بازدید 2762

گزارش سی‌ان‌ان از حمله هکری به سازمان‌های آمریکا

سی‌ان‌ان گزارش داد که چندین آژانس دولتی ایالات متحده هدف حمله مداوم هکری جهانی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ 16 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سی‌ان‌ان گزارش داد که چندین آژانس دولتی ایالات متحده هدف حمله مداوم هکری جهانی قرار گرفته‌اند و گرچه واشنگتن در مورد عوامل آن اظهارنظر نکرده، اما گروه‌های روسی زبان در هفته‌های اخیر مسئولیت حملات مشابه را بر عهده گرفته‌اند.


یک مقام آمریکایی به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده «در حال پشتیبانی از چندین آژانس فدرال است که با نفوذ هکرها مواجه شده‌اند. ما فوراً در حال کار برای درک تأثیرات و اطمینان از اصلاح به موقع تمهیدات امنیتی هستیم.»

مشخص نیست چه کسی این حمله را انجام داده است و چه تعداد سازمان آمریکایی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

این حمله آخرین مورد از هک‌هایی است که شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و دولت‌های غربی را در دو هفته گذشته هدف قرار داده است. دولت‌های ایالتی در مینه‌سوتا و ایلینوی، بی‌بی‌سی، بریتیش ایرویز و غول نفتی «شل» هدف قرار گرفته اند.

یک گروه روسی زبان معروف به Cl0p مسئولیت بیشتر این حملات هکری را بر عهده گرفته و تهدید کرده است که در صورت برآورده نشدن درخواست‌هایش، انتشار اطلاعات به‌دست‌آمده از اهداف آسیب‌دیده را آغاز کند. به گزارش سی‌ان‌ان، این گروه از یک نقطه ضعف امنیتی در یک برنامه محبوب انتقال فایل به نام MOVEit  برای دسترسی به اهداف خود استفاده کرده است.

در ویدئویی که روز چهارشنبه منتشر شد، گروه‌های هکری روسی زبان Killnet و REvil و همچنین گروه دیگری که خود را سودان ناشناس می‌نامند، گفتند که کمپینی را برای هدف قرار دادن بانک‌ها و موسسات مالی اروپایی «بدون رحم» راه‌اندازی می‌کنند. گفته می‌شود که این سازمان‌ها در گذشته ایالات متحده و دیگر دولت‌های غربی را هدف قرار داده‌اند، اگرچه مشخص نیست که آیا آنها در حملات اخیر شرکت داشته‌اند یا خیر.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست