بازدید 4187

حرکت طلای سیاه در مسیر نزولی ادامه دارد؟

قیمت نفت در آغاز معاملات روز دوشنبه تقریباً بدون تغییر باقی ماند زیرا نگرانی ها در مورد چالش های اقتصاد جهانی و افزایش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا،گمانه زنی های مربوط به کاهش عرضه اوپک پلاس را خنثی کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 03 July 2023

IEA: Global oil demand to peak before the end of the decade

به گزارش تابناک اقتصادی، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از 0.8 درصد افزایش در روز جمعه، امروز با 4 سنت افزایش به 75.45 دلار رسیده است. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز پس از رشد 1.1 درصدی در جلسه قبل، با 3 سنت افزایش امروز 70.67 دلار در هر بشکه معامله شده است.

قیمت نفت برنت برای چهارمین فصل متوالی در پایان ماه ژوئن سقوط کرد در حالی که نفت سبک آمریکا نیز دومین افت سه ماهه را تجربه کرد زیرا دو اقتصاد برتر جهان، یعنی آمریکا و چین، با کاهش رشد اقتصادی در سه ماه دوم 2023 روبرو شدند.

نگرانی ها از کاهش بیشتر رشد اقتصادی که به تقاضای سوخت لطمه می زند و انتظارات نسبت به افزایش مجدد نرخ بهره فشار زیادی را بر قیمت جهانی نفت وارد کرده است.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا در یادداشتی اعلام کردند: گمانه زنی های صعودی در مورد نرخ بهره ، نگرانی ها را در مورد چشم انداز تقاضا که بر قیمت نفت تأثیر می گذارد، افزایش می دهد.

نرخ‌های بهره بالاتر می‌تواند دلار را تقویت کند، کالاها را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر کند و همچنین تقاضای نفت را کاهش دهد. این در حالی است که در نظرسنجی ژوئن رویترز، اقتصاددانان و تحلیلگران پیش‌بینی قیمت نفت برنت را به 83.03 دلار در هر بشکه در سال 2023 کاهش دادند. بر اساس نظرسنجی بخش خصوصی Caixin/S&P Global، رشد فعالیت کارخانه ها در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، نیز در ماه ژوئن کاهش یافته است.

با این حال، برخی تحلیلگران انتظار دارند که پس از آنکه عربستان سعودی، در ماه جولای، یک میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش داد، آن هم در شرایطی که آمریکا به تدریج در حال تکمیل ذخایر استراتژیک نفت خود است، عرضه ها کاهش یافته و در نتیجه قیمت نفت افزایش یابد.

تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets می‌گوید: کاهش‌های چندگانه تولید اوپک پلاس قیمت نفت را بالاتر از سطوح کلیدی نگه داشته است که ممکن است شاهد کاهش بیشتر تولید توسط این کارتل برای حفظ ثبات بازار نفت باشیم.

با این حال، آخرین نظرسنجی رویترز نشان داد که تولید نفت اوپک در ماه ژوئن تنها اندکی کاهش یافته است، زیرا افزایش تولید عراق و نیجریه تأثیر کاهش تولید توسط سایر کشورها را محدود کرده است.

داده های بیکر هیوز نشان داد که تعداد سکوهای نفتی فعال در آمریکا در هفته گذشته با یک مورد کاهش به 545 رسید که پایین ترین سطح از آوریل 2022 است، در حالی که تعداد سکوهای گازی با 6 مورد کاهش به 124 رسیدند که پایین ترین میزان از فوریه 2022 است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز جمعه اعلام کرد تولید نفت خام این کشور در آوریل به 12.615 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که کمترین میزان از فوریه تاکنون است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی