بازدید 3184

انصاری: کسی حق ندارد جامعه را ناامید کند

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه امام را نمی‌توان از حافظه تاریخ حذف کرد، گفت: صدام سه روز قبل از اینکه حمله کند رسما اعلام کرد یک هفته‌ای طومار جمهوری اسلامی را در هم می‌پیچیم. تحریم‌ها، تهدیدها و کینه‌توزی‌ها برای محو امام بوده، ولی آیا امام محو شد؟! آیا بشریت می‌تواند نام امام را از همه کتابخانه‌ها بردارد؟! نام امام در تاریخ جاودانه است و حذف شدنی نیست.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 25 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، محمدعلی انصاری صبح امروز در دیدار با مسئولین برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، با اشاره  به سخنان مقام معظم رهبری در روز ۱۴ خرداد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۴ خرداد امسال به دو نکته کلیدی اشاره فرمودند. نکته اول که جا دارد روی آن تعمق کنیم این است که امام را نمی‌توان از حافظه تاریخ حذف کرد. یعنی امام آن قدر با شخصیت، جایگاه و معنویت خودش در عرصه‌های مختلف دنیای معاصر تأثیر گذاشته که هیچ چیزی نمی‌تواند این تأثیرات را حذف کند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، افزود:  اگر نهضت و مبارزه امام را درست تحلیل کنیم به این نتیجه می‌رسیم که هرچه دشمنان برای محو امام انجام داده‌اند ناکام بوده است؛ چه چیزی هست که دشمنان برای محو امام باید به کار می‌بردند و به کار نبردند؟! اگر جریانات و سیر توطئه‌ها، تهدیدها، دروغ‌ها، تبلیغات مسموم و کینه‌توزی‌ها را رصد کنیم، از ۱۵ خرداد یک جریان سیل‌آسایی علیه امام به کار گرفته شده و تا امروز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اسناد می‌گوید بارها توطئه ترور امام مطرح بود و برخی‌ها می‌گویند شهادت حاج آقا مصطفی مقدمه حذف امام بود و کسانی که در ساواک آن وقت بودند در گزارش خودشان آورده‌اند که ما مأموریت داشتیم سناریوی حذف امام را دنبال کنیم. حتی روزی که امام به بهشت زهرا(س) آمدند، برنامه داشتند امام را بربایند، از انظار مردم خارج و ترور کنند. همان کاری که در مورد شهید صدر انجام شد و در قالب یک تیم دیپلماتیک به کشوری رفت و تا امروز کسی نگفته سرنوشت ایشان چه شده است.

انصاری ادامه داد: من از باور جدی خودم می‌گویم که شاید بنا بود ده‌ها برنامه علیه امام انجام شود و دست غیب الهی و تدبیر اطرافیان امام باعث شد آرزوی دشمنان برای ترور امام به جایی نرسید. یکی از برجستگان جاسوسان اسرائیل می‌گوید هرکسی یک روزی با اسرائیل دشمنی کرده باید حذف شود. تبلیغات منفی که علیه امام در رسانه‌های بیگانه مطرح شده به خاطر محو نام امام و آثار ایشان است.

وی یادآور شد: صدام سه روز قبل از اینکه حمله کند رسما اعلام کرد یک هفته طومار جمهوری اسلامی را در هم می‌پیچیم. تحریم‌ها، تهدیدها و کینه‌توزی‌ها برای محو امام بوده ولی آیا امام محو شد؟! آیا بشریت می‌تواند نام امام را از همه کتابخانه‌ها بردارد؟! نام امام در تاریخ جاودانه است و حذف شدنی نیست.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه در تحولات ملی، دنیای اسلام و کل جهان که بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاده حضرت امام نقش داشته است، اظهار داشت: افراد دیگری انقلاب را مصادره نکنند و لیبرال‌ها نگویند این انقلاب مال ما بوده است. یک تکه کاغذ و یک نوار کاست تمام سخت‌افزار امام بوده و از جان گذشتگانی مانند مرحوم دعایی و محمد منتظری مخفیانه به عراق می‌رفتند و نامه امام را با هزار ترس به ایران می‌آوردند. بمب هسته‌ای و قدرت اقتصادی که نبود؛ یک اطلاعیه و نوار ضبط صوت بود. هیچ رسانه‌ای در دنیا امام را تبلیغ نکرد.

وی با اشاره به اینکه نرم افزار امام ایمان و امید بود، گفت: کسی نگوید امام مُرده و تاریخی شده است. رهبری می‌فرماید باید به توصیه امام گوش بدهیم و آیندگان باید گوش بدهند. امام زنده و سرآمد است و با ما حرف دارد. به نظرم اساس مسأله این است که تمام فکر و اندیشه و سیره امام از مکتب انبیاء گرفته شده و در کنار امام هیچ چیز غیر از خدا و تکلیف مشاهده نمی‌کنید.

انصاری افزود: هیچ پیامبر و امامی را در دنیا پیدا نمی‌کنید که یک روزی ناامید شده باشد. در قرآن ۵۰۰ واژه از مشتقات امید آمده که بگوید با امید حرکت کنید و بذر ناامیدی نپاشید و همیشه مضمت کرده کسانی که مردم را از رحمت خدا ناامید می‌کنند. حضرت امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید «اکبر گناهان ناامیدی از رحمت خدا است». نباید بگویید ما به بن بست رسیده‌ایم. نقطه ناامیدی برای کسی که نمی‌خواهد به چیزی متمسک شود، به معنای مرگ خودش است. باید به جامعه امید بدهیم.

وی تأکید کرد: ایمان و امید خودمان را حفظ کنیم و اما مهمتر از اینها تکلیفی است که در برابر جامعه داریم. باید جامعه را امیدوار کنیم. کسی حق ندارد جامعه را ناامید و سخن ضد انقلاب را بازخورد کند. بعد از ترور یک نفر از منافقین در آلبانی، همه کسانی که دست‌اندرکار فضای مجازی هستند و سمپاشی‌ها و تبلیغات منفی علیه ایران را رصد می‌کردند، می‌گویند این تبلیغات امروز به یک دهم رسیده است. پس ما باید بدانیم تبلیغات علیه نظام یک چیز عادی نیست.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) گفت: اگر ما بخواهیم بر این تبلیغات غلبه کنیم و امید در جامعه به وجود بیاید، باید مسئولان ما به این مسائل کلیدی بپردازند. اولین مورد «عدالت» است. اگر مردم در جامعه عدالت دیدند خیلی چیزها برای آنها حل می‌شود اما اگر بنا شد عدالت نباشد، امید می‌میرد.

وی دومین مورد را «مشارکت» عنوان کرد و افزود: مشارکت همه جانبه نقطه کلیدی بقای نام امام و انقلاب اسلامی است. هیچ جایی شما نمی‌بینید که امام بر کنار گذاشتن یک گروه تأکید داشته باشد؛ و امام می‌گوید «همه با هم» باشیم و چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد.

انصاری افزود: یکی دیگر از مسائل کلیدی که مسئولان باید به آن توجه کنند، «اعتماد به دیگران» است. اگر اعتماد در جامعه سلب شود همه چیز از بین می‌رود. کسی که ۷۰ سال مخالف دین بوده، اگر در محضر شخصی «اشهد ان لااله الا الله» گفت اسلام همه چیز را پاک می‌کند. چرا سخت گیری می‌کنید و به عرصه‌هایی می‌کشید که سرمایه‌ها پای صندوق رأی نیایند؟ راهش این است که اعتماد کنیم. چه کسی گفته من ریشدار حزب اللهی باشم و دیگری نباشد؟! پس باید اعتماد را گسترش بدهیم.

وی ادامه داد: نکته بعدی «صداقت» است. البته من نمی‌گویم اسرار کشور بر ملا شود، ولی با مردم حرف بزنیم. یک جاهایی باید اقتدار و شجاعت داشته باشیم. یکی از مصادیق شجاعت امام، برخورد با ضد انقلاب بوده است. امام تا سال ۶۰ تحمل کرد، ولی وقتی گفتند انقلاب برای ما است، امام قاطعیت به خارج داد و یکی از مصادیق آن کنار گذاشتن لیبرال‌ها و دولت موقت بود. کار انقلابی دوم برخورد با منافقین است. روزی که منافقین شمشیر از رو کشیدند و گفتند به هیچ چیز رحم نمی‌کنیم، امام تعارف نداشت.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، یادآور شد: امام در عین قاطعیت و شجاعت، عدالت را سرلوحه اقدامات قرار داد. این کار دشمنان است که امام در برهه‌ای از تاریخ دست به شمشیر برد؛ این غلط است.

وی در پایان سخنان خود با تشکر از یکایک کسانی که در برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) نقش داشته‌اند، گفت: روز ۱۴ خرداد من مقام معظم رهبری را تا جلو ماشین همراهی کردم و در سیما و سخنان ایشان واقعا احساس رضایت عمیق از این برنامه را می‌دیدم و متوجه می‌شدم که با عشق و ایمان شما واقعا این مراسم بی نظیر بود و من مراسمی مانند امسال را پر بار و شاداب سراغ ندارم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی