بازدید 22304
نخستین بازخورد اظهارات خام؛

فضاسازی وهابیون و لائیک‌ها برای حمله صهیونیست‌ها به ایران

بنابراین، از آنجا که این دو کشور بزرگ همسایه، بیشترین تأثیر را در سیاست خارجی و افکار عمومی منطقه دارند، این نوع فضاسازی گسترده و سریع در رسانه‌های این دو کشور، نشانگر آمادگی‌های رسانه‌ای و شاید هم از پیش طراحی شده از سوی صهیونیست هاست.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰ 29 August 2010

سرویس سیاست خارجی ـ. وهابی‌ها و لائیک‌ها با سوءاستفاده از اظهار نظر دو مسئول ایرانی، درصددند تا فضای افکار عمومی عربستان و ترکیه را علیه ایران آشفته سازند و کاملا روشن است که این فضاسازی در آستانه تهدیدات اسرائیل غاصب علیه ایران و لبنان کاملا جهت دار است.

به گزارش «تابناک»، گویی نویسندگان این نوشتار‌ها در رسانه ها، روزنامه‌ها و تلویزیون‌های این دو کشور در راستای آماده سازی افکار عمومی منطقه برای حمله صهیونیست‌ها و توجیه ماجراجویی آنها، دست به همکاری مشترک زده اند.

بنا بر این گزارش، از سویی، سخنان چندی پیش یکی از این مسئولان در جداسازی ایران از اسلام ـ. که سبب شد تا وهابی‌ها هم ماهی خود را از آب گل آلود این دوپهلوگویی بگیرند ـ. و از سوی دیگر، اظهارات خام مسئول دیگر ـ. که به تازگی نمایندگی رییس جمهور در امور آسیا را نیز به دیگر مسئولیت هایش افزوده ـ. درباره یکی از مسائل مورد مناقشه بین ترکیه و ارامنه، سبب شد تا این فضاسازی‌ها با شدت بیشتری ادامه یابد.

بنابراین، به نظر می‌رسد، هرچند ایراد سخنان ناپخته و در غیر حوزه تخصصی بد است، حال که از دست رسانه ها، کاری برای فهماندن این مسأله ساخته نیست، دست کم همین بازتاب‌ها نشان می‌دهد که مسئولان ایرانی در موضعگیری‌های خود در اوضاع کنونی کشور، باید کاملا مراقب باشند تا بهانه‌های بیشتری برای تهییج فضای ضد ایرانی و تحریک افکار عمومی علیه ایران به دست دشمنان ندهند.

برای نمونه به اخبار زیر توجه کنید:

۱ ـ. مقامات عربستان سعودی، سخنان این مقام مسئول را به معنای مجوس بودن ایرانیان و تقابل آنان با اسلام ارزیابی کرده و بر خلاف توافقات پیشین خود، دوازده هزار سهمیه از حج تمتع زایران ایرانی را کاهش داده اند. پیش از این، وهابی‌ها در تلویزیون عربستان، نسبت به طرح مکتب ایرانی علیه جمهوری اسلامی ایران، جوسازی و ایران را به فعالیت‌های ناسیونالیستی متهم کرده بودند.

۲ ـ. سخنان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در همایش «ایران، پل پیروزی» با واکنش شدیداللحن رسانه‌های ترکیه روبه‌رو شده است.

آن‌ها نوشته‌اند: با وجود پذیرش این ادعا از سوی مجلس ایران، اکنون ادعا‌های معاون رئیس‌جمهور، موقعیت ترکیه را نزد سازمان ملل بسیار تضعیف کرده و مقام ریاست جمهوری ارمنستان، گفتار وی را به عنوان یک سند دیپلماتیک و رسمی از مقامات ایرانی به سازمان ملل و سازما‌ن‌های مربوطه فرستاده است.
این گزارش حاکی است، رسانه‌های ترکیه در واکنش به سخنان بقایی، بهبود روابط ترکیه با ایران را یک خطای بزرگ دانستند!

بنابراین، از آنجا که این دو کشور بزرگ همسایه، بیشترین تأثیر را در سیاست خارجی و افکار عمومی منطقه دارند، این نوع فضاسازی گسترده و سریع در رسانه‌های این دو کشور، نشانگر آمادگی‌های رسانه‌ای و شاید هم از پیش طراحی شده از سوی صهیونیست هاست!

حال اگر چنین فرضیه‌ای درست باشد، باید در هفته‌های آینده، شاهد افزایش این نوع فضاسازی‌ها در کشور‌های منطقه باشیم که البته دلیل آن هم بسیار روشن است، چرا که اگر صهیونیست ها، قصد حمله به لبنان و یا ایران را داشته باشند، ناگزیرند پیش از آن نفرت و نارضایتی از ایران را میان ملت‌های منطقه افزایش دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
با توجه به این موضوع دست آمریکا و اسراییل کاملا در این ماجرا پیداست
همه این قضایا نشان دهنده این است که ما باید یک مرکز هماهنگی داشته باشیم که کار آن اجازه دادن یا اجازه ندادن به انتشار گفتار مسئولبن با توجه به مصلحت کشور است.
جنجال آفرینی جای دیپلماسی سازنده و بازدارنده را گرفته است.
ای کاش به جای پرداخت نقدی یارانه ها، از جیب ملت برای نطق خود هزینه نمیکردند!!!
بهترين عمل در حال حاضر بيان آشكار موضع مقام رياست جمهوري در خصوص هر دو موضوع مي باشد وگرنه به ضرر ما خواهد شد!
یعنی می فرمائید ایران اسلامی و انقلابی اساس سیاست خارجی مستقل خودرا برمبنای خوشامد یا خوشنیامد ترکها وعربها تنظیم نماید؟!
من بارها گفته ام و شما هم هیچ توجهی نکرده اید ولی بنا به وظیفه ملی و انسانی خود بازهم مینویسم و خواهم نوشت که: بالاخره عرب ستیزی و ترک ستیزی بعضی از آقایان کار دست ایران خواهد داد! بیائید همه باهم وبرای همیشه به نژاد پرستی و خودبرتر بینی یک نه بزرگ بگوئیم!
چرا مسئولان كشور بجاي حل مشكلات كشور به اظهار نظر نا پخته و غير مسئولانه در موردمسايل بين المللي مي پردازند. اين ناپختگي كي پايان مي‌يابد؟
اسرائيل به اين دو مسئول ايراني گفتند كه اين حرف ها را بزنند؟ كه بد فضا سازى كنند?!!!!
شاید ایران تنها کشوری باشد که مردم جریمه ئ ندانم کاریهای بعضی از مسئولین را می پردازند وآن مسئول نه تنها مجازات نمی شود بلکه پست و مقام بالاتری نیز می گیرد. یادم می اید یکی از وزرای دولت خانم تاچر نخست وزیر پیشین انگلیس اظهار نظر شخصسی ای در مورد رابطه با آلمان کرده بود که باعث سردی روابط این دو کشور شده بود. ظرف 48 ساعت آن وزیر مجبور به استعفا شد. این قضیه را با فرمایشهت اخیر آقای مشایی و پست جدید را که دریافت کردند مقایصه کنید. نکته ئ دیگر آنکه اقای مشایی یا هر مسئول دیگری باید بدانند که حتی حرف حق را نیز بدون بررسی پیامدهای آن نبایدبر زبان راند. پدر بزرگ مرحوم من میگفت حرفی شما را چاق نمی کند چرا باید شما را لاغر کند. کاش فرهیختگانی مثل آقای مشایی نیز به این ضرب المثل کمی توجه می کردند.
اقا خودتان که بدتر دارید برای صهیونیست ها فضا سازی میکنید . این موضوع چه ربطی به صهیونیستها داشت؟ بجز چند خط آخر که تفسیر و تعبیر نا مربوط خود تابناک بود آیا ارتباط دیگری با صهیونست یا آمریکا دیده نمیشود.
اين جماعتی که در دولت مشاغل سطح بالا را اشغال کرده اند، در خوش بينانه ترين حالت توانائی اداره فرمانداری يک شهر کوچک را دارند. ادامه کار هر يک روز ايشان، ايران را سالها از چهان در حال ترقی دور خواهد نمود.
متاسفانه وقتي مديري به خود اجازه داده و توان آن را دارد كه يك سازمان مهم و پايه مثل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را به طور كامل با عنوان انتقال از تهران تخريب صد در صدي كند و با توجه اعلام اين امر توسط نامه نگاري به تمام مراجع رسيدگي معتبر در كشور ولي همان مدير پست جديد و دور از تخصص خود يعني نماينده رياست جمهوري در آسيا را تحويل مي گيرد بايد در عرض كمتر از چند روز چنين مشكلات بين المللي را ايجاد نمايد
چقدر فکر کردی این نظر رو دادای که دست آمریکا پیداست خدا رو شکر که آمریکا هست و گرنه به کی میخواستید گیر بدید
حمله كنند؟!!!اون ممه را لو لو برد؟!!!!
اولاً مگر اين آقاياني كه اين اظهارات را داشته اند موضع رسمي جمهوري اسلامي را اعلام كرده اند؟ ثانياً اگر صهيونيزم جهاني و استكبار بخواهند از هر چيزي براي تهييج افكار عمومي جهان استفاده مي كنند ولي دقت و هوشياري مسئولين ما بسيار ضروري است
انشائ الله با مديريت جهاني شخص رئيس جمهور تمام مشكلات جهان ودر درجه اخر ايران ( كه البته خيلي مهم هم نيست) حل خواهد شد.
اینهمه آسمون ریسمون به هم می بافید که هیچ کدام از دولتمردان ما حق اظهار نظر نداشته باشند . چرا در میان سایر کشورهای جهان چنین اظهاراتی حساسیت برانگیز نیست.
به واقع چرا هر وقت که خبري عليه ايران منتشر ميشود مي خواهيم رد پاي صهيونيست ها و آمريکاييها را در جبهه مقابل خودمان پيدا کنيم . حال آنکه اگر کمي واقع نگر باشيم مي توانيم ريشه اين مشکل را درون خودي ها پيدا کرده و بفهميم که منشا اين موضع گيري ها از کجاست . بيائيد رو دربايستي ها را کنار گذاشته و به همه اعلام کنيم که رد پاي صهيونيست ها در حرف ها و نظرات برخي آقايان بيشتر ديده مي شود تا کشورهاي همسايه ...
بابا ول کن تابناک! این همه فضا سازی کردند این همه هیاهو کردند این همه جنجال کردند این همه تبلیغات منفی کردند چی کار تونستند بکنند؟ بابا آمریکائی ها طبق دکترین نظامیشون وارد جنگی که نتیجه ش(پیروزیشون) از قبل براشون مسجل نباشه نمیشن. وارد شدن به جنگ با ایران یعنی کشته شدن هزارانسرباز آمریکائی و این یعنی فاجعه برای امپراطوری! آمریکا.
این استاد وشاگرد معلوم نیست آب در هاون چه کسی می ریزند .لطفاً مارادونا(سران فتنه )را رها کرده وغضنفر( الف.م وب)را بگیرید.
با فرض اینکه جنگی در کار باشد اصلا معلوم نیست که محل این جنگ ایران باشد. ممکن است هدف از اینهمه جوسازی وادار کردن ایران به سکوت در قبال تحرکات نظامی اسرائیل در لبنان و سوریه باشد. پرونده اتمی ایران، دست این کشور را برای ایفای نقش فعال در خاورمیانه بسته است. نمونه بارز آن کشتی های کمکی ارسالی به غزه بود که ایران در آن حادثه نقش پررنگی نداشت و همه افتخارات نصیب ترکیه شد. . واقعا معلوم نیست که منظور غرب از این تبلیغات چیست. باید منتظر هر سناریویی بود. آنچه که واضح است اینست که آمریکا هرگز نخواهد توانست به روش عراق و افغانستان بر ایران غلبه کند.
مسئولین قبل از صحبت باید حرف های خود را بسنجند! تنها وهابیون و صیهونیست ها نیستند بلکه بی بی سی و سایر خبرگزاری ها هم هستند!
مشکل صهیونیست ها نیستند. مشکل یک عده انسانهایی هستند که قادر به سخن گفتن دیپلماتیک نیستند و صحنه سیاسی کشور را با هیئت و مسجد اشتباه گرفته اند . از ادبیات سیاسی سر سوزنی نمیدانند . بین علت و معلول علت رو ول کردین معلول رو چسبیدین.

یک کمی به خودتون بیاین. این چه ادبیاتیه که ما داریم .
سلام

عذر خواهی هم در سیاست خارجی ما مدتهاست که به فراموشی سپرده شده
وقتی مسئول کامپیوترهای یه سازمانی یکهو میشه معاون رئیس جمهور خب این مسایل که سهله منتظر گاف های بعدی هم باید بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم