بازدید 6830
لوکاشنکو:

روسیه سقوط کند، زیر آوارش می‌میریم

رئیس‌جمهور بلاروس در سخنانی درباره وقایع اخیر در روسیه گفت اگر این کشور سقوط کند، «زیر آوار آن خواهیم مُرد».
کد خبر: ۱۱۸۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲ 27 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس سه‌شنبه (۲۷ ژوئن) گفت در جریان شورش مسلحانه در روسیه، به ارتش کشورش دستور داده بود «آماده نبرد» باشند. وی گفت: همه دستورات (لازم) برای رساندن ارتش به آمادگی رزمی کامل را صادر کردم.

رئیس‌جمهور بلاروس که کشورش بر اساس توافق با روسیه، بخشی از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی این کشور را دریافت کرده، پیش‌تر گفته بود در صورت تجاوز به خاکش وارد درگیری در اوکراین خواهد شد.

لوکاشنکو در ادامه سخنان امروزش در اشاره به شورش مسلحانه اخیر گروه نظامی واگنر در روسیه گفت: تماشای وقایع در جنوب روسیه دردناک بود. بسیاری از شهروندان ما آزرده شدند. 

وی افزود: نسل کنونی بلاروسی‌ها در حال آزمایش استقامت هستند--باید قوی‌تر از تهدیدی باشیم که بار دیگر مثل سایه بر سرزمین ما از سوی غرب افتاده است. در ۳۰ سال گذشته برای جنگ آماده می‌شدم، به همین خاطر امروز ما زیر آسمان آرام زندگی می‌کنیم. 

به گفته رئیس‌جمهور بلاروس، «در پس‌زمینه شورش در روسیه، مخالفان فراری بلاروس آماده اجرای سناریوی شورش مسلحانه خود بودند. سرویس مرزی بلاروس تقریباً هر روزه اقدامات تحریک‌آمیز در مرز بلاروس و کشورهای ناتو را ثبت می‌کند». 

لوکاشنکو در بخش دیگری از اظهارتش گفت: نیاز نیست از من یا پوتین یا پریگوژین زمانی که صحبت از امنیت داخلی است، قهرمان بسازیم. اگر روسیه سقوط کند، همه ما در ویرانه‌های آن خواهیم مُرد.

روسیه جمعه شب تا شنبه شب وضعیت پرتنش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. نیروهای واگنر تحت امر یوگنی پریگوژین تاسیسات نظامی در شهر جنوبی «روستوف» روسیه را تصرف کردند و پریگوژین اعلام کرد نیروهایش پیشروی را با طرحی برای رسیدن به مسکو آغاز کرده‌اند. 

در پی آن، رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی کوتاه و تند، اقدام آن‌ها را «خیانت در داخل کشور» و «شورش مسلحانه» خواند و درباره عواقب آن هشدار داد. ساعاتی بعد رئیس واگنر با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس موافقت کرد پیشروی را توقف و نیروهایش را در ازای دریافت ضمانت‌های امنیتی عقب بکشد. به این ترتیب شورش واگنر در کمتر از ۲۴ ساعت به پایان رسید.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی شب گذشته خود درباره وقایع اخیر در این کشور ضمن بیان این که «روسیه در برابر تهدیدات بزرگ از خارج از این کشور قرار دارد»، از نفش‌آفرینی رئیس‌جمهور بلاروس در حل‌وفصل بحران شورش واگنر تشکر کرد. او در سخنرانی دوشنبه شب خود افزود «دشمنان روسیه می‌خواستند کشور طی درگیری‌های داخلی، غرق در خون شود اما مرتکب اشتباه محاسباتی شدند».

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۱
زرشک
پاسخ ها
خان اوغلان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
زرشکو آخرین بار کیلویی 500 هزار خریدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
چرا دروغ میگی زرشک اعلا 120 تومنه
حلوایتان با ما
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
تو عامل و نوکر روسیه ای و در صورت سقوط پوتین بدون شک سرنوشتی بدتر از صدام خواهی داشت
خاك بر سرسرسپردت كنن لوكاش
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
اونایی که در جنگ روسیه و اکراین ،طرف اکراین و غرب رو میگیرن به معنای واقعی یا کاملا بی اطلاع و نادانند یا به معنای واقعی برده و سرسپرده غرب
روسیه یا حاکمش ؟
راضی به مرگ کسی نبوده اما خود کرده را تدبیر نیست پس منتظر سقوط و ریزشاوار حنما باشید دیر و زود دارد سوخت و سوز ندارد
بله دیگه، ارباب که بمیره نوکران هم تار و مار میشن
ولی ایران با مرگ روسیه پابرجا خواهد ماند چون دارای هزاران سال تجربه و زندگی مردمانش در بدترین بحرانهاست.
به این می گن سیاستمدار عاقل. کسی که با همسایه قدرتمندش مدارا می کند. نه مثل زلنسکی که مردمش رو گوشت دم توپ کرد واسه خوشامد آمریکایی ها.
سند مزدوری حودت را رو کردی
و بقیه
خدایی نکرده اگر روسیه در این جنگ ببازه یقینا نقشه سیاسی و حتی جغرافیایی منطقه کاملا به ضرر منطقه و ایران تغییر میکند. این را باید بفهمند برخی خودفروخته های برده غرب
ای خدا هردو یعنی روسیه و آمریکا سقوط کنن بعدش ببینم عاشقان هردو طرف جواب خدای لاشریک له را چی میدن!!!
روسیه که سقوط نمیکنه، ولی خیلی طول نمیکشه اربابت پوتین سقوط میکنه
امروز در اوکراین جنگ جهانی نیابتی است اگر این جنگ طولانی شود قوای عادی طرف روسی تمام خواهد شد و روی به سلاح اتمی خواهد آورد و ناتو نیز بناچار از سلاح اتمی استفاده خواهد کرد و جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد. بقول بزرگان تاریخ همیشه تکرار میشود و دنیای امروز شبیه دهه 1940 جنگ جهانی دوم میباشد.
اگر روسیه سقوط کند که انشالله سقوط میکند تنها بلاروس نیست بلکه کشورهای دیگری هستند که مستعمره روسیه هستند انها هم میمیرند
این تکانه شدید ستون های کاخ سرخ و سفید مسکو را لرزاند. احتمالا پس لرزه های شدیدتر هم خواهد داشت!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی