بازدید 3537

طرح اسرائیل و آمریکا برای احداث جاده از دبی به حیفا

روزنامه اسرائیلی نوشت: دولت اسرائیل و دولت آمریکا طرحی را پیش می‌برند که شامل احداث جاده‌ای مستقیم و ممتد از امارات به بندر حیفاست که از عربستان و اردن هم می‌گذرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 07 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، طبق نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، هدف از این طرح، صادرات کالاها از شرق دور به اروپا از طریق اسرائیل اعلام شده است.

طبق این طرح، کامیون‌ ها کالاها را در این جاده خاکی حمل خواهند کرد. این جاده هزینه‌های حمل و نقل را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و زمان حمل و نقل کالا را در مقایسه با وضعیت فعلی کوتاه می‌کند.

این روزنامه افزود: برنامه این جاده که توسط وزارت امور خارجه اسرائیل و دولت ایالات متحده تهیه شده است، دوره حمل و نقل کالا را از چند هفته به دو یا سه روز کوتاه می‌کند و هزینه‌های آن را حدود ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

همچنین قرار است که این طرح به بحرین و عمان گسترش پیدا کند. مقامات رژیم صهیونیستی معتقد هستند که احتمال پیشبرد این طرح نسبتاً سریع و قبل از توافق مورد انتظار برای عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی وجود دارد. آنها همچنین مدعی هستند که همه طرف‌ها از کوتاه کردن مدت زمان و کاهش هزینه‌های حمل و نقل میان خاور دور و نزدیک و اروپا سود خواهند برد.

طبق این گزارش، این جاده بر اساس خیابان‌های موجود است و برخی از آنها علاوه بر آسفالت کردن نیاز به اصلاح دارند.

طبق نوشته یدیعوت آحارونوت، این طرح همه کشورها و طرف‌ها را موظف می‌کند درباره استانداردهای مربوط به کامیون‌ها به توافق برسند تا بتوانند بین همه کشورها سفر کنند و همچنین آنها باید درباره گواهینامه رانندگانی که مجاز به رانندگی بدون مانع در تمام مسیر هستند، توافق کنند.

بر اساس این طرح، این جاده برای گردشگری و سفر مورد استفاده قرار می‌گیرد و این پروژه باعث ارتقای توافقات میان رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه در زمینه حمل و نقل، زیرساخت‌ها و علم خواهد شد.

همچنین منابع آگاه اعلام کردند که اجرای این پروژه در پی امضای «توافق ابراهیم» و تعهد آمریکا به توافق‌های عادی‌سازی روابط با ادعای تغییر چهره کل خاورمیانه ممکن شده است.

به نوشته این روزنامه، دولت آمریکا همزمان با این طرح، همچنان به طرحی برای گسترش خط آهن برای اتصال خلیج فارس به اسرائیل و از آنجا به اروپا ادامه می‌دهد.

یدیعوت آحارونوت در این باره گزارش داد: تکمیل پروژه راه آهن سال‌ها طول خواهد کشید و این در حالی است که راه زمینی در زمان کوتاهی قابل اجرا و بهره برداری است.

این روزنامه به نقل از الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز نوشت: وزارت امور خارجه در تلاش است «دایره صلح را گسترش دهد و پروژه‌های منطقه‌ای را که موقعیت اسرائیل در خاورمیانه و ثبات منطقه را تقویت می‌کند،» افزایش دهد. این میزان از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی به پیشرفت تجارت میان دولت‌ها و میان آسیا و اروپا کمک می‌کند و در نهایت به رونق کشورهای شریک در آن منجر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست