بازدید 2170
۶

پکن: منافع اقتصادی کشورهای جهان در هم تنیده شده

لی کیانگ نخست‌وزیر چین با بیان اینکه منافع اقتصادی کشورهای جهان در هم تنیده شده است، گفت: پکن قاطعانه با سیاسی شدن مسائل اقتصادی مخالف است.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ 27 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سی ان بی سی، نخست‌وزیر چین روز سه‌شنبه در سخنرانی خود در جلسه عمومی افتتاحیه چهاردهمین اجلاس سالانه موسوم به «قهرمانان جدید» که به عنوان مجمع تابستانی داووس نیز شناخته می‌شود، بر لزوم همکاری جهانی در زمینه تجارت و رشد اقتصادی تاکید کرد.

این گردهمایی برای اولین بار از زمان شیوع بیماری کرونا به صورت حضوری از سه‌شنبه تا پنجشنبه (۶ تا ۸ تیر) در تیانجین چین برگزار می‌شود.

نخست‌وزیر چین در ادامه سخنان خود یادآور شد: همانطور که می‌دانید، برخی در غرب اصطلاحاتی از قبیل «کاهش وابستگی‌ها» و «ریسک‌زدایی» را تبلیغ می‌کنند اما من می‌گویم این دو مفهوم گزاره‌های نادرستی هستند.

وی با بیان اینکه جهانی شدن اقتصاد، اقتصاد جهانی را به یک اقتصاد یکپارچه تبدیل کرده است که در آن منافع همه کشورها به طور تنگاتنگی در هم تنیده شده است، گفت: کشورها از راه اقتصاد خود به یکدیگر وابسته و مرتبط هستند.

لی با اشاره به اینکه چین بزرگ‌ترین شریک اقتصادی برخی از کشورها و از بزرگ‌ترین شرکای تجاری بسیاری از دیگر کشورهای جهان است، تاکید کرد: ما می‌توانیم موفقیت یکدیگر را فراهم کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: کشورهای جهان برای جلوگیری از سوء تفاهم باید گفت وگو و ارتباطات را تقویت کنند.

به گزارش ایرنا، مجمع تابستانی داووس با حدود ۱۵۰۰ شرکت کننده از موسسات فعال در حوزه تجارت، دولت، جامعه مدنی و سازمان های بین المللی و دانشگاهیان در تیانجین چین برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
بازار آزاد کشورهای غربی تنها به چین خدمت می کند. در حالی شرکت های چینی به طور ازادانه می توانند در بازار کشورهای غربی با شرکت های داخلی آنها رقابت کنند و حتی هر مقدار که می خواهند زمین از جمله زمین های صنعتی و کشاورزی خریداری کنند، شرکت های غربی نمی توانند رقابت آزادانه در بازار چین داشته باشند!‌ و برای فعالیت در چین حتی مجبورند که فناوری های خود را به اشتراک بگذارند!‌
غربی ها دارند بیدار می شوند و کم کم این افتضاح یک طرفه را جمع می کنند، شرکت های غربی یکی یکی خطوط تولید خود را از چین خارج می کنند. الان رشد اقتصادی چین کم شده و در سال های آینده کلا متوقف خواهد شد و در نهایت چین در حد یک کشور با درامد متوسط باقی خواهند ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
کاشکی همه کشورها از خواب بیدار بشن و بفهمن که سرمایه گذاری داخل چین اشتباه هستش
با توجه به جمعیت زیاد چین اگر جنس و کالا به چین صادر بشه خوبه ولی اینکه فناوری به چین داده بشه اشتباه هستش چون همون فناوری رو چین علیه بقیه کشورها استفاده می کنه ..چین جاسوسی گسترده ای داره نباید فریبشو خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
این همه خودرو المانی توی چین هست
تمام دنیا باید وابستگی خودش رو به چین از بین ببره
نباید کل اقتصاد دنیا داخل چین متمرکز بشه الان خیلی از کشورها نیروی بیکار دارن و اقتصادشون خوابیده ... در صورتی که اگر تمام دنیا اقتصادشو از چین خارج کنه اینجوری امنیت زنجیره تامین حفظ میشه ..تازه برای کشورهای دیگه ام اشتغال ایجاد میشه
تا الان برنده بازی چین بوده ..تا الان غرب و بقیه دنیا از جمله ژاپن و استرالیا و سایر کشورها خواسته و ناخواسته به چین خدمت می کردن
هند و مکزیک و برزیل و ویتنام و...باید جایگزین چین بشن به لحاظ نیروی کار ارزان..دیگه چین قابل اعتماد نیست نباید فریب حرف هاش رو خورد ...چین شریک قابل اعتمادی نیست
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی