بازدید 4734

ماجرای نصب پرده در واگن‌های مترو چه بود؟

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در خصوص طرح درهای جداکننده در قطار توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ 01 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه نصب درهای حائل از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است گفت: نصب این درها غیر از خط یک مترو، در سایر خطوط مترو اجرا شده و تا چند هفته آینده در تمامی قطارها نصب خواهد شد. طرح‌هایی که بروی آنها قرار دارد قابل تغییر است و با توجه به شرایط، طرح‌های فرهنگی و تبلیغاتی بر روی آنها نصب خواهد شد.

درستی تصریح کرد: نصب درهای حائل شیشه‌ای با توجه به حجم بالای تماس‌های مردمی با این شرکت و درخواست‌ها و انتقادات در مورد ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان اجرایی شد.

وی گفت: ۴۰ درصد تماس‌های مردمی درباره این موضوع بود و این درخواست در رتبه اول فراوانی اعتراضات مردمی قرارداشت، در همین راستا سال گذشته در شیشه‌ای جدا کننده را در یکی از قطارها نصب کردیم تا کاملاً ورود آقایان از داخل قطارها را مسدود کنیم که بانوان در واگن‌های مخصوص به خودشان احساس آرامش و آسایش بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: با توجه به بازخوردهای خوبی که این نمونه آزمایشی داشت به مرور در سایر قطارها نیز این طرح اجرایی شد.

درستی با بیان اینکه به نظر می‌رسد طرح نصب شده روی این موانع شیشه‌ای خیلی مورد توجه مسافران قرار نگرفته و با نقدهایی روبرو شده است گفت: این موانع شیشه‌ای است و همکاران ما برای اینکه تنوع و حال و هوای بهاری به آن بدهند یک طرح و استیکر گلدار روی شیشه نصب کرده‌اند.

درستی تصریح کرد: هدف اصلی از نصب موانع شیشه‌ای جلوگیری از ورود آقایان به واگن‌های ویژه بانوان است و طرحی که روی شیشه نصب می‌شود، متغیر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اجرای طرح گل بازخورد خوبی دربین مردم نداشته، اصراری روی آن نداریم و طرح تغییر خواهد کرد چرا که این طرح‌ها موقتی است و در طول سال با طرح‌های تبلیغاتی و فرهنگی مختلف با توجه به شرایط تغییر می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تاکید بر اینکه واگن‌های مخصوص برای تکریم و به خواست بانوان تعیین شده است گفت: برای محقق شدن این خواسته بانوان ما از نظر فرهنگی و اعتقادی نیاز به همراهی آقایان داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۶
برای کنترل حجاب در مجتمع های تجاری عظیم مثل اپال باید به ازای هر طبقه دو نفر نیروی امر به معروف زن و مرد با حقوق مکفی و بیمه و مزایا و نهار یا شام به صورت دو شیفت به هزینه مغازه دارها استخدام شوند
مثلا اپال که 450 مغازه با فروشهای میلیاردی دارد استخدام این تعداد نیرو برای برقراری حجاب فشاری به مغازه دارها نمی آورد ولی از پلمب مجتمع جلوگیری می شود
کاش قبل بازگشایی این موضوع در دستور کار قرار می گرفت و مغازه دارها حتما با توجه به پلمب بودن و ضرر و زیان روزانه قبول می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
برای جلوگیری از اختلاس هم هر روز نیروهای باسواد و پاک دست به تراکنشهای بانکی
مسئولین نظارت داشته باشند و هر روز از فرزندان آنها هم حضور و غیاب بعمل آورند و با برنامه های فرهنگی مانع این شوند که فرزندان مسئولین به دام تهاجم فرهنگی غرب بیفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
طالبان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
برای ما از اولم مثل روز مشخص بود شما دنبال سهم خواهی و ... هستین
"بیشتر درخواست های مردمی برای نصب این دیوارها بوده" "بازخورد خوبی داشته" "همه به طرحش اعتراض کردن"! آقا!!! ما رو گیر اوردین؟ خب مشخصه همه به این طرح اعتراض دارن و سرخود یه کاری کردین! کلا مردها رو گرگ فرض می کنید و زن ها رو بره! به خودتون بیاید با این طرز فکرتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اتفاقا برعکس شده
زنها تلاش می کند مردها را تور کنند و تیغ بزنند
برای تفکیک زنان و مردان، منتظر دیوارکشی در خیابانهای هستیم...
نظرتون چیه همون از بچگی زنده بگور کنید. بگید درخواست ها زیاد بود
اگه هم خودتون یاد بگیرین هم به بچه هاتون یاد بدین که به خانم ها به عنوان ابزار جنسی نگاه نکنن بلکه اونا رو هم به عنوان یه انسان و فرد عادی توو جامعه ببینن همه این مشکلات حل میشه. چطور مردهای بقیه کشورهای مسلمون با دیدن موی سر بانوان تحریک نمیشن فقط شماها و بچه هاتون توو ایران این مشکل رو دارین و همه جا رو پلمپ میکنین و پرده میکشین؟
آقایان گاهی به اشتباه از وسط واگن مشترک سوار می‌شوند در صورتی که آن قسمت متعلق به خانم‌هاست. پس بهتر بود در وسط واگن مشترک کار گذاشته شود نه در انتهای واگن مخصوص خانم‌ها.
راه مسایل فرهنگی این نیست، نظام دست بالاتر گرفته که تنبیه کنه ولی فقط مردم را عصبانی تر و مخالف تر میکنه
با توجه به اینکه الان شهرداری و شرکتهای تابعه دست آقای زاکانی اصولگراست باید هم این دروغها و آمارسازیها به خورد مردم داده بشه . اون چیزی که مردم میبینند هجوم چند برابری بانوان محترم به واگنهای مختلط و همکاری آقایان و بانوان می باشد و هیچکس هم از این اختلاط سواستفاده نمیکنه .
اگر هدف مسدود سازی تردد است که همون شیشه کفایت میکند. هدف از استیکر چیست؟
بدبختمون کردین با این کاراتون بخدا
ماجرا همون دیوارکشی معروفیه که روحانی می گفت و اینها تکذیب می کردن .....این داستان ادامه دارد این اولش بود .....
معلوم نیست طراحان و مجریان این برنامه کجا زندگی می کنند . هر روز داره این دیوارکشی ها بیشتر می شه و از اون طرف بی حجابی بیشتر و رعایت همون حجاب نصفه و نیمه هم کمتر . هنوز نفهمیدن این لج کردن مردم به حجاب نتیجه این دیوارکشی ها و کارهای افراطیه .....شاید هم می دونند و ماموریت دیگه ای دارن .
ازورودخانم هاهم به واگن اقایان جلوگیری شود
در واگن آقایان هم باید از ورود بانوان جلوگیری شود و صرفا ورود آقایان به بخش بانوان محدود نگردد.
بهترین طرحی بود که دیدم تازه میشه سنسورهای تعبیه کرد - تا اگه آقایون خواست قانون و تکریم به بانوان رو دور بزنن - این سنسورها به صورت هوشمند فعال شده و از سقف واگن های قطار انواع مختلف پاشنه کفش زنانه ،دمپایی و چماق هایی به صورت اتوماتیک بر روی سرهای مردهای مزاحم فرو بیاد
دو تا دوش حموم هم طرفینش بذارین!
فقط یه جمله آقای مسئول راه را اشتباه می روی به خدا به پیغمبر ....به جای متحد کردن مردم بذر کینه و اختلاف را در دل مردم نکارید ولی مطمئن باشید عاقبت آن را اگر بمانید با چشم خواهید دید
پروژه از محل افزایش نرخ بلیط تعریف کردند!
برای خرید واگن مترو بودجه نیست ولی برای همچین کارهایی بودجه هست معلوم نیست چطوری این بودجها از کجا تامین میشه که برای رفاه مردم نیست برای محدود کردن هست
در تمام دنیا به کارهاتون میخندند واقعا چه کار دارید میکنید خودتون میدانید؟
شنیدید میگن .....با این کشور داریتون
جلوگیری از ورود آقایان به واگن‌های ویژه بانوان = جلوگیری از ورود بانوان به واگن‌های آقایان لازم تره
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی