بازدید 4308
۷

آمار عجیب از وضعیت آب شرب تهران؛ ۶۰ سال پیش!

گزارشی تامل برانگیز از وضعیت آب شرب پایتخت در سال ۱۳۴۲ را بخوانید.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷ 27 June 2023

به گزارش تابناک، اطلاعات آنلاین نوشت: از جمعیت ۲ میلیون نفری تهران، ۷۰۰ هزار نفر آب چاه مصرف می‌کنند و ۱۵۰ هزار انشعاب آب تصفیه شده شبکه لوله کشی در سراسر تهران وجود دارد. در این گزارش که ۵ تیر ۱۳۴۲ در روزنامه اطلاعات منتشر شده، به انتظار شهروندان برای رسیدن شبکه لوله‌کشی به محلات اشاره شده است. در برخی از محلات مانند وحیدیه، مجیدیه و نارمک شهرداری تهران با حفر چاه عمیق آب منازل را تامین می‌کند. در برخی مناطق موسسات خصوصی تاسیس شده که در ازای دریافت ۲۰ الی ۲۵ تومان از فاصله ۸ متری از چاه حفر شده، آب را به منازل می‌رسانند. در محلاتی مانندامامزاده حسن، وصفنارد، شاه‌آباد نو، جی، سلیمانیه و مهرآباد نه آب لوله کشی وجود دارد و نه موسسات خصوصی جفر چاه عمیق. در این مناطق مردم در منازل خود چاه حفر کرده‌اند. در جنوب شرقی تهران و محلاتی، چون مسگر آباد، شهباز جنوبی، سید ملک خاتون، بی سیم و کوی کاه فروش‌ها به علت آلودگی آب‌های زیر زمینی، کمبود آب به شدت مردم را در مضیقه قرار داده. آغاز فصل گرما باعث شده که کمبود آب پایتخت بیشتر در رسانه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

آمار عجیب از وضعیت آب شرب تهران؛ ۶۰ سال پیش!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
بعد ۶۰ سال دوباره به همون مشکلات برگشتیم...تازه مشکل بی برقی هم به مشکل کم آبی اضافه شده
در گزارش فراموش کرده اند یا عمداً نیاورده اند که بخش اعظم تهرانی ها آب شرب مصرفی اشان از طریق قناتها و جوی های آب خیابانها و کوچه ها که در ساعات معینی در جویها روان میشد و هر خانه ای که آب انبار در زیرزمین خانه داشت با هدایت آب به آب انبار نیاز یکماه خود را ذخیره میکردند ! آب انباری که مملو از موجودات ریز آبی ( پلانگتون ها و انواع کرمها ) که آنموقع به خاکشیر معروف بودند ! ذکر این نکته هم جالب است که روزها و شبهایی که آب در جویها جاری میشد اگر تابستان بود بچه ها هم در همان جوی ها بازی و آب تنی میکردند همان آبها به آب انبارها هدایت می شد !
وای وای چقدر بد بوده اونموقع الان بهشته نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با 60 سال قبل مقایسه کردن
گزارشی تامل برانگیز از وضعیت آب شرب پایتخت در سال ۱۳۴۲ را بخوانید.
جواب: خوب خونديم ، منظور
خدا پدر و مادر کسی!!!!!!! که آب لوله کشی و احداث تصفیه خانه بهمراه سد کرج رو برای مردم تهران!!!!!!!!!!!! فراهم کرد بیامرزه آنهم در موقعیتی که مثل امروز مثل مردم سیستان منتظر آب رود هیرمند از افغانستان نیستیم!!!!!!!!!!!
سرزمین ما در منطقه ای خشک قرار دارد و همیشه با خشکسالی و کم ابی مواجه بوده است . امروز مهم این است که دولت و مردم با توجه به پیشرفت فناوری اب را به بهترین شکل استفاده کنند. دولت به حای سرمایه گذاری سنگین برای ساخت سدها باید روی بهبود شبکه ابرسانی برای جلوگیری از هدر رفت اب و استفاده از سیستم های پیشرفته تصقیه اب و بازچرخانی ان و همچنین کمک به مردم برای تهیه شیرهای کم مصرف کمک کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی