بازدید 4541
۸

کانادا ۷ قاضی ایرانی را تحریم کرد

دولت کانادا در ادامه اقدامات خصمانه خود تحریم‌های جدیدی علیه مقام‌های ایران وضع کرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 19 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، دولت کانادا گفته این دوازدهمین بسته تحریمی است که از اکتبر ۲۰۲۲ علیه ایران اعمال شده و هدف آن تلاش اوکراین برای همسویی با فهرست تحریم‌های اعمال‌شده توسط اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا است. 

کانادا دولتی همسو با آمریکا است و در سال‌های گذشته از تحریم‌های آن کشور هم علیه ایران تبعیت کرده است. اتاوا بعد از آغاز اغتشاشات سال گذشته به یکی از بازوهای کشورهای غربی برای پیشبرد جنگ ترکیبی علیه ایران تبدیل شد. 

به گزارش وبسایت دولت کانادا، ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد که کانادا تحریم‌های بیشتری را تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (ایران) اعمال می‌کند. این دوازدهمین بسته تحریمی است که کانادا علیه ایران از اکتبر ۲۰۲۲ اعمال می‌کند و بر اساس تلاش‌های کانادا برای همسویی با نام‌های اعلام شده توسط اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکاست.

لیست تحریم شدگان عبارتند از:

مرتضی براتی، قاضی دادگاه انقلاب اصفهان
هادی منصوری، قاضی دادگاه انقلاب مشهد
موسی آصف الحسینی، قاضی دادگاه انقلاب کرج
سید محمود ساداتی، قاضی دادگاه انقلاب شیراز
مهرداد تهمتن، قاضی مستشار دادگاه کیفری شیراز
محمد مقیسه، قاضی دیوان عالی کشور – دادگاه انقلاب تهران
حیدر آسیابی، قاضی دادگاه انقلاب گرگان

دور قبلی تحریم‌های کانادا علیه ایران ماه گذشته اعمال شد. آن تحریم‌ها یک نهاد و ۹ فرد را هدف قرار می‌داد. 

جمهوری اسلامی ایران پیش از این تصمیم‌ غربی‌ها در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه برخی مسئولان و نهادهای ایرانی را قویا محکوم کرده و آن را نقض حقوق بین‌الملل و مصداق بارز مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران خوانده است.

در پی آن، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اقدامی متقابل اعلام کرد تعدادی از اشخاص و نهادهای اتحادیه اروپا و انگلیس را در فهرست تحریم قرار داده است.

در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وفق مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه، به عنوان عمل متقابل، اشخاص و نهادهایی را در حوزه اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس به علت حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، تحریک و تشویق به اقدامات تروریستی و خشونت علیه مردم ایران، دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، ترویج خشونت و ناآرامی در ایران، نشر اکاذیب و ترویج اطلاعات غلط در مورد ایران و نیز مشارکت در تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران که به مثابه تروریسم اقتصادی است، تحت تحریم قرار می‌دهد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
بسیار کار خوب وبجایی کرده.
تحریمشون کنه میرن امریکا یا اروپا
فکر کنم به زودی ننه آقای ما را هم تحریم کنند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
ننه آقای تو چکاره است؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
پسر کی ؟؟؟؟
تحریم متقابل ایران پاسخ خیلی سختی براشون بوده .واقعا متاسفم برای اونهایی که دیگه نمی تونن به ایران سفر کنن و با ما در لذت زندگی سهمی داشه باشن.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
راست میگن آقا زاده هاشون رو اخراج کنن
یکی از مهمترین مقصد های مسئولان بعد از بازنشستگی و فرزندانشان کشور کانادا هست . این نوع تحریم ها برای مقاصد سیاسی خوب هست ولی یک بخش بد این تحریم ها این هست که این افراد وقتی ببینند جایی برای رفتن ندارند و چاره ای بجز ماندن در ایران ندارند میزان خشونت را بیشتر کرده و برای بقا خودشان به هر کاری دست خواهند زد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار