نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی