بازدید 27576
با چهارصد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعلام آمادگی گسترده ناتو برای تقابل مستقیم با روسیه / ارسال و استقرار سلاح‌های هسته‌ای روسیه در بلاروس / کشته و زخمی شدن ۷۵۰۰ نیروی اوکراینی

چهارصد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ 14 June 2023

اعلام آمادگی گسترده ناتو برای تقابل مستقیم با روسیه

بین الملل تابناک: چهارصد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بلاروس: با شکست ضد حمله، کمک غرب به اوکراین کاهش می‌یابد
۱۴۰۲/۰۳/۲۵ - ۰۰:۲۱

 «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس ابراز اطمینان کرد که پس از شکست ضد حمله اوکراین، کشورهای غربی کمک‌های خود به کی‌یف را کاهش  خواهند داد.

وی که با شبکه روسیه 1 مصاحبه می‌کرد گفت: «اختلاف میان اوکراین و کشورهای غربی عملا آغاز شده است و اگر کسی یک ماه پیش می‌گفت که اوکراین جنگ اقتصادی علیه لهستان و دیگر کشورها به راه خواهد انداخت باور نمی‌کرد اما امروز شاهد آن هستیم که نظامیان در مرز مستقر شده و مانع از ورود برخی کالاها به کشور شده‌اند».

لوکاشنکو گفت که در آمریکا و کشورهای اروپایی، جنبش‌های اعتراضی علیه انتقال میلیاردها دلار تسلیحات به اوکراین آغاز شده و در حال افزایش است.

وی افزود: «هر طوری که می‌خواهند شولتز (صدر اعظم آلمان) بیچاره را بازی می‌دهند این در حالی است که همه مردم آلمان می‌دانند که این به ضرر آنهاست. بعد از آن جنگ (جنگ جهانی دوم) چه چیزی کم داشتید؟ به دوستان ما تبدیل شدید و از منابع طبیعی روسیه با نصف قیمت بهره بردید و به یکی از اقتصادهای پیشرو در جهان تبدیل شدید، چه چیزی کم داشتید؟ آلمان‌ها احمق نیستند و این را می‌دانند».

رئیس جمهور بلاروس به تظاهرات هزاران نفر در لهستان اشاره کرد و گفت: «مردم سوال ساده‌ای می‌پرسند که آیا اوکراین سزاوار آغاز جنگ جهانی سوم است».

وی افزود: «مردم، اوکراین را در یک کفه ترازو قرار داده (چه عادلانه باشد و چه ناعادلانه) و از سوی دیگر جنگ جهانی سوم و نابودی بشریت در کفه دیگر قرار می‌دهند».

دبیرکل ناتو: پیروزی در ضدحمله یعنی دست بالای اوکراین در مذاکرات صلح
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ - ۱۷:۴۴

دبیرکل ناتو با طرح این ادعا که اوکراین در ضدحملات اخیر خود دستاوردهایی داشته، گفت که هر پیروزی که اوکراین در میدان نبرد به دست آورد، در مذاکرات صلح اهرم قدرتی برای کی‌یف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید گفت که اتحاد نظامی ناتو در نشست آتی خود در لیتوانی کمک‌های نظامی بیشتری را برای اوکراین اعلام خواهد کرد.

او گفت: حمله (اوکراین) آغاز شده و اوکراینی‌ها در حال پیشروی هستند. هنوز در روزهای نخست هستیم؛ اما آنچه از آن مطمئنیم این است که هرچه اوکراین مقدار بیشتری از خاکش را آزاد کند، در مذاکرات دست بالاتری خواهد داشت.

کشته و زخمی شدن 7500 نیروی اوکراینی
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ - ۱۷:۴۲

اع روسیه در به‌روزرسانی اطلاعات میدان جنگ اعلام کرد از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) حدود ۷۵۰۰ نظامی اوکراینی در حملات ناموفق کشته یا زخمی شده‌‌اند. 

به گفته وزارت دفاع روسیه، این آمار تنها شامل نظامیان اوکراینی در خط مقدم است و نیروهایی که در حملات موشکی با دقت بالا و حملات هوایی در عمق خاک اوکراین مورد اصابت قرار گرفتند را شامل نمی‌شود. 

به گزارش «راشا تودی»، تلفات تخمینی بازه زمانی از چهارم ژوئن را شامل می‌شود که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حمله گسترده اوکراین در امتداد پنج بخش از خطوط مقدم را در منطقه دونباس دفع کرده است. 

به گفته مسکو، از آن زمان، نیروهای اوکراینی تلاش کرده‌اند در مواقع مختلف به مواضع نیروهای روسیه یورش ببرند اما موفق نبوده‌اند. 

طبق اعلام وزرات دفاع روسیه، در ۲۴ ساعت گذشته، نُه تانک و ۱۶ خودروی زرهی در حملات اوکراین در دو جبهه شهرک «ماکاروفکا» در بخش جنوبی خط مقدم و در شهرک همسایه آن «پرچیستوفکا» منهدم شدند. 

به گفته مقامات دفاعی روسیه، مجموع تلفات و خسارات اوکراین در بخش جنوبی مناطق دونتسک و ژاپروژیا در ۲۴ ساعت گذشته، به بیش از ۸۰۰ نظامی، ۲۰ تانک، ۱۵ خودروی زرهی، چهار نفربر زرهی و سایر تجهیزات نظامی رسید. 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بعلاوه، نیروهای روسیه حملات گسترده با دقت بالا و دوربرد به مناطق تجمع نیروهای ذخیره و مزدوران خارجی و همچنین انبارهای تجهیزات نظامی خارجی انجام دادند که همه اهداف مورد اصابت قرار گرفتند. 

ارسال و استقرار سلاح های هسته ای روسیه در بلاروس
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ - ۱۷:۴۰

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس از آغاز تحویل سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه به کشورش خبر داد و گفت: قدرت برخی از آن‌ها سه برابر قوی‌تر از بمب‌های اتمی استفاده شده در هیروشیما و ناکازاکی در سال ۱۹۴۵ توسط ایالات متحده است.

 استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، اولین اقدام مسکو در ارسال این کلاهک‌ها به خارج از خاک روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است. تسلیحاتی با بردی کوتاه‌تر و کم‌قدرت‌تر نسبت به دیگر سلاح‌های هسته‌ای که می‌تواند در میدان جنگ مورد استفاده قرار گیرد.

لوکاشنکو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی «روسیا -۱» گفت: ما موشک‌ها و بمب‌هایی داریم که از روسیه دریافت کرده ایم. این بمب‌ها سه برابر قدرتمندتر از آنهایی است که بر سر هیروشیما و ناکازاکی فرود آمد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه ضمن اعلام اینکه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را پس از آماده شدن تأسیسات ذخیره‌سازی در بلاروس مستقر می‌کند گفت که مسکو کنترل این سلاح‌ها را حفظ خواهد کرد.

اعلام آمادگی گسترده ناتو برای تقابل مستقیم با روسیه

نشریه آمریکایی «نیوزویک» در مطلبی به تیتر «ناتو به حالت آماده باش جنگ با روسیه درآمده است» نوشت: حمله روسیه به اوکراین، اعضای سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) را به برنامه‌ریزی دقیق درباره آنچه از زمان پایان جنگ سرد غیرقابل تصور بود، سوق داده است: «یک درگیری مستقیم با روسیه.»

این نشریه آمریکایی می‌گوید: اگر کرملین و همه رسانه‌های دولتی روسیه بگویند، یک جنگ نیابتی بین مسکو و ناتو در حال وقوع است، این ائتلاف از زمان آغاز جنگ اوکراین تمام تلاش خود برای جلوگیری از ایفای نقش مستقیم در این جنگ را به کار گرفته و تنها تجهیزات نظامی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

در حالی که سران ناتو ماه آینده در «ویلنیوس» پایتخت «لیتوانی» گرد هم می‌آیند و «رویاویی با روسیه» دستور کار اصلی این نشست خواهد بود، ریچارد شیرف، معاون سابق فرمانده عالی نیروهای مسلح مشترک ناتو در اروپا (SACEUR) به نیوزویک گفت این ائتلاف برای جنگ با مسکو آماده نیست.

وی تصریح کرد: یک جنگ عظیم در اروپای شرقی در جریان است که هم از نوع زمینی و هم از نوع هوایی است؛ بنابراین، باید سرمایه‌گذاری‌ها در هر دو حوزه صورت می‌گرفت که تحقق نیافت.

این ژنرال بازنشسته انگلیسی ـ که از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ معاونت فرمانده عالی نیروهای مسلح مشترک ناتو در اروپا را بر عهده داشت ـ تاکید کرد: اتحاد ناتو فرصت توانمندسازی پس از اقدام روسیه برای الحاق شبه جزیره کریمه را از دست داد و در زمینه بازدارندگی نیز شکست خورده است.

شیرف اذعان داشت: آیا من اطمینان دارم که ناتو قادر خواهد بود که نیروهایی کلاسیک برای یک جنگ کلاسیک با روسیه را آماده کند؟ «خیر من مطمئن نیستم.»

راب بائر، رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی ماه گذشته گفته بود، ناتو باید برای این واقعیت آماده شود که ممکن است در هر زمان درگیری مستقیم با مسکو خود را نشان دهد.

این گزارش می‌افزاید: نشست سران ناتو در ویلنیوس نشان می‌دهد، این اتحاد در حال آغاز مرحله جدیدی از استراتژی دفاعی خود است.

یکی از دانشمندان ارشد اندیشکده «رَند»، در این رابطه گفت: در این نشست، بحث‌های زیادی درباره تعهدات هر یک از اعضا، نحوه مشارکت آن‌ها (در صورت وقوع یک درگیری مستقیم با روسیه) صورت می‌گیرد و احتمالاً تلاش زیادی برای هماهنگی آن‌ها خواهد شد.

آیا ناتو برای تقابل مستقیم با روسیه آماده است؟

رز گوتمولر، معاون سابق دبیرکل ناتو با اشاره به اقدام این ائتلاف برای تقویت حضور نظامی خود در مرزهای ناتو پس از آغاز جنگ اوکراین، به نیوزویک گفت: آن‌ها در خط مقدم هستند و اگر روس‌ها به مرزهای ناتو حمله کنند، اولین ضربه را خواهند خورد.

وی ادامه داد: این امر هیچ شکی برای روسیه باقی نمی‌گذارد که اگر به یکی از متحدان ناتو به عنوان مثال در کشورهای بالتیک حمله کند، به تمام ناتو حمله خواهد کرد و همه ناتو بی‌درنگ پاسخ خواهند داد.

این گزارش با اشاره به حادثه ماه نوامبر سقوط موشک سرگردان اوکراینی در خاک لهستان (یکی از اعضای ناتو) که در ابتدا تصور می‌شد متعلق به روسیه باشد، نوشت: در آن زمان پایتخت‌های غربی با تصور پیامدهای اجرای ماده پنجم منشور اتحاد ناتو، مبنی بر دفاع جمعی به این معنا که حمله به یکی از اعضا، حمله به تمام اعضا تلقی می‌شود، به تلاطم افتادند.

اما پس اینکه مشخص شد این حادثه، حاصل تلاش ناموفق اوکراین برای رهگیری یک موشک روسی بوده است، از تنش‌ها کاسته شد. با وجود این، اندیشکده مستقل «رند» یک ماه بعد در مقاله‌ای نسبت به احتمال اقدام متقابل مسکو علیه ائتلاف ابراز نگرانی کرد.

این مقاله خاطرنشان می‌کرد: برنامه‌ریزان در آمریکا و ناتو مدت‌هاست بر آماده‌سازی برای یک درگیری آشکار با روسی، متمرکز هستند؛ اما جنگ اوکراین با ایجاد مجموعه‌ای از شرایط خاص، یک حمله محدودتر از سوی روسیه را محتمل‌تر کرده است.

در ادامه مقاله مذکور، سناریوهای مختلفی که روسیه به یک هدف در ناتو حمله می‌کند، واکنش این ائتلاف و گام احتمالی بعدی مسکو را بررسی و تشریح می‌کند؛ بنابراین، هر گونه پاسخ از سوی ناتو به حمله روسیه به برداشت ائتلاف از دلیل آن بستگی خواهد داشت.

دیپلمات روس: آمریکا علاقه ای به حل بحران اوکراین ندارد

در حالی بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا شامل تجهیزات برای سیستم‌های دفاع هوایی، مهمات و خودروهای زرهی به اوکراین ارائه می‌شود که این کشور در حال شکل دادن به ضدحمله مورد انتظار خود علیه روسیه است.

براساس این گزارش، در هفته گذشته، با وجود آنکه نیروهای اوکراینی به دستاوردهای اولیه ارضی رسیدند برخی از تانک‌ها و خودروهای زرهی ارائه شده توسط متحدان غربی خود را از دست دادند.

آناتولی آنتونوف سفیر مسکو در ایالات متحده در کانال تلگرام سفارت نوشت: ایالات متحده در چاه بحران اوکراین عمیق و عمیق‌تر فرو می‌رود.

وی افزود: از قرار معلوم استراتژیست‌های جنگی ایالات متحده به نوعی درک نمی‌کنند که ارسال هر میزان سلاح و مداخله سربازان اجیر شده، نمی‌تواند جریان عملیات نظامی ویژه روسیه را تغییر دهد.

اوکراین جنگنده «اف-۱۸» می‌خواهد

در حالیکه در زمینه کارآمدی جنگنده‌های «اف-۱۶» اهدایی غرب به اوکراین در نبرد با روسیه ابهاماتی وجود دارد، یکی از مقامات اوکراین از تقاضای این کشور از استرالیا برای دریافت جنگنده «اف-۱۸» خبر داد.

روز سه‌شنبه «واسیل میروشنیچنکو» سفیر اوکراین در استرالیا به «خبرگزاری فرانسه» گفت که کی‌یف از استرالیا در مورد وضعیت ده‌ها جنگنده اف-۱۸ زمین گیر شده این کشور اطلاعاتی خواسته است. کی‌یف بر این باور است که انتقال احتمالی این تسلیحات می‌تواند به طور قابل توجهی قدرت هوایی اوکراین را در نبرد با روسیه تقویت کند.

اوکراین در حالی در پی دریافت جنگنده اف-۱۸ از استرالیاست که تحلیلگران نظامی بر این باورند، هزینه بازآماد جنگنده‌های «اف-۱۶» اهدایی آمریکا به اوکراین بالاست و کارایی نظامی مناسبی برای این کشور جهت مقابله با روسیه ندارد.

سفیر اوکراین در استرالیا گفت که درخواست اولیه در مورد وضعیت تخمینی ۴۱ جنگنده اف-۱۸ استرالیا در پایگاه هوایی شمال سیدنی مطرح شده است.

میروشنیچنکو گفت: «درخواستی برای اطلاعات وجود داشته و اوکراین در حال بررسی قابلیت‌های این جنگنده‌هاست. این در حالی است که اوکراین اخیرا تاییدیه کاخ سفید را برای خرید هواپیماهای پیشرفته «نسل چهارم» ساخت ایالات متحده مانند اف-۱۶ دریافت کرد. چندین کشور غربی علاقه خود را به تامین اف-16 به اوکراین نشان داده‌اند، اما این نخستین بار است که علاقه اوکراین به جنگنده‌های اف-۱۸ استرالیا آشکار می‌شود.

«میک رایان» ژنرال بازنشسته استرالیایی، گفت که اف-۱۸ می‌تواند به توازن قوا و جلوگیری از حملات به زیرساخت های حیاتی اوکراین کمک کند. اوکراین در حال حاضر دارای ۸۲ جنگنده تهاجمی است.

هنوز مشخص نیست، چه تعداد از این جنگنده‌های اف-۱۸ قابل استفاده هستند؛ اما یک منبع آگاه شمار آن‌ها را بین ۱۲ تا ۱۶ فروند عنوان کرده است. این معامله نیاز به تایید این شرکت سازنده، اوکراین، استرالیا و آمریکا دارد؛ تاکنون دولت استرالیا ۳۴۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۲
سلاح هسته ای چرا برده بلاروس؟؟
روسیه ۷۵۰۰ بمب اتم داره و پیشرفته ترین موشک های هایپر سونیک رو داره هرچند در جنگیدن مهارت نداشته باشه بازم عیر قابل شکسته عرب فقط داره هزینه سازی میکنه از خون اوکراینی ها وگرنه خودش هم میدونه شکست روسیه غیر ممکنه بدون یک جنگ هسته ای هولناک که خود آمریکا رو هم نابود میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
شوروی هم بیش از این سلاح هسته ای داشت ولی به زانو در اومد
طی سال های اینده عدم رابطه اقتصادی با غرب باعث سست شدن پایه های اقتصادی و نارضایتی مردمی خواهد شد که الان فکر میکنن پوتین داره کشورشون رو نجات میده
سرباز امام زمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
با این همه سلاح داره از اوکراین شکست میخوره چون خدا با متجاوزین نیست
ناتو آماده نابودی هست بعد یهو یه اتفاق بدی برا ناتو بیفته میقته افتاده بوده
ناتو واقعا نامرد است و عملا اوکراین را در مقابل روسهای وحشی تنها گذاشته است
احسنت روسیه
اگر دلار متزلزل شده و متخصصان بازار در آمریکا کنترل قیمت طلا و نفت را از دست بدهند، آمریکا در دوراهی تحریک اعضای ناتو علیه روسیه یا پذیرش افول خود قرار می گیرد.
کشور ما هدف آبنده روسهای جننایتکار خواهند بو. این خط و این نشان در خیانا روسها به همسایگان در طول تاریخ هیچ جای بحث نییت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
روسيه همسايه ايران نيست كه بخواد به ايران حمله كنه
دم روسیه گرم این دندون خراب و باید زودتر می کشید‌.
روسیه ۲۰ درصد خاک اوکراین را در حال حاضر به تصرف خود دراورده، کلیه زیرساخت های اوکراین ویران شده، بسیاری از مردم اوکراین یا آواره کشته اند یا کشته شده اند ولی مقامات کرملین امروز ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده گرفته اند و با قدرت تمام رزمایش نظامی دریایی برگزار می کند و .... و این است ماحصل سیاست های غلط آمریکا و غرب برای ملتی که نا آگاهانه یا آگاهانه در تله آنها گرفتار می شوند.
وال استریت ژورنال با کمال پررویی نوشته که آمریکا محموله اورانیوم غنی سازی شده داده به اکراین که در جنگ ازش استفاده کنه... خودشون اشکال ندازه سلاح هسته ای بدن اکراین علیه روسها استفاده کنه ولی یه سره در حال مظلوم نمایی هستن.. دم روسیه گرم که صبر نکرد یه ویروس عین کرونا بندازن به جون مردمش و همه رو سرطانی و بیمار کنند و زودتر اقدام کرد.
مردم روسیه به پوتین بابت شجاعت و درایتی که داره مدیون هستن . خیلی کاره که با بیست تا کشور بجنگی و رسانه های اروپایی و امریکایی صبح تا شب علیه ات سمپاشی کنند ولی تورم رو از ۱۴ درصد قبل جنگ برسونی به ۲٫۵ درصد (امار خود صندوق بین المللی پول)

هر کسی جای پوتین بود تا حالا هزار دفعه با دموکراتهای امریکا (بخونید عروسکهای خیمه شب بازی جورج سوروس) ساخت و پاخت کرده بود و مثل اشرف غنی مملکت و می فروخت به نازیهای تروریست و خودش هم با چمدانی از پول رشوه سوار هواپیما می شد و می رفت دنبال زندگیش.
غربگداها یکسال و نیمه می گن پوتین سرطان داره این هفته می میره. چی شد پس؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
وضعیت خوار وزبونش در حال حاضر از هزار بار مرگ بدتره
"سران ناتو ماه آینده در ویلینیوس پایتخت لیتوانی گرد هم می آیند و رویارویی با روسیه دستور اصلی این نشست است"
سران ناتو با این صحبت ها تنها دارند زمان می خرند تا ببینند در آینده چه چیز رقم می خورد و خود سران ناتو به وضوح به این واقعیت آگاه هستند که جنگ مستقیم با روسیه همان و آغاز آخر زمان هسته ای همان، بنابراین تنها در سخن به اصطلاح عامه "قمپزی در کرده اند" تا مقامات کرملین را بترسانند غافل از این که مقامات مسکو به این سیاست پوسیده آمریکا و غرب سالیان سال است که عادت کرده اند و در عمل آمریکا و غرب به چنین جنگی (جنگ مستقیم ناتو با روسیه) روی نمی آورد و تنها به ارسال تجهیزات گسترده به کی یف بسنده می کند که حاصل آن آوارگی مردم اوکراین و ویرانی بیشتر کشور اوکراین خواهد بود و اگر بخواهد رویارویی ای هم در آینده با روسیه باشد این رویارویی نظامی نیست بلکه سیاسی خواهد بود به نظر می رسد وقتی کل اوکراین ویران و به مخروبه سلاح های غربی تبدیل شد آقایان تازه به فکر طرح صلح چین بیفتند و اگر بتوانند چنین مناقشه ای را که هر روز با اقدامات نابخردانه شان پیچیده تر می شود بعد از کلی ویرانی و آوارگی در اوکراین به سرانجام برسانند بعد چندین عکس یادگیری را هم با همدیگر می گیرند و در عوام فریبی دنیا می گویند دیدید چطور مناقشه اوکراین - روسیه را حل و فصل کردیم البته اگر با اقدامات نابخردانه شان جهان را به طرف جنگ جهانی با چاشنی اتمی نبرند و کل دنیا تاوان سیاست های نابخردانه شان را نپردازد.
ناتو نه جرئت داره نه عرضه جنگیدن با روسیه
لعنت به روسیه و پوتین جنایتکار .اینقد یکطرفه اخبار منتشر میکنین آدم حالش بهم میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
من از روز اول جنگ اخبار و از تابناک دنبال می کنم و انصافا بیطرفانه می نویسه
حالا دیگه جنگ به نفع شما غربزده ها جلو نمی ره تقصیر تابناک نیست
بیاد دروغ بنویسه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
به تحریمگران ایران هم لعنت میفرستی؟ یا جنایات اروپایی هارو نمی بینی؟
امریکا ابرقدرت تک دنیاست و بتنهایی تمام دنیا را حریف است دارای نسل شسم سلاح اتمی در دنیاست روسیه و دیگر قدرتهای اتمی دنیا در نسل اول و دوم هستندامریکا در صنعت هواپیمایی و زیردریایی در جهان بی همتاست درصورت رویایی با روسبه ، روسبه را از نقشه جهان حذف میکتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
ابهت امریکا را در عین الاسد دیدیم
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
من طرفدار روسیه نیستم ولی شما هم کوتاه بیا
آمریکا ابر قدرت هست ولی دیگه نه اینقدر
قبلا اینا به سایر کشور ها حمله میکردند و چون سلاح های گرم داشتند و مردم بیچاره با شمشیر باهاشون میجنگیدن سریع همه جا رو تصرف میکردند و تمام ولی این روزها دیگه نمیشه
اگرم بمب اتم بزنن که دیگه جایی برای خودشون نیست
آمریکا قوی هست ولی نه این غولی که شما ازش ساختی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
بیشترین تعداد کلاهک های هسته ای رو روسیه داره نه آمریکا
اولین کشوری که انسان به فضا فرستاد روسیه بود نه آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
امریکا توی ۴۰ سال گذشته به کوزوو و عراق و افغانستان و آلبانی حمله کردر جنگ جهانی دوم هم ژاپن واقعا امریکا رو نابود کرد و تمام جنگ در خاک امریکا بود و اگر بمب اتم زده نمیشد واقعا امریکا باقی نمی موند. شکی نیست که اگر امریکا بایک ابر قدرت در بیفته امریکا چنددقیقه بیشتر از اون ابر قدرت زنده می مونه ولی نه بیشتر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
آمریکای ابر قدرت از 4 تا دم پایی پوش به اسم طالبان هم شکست خورد
شکست جنگ ویتنام و جنگ کره هم هنوز فراموش نشده است
کشورهای ناتو اهل عمل نیستن اینها کشورهای ثروتمند و ترسویی هستن که میخوان صرفا با تحریم اهداف خودشون رو جلو ببرن ولی کارایی نداره دیگه این روش , میگن اگر صلح رو میخوای برای جنگ آماده باش .
۴ تا تانک برای اوکراین فرستادن و گفتن که به خاک روسیه حق نداری حمله کنی موشک برد بلند هم نمیدیم چون جراتشو نداریم و برو روسیه رو شکست بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
شاخ کشورهای ناتو به جز آمریکا اروپاییا هستن. همه می دونن که غرب اروپا الان اقتصادش لنگ می زنه و خودشون درگیر اعتصاب و مشکلات تورمی شدن. بعدم کلا غربی ها مظلوم کش هستن. همیشه کشورهای بدبخت و فقیر و بدون امکانات و استثمار کردند
ولی تو جنگ جهانی در برابر یکی همتراز خودشون شکست خوردن. یا فرانسه که عملا خیانت کرد به بقیه کشورهای اروپایی و دودستی مملکت و داد به هیتلر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
در حال حاضر عملیاتی ترین و زبده ترین ارتش های دنیا و در راس اونها آمریکا در ناتو جمع شدن ! ولی این دلیل نمیشه که همه چیز رو بخوان با جنگ حل کنن وقتی ابزار کم هزینه تری مثل تحریم وجود داره
اینک صلیبیون در فاز دوم جنگهای صلیبی بعد از شکست مفتضحانه ای که در سوریه خوردن سر تقسیم غنایم جنگی بجان هم افتادن و در حال جر دادن یکدیگرند چقدر جالب و تماشایی و از ما کاری جز دعا کردن برای پیروزی طرفین کاری ساخته نیست
شاخ کشورهای ناتو به جز آمریکا اروپاییا هستن. همه می دونن که غرب اروپا الان اقتصادش لنگ می زنه و خودشون درگیر اعتصاب و مشکلات تورمی شدن. بعدم کلا غربی ها مظلوم کش هستن. همیشه کشورهای بدبخت و فقیر و بدون امکانات و استثمار کردند مثل کشورهای آفریقایی هند و ....... حتی یک مورد نداریم کشور غربی حمله کرده باشه به یه کشور قوی و جنگ برابر کرده باشن.

حتی تو جنگ جهانی در برابر یکی همتراز خودشون شکست خوردن. یا فرانسه که عملا خیانت کرد به بقیه کشورهای اروپایی و هیلتر و تو خاکش راه داد که از راه فرانسه بتونن وارد بقیه کشورها بشن

خود فرانسویا وقتی حرف خیانت فرانسه در جنگ جهانی می شه سریع ماستمالی می کنن و ترجیح می دن حرفی ازش زده نشه.

به نظرم اکراینی ها خیلی سادگی کردن افتادن تو تله اینا. اروپاییا اکراینی ها رو روس می دونن نه اروپایی. حتی خود مردم اکراینم خودشون و روس می دونن.
کسانی که از تجاوز جنایتکارانه روسیه حمایت میکنند..هیچ دلیلی نمیشه یک کشوری به کشور دیگه تجاوز کنه بعدیک عده چطوری به خاطر اینکه عوامل روسبه هستن حمایت از تجاوز کنند..گویا تاریخ خیلی زود فراموش شده
بنا به فرض امریکا در دنیا اول است قدرت نظامی دارد و.... واقعا برای ما چکار کرده؟برای کشورهای ضعیف و گرسنه چکار کرده؟
اروپا هم همینطور. در ونزوئلا علیه مادورو انقلاب شد اینها یک فردی را بالا اوردند کردند نماینده مردم ونزوئلا. بعد اروپا ایشان را بعنوان رییس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخت بعد امریکا و مادورو با هم قرارداد امضا کردند همه چی تموم شد اون بنده خدا رو هو ولش کردن.
اینها برای امریکای لاتین و ما ایرانیان چه کردند که بخواهند برای اوکراینی های اواره و کشور مخروبه انها انجام دهند.
به ما اثبات شده تنها چیزی که برای امریکایی ها و اروپایی ها و همه قدرتمندان جهان مهم هست فقط و فقط منافع خودشون هست از انسان و انسانیت برای اینها هیچ اهمیتی نیست مگر در راستای منافعشان باشد.
حقوق بشر و مردم بدبخت اوکراین و ...وجه المصالحه برای صلح با روسیه خواهد بود الان هم هرچی زن و دختر جوان و نوجوان اوکراینی هست در اروپا طعمه مافیای ۀدم فروشی و مواد مخدر شده .
نباید به اینها دل بست.
فقط باید به ارزش خودمون باور داشته باشیم و سطح سواد و فرهنگ و دانایی خودمون رو ارتقا بدیم.
در آخر الزمان جنگی بین غیرمسلمانان خواهد شد که یک سوم جمعیت جهان از بین خواهد رفت .و گستردگی آن باعث فراگیری بیماری بیماری می وشد که یک سوم دیگر جهان از بین خواهند رفت.
شاید همین باشد
در این نزاع میان غرب و روسیه، بیچاره اوکراینی که نابود میشه
اینقدر احاساتی نشیذ یک اشتباه جنگی نابودی دنیا را ببار خواهدداشت .
طرفدار روسیه و چین و یا آمریکا و اروپا بودن بدترین اشتباهیه که میتونه تو یه جامعه پرورش داده بشه، دوستان چه فرقی هست مابین این دو گروه استعمارگر چه غرب و چه شرق ، هر دوتاشون ار گذشته تا به امروز استعمار کردن و جنایت،
این افکار و سیاست دولت هاست که هم نباید به این دو گروه دل ببنده و هم نباید با این دو گروه وارد جنگ شه چون هردوتاش شکسته، این رئیس جمهور اکراین و مردمی که انتخابش کرده بودند ، یا دست نشانده هستش یا سیاست مدار نیستش، هر کسی رو که نباید رهبر و راس کشور کرد ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
متاسفانه خدای یه عده امریکاست هیچ منطق و انصافم سرشون نمیشه از تاریخم درس نمی گیرن
روسیه پوتین تمام می شوند و اوکراین پیروز است
مضحک است برخی از دوستان از کشور متجاوز دفاع می کنند که ضد آمریکایی بودن خود را نشان دهند
ولی غرب اگر هم کشتار کرد در مواقعی به بشریت خدمت کرد پیشرفت غرب بود که این رفاه را برای مردم به ارمغان آورد از وسایل سرمایش صوتی تصویری تا اینترنت و هواپیما و ...
ارمغان روسیه و بلوک شرق یا خاورمیانه برای مردم جهان چیست ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار