بازدید 3543

پیشرفت در حوزه هسته‌ای و نظامی، آغاز پرش است

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: پیشرفت‌های هسته‌ای کشور وزن سیاسی و بین‌المللی ایران را در عرصه جهانی افزایش داد و ما اکنون جزو کشورهای پیشرفته در حوزه‌های هسته‌ای، نظامی، دفاعی، فناوری و صنعتی هستیم.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 16 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی ظهر روز جمعه بیست و ششم خرداد ماه در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به بازدید اخیر مقام معظم رهبری از نمایشگاه فناوری‌های هسته‌ای کشور و سخنرانی ایشان در جمع مسئولان و دانشمندان هسته‌ای کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری به مولفه‌هایی که باعث افزایش عزت و اقتدار کشور می‌شود توجه و اهتمام ویژه دارند و پیشرفت‌های هسته‌ای کشور جزو مولفه‌های استقلال و پیشرفت کشورمان قرار دارد در همین چارچوب ایشان از نمایشگاه پیشرفت‌های هسته‌ای کشور حدود یک ساعت و نیم بازدید کردند و سپس در جمع دانشمندان و دست‌اندرکاران هسته‌ای کشور سخنرانی کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تنوع فرآورده‌های هسته‌ای و نقشی که آنها می‌توانند در حوزه‌های مختلف زندگی از جمله موضوع سلامت و پیشرفت کشور داشته باشند، گفت: صنعت هسته‌ای کشور در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود که برای نمونه یکی از این عرصه‌ها نقش صنعت هسته‌ای در شیرین کردن آب و قابل استفاده کردن آبی است که از دریا برداشت می‌شود.

وی با بیان این‌که براساس اطلاعاتی که به من داده‌اند دانشمندان هسته‌ای کشور اکثرا بین ۳۰ تا ۳۵ سال سن دارند و افرادی دین‌مدار، متدین و انقلابی هستند در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به اهمیت دین در عرصه زندگی پرداخت و گفت: دین اسلام، دین اقتدار، پیشرفت و سعادت دنیا و آخرت است. در دین اسلام تاکید شده که حکومت باید در دست پاکان و انسان‌های خدا ترس و حکیم باشد. در دست کسانی که دین‌شناس و مردم شناس هستند.

صدیقی با بیان این‌که سال‌های بسیار استعمارگران تبلیغ کردند که دین و علم با یکدیگر ناسازگار هستند و دین مانع علم است اظهار کرد: ولی انقلاب اسلامی مردم ایران پیروز شد و نماز جمعه در دانشگاه برپا شد تا تاکید بر این شود دیانت با علم عجین شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دستاوردهای هسته‌ای کشور و همچنین رونمایی از موشک فتاح ادامه داد: این دستاوردها وزن سیاسی و بین‌المللی ما را در عرصه جهانی افزایش داده و ما جزو کشورهای پیشرفته در حوزه‌های فناوری، صنعت، هسته‌ای و نظامی و دفاعی محسوب می‌شویم و اینها آغاز پرش است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دیدار فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین با مقام معظم رهبری طی هفته گذشته اظهار کرد: آمادگی جهاد اسلامی و گروه‌های مقاومت همه جای مباهات و تبریک دارد.

صدیقی در همین ارتباط اظهار کرد: تنها راه نجات فلسطین و پس گرفتن اراضی اشغال شده، افزایش اقتدار هسته‌های مقاومت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخنرانی مقام مظعم رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در ۱۴ خردادماه گفت: مقام معظم رهبری در این سخنرانی بر دو مساله ایمان و امید تاکید ویژه‌ای کردند.

صدیقی در همین ارتباط اضافه کرد: در دولت سیزدهم سختی‌ها و مشکلاتی وجود داشت که هنوز هم مشکلاتی وجود دارد ولی شاهد آن هستیم که از روزی که رئیس جمهور ولایت‌مدار مسئولیت اجرایی را برعهده گرفتند از این سنگر به آن سنگر در حال تحرک و تلاش هستند و دیپلماسی ما با کشورهای همسایه و دوست افزایش پیدا کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سفرهای اخیر رئیس جمهور به اندونزی و سه کشور آمریکای لاتین گفت: رئیس جمهور در حالی به آمریکای لاتین سفر کردند که این منطقه زمانی حیاط خلوت آمریکا بود و این سفر دارای پیام‌های مهمی بود.

صدیقی همچنین با اشاره به اقدامات دولت در عرصه اقتصادی و تلاش‌های صورت گرفته جهت ایجاد اعتبارات جدید در حوزه پولی و بانکی در کشور تصریح کرد: بخشی از اعتبارات ایجاد شده مربوط به تلاش‌هایی است که جهت بازگشایی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل صورت گرفته است. کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل ارثی بود که از گذشته به جا مانده بود و دولت تلاش کرده که این کارگاه‌ها را احیا کند.

وی همچنین در این ارتباط به دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه و دولت نیز اشاره کرد و در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز گفت: امروز برخی از کشورهای منطقه و همسایه از جمله عربستان سعودی که با ما فاصله داشتند به این نتیجه رسیده‌ اند  که ایران به عنوان یک کشور همسایه باعث ایجاد عزت، امنیت و قدرت در منطقه است و کشورهای همسایه برای تامین امنیت خود باید با یکدیگر همکاری کنند و نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست و آمریکا نیز باید به این نتیجه برسد که جایی در منطقه ندارد و باید منطقه را ترک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی