بازدید 166510

اعلام جزئیات افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های داخلی/ درصد افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در سال جدید/ وعده یک مقام مسئول: بازار خودرو به آرامش می‌رسد

در حالی که روز گذشته قرار بود، قیمت‌های جدید خودرو‌های تولید داخلی از سوی شورای رقابت اعلام شود، با یک روز وقفه، به صورت ناقص و در حد درصد تغییر قیمت‌ها از سوی یک مقام مسئول در این شورا رسانه‌ای شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 05 April 2023

اعلام جزئیات افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های داخلی/ درصد افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در سال جدید/ وعده یک مقام مسئول: بازار خودرو به آرامش می‌رسد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ روز گذشته، سخنگوی شورای رقابت در گفت‌وگویی با اشاره به زیان انباشته خودروسازان به دلیل ثابت نگه داتشن قیمت خودرو‌ها در یکی دو سال اخیر اظهار داشته است: راه‌کار اساسی صنعت خودرو، خصوصی شدن شرکت‌ها و تنظیم بازار با واردات است. سخنگوی شورای رقابت همچنین از اقدامات چند ماه اخیر این شورا برای بررسی مشکلات صنعت خودرو خبر داد و گفت: هدف شورای رقابت، افزایش عرضه خودرو برای تامین بازار و سپس کنترل تقاضاست.

وی گفت: در دو سه ماه گذشته، شورای رقابت با تشکیل کارگروه تخصصی و دعوت از تمامی بخش‌های تخصصی از جمله انجمن ها، دانشکده خودروسازی، مدیران شرکت‌های خودروساز و بخش تخصصی وزارت صمت، سعی کرده است تا سیاست‌های دقیقی را داشته باشد تا خودروساز بتواند تولید را افزایش دهد. وی تاکید کرد: هدف این شورا، افزایش عرضه خودور به شکلی که بازار متعادل شود؛ ضمن اینکه در مرحله اول کنترل تقاضا در دستور کار است.

شجاعی افزود: در زمینه قیمت‌گذاری خودرو، سازمان حمایت بررسی تخصصی انجام داده و هر خودرو را با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه و محاسبه کرده و به یک رقمی رسیده است؛ آن عدد در نهایت به شورای رقابت پیشنهاد و در شورا بررسی شد. ­سخنگوی شورای رقابت در ادامه با اشاره به اینکه قیمت‌های جدید امروز اعلام می‌شود، تاکید کرد: این اعلام قیمت‌های جدید خودرو از سمت وزارت صمت خواهد بود. وی تاکید کرد: قیمت کارخانه‌ای خودرو در چند سال اخیر، غیرعادی پایین نگاه داشته شده و امروز قیمت‌های جدید ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید

جزئیات افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها

محمود دودانگه نایب رئیس شورای رقابت در گفت‌وگویی با بیان اینکه دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری سال گذشته در شورا به تصویب رسید، اظهار کرد: این دستورالعمل در هفته‌های قبل در کارگروه خودروی شورای رقابت با حضور همه دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار گرفت. در این راستا، معاونت حمل و نقل وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کنندگان نقش قابل توجهی ایفا کردند، همچنین با خودروسازان و انجمن‌های تولیدکنندگان، واردکنندگان و قطعه سازان جلسات مختلفی برگزار شد و انتظار می‌رود، اجرای مصوبه نیز با تعامل و همراهی دستگاه‌های ذیربط به صورت مناسب صورت گیرد.

وی ادامه داد: در یکی از بند‌های دستورالعمل تاکید شده بود برای تشخیص قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های داخلی باید قیمت خودرو‌های مشابه خارجی مد نظر قرار بگیرد. شورای رقابت برای این منظور یک نهاد پژوهشی و تخصصی را برای این مهم انتخاب کرد. وظیفه نهاد مذکور این بود که خودرو‌های مشابه خارجی را انتخاب کند تا امکان مقایسه و بررسی میزان رقابت پذیری خودرو‌های تولید داخل فراهم شود. برای این منظور از دانشکده مهندسی خودروی علم و صنعت کمک گرفته شد.

نایب رئیس شورای رقابت با بیان اینکه صورت‌های مالی حسابرسی شده شش ماه اول ۱۴۰۱ خودروسازان در اختیار سازمان حمایت قرار گرفت، گفت: بر اساس صورت‌های مالی محاسبات لازم انجام و جلسات مختلف کارگروه خودرو با هدف بررسی و اجرای مطلوب دستورالعمل برگزار و سرانجام جمع‌بندی در مورد قیمت انجام شد و به تصویب شورای رقابت رسید. البته این مصوبه صرفا مربوط به خودرو‌های تولید داخل که عمدتا محصولات ایران خودرو و سایپاست بوده و در خصوص خودرو‌های مونتاژی بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

دودانگه افزود: باید به این نکته توجه داشت که در سال‌های گذشته، متغیر‌های تاثیرگذار در هزینه تولید از جمله نرخ ارز، نرخ دستمزد و قیمت نهاده‌های تولید افزایشی بوده‌اند و این افزایش هزینه‌ها در صورت‌های مالی خودرو سازان که به تایید حسابرسان رسمی رسیده مشهود است، در حالی که قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها متناسب با این هزینه‌ها افزایش نداشته است؛ بنابراین، افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها بازار خودروی سواری را به آرامش می‌رساند، چون منجر به افزایش تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه خودروسازان تعهد داده‌اند متناسب با افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات خود، افزایش تولید داشته باشند، عنوان کرد: شورای رقابت و وزارت صمت بر این افزایش تولید نظارت مستمر خواهند کرد. علاوه بر این در چارچوب دستورالعمل شورای رقابت تسهیل واردات برای رقابت پذیری صنعت خودرو ضروری است و به صورت مستمر پایش خواهد شد؛ بنابراین، انتظار داریم با اجرای دستورالعمل از یک طرف  تولید خودروسازان بیشتر شود و از طرف دیگر، نه تنها قیمت بازاری خودرو افزایش پیدا نکند، بلکه شاهد نزدیک شدن قیمت کارخانه‌ای و قیمت بازار باشیم و نهایتا بازار خودرو به تعادل برسد و از طرف دیگر، انگیزه‌ای برای سوداگری یا نگاه سرمایه گذاری در زمینه خودرو نباشد.

دودانگه با بیان اینکه قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها به صورت میانگین حدود ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت، تاکید کرد: میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا ۳۵ درصد و محصولات ایران خودرو کمی بیشتر از ۳۵ درصد خواهد بود. این موضوع در جلسه اخیر شورای رقابت به اتفاق آرا، تصویب و فرایند ابلاغ به وزارت صمت و خودروسازان در حال انجام است. بدیهی است، پس از ابلاغ مصوبه نیز باید فرایند اجرای مصوبه آغاز شود. وی در پایان گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: با اجرای مصوبه شورای رقابت در خصوص دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری انتظار می‌رود، مصرف کنندگان نهایی با سهولت بیشتر و قیمت مناسب‌تر به محصولات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. از طرف دیگر تولید کنندگان نیز با انگیزه بیشتر به دنبال توسعه تولید و ارتقای کیفیت باشند و نهایتا سهامداران انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری در این صنعت داشته باشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۶۱
بسیار عالی. این خبر خوبی برای سهامدارانه. ممنونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
تو دلالی نه سهام دار
مصدق کرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
خوشحالی نکن،این کار تیر خلاص به مردم بدبخت ایرانه،توهم دلالی بکن چون سود خوبی داره
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
تشکر از تیم اقتصادی و صنعتی سید محرومان
خدا قوت
شیر مادر و نان پدر حلالت
اگر تونستید این خودروها را در بازار کشورهای دیگر به همین قیمت که به ما میندازید، بفروشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
خجالت بکش خوشحالی؟ خون مردم رو امثالیی مثه تو کردن تو شیشه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
تشکر فراوان بابت اینکه هنوز چند روز از آغاز سال جدید نگذشته...تمام تحقیقات در رابطه با بدست
آوردن قیمت
واقعی خودر انجام شد..چه سرعتی قابل تقدیره.... ولی پای محاسبه حقوق و دستمزد که میشه این چندر غاز افزایش سبب تشدید تورم میشه و صدها صدا از همه جا در میاد کارشناسان نام آشنا و ناشناخته در رسانه ها بحث می کنند صد صفحه مقاله بیرون می دهند و .... .... ولی حالا ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش قیمت خودرو اصلا و ابدا مشکلی که نداره هیچ بسود مردم هم هست...خدا وکیلی مارا چی حساب می کنید
واقعی خودرو
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
هرکی تو بورس رفته و بره تو پاچش حقشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
هر کدام از ابن دو خودرو ساز دولتی با چندین برابر نیروهای سفارشی از وابستگان به نمایندگان مجلس

و وزرا و مدیران و معاونانودولتی و با حقوقهای نجومی اداره میشوند و نیروهایی که هیچ کارامدی و تخصص

و تجربه ای نداشته و تنها هزینه تمام شده خودروها را

بالا میبرند و مردم فلکزده باید تاوانش را با بدبختی بپردازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
حضرت آیت ا...دکتررئیسی؟؟؟؟!!!وقتی افزایش حقوق. کار مندان20و کارگران27است،چطور ی قیمت تابوت ها40درصده؟؟؟!!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
واقعا مسخره هست، برچه اساسی قیمت خودرو تو چند سال چندصددرصد افزایش پیدا می‌کند پراید 2800 رو کردید 350 میلیون تومن پول رایج کشور، دارید به ریش ما می‌خندید، اگه پول شما رو بلوکه می‌کنند اگه از سرمایه ی و تفریح شما کاسته میشه می‌خندید و میگید عیبی نداره میکشیم روش، یعنی چی من جز نفرات برتر اقتصاد هستم اصلا کل شاخص ها باهم جور درنمیاد بخدا، مارو مسخره کردید، شورای رقابت چی هست، آیا معنی شورای رقابت برای بالا بردن کیفیت خودرو و بالا بردن توان داخلی نیست یا این شورا از وظیفه ی اصلی خود یعنی حمایت از مردم و مصرف کننده دست کشیده وچشم به جیب مردم ناتوان درخرید حداقل ها مانده و دست به دلالی خیلی شیک و کلاسیک به اسم جلسه ای نگذاشته، واقعا متاسفم حداقل کاش چند نفر با وجدان و خانواده دوست و جوان دار اونجا باشن و برای عدالت هم شده حرف بزنند، ما واقعا تو تامین حداقل های خودمان مانده ایم و شما حرف از افزایش قیمت می‌زنید و برای ثروتمندان ایران خودرو و سایپا خوش رقصی میکنید، پس دفاع از حقوق ملت و مظلوم و مستضعف و جوان هزاران آرزو مانده به دل چی؟!!!!
H
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
همیشه طبقه ضعیف بدبختر میشه و پولدارها پولدارتر میشه دست مریضا با این تصمیمات کارشناسی مسئولین
الیاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
اگر قیمتها هم اندازه خودرو خارجی بشه که کسی دیگه ماشین داغونه ایرانی سوار نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
ما موندیم چطور خودرو بخریم . این هم شد رویا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
وای خدایا،پس توی این چند ماه ،داشتن چیکار می کردن،همش قیمت ماشین ها رو بالا بردن،این افزایش قیمت دوباره دیگه چیه.تو رو خدا بیاین کمی به هم رحم کنیم تا خدا هم بهمون رحم .کنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
متوجه شدید چی فرمودن
اساس افزایش قیمت خودرو را که همه میدانند افزایش قیمت دلار است و دولت هم متاسفانه تا بحال نتوانسته قیمت دلار را تثبیت کنه و بعید هست در آینده قادر باشه
معنی فرمایش ایشون اینه که تا حالا دروغ میگفتند خودرو ملی و ساخت داخل ،قیمت بر اساس قطعات خارجی (چون بر اساس دلار قیمت نوسان پیدا میکنه یعنی از خارج وارد میشه) خواهد بود یعنی پائین اومدن قیمت خودرو متصور نیست و قیمت خودرو داخلی هم میره بالا و ثبات از دید ایشان اینه که خرید خودرو برای اکثر مردم میشه آرزو و قیدش را میزنند دیگه دنبال خودرو نخواهند بود که بگن گرونه
اونی هم که داره میخره فقط ناچاره سلیقش را عوض کنه بجای خودرو خارجی که دیگه پولش نمیرسه خودرو داخلی میخره
تصادف و جان باختن و عدم ایمنی خودرو داخلی هم
تا زمانی که وزیری نماینده ای و... آسیب نبینه مهم نیست
در آخر آخر متشکریم خیلی قشنگ مدیریت کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
لندکروزر مدل 2023 تحویل فوری تو امارات 168 هزار درهم . حدودا 3 میلیارد تومان(با احتساب دلار 51 هزار تومان) . این خودرو تو تهران نزدیک 40 میلیارد قیمتشه .
برای این افزایش قیمت نیاز به این تعداد از سازمانها نیاز نبود به نظر میرسه قیمت خودرو توسط معامله گران خودرو تعیین میشود و از اول هم نظر خودروسازان همین میزان افزایش بوده و ضمنا با کدام خودرو خارجی اصلا شما امکان مقایسه دارید؟ .........
پاسخ ها
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
دقیقا ! منم موندم ک مثلا پژو ۲۰۶ و پارس و .. ک چندین دهه هست که داخل کشور سازنده تموم شده و یه ماشین مثل پراید ک نمونش تو هیچ کجای دنیا نیست ، ک شباهت خیلی کوچیکیم داشته باشه ، چجوری نسبت به قیمت ماشین های مشابه خارجی؟
اف جی کروز فول اپشنال مدل ۲۰۲۲ توی دبی با دلار ۴۶ تومنی یک ميليارد و نیم هست بعد اچ ۳۳۰ چینی توی ایران یکو نیم قیمتش ، اگر به اینه ک قیمت کارخونتون باید نسبت به مشابه خارجی ۵۰۰ درصد کاهش قیمت داشته باشه ن چیزی برای افزایش قیمت.
و اونوقت درآمدهای مردم چند درصد افزایش خواهد داشت؟؟؟؟؟
همه چیز آخرالزمانی شده
رئیسی نیز باید برود
آیا مردم با این گرانی ها خواهند توانست تحمل کنند؟؟؟؟
نمایندگان که بر ساز خود نواختند
وزیران نیز
معونین همچنین
فقط سر مردم است که بی کلاه باقی مانده
با کدام درآمد باید اینقدر گرانتر بخریم؟؟؟؟؟؟
تفکر تان باید عوض شود چیز دیگری قابل تغییر نیست
زندگی مان را نابود کردی
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
شعار انتخابات رئیسی : من گشت ارشاد مسئولین راه اندازی میکنم .
خدا قوت شما هیچ کاری هم نکنی برای ما عزیز تری
رضا
| Canada |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
عزیز تحمل نکن میتونی سرت را بکوبی به دیوار یا مثل مرحوم پور احمد خودکشی کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
کاش برای تعیین حقوق و دستمزد هم با همون سه تا کشور خارجی که ماشین ها را مقایسه کردین، مقایسه میکردین
خدا قوت به تیم اقتصادی دولت مردمی و محبوب رئیسی
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
سپاس فراوان از مجلس انقلابی و دولت انقلابی ،
کاش زمان صدور حکم دستمزد کارگران هم انقلابی عمل کرده بودین ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
!!!!!!!تیم اقتصادی - مردمی - محبوب
آیا قراره کیفیت هم مورد مقایسه با خودروی خارجی قرار بگیرد یا همینکه چهارتا چرخ و یه فرمون داشته باشه کافیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
زیبا
برابر خودرو خارجی
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
کمپانی های خارجی از ما الگو برداری می کنند
شایعه است یه مدل BMW از روی x100 سایپا الهام گرفته شده
به به چه نظرات مودبانه ای حداقل انقدر فهم.. داشته باشید قیمت به این مردم بدبخت که نمیدونن کی و با چه قیمتی خودرو بهشون میندازید اعلام کنید قیمت ی متر خونه تو محله ما شده ۱۲۰ میلیون ی محله متوسط رو ب پایین تو تهران دیگه تو خواب هم نمیشه خونه دارشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
دیگه تو خواب هم نمیشه خودرو خرید
با توجه به اینکه «سازمان حمایت بررسی تخصصی انجام داده و هر خودرو را با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه و محاسبه کرده و به یک رقمی رسیده است؛ آن عدد در نهایت به شورای رقابت پیشنهاد و در شورا بررسی شده است.»
باید توجه کرد که در حدود 45 درصد قیمت خودرو خارجی مشابه در بازار تاشی از اعمال حقوق گمرکی و سود بازرگانی به منظور افزایش توان رقابت پذیری خودروسازهای داخلی محاسبه و اعمال شده است. لذا محاسبه قیمت های جدید کاملاً غیر منطقی و غیر تحصصی می باشد و سازمان حمایت می بایست قیمت خودرو های مشابه در بازارهای بین المللی را مد نظر قرار داده و مزیت نسبی تولید خودرو های داخلی را با توجه به هزینه های سرسام آور سربار در خودرو سازهای داخلی نسبت به خودرو سازهای خارجی را اعلام می نمود. در چنین حالتی نه تنها قیمت خودرو نمی بایست افزایش یابد بلکه خودرو سازها می بایست با اصلاح ساختار و چرحه تولید ، هزینه ها و فرایند اضافی را حذف و فیمت محصولات خود را کاهش دهند.
متاسفم
پاسخ ها
ساسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
دقیقااااا
بازار خودرو روی پراید ۶۰۰ میلیونی درسال جاری به ارامش میرسه!!!!!!
واقعا سلطان همه گرانیها خود خود دولت انقلابیه ،
بایدم زیاد بشه مگه میشه کارخانه 130 بازار 500
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
الان فکر کردی کارخونه بشه ۵۰۰ بازار همون ۵۵۰ باقی می مونه. اینا دوباره ماشین نمیدن توو بازار قیمت بازار میشه ۹۰۰. در این حد هم نمیفهمی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
یعنی خاک بر سر بی مغزت.نمی فهمی که خودشون عمدا تولید را کم می کنند تا نوعی قحطی درست کنند و قیمت ها
بره بالا؟ و چوب زرنگ بازی اونا را هم ما باید بخوریم؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
آره به همین خیال باش
خوب معلومه که دلال هم همون مقدار تو بازار قیمتش رو افزایش میده حالا نه تو یک ماه نهایت تو سه ماه به همون اختلاف میرسه خیالتون راحت
چقدر ما مردم ساده ایم خداااااا.....!!!!!
بایدم زیاد بشه مگه میشه کارخانه 130 بازار 500
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
کارخانه خوبه بازار باید بیاد پایین
خودرو ایرانی با کدوم خودرو خارجی میخواد مقایسه بشه جمله غیر قابل تصور ..
پاسخ ها
مصدق کرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
آها! ،تو هم دلالی؟؟ ببخش،رفتیم رو مخت
نرخ اضافه حقوق مث خارجی ها بدین تا عدالت محور شویم؟!!!
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
دقیقا باید زیاد بشه بگو چرا چون حق ما مردم همینه چرا میخرید وقتی هر روز گرون میکنن چرا سر خریدن ماشین دعواست، چرا ماشین 150 تومنی رو تو بازار 600 میخرین، تا مردم ما اینجوری باشن هر روز شاهد افزایش بیشتر خواهیم بود الاج کار فقط نخریدنه که ما متاسفانه شعورش رو نداریم
ابتدا میگن قیمت بازار میرسونیم قیمت کارخونه، حالا به این نتیجه رسیدن قیمت کارخونه بشه قیمت بازار تا به تعادل برسه
کجای دنیا یهو قیمت سی درصد افزایش میدن؟ خواهشا مسوولین بی عرضه استعفا دهید
تو جایی که من زندگی میکنم ( کانادا) و تقریبا همه جای دیگه دنیا مردم بدون هیچ پیش پرداختی یعنی از دم قسط با سود حداکثر ۵-۴ درصدی میتونند هر خودرویی رو که اراده کنند بخرند. البته منظور من از خودرو وسیله نقلیه استاندارد ایمن و مدرن با بهترین امکانات رفاهی هست نه فرغون ! تازه سراغ هر نمایندگی که بری تا کمر مقابلت خم میشند تا شاید بتونند محصولشونو بهت بفروشند
مقایسه کنید با وضعیت کیفیت وقیمت خودرو ها ببخشید فرغون های ایرانی !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
همین هایی که از افزایش قیمت گله دارند برای خرید همین فرغون ها سر و دست میشکنند . بعضی مواقع چند برابر ارزش خودرو را پیش پرداخت کرده و سالها منتظر می مانند . اگر دولت کانادا هم جای دولت ایران بود و اینهمه شور واشتیاق خرید را می دید 40 درصد سهل هست که 400 درصد گران می کرد .
ممکنه عده ای بگویند که این جمعیت عظیم خریداران دلال هستند ، بسیار خوب ، این دلال ها همین فرغون را با قیمت چند برابر به خریداران می فروشند و باز هم خریدار نهایی خوذرو مقصر واقعی است که راضی می شود به قیمت خودرو خارجی یک فرغون داخلی خریداری کند .
چرا حقوق کارمندان و کارگران و نسبت به حقوق خارجی های مدنظر نگرفتن ؟؟؟؟!!!!حتما رنگ ماشینها از رنگ کارگران رنگین تره .....
نمایندگان مردم که فعلا درگیر حجاب هستن و با قیمت خورزو‌و‌اسایش مردم کاری ندارن
خدا قوت نماینده
وقتی وضعیت حجاب در کشور به این وضعیت فاجعه بار برسد طبیعی است که همه چیزهای دیگر هم تحت تاثیر قرار بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
واقعا برات متاسفم دوست عزیز
دولت بدون دلیل درستی خودرو رو کرده در آمد کل عمر من بعد شما بهانتون رو حجاب می‌کنید
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
چه ربطی داره؟تو و امثال تو حرف نزنین کسی نمیگه لالین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
چه ربطی داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
اگر امثال شماها نبودن الان مملکت توسط چهارتا اقتصاد دان اداره میشد که وضعیت این نباشه...
با توجه به قیمت گزاری براساس خودروهای خارجی کیفت ومصرف سوخت وخدمات پس از فروش واستهلاک ومابقی استاندارهای خودروهای خارجی هم مورد نطر حضرات بوده که این فرعون های وطنی رو اینچنین قیمت گزاری کرده اند
خودروسازی در این مملکت مافیای کثیفی است که به انواع و اقسام مختلف جیب مردم را خالی می کند: قرعه کشی های مشکوک، فروش خارج از دستور و... من پیشنهاد می کنم کارخانه های خودروسازی را به سالن های پرورش دام و طیور تبدیل کنند و از یک سوم سود حاصل از صادرات، خودرو با کیفیت خارجی وارد کنند و با سود مشروع به یک سوم قیمت فعلی بدست مشتری برسانند.
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
آفرین چقدر قشنگ گفتن
بله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
احسنت
منظورتان از رقابت ربودن جیب مردم بی پول است،ملتی که درآمدش به ریال ومخارجش به دلار است ،خدایی اینقدر به فکر مردم نباشید ،فقط نمیدانم تاوان چیو
داریم پس میدیم ،
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
تاوان سکوت
هوشنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
داریم تاوان نادانی و نا آگاهی خودرامیدیم
يك هفته قبل ؛ اول معاون وزارت صمت اعلام كرد كه خودروها ٣٠ تا ٧٠ درصد گران خواهد شد ؛ فرداي همون روز ، وزارت صمت بيانيه داد و تكذيب كرد !
امروز اعلام كردن كه خودرو ٤٠ درصد گرون شد !
وقتي اينهمه به مردم دروغ مي كيد ؛ آيا توقع داريد تا ديگه به شماها اعتماد داشته باشند !؟

اين بود سياست مهار تورم و رشد توليد ؟
خب الحمداله با گران شدن قیمت فرغونها و پر شدن جیب فرغون سازان آرامش به بازار بر میگردد. دستمریزاد دولت محترم انقلابی با این کار انقلابی
لطفا قیمت های جدید رو اعلام کنید تا بتونیم ماشین انتخابی رو تعویض کنیم‌
ایول زیاد زحمت نکشید به خدا خسته میشید مردم راضی نیستند شما از جون مایه میزارید
فرایند تولید خودرو بنا به صحبت خودتان به دلایل زیاد از جمله بهره وری پایین، ضعف مدیریت و ... پزهزینه نسبت به مشابه خارجی است. بنابراین این مقایسه اشنباه است. بعنی به فرض مقایسه مثلا یک دنا اتومات با معادل حتی چینی آن، هزینه بیشتری دارد. بنابراین مقایسه اشتباه است. حالا به فرض اینکه میخواهید از تولید حمایت کنید و 1000 تا دلیل دیگر، چرا محصولات وارداتی همانند خودروهای چینی مدیران خودرو که توسط شرکتهای چینی ساخته و وارد کشور میشوند اینقدر گران است؟! این ما به تفاوت بالای هزینه که تقریبا 3 برابر است تو جیب کی میره؟ بخشی که در جیب دولت میره ولی مطمئنا بخش زیادی تو جیب خود وارد کننده میره! اون وقت چرا؟! چرا خود نمایندیهاشون خودرو رو احتکار میکنند و با قیمتهای بیش از خود کارخانه میفروشند؟ چرا نظارتی روی این مدیران خودرو نیست؟
حدود 30 درصد قیمت هر خودرو سهم افراد وسازمانهای دیگر میشود که همین باعث افزایش زیان کارخانه های خودرو سازی میشود !!!چرا باید به ازاء هر خودرو 20 میلیون تومان به فلان جا تعلق بگیرد ؟
شما مگه نمیگین که هر خودرو رو با 3 خودروی خارجی مقایسه کردین؛ خب کاری نداره تعرفه گمرک رو بردارین تا مردم تصمیم بگیرن اون خودروی خارجی رو بگیرن یا ماشین های داخلی رو!!! بزارین کنار بازی با کلمات و دروغ هارو
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
خدایا چند بار باید این سخن از سوی عوام ترین قشر جامعه را
بشنویم به خدا هر وقت این حرف را می‌شنوم حالت تهوع میگیرم و میفهمم چرا وضع کشور اینه چون بدنه جامعه ما از بی سوادی مثل این,,, تشکیل شدن که فکر می‌کنند که اگر گمرک خودرو را بر دارند دلار ثابت می ماند تا اینها خو روی خارجی مفتی بخرند نه برادر دلار میشه ۲۰۰ هزار تومان آن وقت نه خودرو میتوانی بخری نه نان و دارو
موضوع خنده دارش اینه که حالا اومدن بررسی کردن با چند تا خودروی خارجی؛ شما به اونا چیکار دارین شما هزینه هاتون چقدر هست ؛ سودشم بزارین روش با هزینه مالیات ، پلاک ، عوارض و غیره؛ جمع اینا میشه قیمت خودروی شما؛ اگه بازار بهتری دارین براش مثلا کشورهای دیگه بفرستین و بفروشین به همونا؛ گمرک رو هم باز کنین که ما اصلا میخوایم ضرر کنیم و ماشین داغون خارجی با قیمت های آنچنانی سوار شیم!!! خدایی مردم رو احمق فرض نکنین
من ی کوییک اس برج 7 سال 1401 ثبت نام کردم و 92میلیون مرحله‌ اول پرداخت کردم تحویل اردیبهشت 1402 هستش خب قرار بود که 92 م دیگه بدم حالا اگه گرونش کنید مثلا 50 تومن بذارید روش باید 140م بدم من که شغلم آزاده و تو یه شرکت خصوصی کار میکنم و یکساله بی ماشینم از کجا این 50 میلیون رو جور کنم من با بدبختی همین 92م رو جور کردم ماه دیگه هم باید پولو جور کنم از کجا باید بیارم،،، قرار بود قیمت بازار رو برسونید به کارخونه حالا برعکس شد و این از بی لیاقتی شماست
پاسخ ها
عشق منی رئیسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
گجا قرارداد نوشته قرار شد ۹۲ میلیون دیگه بدهید ماشین تحویلت میدن لطفا اگر همچین قرارداد داری بنده ماشین مجانی تحویلت میدم و ۹۲ پیش پرداخت علی الحساب هم پس میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
شما که داری ضرر میکنی....بیا ۱۵۰ از من بگیر.یعنی به خاطر این ۶ماه حدود ۵۸ تومن سود.بی خیال شوید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
دقیقا همین شرایط رو دارم اگه به موقع تحویل بدن خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
من هم همینطور م اگه قیمت ماشین ثبت نام کرده ام که براش یه درصد ی پول ریختم حالا نمی دونم اگه افزایش قیمت داشته باشه، نمی دونم چکار کنم.
خوب تورم مهار شد
دولت انقلابی و رسانه کار خودشان را کردند
الان دوماه است زمین و زمان بهم ریختن که قیمت خودور باید افزایش پیدا کند
حوقوق کارگر و کارمند ۲۰ درصد افزایش پیدا کند
اما خودرو ساز ۵۰ درصد
عدالت کجا رفت ؟
ما که در هر صورت حسرت خرید خودرو داریم حالا قیمت پراید بشه ۶۰۰ میلیون یا ۶ میلیارد برای قشر معلم و استاد و کارگر بی پول فرقی نداره.
احسنت بر دولت انقلابی حامی محرومان.
خجالت نکشین اصلا خودروها را با قیمت بنز، بی ام و، و تویوتا مقایسه سپس قیمت گذاری کنید
تورم برای یک اقتصاد ورشکسته مانند اسب چابکی است که هیچ سوارکار با تجربه‌ای به این راحتی نمی‌تواند به آن برسد وای به حال کسانی که نه از اقتصاد و نه از هیچ چیز دیگر هیچ نه میدانند و نه می خواهند بدانند
قانع نشدم
نامردا
خیلی عالی
موش و گربه بازی بسه
حداقل دلیل این افزایش رو با حساب و کتاب و فرمول ارائه بدین نه اینجوری محتاطانه تا ببینین نظر مخالف چیه
بعدا اصلاح کنین
اگرنظر و حقوق و جان و امنیت مشتریان خودرو در نظر گرفته شود بهتر است مسولین از کیفیت پایین و مقایسه قیمت ماشین های ایرانی با خارجی شرمنده باشند. چیزی که با افزایش قیمت از آن صحبت نمی شود کیفیت و امنیت خورو است.
خوب تکلیف کسانی که پیش فروش ثبت نام کردن الان اینقدر ندارن واریز کنن چی میشه؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
منم همین مشکل رو دارم تحویل فروردین از کجایاریم خدایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
مثل خیلی از موارد قبلی با پول شما تجارت میکنن و آخرش 15با درصد سود سالیانه پول شما رو پس میدن . شاید هم 40 درصد اضافه پرداخت کنین و فرغون اینارو تحویل بگیرین
مگر حقوق من کارمند پارسال ده درصد و امسال قرار نیست بیست درصد افزایش پیدا کنه
خودرو سی و پنج درصد در یک مرحله!!!!
مگه‌سال‌مهارتورم‌نیست‌زیان‌انباشته‌چه‌ربطی‌به‌مردم‌داره‌چرادروغ‌میگیداونوقت‌که‌پراید20میلیون‌بودیعنی‌باضررمیفروختن‌‌پس‌درکارخونه‌روگل‌بگیریدپدرمردمودرآوردیدبااین‌مدیریتتون‌هرکدومشون‌صدتاشرکت‌دیگه‌داخلشه‌همش‌ازجیب‌مردم‌میزنن‌خجالت‌بکشید
هر چیزی که گرون میشه مستقیم یا غیر مستقیم به دولت ربط داره
مردم هر سال دارن بدبخت تر میشن
تورم از ۳ سال پیش بالای ۲۰ ۳۰۰ درصد بوده
هر چی مردم درگیر معیشت بیشتر بشن آرام تر میشن درست
ولی این سیاست مثل کش تنبون آخرش پاره میشه
مسئولين و نمايندگان مجلس بايد جلوي اين افزايشهاي تورم زا و مصوبات رابگيرند. كجائيد؟
هنوز ماه اول سال هستيم 35 درصد افزايش؟ واقعا" همراستا با شعار مهار تورم است؟ !!
خودرو که بالابره همه چیز گرون میشه
سال مهار تورم ؟؟؟!!!
اینم اولین گام عملی شدن شعار سال جدید یعنی سال مهار تورم
افزایش حقوق کارمند و کارگر ۲۰درصد ولی افزایش برای خودرو،مسکن،خوراک وپوشاک بالای ۷۰درصد
40 دصد افزایش دادید سالی سه بار هم تکرارش میکنید بعد میگویید زیر 30 درصد افزایش داشته؟ جل الخالق!
ازخدابترسید کشور را نبرید مثل گرانی بنزین روحانی وشب جمعه روهوا
دولت حامی محرومان کاش این بازی کثیف رو تموم کنیم آخه کارگر بیچاره با این حجم گرونی و اجاره خونه و هزار بدبختی پولش کجا بود چرا چندر غاز پس اندازمون رو سرگردان کردین و دارین بازیمون میدین آخه از کجا بیاریم
نه بابا
دولت ومجلس زحمت بکشند مصوبه افزایش حقوق کارمندان به میزان تورم را هم مثل خودرو افزایش دهند وبیش از این شعار ندهند
فکر کردین قیمت بازار همین جور میمونه.بازار دیگه دست شما نیست. زهی خیال باطل
لیاقت ما مردم همینقدر
شمایی که قیمت خودرو داخلی ببخشید فرقون داخلی را با خودرو خارجی مقایسه میکنی بی زحمت راه واردات ازاد را باز کن تا همون خودرو خارجی هم بتونه بیاد داخل کشور نه اینکه قیمت فرغون سی درصد اضافه کنی و ۵۰ در صد هزینه گمرکی را ببری بالا تا توجیح کنی
ای کاش میگفتید که کیفیت بدنه ماشین بهتره شده و آپشن های با کیفیت و خوبی بهش اضافه شده
نه افزایش قیمت ،همیشه به نفع خودتون کار میکنید و نظر مردم براتون اصلا مهم نیست
آقای رییسی عزیز این بود مهار تورمتون این بود قطار پیشرفتتون؟
مطمعن باشید سهامداران یا دلالان یا هر عنوان دیگر،قانع به این مقدار افزایش نخواهند بود که اگر میبودند در بورس بیشتر از اینها در حال فروش به مصرف کننده بودند..اگر این واسطها و دلالان اجازه ورود خودرو چه نو چه دست دوم به دولت میدادند این اشفته بازار درست نمیشد.تا این قماش بتوانند از اب گلالود ماهی بگیرند...خدا به داد ملت برسه..
اولا میانگین سایپا شده 35 درصد ومیانگین ایران خودرو 3 درصد ومیانگین کل 40 درصد؟؟؟؟
دوما
تک تک این حرفها و توجیه ها را دقیقا دو سال قبل هم گفتید گفتید قیمت با بازار یکی بشه تولید بیشتر میشه دیگه گرون نمیشه و.....
ولی تمام اون حرفهاتون دروغ بود
والان هم تمام حرفهاتون دروغه
چطور خودرو 40 درصد گرون میشه اما حقوق 20 درصد افزایش پیدا میکنه؟؟؟اون در سال مهار تورم؟؟؟؟؟؟؟
چکار میتونید با این ملت بکنید که نکردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
خلایق هر چه لایق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
کاش می شد هزار تا لایک بهت یدم
پس پولی که ما یکسال پیش بابت پیش خرید پرداخت کردیم چی میشه؟
بعد یک سال باید با قیمت روز کارخانه بخریم؟
واقعا متاسفم
سالی که نکوست......
در همین ابتدا نامگذاری سال جدید رو کامل و جامع معنا کردید.
لطف کنند مسئولین محترم وقت تعیین حقوق کارگر هم بامشابه خارجی مقایسه کنند نه جای که به نفع خودشونه اصلا مردم نمی بینند چجوری ملت مابقی پول جور کنند ما روی این قیمت ثبت نام کردیم
اینبود مهار تورم بس کنید.
یکی نیست بگه آخه ....فکر کارگر بدبخت رو هم کردین بااین افزایش قیمت؟؟؟؟
لطفاً لیست خودروهای خارجی مشابه که محصولات سایپا و ایران‌خودرو را مقایسه کردید را اعلام کنید.
قول میدم ماشین های سایپا و ایران‌خودرو حداقل قیمتشان ۴ برابر آنهاست.
فحش نمیدم ولی خدا جواب ظلمی که میکنید با بده
الییییییی
خیلی جالبه، موقع تصمیم گیری در مورد دستمزد ها براساس پیش بینی نرخ تورم ۲۰ درصد به حقوق کارمند و ۲۷ درصد کارگر بدبخت اضافه می‌کنند ولی زمان تعیین قیمت ها ۴۰ درصد افزایش؟
خجالت بکشید.حیا کنید. شما فقط ادعا میکنید از مردم هستید ولی مردم برای شما هیچ اهمیتی ندارند. یک جوان با این تورم و افزایش قیمت افسارگسیخته آیا می تواند شکم خود را از نان خالی و ماست سیر کند ؟ چه برسد به خرید ماشین های بنجول و یا سقفی برای زندگی؟ حتی فکر کردن به موضوع باعث امراض. روحی و روانی می‌شود. در این بین فقط گروه دلال سود را به جیب می‌زنند و مابقی رو به زوال و نابودی پیش می روند.
سپاس گذاریم شورای رقابت ،درودمجلس مردمی .تشکردولت مستضعفان
ازاینکه اینهمه به فکرمردم همیشه درصحنه هستین.
شورای رقابت چندمیگیرن اشگ این مردمودربیارین
شعار امسال رشدتولیدومهارتورم بودخوب مهارتورم روشروع کردید
آفرین به دولت انقلابی که کاملا مردم روبدبخت کرد.
واقعا متاسفم برای مسولین بی عرضه وبی لیاقت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
واسه خودمون باید متاسف باشیم، مسئولین که روز به روز فربه تر میشن.
اینها همه چرته قیمت کارخانه بره بالا مطمعنا قیمت بازار هم میره بالا.حالا تکلیف پیش فروشهایی که تحویل فروردین هستند ی میشه.خدایی نامردی این مقدار رو بدن بعدش از کجا بیارن.هرچند واسه اعضای شورای رقابت مهم نیست.چون اونا از مردم میستند
چرا باید دولت به وعده‌های گران کردن خودرسازها عمل کنه ولی خودروساز نباید برای برداشتن قرعه کشی عمل نکنه.
کاش برای اینکه اشتغال زایی ازبین نره خودر. های داخلی کلا صادر میشد بجاش خودرو خارجی وارد می‌شد.
وای به قانون گذارانی که طرح مادران و آوردن اما خودرویی ندارن که بهشون بدهند
ب والله با این سیاست هاتون آرزوی خودرو باید به گور ببرم ،۳۷بار قرعه کشی ثبت نام کردم اسمم در نشد تاا کی خانواده ام با موتور جابجا کنم خدا ازتون نگذره
اصلا چرا ماشین میخرید هرکه تو این بازار ماشین بخره خوب پولداره
اگه مردم ماشین نخرند ماشین انبار میشه هیچ جای دنیا ماشین ایرانی نمیخره
بعد با زار فرو کش میکنه
پوالها را بیارید تو بورس بهتره
باسلام همه گرانی ها،وتورم کارخوددولته فقط مردم روبه بازی گرفتن
به خدا من الان یه هفته خواب ندارم ماشین می خواد گرون بشه چون ثبت نام کردم 20روز دیگه دعوتنامه اش میاد به خدا پولشو به بدبختی جور کردم اگه گرون کنن از کجا بیارم خدا براتون نسازه
پارسال ھم با ھمین وعدھ دروغ افزایش تولید گرون کردن
دم جناب ریییس جمھور گرم با حمایت از محرومان
خوبه شما هر روز قیمت ماشین و سکه و ارز کشف میکنین
خانمها هم توی خیابون حجاب کشف میکنن
این کشور همه کاشف شده اند !!!
تواین مملکت خراب شده همه چی با دلار آزاد حساب ومقایسه میشه بجز درآمد مردم واقعا بنازم به این عدالت اسلامی
سلام شما را بخدا در مورد کیفیت خودرو هم چاره ای کنید.در مورد جان مردم در روز قیامت باید جوابگو باشید و هر چه زودتر از این خواب غفلت بیدار شوید
سید محرومان دلار ۲۳روحانی رو رسونده۶۰.پراید ۱۰۰تومنی شده ۴۰۰.بازم حالا دارید گرون میکنید .از خدا بترسید.این همه مردم ناراضی هستند ولی تا کسی بخاد اعتراضی کنه میش ضدانقلاب و شورشی .با چه امیدی دیگه. دل. به این دولت و مجلس داشته باشیم
خب اونوقت تکلیف ما با افزایش قیمتها که دلال نیستیم وفقط میخوایم یه ماشین داشته باشیم چی میشه ؟
از کجا پول بیاریم بخریم ؟؟ نمیشد جلوی دلال را میگرفتید تا قیمت بازار کم‌بشه به قیمت کارخونه برسه ؟؟
از کوتاهی ماست که دیوار بلند است
من که نسبتاً وضعی مالی خوبی دارم و باهاش کنار اومدم
بازسازی و تعمیر یک سازه معیوب ،هم زمان میبرد هم استهلاک زیاد .تنها راه تخریب و ساخت جدید هست .با هزینه ای خیلی کمتر
تو مملکت ما غیر از عدالت وحق وحقوق همچی هست نامردی هست بی عدالتی هست بی کفایتی هست ،کجاست این آقای ریسی بیا جواب گو این همه نا عادلانه بشه حقوق کارگر ۲۱ درصد واقعا حالت آور ،من که میدونم با این حرفهای مردم چیزی عوض شدنی نیست کجاست عدالت؟؟؟؟؟؟؟؟..
اینجور می خواهید تورم را مهار کنید؟ساختمان خودرو طلا و دلار و پیشران تورم در چند هزار کالا و خدمات هستند از این تصمیمات غلط مات و مبهوتیم خودرو دست دولت است ۷۰ درصد افزایش می دهد فردا روز ساختمان که دست مردم است بخواهد ۲۰ درصد افزایش پیدا کند دولت وامصیبتا می کند شما خودرو را گران می کنی خب روی سایر کالاهای سرمایه ای اثر تورمی دارد ...حداقل افزایش قیمت متناسب با ۲۰ درصد افزایش حقوق کارمندان و کارگران لحاظ میشد
خدا لعنت کنه کسی رو که مفسد و دلال هست الهی آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
به دولت بد‌نگو
شما بااین کاراتون مردم ضعیف راضعیفتر میکنین باعث گرانیا خود دولت نه مردم؟
پاسخ ها
عزیز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
مردم بیچاره کارشان را درست انجام میدهند. این دولت است که مردم را بی اهمیت می داند. اگر از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند و پول خودرو را
تمام و کمال بایدمردم تأمین کنند، اگر کسورات
اقتصادی دارند که ناگزیرد با گران کردن بنزین یا هر کوفت و زهرماری مردم باید این کسورات را تحمیل شوند، چه لزومی دارد در این اوضاع نابسامان اقتصاید خودشان بین ایران و عراق راه آهن بکشند، آن هم با پول مردم ایران، خاک توی سر ماها که انقدر مظلوم واقع شده ایم، برای رساندنه حق به حقدار نیازی نیست این همه کیلومتر طی کنید و به عراق بروید یک نظری به این مردم مظلوم شورخودتان بیانتدازی
دستشون هميشه تو جیب مردمه
گرون بشه به شرطی پول بدی بخری نه قرعه کشی نه تحویل چند ماه
من با شرایط قانون جوانی جمعیت بعد از بیش ازبیست بار ثبت نام در قرعه کشی خودرو تارا با گرفتاری و اخذ وام ۱۸ درصدی در فروردین۱۴۰۱ ثبت نام کردم این ماه موعد تحویل خورو بوده ایران خودرو عمدا دعوتنامه تکمیل وجه رو نمی فرسته تا با قیمت جدید حساب کنه ضرر ما رو کی میده با گرفتاری مبلغ بعدی رو جور کردم چرا باید اضافه پرداخت کنم لااقل ۱۰۰ میلیون تومان ضرر پولی که یکسال نزد ایران خودرو بوده ودیعه بوده برام تمام میشه یک مسلمون جلوی اینها رو بگیره
خب تکلیف بنده که سال گذشته پیش فروش ثبت نام کردم چی میشه که ۶ ماهه پولم دست شرکت خودرو ساز مونده حالا باید ۴۰ درصدم اضافه بدم پس لطفا سود پول ما رو هم حساب کنید شما که انقدر دقیق بودید
و دومین مطلب اینجاست که گفته میشه شرکت خودرو ساز داره ضرر میده مگه میشه چند سال ضرر بدی بعدیهویی متوجه بشه بشی دروغ بزرگتر از این نبوده واقعا
امسالم یاد گرفتیم بالا رفتن قیمتها درواقع کنترل بازار و حمایت از مصرف کنند !!! واقعا امروزم بادیروزم فرق کرد . خسته نباشید
من ناامیدم دراین دیگ برای مردم آبی بجوش نمیاید
رشد تولید ،مهار تورم .سالی که نکوست از بهارش پیداست
دستمزد کارگر 27 درصد میره بالا بعد قیمت ماشین 40 درصد میره بالا. فاتحه عدالت رو خوندم
لطفا قیمت های جدید خودرو رو اعلام کنید تا حداقل نسبت به پولی که داریم انتخاب کنیم
من یک کارگر تامین اجتماعی هستم وقتی می خواهند حقوق کارگر را اضافه کنند با منت وصد مرتبه بالا و پایین کردن آخرش ۲۷%اضافه میکنند ولی خیلی شیک و مجلسی بیشتر از ۳۵%بدون هیچ زحمتی خودرو را گران می کنند من بابدبختی پول ۱۰۰میلیون را جور کردم حالا چطور بقیه پول را بااین افزایش باید جور کنم ،کجا به فکر من مصرف کننده هستید .حالا که همه رانت خوارها سود کردند نوبت مصرف کننده واقعی که رسیده گران می کنید .یکم رحم داشته باشید
اعتصاب برا همه چیز حقوق ماشین خرج خوردوخوراک خانه کرایه هرچی که بگین ،،،خدا هم با اینا یار شده
تنهاراه اینه ۱۰ساعت باهواپیماه ازایران دورشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
سفر چرا بمان و حقت را بگیر
خواستم کلی چیز بنویسم اما دوستان همه حرفها رو زدن من فقط یک حرف دارم هدف این همه حمایت از سایپا و ایران‌خودرو چیه
شورای رقابت این افزایش قیمت رو در سربرگ مزین به شعار سال «مهار تورم...» چاپ کنه!
بنظرتون مدیران خودرو روش میشه باز هم گرون بکنه
از خدا بترسید .کارمندی ۱۰ میلیون میگیره ۲۰ درصد افزایش زدند میشه ۲ میلیون .حالا خودرو ۴۰درصد میشه ۱۰۰ میلیون ..آقا ما مردم باید یکبار دست به دست هم بدیم همه انصراف بدیم .یکسال خودرو نخریم ببینیم با سینه خیز میاد مثل قبل تمام قسط میده یا نه
درآمدها چقدر افزایش می یابد
چرا درآمد و حقوق رو با ریال می دید ولی افزایش اجناس رو با دلار
کمال بی انصافی است
ملتی که ۲۲ بهمن حماسه آفریدن حقشون این نیست
نمایندگان مجلس به داد ملت برسید
شما نماینده ملتید یا دولت مشخص کنید چه کاره هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
اتفاقا حق این مردم ناسپاس و خواب بیشتر از این نیست
قرارنشد اول ثبت نام کنیدپول مردم بدبخت بلوکه کنید بعداینهمه افزایش قیمت بدین مردم تواین وضعیت اقتصادی توهمون قیمتهای قبلی مونده بودن یکی بداداین مردم بدبخت برسه
قیمت وقتی برای خودروسازان تعدیل شود و حاشیه سود حداقل ۲۵ درصدی برای خودروسازان در نظر گرفته شود خودرو ساز تشویق به تولید زیاد میکنه و رقابت فروش بین خودرو سازان اتفاق خواهد افتاد و این رقابت به نقع مصرف کننده خواهد شد و انتخاب مصرف کننده را به بهترین خودرو جلب می‌کند در حالی خارج از انصاف هست که خودرو ساز ضرر بدهد و یک سری مفت خور و دلال که فقط پول دارند سود کلان نصیب آنان می‌شود دوران دلال بازی دیگر با تعدیل قیمت ها متوقف خواهند شد بطور کلی این افزایس در نهایت به سود مصرف کنندگان و تولید کنندگان و به ضرر دلال خواهد بود بنظرم کسانی که مخالف این طرح اصلاح قیمت ها در جهت اقتصاد سالم صورت می‌گیرند دلال و رانت خوار هستند و لاغیر
واقعا دمت گرم رئیسی
بعد ازاحمدی نژاد که گند به این مملکت توهم لنگه اون هستی و بیشتر ازاون نابود کردی ایران رو
از زمانی که رئیسی اومد مردم ی روز خوش ندیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
قبول دارم ولی قبلش هم اینجا سوییس نبود.
قیمت جدید اعلام کنیدا فزایش بدید خیلی قشنگ تورم به جامعه اضافه میکنید.متاسفم دلال شماهستید درواقع دلال اصلی شماید دست مریضا.بااین کارتون اکثرا دکمه نصرافو میزنن.طرف خودرو نداره تمام زنگیشو فروخته تا به خودرو برسه.ولی بااین کارتون پول مردمو بی ارزش کردید.اینو مطمئن باشید مردم حلال نمیکنن.واگذار افرادی که مردمو به مسخره وبازی میگیرن به خدا
الان باید خوشحال باشیم یا گریه کنیم که ارزون ترین خودرو ایران خوردو بیشتر از ۷۰ درصد گرون شده ..ما چی مستونیم بخریم دگ ...مگه چی بهش اضافه کردن ..ماشین از حلبی بودن دراومده مگه....حقوق هارو چطور ۷۰ درصد اضافه نمیکنن فقط ماشینارو بلدن گرون کنن حقوق ماها ک چندین سال تغییر نکرده چیه پس ..برا وسایل تورمه برا حقوق ما مردم هیچی برگ خزون.
گلوی خودمان را پاره کردیم که ای مردممممم فرغون های اینها رو 6 ماه تحریم کنید و نخرید . رفتید و تو ثانیه های اول همه شو با قیمت نجومی خریدین . حق شما این هست . نمی توانید هم بخورید و هم از ترش مزه بودنش بنالید . خلایق هر چه لایق
سلام و وقت بخیر. مرسی از اینکه اینقدر کالری سوزوندین مارو از نگرانی در اوردین. با زبان قادر به تشکر نیستم و . . . واقعا. . .
یکی واضح توضیح بده الان بلاخره اینها چطوری میخوان پول بگیرن در این طرح پیش فروش....مثلا تیر ماه تحویل خودروی من باشه باید همون اول کل پول پرداخت کنم یانه؟
چ
واقعا اینایی که الان کشور ایران رو بدست گرفتن،از کدوم سیاره اومدن،اصلا معلوم نیست دنبال چی هستن،دلم میخواد بدونم ریاضیات رو چطور یاد گرفتن،اقتصاد رو چطور،توی کدوم دانشگاه معتبر دنیا،درس خوندن،در واقع تا الان درس خوندن یا چیز دیگه ای خوندن،اینجور که اینا دارن ،ایران و ایرانی رو به گاه میدن،حتی امریکا هم نتونسته تا الان این کار رو بکنه،اصلا ما چرا زنده اییم
آقای رییسی روسیاهمون کردین وقتی میخواستم بهتون رای بدم شوهرم گفت اگه همه چی بدتر بشه توهم مسئولی گفتم نه درست میشه خندید☹️
و من موندم و روسیاهی که هر روز عذاب وجدان میگیرم بخاطرش....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
ای کاش همین درس براتون کافی بود!
شما قیمت کارخونه ببرین بالا قیمت بازار میشینه نگاه شما کنه اونم میره بالا
خب حالا چرا اعلام نمیکنید..الان ساعت ۱۱ شبه..مگه قرار نبود امروز اعلام کنید..چرا با ملت لاس میزنید...چه فرقی میکنه چه .. اعلام کنه
مسئولین بی کفایت استعفا ، استعفا
سلام
سال 1402 توسط رهبر کبیر انقلاب به سال کنترل تورم مزین شده
دولت محترم انگار در جریان نیست کنترل تورم یعنی چیزی گرون تراز دیروز نشه
بگو 1% چه برسه به 35%
امسال با چه شعاری نام گذاری شده بود!!!!!!

واقعا باید خسته نباشید گفت خدمت رئیس جمهور
اون از تعیین مبلغ نجومی دستمزد برای کارگران
این هم از تعیین قیمت ناچیز خودرو ها
اینها از بس نادرست گفتن خودشون هم باورشون شده
وای بر ملت
دولت قلدر و‌بی رحم و ملت مظلوم و بیچاره
واقعا که ظلم در حق قشر ضعیفه۰
چرا الان نمی‌گویید شهید دادیم . فقط برا حجاب شهید دادیم هر جا که به نفع خودتون هست برای احساساتی کردن مردم اسم شهدا عزیزمان را میارید . شما از دین و شهدا دارید سو استفاده میکنید .کمی از این مردم خجالت بکشید
مملكت محرومان ! خدايا تا كي ! اخه چرا؟
نظر من اینه که هر کس تو این مملکت مسئولیت گرفته ۹۰درصد اگر عاقل باشه یه شب که تنها در خونه هنگام خواب فکر گور را بکنه که اینقدر ناعدالتی کرده کرده ومال حرام جمع کرده چه به سرش میارن وایا در حال حاضر خانوادش سالم زندگی میکنن ا ز هرنظر
قیمت بازار سوداگری است آن توسط خود خودرو سازها! قیمت بازار گران است نه اینکه قیمت کارخانه ارزان باشد قیمت کارخانه الانش هم خیلی گران است!!!
همه چی رو ول کنین
فکر این باشین پراید باید بخرین 600 ملیون
پــــــــــــــــــــــــراید 600 ملیون !
عجب سالی بشه امسال . سال مهار تورم رشد تولید ولی به نظر من میشه رشد تورم مهار تولید
یه کاری کنید که مردم بتوانند خودرو بخرند، نه اینکه نتونن بخرن. ما که این رو هم بسختی می تونیم بخریم با افزایش قیمت چطور ماشین بخریم رو نمی دونم.
یه کاری کنید که مردم بتوانند خودرو بخرند، نه اینکه نتونن بخرن. ما که این رو هم بسختی می تونیم بخریم با افزایش قیمت چطور ماشین بخریم رو نمی دونم.
نمی‌دونم ب نرخ دستمزد کارگر میرسه ۲۷درصد افزایش میدن
نرخ خودرو ۴۰درصد کدوم کارشناس نشسته اونجا
نمی‌دونم ب نرخ دستمزد کارگر میرسه ۲۷درصد افزایش میدن
نرخ خودرو ۴۰درصد کدوم کارشناس نشسته اونجا
این مسخره بازیا فقط واسه دلال‌های خودرو خوبه ب جای اینکه قیمت کارخونه رو بیارن پایین تو این وضعیت بد اقتصادی تا بازار خودرو شکسته بشه و همه صاحب خودرو بشن و تقاضا کمتر بشه آمدن قیمت بالاتر بردن ک کسی نتونه بخره و تقاضا بیشتر بشه و جیب دلال ها پر پولتر و قیمت بازار هم بیشتر ی مشت آدم بی سواد هستند ک فقط فکر خودشون هستند ن مردم
چراحقوق ۲۵ درصد میبرید بالا اینجا قرقش چیه
احسنت بر وزیر انقلابی بورس بردی گرون شد، شورا رو حذف کردی گرون شد، شورا اومد گران شد، کارایی شماهذ چیست، لااقل ی رباط بزارید جای خود و حقوق شما و زیر دستانتان رو از جیب ملت برندارید، جناب رئیسی هم که انگار با شما رودربایسی داره، جناب وزیر استعفا بده
ما می‌توانیم
اخه. خودرو ایرانی اشغال رو با کدوم ۳ تا خودرو خارجی میخوای مقایسه کنی
اقتصاد باید درست شود امروز ۳۰ تا ۷۰ درصد اضافه کردید فردا ۵۰ تا ۱۰۰ درصد اضافه میکنی بعد میایی حقوقها را ۲۰ درصد اضافه میکنی همه قیمتها را جهانی کردی. و با قیمت دلار. محاسبه میشود ولی حقوقها را ریالی پرداخت میکنی و کلا دولت نگاهش به. پولدارها هست و به حقوق. بگیرها توجه ندارد واقعا دولت. نمیگه این مردم. با چی باید زندگیشان را بگذرانند یا نه آنجا هم نگاهش نگاه سرمایه داری است جماعت. حقوق بگیر دیگر نفس هم نمیتواند بکشد تا برسد خرید خودرو بتواند داشته باشد. دولت. باید حقوقها را به صورت دلاری حساب کند و هر وقت خودرو سازها. افزایش قیمت. داشتند حقوقها. را هم به همان نسبت افزایش دهند چون حقوق بگیرها هم در این مملکت زندگی میکنند و محکم به خرید همین. محصولات بی کیفیت هستند ویا نه مرگ فقط مخصوص همسایه است.
خیلی تورم رو مهار کردین بدبخت مردم چقد دیگه باید بکشن از دست شماها✋
دلال باید بم
مملکت بجای تولید و اشتغال همه. دلال شده اند و دولت هم از این وضعیت بدش نمیایید و همه چیز را بالا میفروشد و در آخر. میگویند کارخانه. در حال. ضرر دهی هستند دلیل ضرر دهی آن این است که هر نهادی از تولید یک حقی. برای خود از فروش دریافت میکند دوم. ریخت و پاشهای آنچنانی و عدم مدیریت تولید. همین کارخانه های خودرو سازی را. مدیریتش را به چینها بدهند همین خودرو را نصف قیمت تولید خواهند. کرد اگر ما یک دهم کشور چین را جمعیت داشتیم همه همدیگر را میخوردیم.
بخدای که شریک نداره چهار سال که با زنو بچم تو یه شهر غریب کارگری میکنم دو تا فرزند دارم بخدا قسم هر کاری کردم ی پراید مدل 80 بخرم نشد که نشد دعین زنو بچه من گردن باعث بانیش چهار ساله انگار بچهای من زندانی هستن تو یه قفس آرزو به دل یه پارک رفتن به دلمون مونده خدارو به بزرگیش قسم میدم آهتونو خوش نکنه
خدایا.خودت کمک کن ب مردم
کسانی که دستی توی دلالی داشتند خردن و بردن. و حالا. که نوبت به مصرف کنندها رسید قیمت خودرو را تا ۷۰ درصد افزایش دادند در کدام دانشگاه مدرک دلالیتان را گرفتید خدایی خوب یادتان. دادند مردم را به گدایی انداختید هزینه هایتان را از جیب مردم. پرداخت کردید
جالبه وقتی پای افزایش قیمت درمیان باشه از بنزین، تعرفه آب و گاز و اینترنت و خودرو تا برسه به گوشت و میوه و سبزی، راحت با بقیه کشورها مقایسه و توجیه می‌کنند ولی درخصوص حقوق بشر،ازادی بیان،حقوق کارمند و کارگر و معلم،تامین اجتماعی ، کنترل تورم و سایر موارد بقیه کشورها میشن دشمن و اون وقته که برا این شاخصها فقط و فقط با خودمون مقایسه میشیم...
کاش دستمزد کارگران را هم مثل کشورهای غربی بالا میبردید نه قیمت خودرو رو افسوس صد افسوس ریال کار کن به دلار ماشین بخر
سلام دوست عزیز شخودرو بیشتر ثبت نام کنید تا این ها بیشتر قیمت بالا ببرن
مردم که همه هجوم کن به خودر همین این ها هم قیمت ماشین را بالامیبرن
پس این قیمت جدید رو کی اعلام میکنن؟ عجب مهار تورمی
تورمی که اول از سوی دولت شروع شد
تا آخر سال چه شود
خدا بخیر کنه
به نظر من یکی از راهکارهای مهار تورم در سال جدید انحلال شورای رقابت و تنظیم بازار شب عید است این هردو عامل اصلی گرانی در بازار خودرو و کالا است
خجالت بکشید من ماشین فروختم ثبت نام کردم الان دارید کاری میکنید من ماشین خودم نتونم بخرم خدارو خوش نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
خیلیم خوش میاد. شما بهتر می دونی خدا رو چی خوش میاد یا اینا؟
وقتی 10 درصد سهم قیمت ماشین برای فلان ارگانه و 20 درصد سهم قیمت ماشین برای یه جای دیگه ، خوب بایدم خودشون قیمت رو 40 درصد بالا ببرن....!!!!
جیبی که ته نداره .....
واقعا که شرکتی رو گرون می کنید که به قیمت بازار برسین
فقط خداجوابتون رابده که فقط نشستیدواسه گرونی نقشه میکشید.
باسلام درصورتی که ۲۰ روز نمیشه رهبر فرمایش کرد مهار تورم آیا این بود مهار تورم یکی از مسببین تورم تو کشور خود دولت هست دست شورای رفاقت وزارت صمت حامی تولید کننده همه تو یک جیب هست آخه کدام سرمایه گذار پول مردم هست سالانه داره این دوتا لگن ساز را ساپورت میکنه سهام دار فقط از سرمایه پردم داره سود میبره بیایید متحد شویم بدون آشوب و بلوا حرف مون را به حضرت آقا برسونیم چه زیانی میدن اگر راست میگن قفل کنن واردات را بدون عوارض مثل کشور های دیگه حذف کنید نتیجه شو ببینید بهترین ماشین های روز دنیا را کشور همسایه ما دارن سوار میشن با دلار ۵۰تومانی زیر یک ملیارد هست که تو ایران ۲۰ ملیارد هست عاجزانه همت کنید یکسال با اسنب تردد کنید بسراغ لگن ایرانی نروید
افزایش حقوق 27 درصد و افزایش قیمت خودرو 40 درصد و مردم مظلوم صدایشان به جایی نمیرسد.....
سلام درود بر شرفتتون بلاعی به سر مردم اوردین باید درتایخ نوشت شما از داخل گران کنید بازار آزاد هم همچنین بعد بگین مردم زن بگیرن بچه بیارن با کدام پول طرف زن بگیرد خونه بگیرد ماشین بخرد همه جوره مردم بیچاره شدن برای همیشه اینها را باید به خواب دید خوابو همه ازماه گرفتین چون با تو جو به مشکلات خواب هم نداریم
خدا رحم کند
ما که داریم همه چیز رو بهقیمت جهانی وگرونتر میخریم ولی حقوق کارگر هم به قیمت جهانی بدید تو امریکا ساعتی۲۰دلارروزی ۱۶۰دلار که میشهروزی ۸ملیونتومن این حقوق رو بدید بعدپراید بکنید۴۰۰تومن
آقا فرض کنیم ما با همه حرف های این آقای دودونگی موافق باشیم آخه پراید رو با کدوم ماشین خارجی میخواید مقایسه کنییییید،،ای خداااااااا اینو دیگه کجای دلمون بزاریم
تولید نمی‌کنند تا گرون ش، بعد چند وقت میگن بین قیمت بازار و کارخانه اختلاف زیادی هست و دلالان عامل این گرونی هستند،پس برا اینکه دست دلال قطع ش قیمت میرسونیم به قیمت بازار. سناریو مضحک و درد ناک تکراری برای ما مردم.
وقاحت به حد اعلا رسوندن و این صحبتهارو به نفع مردم و بازار ميدونند.
خون ملت کردن تو شیشه این بظاهر خودرو ساز.اگه قرار این افزایش ها باش باید واردات خودرو آزاد و تعرفه واردات صفر ش
۱۰۰ درصدم ببری بالا ما لالیم نگران نباش، تازه حجابمونم رعایت میکنیم.
وای به حال مردم بدبخت
خدا به داد مردم برسه
ابراهیم کمر شکن
باسلام پراید وسیله ای است که با اولین تصادف خانواده رابه گشتن میده قیمت سرسام آور خودرو نمیشه با خودرو خارجی مقایسه کرد مهار تورم ورشد تولید امسال شروع شد امروز فردا قالیباف رشد هفتاد درصد را اعلام می‌کند بگذارید هرکس پولی ذخیره دارد مسدود کند بعد اعلام می کند
اصلا اجازه بدین مردم هر خودرویی که دوست دارن از خارج وارد کنن ببینیم کی فرغون های شمارو میخره
حیف این مردم که میرن پای صندوقهای رآی
مردم مستضعف ایران درود برشرف همه ی شما باد
خود کرده را تدبیر نیست
الان مهم ترین مسئله برای مسئولان مسئله حجاب هست الباقی مهم نیست و نخواهد بود
پنجاه سال از خودرساز حمایت کردید بازار خودرو به ارامش رسید ؟فقط واردات روازاد کنیدگمرکی روبردارید بعد میشه رقابت حالاشورای رقابت چه معنی داره؟
همه گلایه مند هستند. اینکه کشور دچار ابربحران اقتصادی شده و با هزاران ترفند باید اداره شود، مورد توجه جدی نیست؛ چون متضرر واقعی اند و این هجمه زیان، مانع اندیشیدن اساسی میشه. اگر دولت بخشی از زیان ها را جبران می کرد«گرچه اونم از جیب مردمه»، شاید مردم راضی تر می بودند ولی روش مزبور عقلی نیست. مادام که این موانع بزرگ هست، مشکلات ما هم بزرگ تر میشه و امیدواری به درست شدن، بدون توجه به سیاست های کلان توهم است؛ مزیت مطلق نداریم و جهان درحال پیشرفت و به تبع؛ ایجاد نیازمندی جدید برای مردمی که خواهان تامین آن با سهولت هستند. در ایران قافله سالار باید بازاندیشی جدی کلان کند والا گرفتاربم
مردم رو جلوی چشم دولت دارن سر می‌برند. آخر زمان شده
سال مهار تورم اعلام شده ،چرا دارید جو روانی میدید.... واردات خودروهای خارجی باقیمت منطقی و جهانی باید آزاد شود تا حلبی سازان وطنی دست از سر این ملت بردارند.
کجایی که ببینی دلار شده پنج هزار تومان
حقوق کارگر چه خبر وای به حال روز کارگران...
درود
تنظیم بازار یعنی همین ، بازار گرون شد ، قیمت کارخونه هم بره بالا .
اینجوری قیمت ها یکی میشه....
تفاوت قیمت بازار وکارخانه به نفع کسانیست که رانت دارن و مفت از کارخانه میگیرند و در بازار میفروشند.
خودرو هم یک کالاست و باید تولید کننده زیان نبینه
41 بار توکافینت رفتنم وثبت نام کردنم بلاخره برنده شدیم خوشحال هرچه خانواده ومادرومادرخانم وخواهر طلا داشتند شد150 گرم گرمی یک میلیون فروختم و 10 میلیونم خودم جورکردم 160 تقدیم ایران خودروکردیم برج2 سال1401 آلان بخوام پولموپس بگیرم چقدر بهم میدن آیا میشه همون 150 گرم طلا که شده گرمی 2600000 که میشه 390میلیون بخرم اون10 میلیون خودم و41بار ثبت نام هربا50 هزار با رفت وبرگشت وخوشحالی مان هم بشه سود مون. در وود بر ششرف نداشته تون!!!!!!!!!!!!!!!
بعد انتظار دارین اغتشاش نشه
تویی که داری خودتو جر میدی زیاد زور نزن چون جنسش ایرانیه زود پاره میشه تنها راه خلاصی ازاین وضعیت نخریدن ماشین هست تا خر هست خرسوار هم هست فقط نخر نخر؛
همه شدن دلال خودرو دولت هم بجای نظارت بر گرانفروشی در بازار فروش خودرو خودش به دلالها پیوسته کارخانه را گران میکنه تا قیمتو به بازار سیاه نزدیک کنه و خودش هم میدونه اگه کارخانه یه درصد گرون کنه بازار صددرصد افزایش میابه از اول سال بر طبل گرانی میزنه عامل تورم و گرانی در کل جامعه میشه
با این افزایش قیمت باید بگیم سال افزایش تورم مبارک.
وای با این افزایش قیمت، چ خاکی برسرمون بریزیم، من زنی سرپرست خانوار هستم ک شغل ودرامدم ازماشین بود. با سه فرزند ک یکیشون مریض هست وفقط با دارو دواها میشه کنترل کرد نه درمان. ماشین داغون وخرابم رو فروختم که همیشه خراب بود ک جز قرض وبدهی چیزی برام نمیذاشت. به امید اینکه ماشین جدید بخرم وسالم با 200تومن.. نزدیک چهل روزه بیکارم. به امید ماشین. ن خودم نه بچه هام عیدی نداشتیم. تو چهل روز شرایط سختر از قبل روداشتم.. ولی امیدوار بودیم که وسیله نو میگرم ومیتونم بیشتر از گذشته وبیشتر از18ساعت کار کنم.. حالا نمیتونم با اون پول ماشین سالمی بخرم. نه میتونم از کارخانه ماشینی بگیرم.. خودتون بگید چ خاکی برسرمون کنیم؟ ما موندیم ای خدا چرا خدایی نمیکنه. پدرمون درمده.. ی شام درست حسابی نمیتونیم ب بچه مریضمون بدیم. دیگه خسته شدیم، دیگه بریدیم ازشما
بیش یکماه بیش صدمیلیون تومان پولم را بدون هیچی مسدود کردین و پول هزاران نفر را. بله شما می تونید ما چه بگیم . چه دستمون هست. هیچچچچ
تو ایران همه چیز دروغه و ظاهری هست و همه چیز برای از بین بردن و بدبخت کردن مردمه هرکس پول داشت و پارتی داشت پیروزه هر کی هم نه بیچاره هست بجایی اینکه دولت که اسمشو گذاشته دولت مردمی به فکر مردم باشه به فکر پر کردن جیب یه سری از مافیا و خودشون هستن و مردم رو هم یه روز با حجاب یه روز با مرغ و تخم مرغ یه روز با ملک و یه روز هم با قیمت های فضایی فرقوون، کشتن ایرانی ها سرگرم میکنن . ای کاش ما مردم کسی رو داشتیم که به فکرمون بود
متاسفانه دیگه داره ازحدمیگزره....چطورمیردم روبه گروگان گرفتن چرانبایدملت مستقیم از کارخانه خودروبخرن وبایدازواسطه ودلال بخرند....چرانبایدواردات ازادباشه که مردم انتخاب کنم....نه تولیدمیکنن ونه اجازه واردات میدن.... مردم شهیدندادن که مملکت بیفته دست دلال هاوواسطه ها
مهار تورمه همین بود
واقعا خجالت نمیکشید....خدا ازتون نگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
میگذره شما نگران نباش
ارزوی یه خودروی مدل پایینو دارم
خب اگه کار کردن و خدمت به این ملت بیچاره درمانده را بلد نیستید کنار رفتن را هم بلد نیستید ک‌حداقل ی مسئول کاربلد و با خدا بیاد سر کار تا شاید مشکلی از هزاران مشکل این ملت دردمند بیچاره حل کند
کار شورای رقابت فقط افزایش قیمته ولاغیر
چرا مثل شرکت ایرانسل و همراه اول نمیذارید خودشون رقابت کنند
شورای رقابت حامی تولید کنندگان شبه مافیا هست نه مردم و نه مصرف کننده
نسبت به سال ۹۶ قیمت دلار و قیمت محصولات کارخانه ها ۱۰ برابر شده یعنی درامد دولت و کارخانه دار هم ۱۰ برابر و حتی بیشتر شده ، پس باید حقوق و دستمزد نسبت به سال ۹۶ ده برابر بشه ، یعنی حقوق کارمند بشه ۴۰ میلیون و حقوق کارگر ۳۰ میلیون .
چه کسانی سهام خودرو سازان را دارند آیا هدف تامین سود خودرو سازان و سهام دارنشان است یا تولید و تحویل خودرو به مردم !!!!؟؟؟؟؟؟
تابوتای مرگ رو میخوان گرون کنن.
چرا این شورای رقابت منحل نمیشه تامردم نفس بکشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
چون شورای رفاقت هست.به همین دلیل منحل نمیشه.
سلام
پایه حقوق اعلام شده رو با کمترین قیمت خودرو تولیدی مقایسه کنید
از خجالت باید مرد به قول دوستان ما نمیخواییم خوشی و روزگار خوب داشته باشیم فقط زجرمون ندید
خدا نیامرزه پدر ومادر دلالا رو..خدا لعنتشون کنه...آمین
واقعا متاسفم
سلا.خدارادرنظربگیرید،وکالتی.های.ایرانخودرو.که.بانکها.حمایتی.نکردن.حذف.شدند.فکری.به.حالشان.بکنید.واقعا.اجحاف.شدبهشان.شدید.پول.صدمایون.توحساب.بانک.ملت.است.بلاتکلیفیم.عجیب.؟پاسخ.بدید.سپاس.
عجب دولت مردمی شد چقدر ب فکر مردمشونن.بخدا اینا معلوم نیست برای کدوم کشورین دارن پدر مردمو در میارن.من هوادار این دولت و
این هم ازسال "افزایش تولید-کاهش تورم!!! "
سلام به همه
تو این جلسات مطرح شده که خودروسازان داخلی متضرر هستن من میگم این همه پول بلوکه شده از مردم با همین پول از غولهای مطرح خودروساز ماشین بگیرن و به جای این تابوتها در اختیار مردم قرار بدن تا کی میخوان به مردم اجناس آشغال و بی کیفیت خودشون رو غالب کنن ،چرا میخواین به زور بگین ما صنعت خودروسازی داریم و به سر مردم نازنین ایران منت بزارین، بخدا مردم از بیکاری بچه هاشون که توی صنعت تابوت سازی مشغول به کار هستن ناراحت نمیشن ،اگه شما چند تا از ماشینهای مطرح دنیا رو تو ایران خط مونتاژش رو تاسیس کنید بعد دوباره اونها رو به کارگیری کنید ،اینطوری وجدان همه راحتتره ،امیدوارم کسایی خون مردم رو کف جاده ها ریختن و دیدن که باعثش محصولات بی کیفیت داخلی هستن به خودشون بیان و عزیزای خودشون رو جای مردم بیچاره بزارن که بیگناه جان خودشون رو از دست دادند ممنون
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی