بازدید 3126
۵

سوزاندن بقایای گیاهی مشمول جرایم سنگین است

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت:  افرادی که کاه و بقایای گیاهی را آتش بزنند به دلیل آلودگی هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی مشمول جرایم سنگینی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 25 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، علی سالاروند روز شنبه در این خصوص در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هرگونه آتش زدن بقایای گیاهی و پس چرا مزارع ممنوع است و متخلفان بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک مشمول جرایم درجه شش موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی خواهند شد.

سالاروند افزود: آتش زنندگان کاه و کلش یا بقایای گیاهی در اراضی کشاورزی بعلت تهدید علیه بهداشت عمومی در مرحله اول تا هشت میلیون تومان جریمه نقدی و در صورت تکرار تا ۳۲ میلیون تومان محکوم می‌شوند .

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: همچنین در صورت تخطی و تکرار علاوه بر برخورد شدیدتر قضایی اسامی آن‌ها از طریق رسانه‌های جمعی منتشر خواهد شد.

گاه این اتش سوزی ها به باغ ها، زمین های همجوار و مراتع سرایت می کند و آسیب های جبران ناپذیری در پی دارد.

کارشناسان کشاورزی می گویند: برداشت کامل کاه و کلش از سوی دستگاه های کمباین و آتش زدن آن جفا به خاک و تهدید کننده حاصلخیزی زمین های کشاورزی است

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
جمع کنند بدن کرم خاکی بخوره , کود درست کنه!
لطفا برای از بین بردن کاه وضایعات زمین راه حل نشون بدهید الان من گندم را برداشت نمودم می خواهم کشت دوم انجام بدهم برای شخم زدن زمین نیاز به از بین بردن کاه وساقه های بازمانده است .اگر اتش نزنم پس چکار انجام بدهم .لطفطا راه کار نشون بدهید مردم را تهدید به اجرای قانون نکنید. با تهدید کاری پیش نمیره شما راه حل نشون بدهید مردم با جان ودل می پذیرند. ضمنا امسال خریدار کاه هم نیست. زیرا بشتر دامداران حیوانات خود را فروخته اندلذا مازاد کاه داریم وهمه کاه ها تو زمینها مونده وکسی نمی خرد . والان بارن رویش بارید دیگر قابلط طاطسطتفطاده نیست .
برای خوشگلی و آلودگی مزارع رو آتش نمیزنن
برای از بین بردن جانوران مزاحم و آقت ها این کار رو میکنن
یکی از مهمترین عوامل زنده ماندن افات در بقایای کیاهی است بخصوص در درختان که اغلب کرم و لارو و تخم حشرات را در خود نگه می دارند که با هرس و سوزاندن چوب ها انها را نابود می کنند یا زمینهایی که پر از تخم ملخ و ..... هستند به همین ترتیب !!! ایشون نفرموده برای نابودی این حشرات و تخم و لارو انها چه باید کرد !!! شما بفکر مجبور کردن خودرو ساز به تولید خودرو با بالاترین استانداردها و تولید سوخت با بالاترین استانداردها باشی بیشتر به محیط زیست کمک می کنی
هر ساله شاهد آتش زدم جای گندم ومحصولات دیگر ودرختان حاشیه جاده شوش اندیمشک واهواز هستیم درسطح شهرشوش دانیال وشهرهای دیگر استان که منجر به نابودی زمینهای کشاورزی ودرختان والودگی هوا وگردو خاک شدید هستیم!!! کانه هیچ مسول ونظارتی وکلانتری برای مهار این قضیه وجود ندارد!!! بیچاره نسل‌های بعدی که زمینی سوخته ارث به انهاخواهد سرسید ویقینا نسل امروز را به نیکی یاد نخواهند کرد !!!! راستی کجا دنیا با داشته هایشان اینطور برخورد میکنند؟؟؟ ای که دستت می‌رسد تا دیر نشده کاری بکن که فردا دیر است!!!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی