بازدید 2385

تشدید تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه

پس از آن که ساعاتی نوار غزه از حملات رژیم صهیونیستی آسوده شده بود، منابع خبری از موج جدید تهاجم هوایی این رژیم علیه این باریکه خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 03 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، هواپیماهای ارتش اشغالگر صهیونیستی یک مرکز متعلق به گروه مقاومت فلسطین را در شرق رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

بالگردهای رژیم صهیونیستی ۴ موشک به سوی یک پایگاه مقاومت در غرب غزه شلیک کردند.

هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی همچنین به مراکز متعلق به مقاومت در بیت لاهیا در شمال نوار غزه نیز حمله کردند.

از سوی دیگر خبرها حکایت از آن دارد که رژیم صهیونیستی یک دیده بانی مربوط به مقاومت فلسطین در اردوگاه آوارگان الشاطئ در غرب شهر غزه را بمباران کرد.

پیش از آغاز موج دوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش این رژیم در بیانیه مدعی شد که حملات فشرده و سنگین ارتش در پاسخ به شلیک موشک از نوار غزه به درون سرزمین‌های اشغالی صورت می گیرد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی مدعی شد که یک مجتمع را بمباران کرده است که حماس به عنوان پایگاهی برای آموزش از آن استفاده می کرده است.

این رژیم با فرار از زیر بار مسؤولیت، جنبش حماس را مسؤول حوادث جاری در نوار غزه دانست و در ادامه هشدارهای پوچ و توخالی افزود: این گروه هزینه نقض اقدامات امنیتی علیه اسرائیل را پرداخت خواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این تهاجم با هدف آسیب رساندن به توان حماس برای تقویت و تجهیز به سلاح صورت می گیرد.

گروه‌های مقاومت از شلیک موشک های زمین به هوا به سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سه شنبه شب به مناطق مختلف نوار غزه حمله کردند.

رسانه های فلسطینی و عربی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم اشغالگر چندین منطقه در غرب و مرکز شهر غزه را هدف قرار دادند و به دنبال آن گروه‌های مقاومت نیز شهرک‌های صهیونیستی در اطراف نوار غزه را موشک باران کردند.

طبق برآورد منابع صهیونیستی از بامداد روز سه شنبه تاکنون ۷۰ موشک از غزه به سرزمین های اشغالی شلیک شده است.

به دنبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه، نیروهای مقاومت نیز مناطق مختلف رژیم صهیونیستی را موشک باران کردند.

منابع عبری زبان گزارش دادند که به دنبال این موشک تاکنون یک شهرک نشین ۴۶ ساله و یک زن صهیونیستی ۶۳ ساله در نتیجه شلیک راکت‌های مقاومت زخمی شدند.

از سوی دیگر بیمارستان «برزیلای» سرزمین های اشغالی اعلام کرد که ۲ تن در شهرک سدیروت در جنوب سرزمین‌های اشغالی در نتیجه موج اخیر راکتی از نوار غزه زخمی شدند.

به دنبال این حملات، گزارش‌های تأیید نشده از شهادت دو فلسطینی حکایت دارد، هرچند که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه رسما اعلام کرد که تا این لحظه کسی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت نرسیده است.

به دنبال حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، علاوه بر موشک باران سرزمین های اشغالی و در پاسخ به حمله هوایی صهیونیست ها به نوار غزه، گردان‌های کتائب «القسام» شاخه نظامی جنبش حماس سحرگاه روز چهارشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی‌ این گردان با موشک‌های زمین به هوا به حملات جنگنده‌های رژیم اشغالگر پاسخ داده است.

این حمله پس از آن صورت می گیرد که پایگاه خبری عبری زبان واللا سه شنبه شب اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای حمله گسترده به غزه آماده می‌کند و شاید این حمله امشب انجام گیرد.

ساعاتی پیش نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از فرماندهان وزارت جنگ خواست که به حملات راکتی و موشکی نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی پاسخ دهند.

وی گفته که ارتش این رژیم بمدت یک یا دو روز به سوی تشدید حملات علیه نوار غزه پیش خواهند رفت.

گروه‌های مقاومت فلسطین سه‌شنبه شب نیز در مجموع ۳۷ موشک راهی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جنوب فلسطین اشغالی کردند.

این حملات راکتی سه شنبه به دنبال شهادت شیخ «خضر عدنان» در زندان‌های رژیم صهیونیستی انجام گرفت و طی آن شهرک‌های صهیونیست‌نشیبن «سدیروت»، «نیر عام»، «ایرز»، «ایبیم» و «شعار هنیگیف» هدف قرار گرفته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی