بازدید 4949
۱

زلنسکی ادعای ترامپ را رد کرد: از پس این کار برنمی‌آید

ولودیمیر زلنسکی وعده دونالد ترامپ را مبنی بر پایان بخشیدن به جنگ اوکراین به محض رسیدن به قدرت رد کرد و گفت ترامپ از پس این کار بر نخواهد آمد.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 16 June 2023

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در گفتگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مبنی بر ایجاد صلح میان کی‌یف و مسکو در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا گفت: چرا پیش از این او این کار را نکرد؟ وقتی جنگ اینجا در جریان بود، او رئیس‌جمهوری آمریکا بود.

اشاره زلنسکی به درگیری است که در سال ۲۰۱۴ در منطقه دونباس در گرفت.

زلنسکی ادامه داد: فکر نمی‌کنم ترامپ بتواند این کار را بکند. باور دارم امروز هیچ کس در جهان نیست که بتواند با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حرف زده و جنگ را تمام کند.

ترامپ ماه گذشته در شبکه سی‌ان‌ان ادعا کرد که اگر برای دومین بار در سال ۲۰۲۴ به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شود، می‌تواند «جنگ را در یک روز، یعنی ۲۴ ساعت حل کند». وی افزود که به محض تصدی مسئولیت، با زلنسکی و پوتین گفتگو خواهد کرد. ترامپ خود را «تنها نامزدی» توصیف کرده است که می‌تواند آمریکا را از درگیری مستقیم با روسیه دور نگه دارد؛ جنگی که ترامپ آن را آغازگر جنگ جهانی دیگری می‌داند.

حمایت واشنگتن از کی‌یف در حال حاضر به موضوعی بحث‌برانگیز در مبارزات انتخاباتی تبدیل شده است. ترامپ و رقیب اصلی جمهوری‌خواه وی، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، هر دو میلیاردها کمک نظامی آمریکا به اوکراین در یک سال گذشته را زیر سوال بردند. در همین حال، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و اکثر دموکرات‌ها قول داده‌اند «تا زمانی که نیاز باشد» به حمایت از اوکراین ادامه خواهند داد.

مذاکرات صلح بین کی‌یف و مسکو در آوریل ۲۰۲۲ پس از اینکه اوکراین ارتش روسیه را به ارتکاب جنایات در حومه کی‌یف متهم کرد، شکست خورد. روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است.

اکتبر گذشته، پس از اینکه مسکو چهار منطقه اوکراین را پس از همه‌پرسی به خاک خود الحاق کرد، زلنسکی فرمانی را امضا کرد که در آن مذاکره با پوتین «ناممکن» اعلام شده بود.

کرملین تاکید کرده است که اصولاً پذیرای مذاکرات صلح است، تا زمانی که کی‌یف از ادعای خود در مورد سرزمین‌های تازه الحاق شده روسیه صرف نظر کند و با شرایط آن، از جمله تعهد به خارج ماندن از ناتو به عنوان یک کشور بی‌طرف، موافقت کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی است که روسیه در این جنگ یا حمله قبلی در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند. روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد. کرملین اما می‌گوید صلح زمانی ممکن خواهد بود که اوکراین به کشوری بی‌طرف بدل شده، قید عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را زده و حاکمیت روسیه بر مناطق تصرف‌شده را به رسمیت بشناسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
زلنسكي ، كشورش رو نابود كرد به قيمت خوشايند كشورهاي غربي ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی