بازدید 10739
مرتضوی:

ماده ۱۵ و۱۶ برنامه هفتم درباره حداقل دستمزد حذف شد

وزیر کار درباره ماده ۱۵و ۱۶برنامه هفتم توسعه گفت: فکر می‌کنم در ویرایش نهایی لایحه برنامه توسعه هفتم مواد ۱۵و ۱۶حذف شده و احتمالا این موضوع دیگر در دستور کار نیست.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ 12 June 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، صولت مرتضوی، وزیر کار امروز در جمع خبرنگاران درباره موادی از برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم هنوز به مجلس تقدیم نشده، اجازه بدهید برنامه را به مجلس بدهیم و بعد اگر مورد نقد بود، آن را مطرح کنید.

وی در خصوص مواد ۱۵ و ۱۶ لایحه برنامه توسعه هفتم و کاهش دستمزد کارگران جوان به مدت سه سال گفت: چنین چیزی در مواد ۱۵ و ۱۶ نیامده است. بحث این است که اگر در جایی و برخی از نهاد‌های حمایتی، نیرویی دارند و به دنبال کمک به آن نیرو هستند یا به دنبال ایجاد اشتغال هستند، چنانچه آن کارگر خود رضایت داشت، با حقوقی کمتر از حداقل دستمزد کار کند. البته این در حد پیشنهاد است که فکر می‌کنم در ویرایش نهایی حذف شده و احتمالا این موضوع دیگر در دستور کار نیست.

مرتضوی گفت: بحث استاد -شاگردی حلقه‌ی مفقوده تربیت نیروی ماهر است. اگر کسی حرفه‌ای بلد نباشد و بخواهد در کارگاهی آموزش ببیند نباید کارفرما را ملزم کنیم که حقوق قانون کار به آن کارگر بدهد؛ بنابراین باید صبر کنیم تا از لایحه رونمایی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۰
خدا ازتون نگذره به درد کارگرهاو بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی گرفتار بشید چه فرقی بین بازنشستگان هست که قانون مناطق جنگی برای همه اجرایی شده جز بازنشستگان ومستمری بگیران بدبخت تامین اجتماعی؟ ؟!!!
خخخخ
فکر کن نسل جدید را بتونی با کمتر از حداقل دستمزد به کاربگیری
با دوبرابر حداقل هم نمیتونید نسل جدید را به کار بگیرید
این نسل تن به خواسته های شما نمیدن
بعضیها بازی کردن با کلمات را چقدر خوب بلد هستند منجمله جناب وزیر کار که در مورد افزایش حقوق بازنشستگان در اسفند سال گذشته که قرار گذاشتند اگر تورم افزایش یافت متناسب با آن بازنگری در حقوق کارگران و بازنشستگان بشه حالا عین آب خوردن زده زیر حرفش الان هم مطرح میکنند بحث این بود اگر برخی از نهادهای حمایتی نیرویی (نیروهایی نه )دارند که میخواهند کمکش کنند یا ایجاد اشتغال کنند مودبانه به کارگرش ( نه کارگرانش) میگویند آیا اجازه میفرمائید با حقوقی کمتر از حداقل دستمزد با شما همکاری کنیم ؟ کارگر اگر کفت بله فبها و اگر گفت نه میگویند پس با همان حداقل دستمزد با ما همکاری کنید !!!!!
ای مادر ...
سلام
بازکارگرنابودشد
لطفا ماده 67 را هم حذف کنید
سه سال؟! چه خبره؟ سه سال لیسانس میگیرن‌.
در امریکای لیبرالیسم سرمایه داری کارآموزی یک ماه است آنهم با حقوق. گویا شما با امریکا به این دلیل مشکل دارید که به قدر کافی انسان ها را استثمار نمی کنند!
آقایان من فقط این رو متوجه شدم آقای ریسی و دار دسته اش اومدن که هرچی که امکانات مثبت قانون های حمایتی مورد نیاز برای کارگر و دیگر نهادها گذشتگان تصویب کردن ولی ناتوان بعدی ها ناتوان از اجرا بودن رو به طور کل کامل با تمام توان جمع کنه بندازه کنار کارگر چه معنی داره که حمایت بخواد اداره کار باید دست کارفرما باشه که شد این آقا رو برید کارخانه ها به نام خودش یا نزدیکانش رو برسی کنید عمق فاجعه مشخص میشه
مشکل میانگین ۵ سال اخر بعنوان حقوق مستخدم چی شد؟ و یا مشکا افزایش سن بازنشستگی ؟
آقای وزیر ما مطمعنیم که شما طرف حق وکار وکارگران نیستید چرا که به اعتراضات حقوق این قشرازجامعه که ستون اقتصادی هستند شما امسال واکنش مثبتی نشان ندادید وسالی که نکوست از بهارش پیداست وحالا نوبت به دست کاری در قانون مثلا کارهستید با همین قانون کار کارفرما کار گر را استثمارکرده شما دیگه از اینی که هست خرابترش نکنید
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی