بازدید 2883

جزئیات جلسات دادگاه مدیران مسئول دو موسسه خبری

عضو هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی از برگزاری جلسات دادگاه مطبوعات مدیران مسئول صراط نیوز و مشق فردا، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰ 17 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، صبح امروز «دوشنبه ۲۸ فروردین» ۲ پرونده مربوط به جرایم مطبوعاتی و سیاسی در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی و با حضور اعضای هیئت منصفه مورد رسیدگی قرار گرفت.

احمد مؤمنی راد عضو هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی در تشریح پرونده‌های مورد رسیدگی در دادگاه مطبوعات استان تهران اظهار کرد: در پرونده اول که با شکایت دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با اتهاماتی از جمله نشراکاذیب و مطالب خلاف واقع علیه پایگاه خبری صراط نیوز تشکیل شده بود،

اظهارات و دفاعیات مدیر مسئول این پایگاه توسط دادگاه و با حضور هیئت منصفه مورد استماع قرار گرفت و اعضای هیئت منصفه پس از شور با بیان دلایل موافق و مخالف در نهایت و با اکثریت آرا، اتهام وارده به مدیر مسئول صراط نیوز را وارد ندانستند و پیشنهاد تبرئه وی از جرم مذکور به دادگاه تقدیم شد که رأی نهایی توسط رئیس دادگاه صادر خواهد شد.

مؤمنی راد در تشریح دومین پرونده که در جلسه صبح امروز دادگاه رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی مورد رسیدگی قرار گرفت، تصریح کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی، مدیر مسئول نشریه مشق فردا با اتهام انتشار مطلب علیه قانون اساسی پای میز محاکمه قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب که موضوع این پرونده پیش‌تر در دادگاه بدوی مورد رسیدگی قرار گرفته و پس از اعتراض متهم به دادگاه هم عرض ارسال شده است گفت: در پرونده مربوط به نشریه مشق فردا دادگاه پس از استماع دفاعیات متهم، اعضای هیئت منصفه به مشورت و ارائه نظرات خود پرداختند که در نهایت پیشنهاد مجرمیت مدیر مسئول نشریه مشق فردا با اتهام انتشار مطلب علیه قانون اساسی به دادگاه تقدیم شد که رأی نهایی را دادگاه متعاقبا صادر خواهد کرد.

دادگاه کیفری استان در رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی با حضور هیئت منصفه تشکیل خواهد شد و این دادگاه اکنون صلاحیت رسیدگی به جرم مطبوعاتی را نیز دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست