بازدید 2307

دستگیری مظنون افشای اسناد پنتاگون

اف بی آی اعلام کرد که افشاگر اسناد محرمانه آمریکا را دستگیر کرد و همزمان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) افشای این اسناد را اقدام عمدی مجرمانه خواند.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 14 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اف بی آی روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد مظنون افشای اسناد اطلاعاتی بسیار محرمانه در فضای مجازی را دستگیر کرده است و درحال تحقیقات در محل اقامت این فرد است.

در این بیانیه آمده است: اف بی آی یک نفر را دستگیر کرد و به انجام فعالیت های قانونی در اقامتگاه این فرد در نورث داتون واقع در ماساچوست ادامه می دهد. از آنجایی که این تحقیقات در جریان است، در حال حاضر نمی‌توانیم توضیح بیشتری ارائه کنیم.

پنتاگون: اقدام عمدی مجرمانه است

همزمان، ژنرال پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه به وقت محلی در پی اعلام نام افشاگر اسناد محرمانه آمریکا در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: افشای اسناد محرمانه آمریکا به صورت آنلاین یک اقدام عمدی مجرمانه است.

سخنگوی پنتاگون گفت: مهم است که بدانید که ما دستورالعمل های سختگیرانه ای برای حفاظت از اطلاعات محرمانه و حساس داریم.

وی ادامه داد:این یک اقدام عمدی و مجرمانه بود که این دستورالعمل ها و قوانین را نقض کرد. فعالیت های اطلاعاتی وزارت دفاع عمدتاً در سطح بین المللی متمرکز است.

رایدر افزود: پنتاگون موضوع افشای غیرمجاز اسناد محرمانه را بسیار جدی می‌گیرد و شبانه روز تلاش می کند تا درک بهتری از دامنه، مقیاس و تأثیر افشای اسناد نظامی بدست آورد.

به گزارش ایرنا، سه مقام آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز آمریکا گفتند که مقامات پلیس فدرال، فرد مظنون به افشای اسناد دفاعی و اطلاعاتی محرمانه را شناسایی کرده‌اند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که مظنون مردی به نام جک تکسیرا است. نیویورک تایمز که برای اولین بار نام او را فاش کرد، گزارش داد که او یک عضو ۲۱ ساله از شاخه ۱۰۲ اطلاعاتی گارد ملی هوایی ماساچوست است.

پیش از این، روزنامه گزارش واشنگتن پست در گزارشی از یک جامعه مجازی کوچک در دیسکورد (یک رسانه مخصوص بازیگران بازی های کامپیوتری) گفته بود که به نظر می رسد، اسناد برای اولین بار توسط مدیر این گروه به اشتراک گذاشته شده است.

روزنامه واشنگتن پست افزود فردی که برای اولین بار اسناد را به اشتراک گذاشته بود به نام او جی "OG" شناخته می شد و در یک پایگاه نظامی کار می کرد. سایر اعضای گروه به پست گفتند که این فرد انگیزه سیاسی یا ایدئولوژیکی ندارد و انتظار نداشته اسناد خارج از این گروه به اشتراک گذاشته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست