بازدید 145931

ماجرای پاساژگردی دختران بی حجاب

آنچه این روزها به نام زن زندگی آزادی در حال وقوع است و دقیقا افرادی به نقش اول آن تبدیل شده اند که آزادی را صرفا در بی بند و باری خلاصه می کنند.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 27 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، آن روزی که یکی از نمایندگان ولی فقیه گفت «اگر روسری ها حذف شود، دغدغه شلوار را چه کنیم؟» منظور او دقیقا همین امروزی بود که نه تنها روسری ها از سر برخی از بانوان کنار رفته و الزامات شرعی رنگ باخته، بلکه دیگر از پوشش درخور عرف جامعه هم در میان آنها خبری نیست و به نوعی با پدیده نیمه برهنگی مواجه هستیم و دقیقا معلوم نیست که این نوع پوشش چه جایگاهی مثلا در روزهای سرد زمستان دارد و بازیگران آن، چه هدفی را دنبال می کنند؟! قطعا همه ما وقتی در سرمای زمستان، چشممان به زنان بی روسری و گاها لباس های غیر زمستانی شان می افتد، این سوال را از خودمان می پرسیم که آیا این نوع پوشش در زمستان آن هم زمستانی که همه از سرمای بی سابقه اش حرف می زدند، نمادی از آزادی است و یا نمادی از اسارت این زنان نیمه برهنه در بند بازی گردانان غربی که این چنین توانسته اند افکار برخی از زنان را به اسارت درآورده و حتی پوششی برای حفاظت از آن ها در سرمای زمستان باقی نگذارند؟

با این مقدمه هرچند تلخ شروع کردیم تا برسیم به آنچه این روزها به نام زن زندگی آزادی در حال وقوع است و دقیقا افرادی به نقش اول آن تبدیل شده اند که درست مطابق آنچه به آن ها دیکته شده و به افکارشان نفوذ پیدا کرده، آزادی را صرفا در بی بند و باری خلاصه می کنند و تعریف دیگری از این واژه عمیق ندارند، پس نتیجه اش می شود همان پاساژگردی های بی هدف در لوکس ترین پاساژهای تهران با چاشنی تلخ نیمه برهنگی!

دخترهایی که بیشتر عاشق خودنمایی هستند تا معترض به حجاب

قطعا در هفته های اخیر، فیلم زنان بی حجاب و نیمه برهنه در پاساژهای معروف و لاکچری از چشم کسی پنهان نمانده؛ هرچند که برخی ها این فیلم ها را منتسب به کشورهای دیگر می دانند اما به هرحال، تکذیبیه خاصی از انتساب این فیلم به فلان پاساژ منتشر نشده و احتمالا همین کافی است تا افسوس بخوریم برای آنچه درحال وقوع است‌. ضمن اینکه متاسفانه تصاویر مشابه این فیلم به وفور در پاساژهای لاکچری و حتی خیابان های شهر به چشم می خورد و نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

بیشتر بخوانید

گرچه چندهفته ای از انتشار آن فیلم گذشته اما از آنجایی که با موارد مشابه بسیاری در پاساژهای مختلف و به خصوص در این روزهای منتهی به سال نو و خریدهای نوروزی مواجه هستیم، لازم دانستیم کمی به موشکافی همان فیلم اول بپردازیم. گرچه دقت خیلی زیادی لازم نیست اما با این حال اگر کمی با دقت به گشت و گذار دختران با پوشش نامتعارف در پاساژها و همان پاساژ موردبحث بنگرید و نوع نگاه ها، رفتارها و حتی راه رفتن و خوش و بش آن ها را زیرنظر بگیرید، غالبا دختران نوجوانی را در قاب دوربین می بینید که برخلاف بهره وری سیاسی رسانه های آن ور آبی، هدف خاصی را دنبال نمی کنند و احتمالا فقط برای گذران اوقات فراغت راهی پاساژ شده اند، البته با پوشش نابهنجاری که بیشتر شبیه به یک خودنمایی است تا دنبال کردن هدفی خاص چون مخالفت با حجاب. بنا به گفته روانشناسان، نیاز به دیده شدن، همان ویژگی بارز و نیاز طبیعی دوران نوجوانی است که در هر فردی به شکلی خاص و براساس شخصیت خانوادگی آن فرد بروز پیدا می کند و در برخی ها هم به شکلی که امروز در پاساژها و خیابان های سطح شهر می بینیم.

فرزانه حکیم زاده استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا(س) در این باره می گوید:« عوامل بدحجابی و بی‌حجابی در میان اقشار مختلف جامعه متفاوت است که در میان دانش‌آموزان، مباحثی چون خودنمایی، مدگرایی، تقلید از دوستان، توجه به دوستان و زیبایی دوستی مطرح است و گاهی هم به ضعف اعتقادی برمی‌گردد. اگر کسی بخواهد از این صنف شروع کند، باید با تقویت باور به خداوند و آخرت، آنها را به این سمت سوق دهد.» او ادامه می دهد:« البته آموزش خانواده به عنوان یکی از مهم ترین راهکارهای گسترش عفاف و حجاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مربیان و متولیان حوزه عفاف و حجاب باید روی فکر و اندیشه خانواده ها کار کنند، زیرا تربیت از خانواده شروع می‌شود و اگر والدین نسبت به این مساله مهم شناخت داشته و خودشان به آن عمل کنند، قطعا می‌توانند بر فرزند خود تأثیرگذار باشند. ما با افرادی روبرو هستیم که به خاطر هجمه‌های فرهنگی از اعتقاد خود دست برداشتند، بنابراین باید نسبت به شبهات حجاب پاسخگو باشیم؛ فلسفه، آثار، پیامدها و تأثیرات اخلاقی، خانوادگی، فردی و اجتماعی این عرصه را تبیین و پیرامون شخصیت زن در اسلام باید صحبت کنیم، زیرا یکی از حربه‌ها علیه حجاب این است که می گویند اسلام به شخصیت و جایگاه زن اهمیت نمی‌دهد و این الزامات حجاب را در نظرگرفته تا آزادی را از زن بگیرد، پس وقتی جایگاه و شخصیت زن در اسلام مطرح می‌شود، بسیاری از شبهات رفع خواهد شد.»

بنابراین بیراه نیست اگر بگوییم که این تمایل به خودنمایی، بی حجابی و حتی رسیدن به مرز برهنگی، عملا نشان از کم کاری خانواده ها و جامعه درقبال نوجوانان دارد. نیاز به دیده شدنی که به درستی در خانواده هدایت نشده و نتیجه اش می شود همین فشن شوی خیابانی و تصاویر افسوس برانگیز در سطح جامعه. البته در این فیلم از حضور افراد معلوم الحال هم نمی توان غافل شد که البته آن ها هم عملا در لیست معترضان به حجاب نمی گنجند و حضورشان در پاساژ عملا ناشی از باز بودن در دیزی است!

قانون شکنی؛ نسخه ای که فقط برای ایران پیچیده می شود

در اینکه نباید همه چیز را به حال خود رها کرد و حد و مرزی برای عرف پوشش جامعه درنظر گرفت، شکی نیست. اصلا این، همان کاری است که همه کشورها برایش قانون دارند و مردم نیز ملزم به رعایت آن هستند. چه بساکه حتی در بسیاری از کشورها، حد و مرزی برای افراد زیر ۱۸ سال تعریف شده و اگر کسی پا از آن فراتر بگذارد، مشمول قانون می شود و حالا اینکه چرا همین قانونگذاران غربی، مشتاق به قانون شکنی در کشور ما هستند، دلیلش کاملا واضح است. حتی طبق فرهنگ و قانون خود آن ها، افراد در هرمکانی با پوشش مناسب همان مکان ظاهر می شوند و پوشش های ناهنجار معمولا در هر مکان و زمانی رایج نیست اما وقتی نوبت به ایران می رسد، برای ما نسخه های متفاوتی پیچیده و شعاری به نام آزادی علم می شود که درواقع باید این را با زبان ساده به دختران و زنان پیرو دیدگاه غرب تفهیم کرد.

حکیم زاده نیز در خصوص الزامات قانونی عفاف و حجاب در کشورمان توضیح می دهد:« قطعا باید قوانینی برای این موضوع وجود داشته باشد. زمانی که پیامبر گرامی اسلام در رأس حکومت بودند، آیه حجاب نازل شد و این آیات بیانگر آنند که حکومت اسلامی می‌تواند در امری که کاملا اجتماعی است، ورود پیدا کند. ضمن اینکه ما اصلا با واژه حجاب اجباری مواجه نیستیم، بلکه عفاف و حجاب هم مثل بسیاری دیگر از قوانین کشور، یک قانون است و همه باید به آن احترام بگذارند.»

اجرای قانون حجاب و نیاز به روش هایی کاربردی

حالا باتوجه به تمام این مسائل، موضوع اینجاست که چگونه باید همه مردم از جمله زنان و دختران جامعه را مجاب به رعایت قانون کرد؟ موضوعی که باید روی آن فکر کرد و راهکارهایی کاربردی به کار بست. مثلا برخی از متولیان اجرای قانون حجاب از تذکرات کتبی و جریمه های نقدی و محرومیت از خدمات اجتماعی گفته اند اما تحقیق میدانی نشان می دهد که به اعتقاد بسیاری از مردم، این نوع برخوردها، اثر چندانی در اصلاح اوضاع ندارد. یعنی متخلفان، پس از برخورد قانونی و پرداخت جرایم تعیین شده، دوباره به سرخط باز می گردند و عملا توفیقی در اجرای قانون پوشش حاصل نمی شود. بنابراین چاره چیست؟ این سوالی است که در ماه ها و سال های گذشته بارها و بارها مطرح شده و متاسفانه پاسخ دقیقی به آن داده نشده اما آنچه مسلم است اینکه با دشمن باید درست مثل خودش تا کرد و از همان شگردها بهره برد، یعنی توسل به ابزار فرهنگ و حربه فرهنگسازی. همان چیزی که ما در بسیاری مواقع مغلوب دشمن شده و نتوانسته ایم آنطور که باید و شاید خلأهای فرهنگی جامعه را پر کنیم‌ و حتی هنوز هم برنامه درخوری برایش نداریم!

زینب ضلی فعال فرهنگی حوزه زنان معتقد است:« مشکلات امروز جامعه ما در بحث حجاب باید به صورت ریشه‌ای حل شود که برای این نیز باید سراغ اولین نهاد اجتماعی یعنی خانواده به خصوص مادران برویم که می توانند بیشتری اثرگذاری را روی فرزندان داشته باشند. متاسفانه دشمن به خوبی این موضوع را فهمیده و اغلب برنامه ریزی خود را بر روی خانواده کرده تا بتواند ارزش‌های خانواده متعالی اسلامی را تغییر دهد، بنابراین ما باید در اتاق فکر خود برنامه ریزی های غیر مستقیم، بلند مدت و پایدار داشته باشیم، اتفاقی که تا به امروز صرفا به شکل کوتاه مدت بوده و به همین سبب نیز جامعه دچار ضربه های مختلفی شده است. به واقع این ضربه ها، گویای عدم توجه کافی و بنیادین به موضوع مهم عفاف و حجاب و البته نحوه درست تعامل با افراد کم حجاب و شیوه‌ درست امر به معروف و نهی از منکر بوده که باید در اتاق فکرهای مختلف، روش های غیر مستقیم و بلندمدت را بشناسیم تا با عمل به آن ها، توفیقات مدنظر حاصل شود.»

در واقع فرهنگسازی در بحث حجاب همان حلقه مفقودی است که به قول خود جامعه شناسان و کارشناسان عرصه فرهنگ، در آن بسیار ضعیف عمل کرده و نتوانسته ایم بر دشمن پیشی بگیریم، بنابراین شاید بتوان گفت که جامعه امروز در کنار تمام قوانین و الزامات به ابزاری نرم همچون فرهنگ و فرهنگسازی نیز نیاز مبرم دارد و دیگر نباید از آن غافل شد. درست مثل عملکرد گروه های جهادی مختلف که از راهکارهای تبلیغی مختلفی برای ترویج عفاف و حجاب بهر می گیرند. از جمله این گروه ها می توان به «مثل هانیه» اشاره کرد که در کاری ساده اما اثرگذار پا به میدان گذاشته و قطعا با استمرار همین روش می توانند نرم نرمک به عمق ذهن نوجوانان و جوانان نفوذ کرده و شان و ارزش حجاب را برایشان نهادینه کنند. کاری که شاید زمان‌بر باشد اما شدنی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳۷
پیدا بودن مو بی بند و باری و برهنگی نیست.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
درست است اما شب به طور ناگهانی نمیآید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
پیدا بودن مو بی بند و باری نیست ولی به همین ختم میشود؟؟؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بهتره به کاهش قیمت دلار بپردازید نه تار موی دختران و زنان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
شب تفکر شماست
در بین 40 کشور مسلمان فقط ما و طالبان گرفتار حجاب زنها هستیم ؟
پدیده مرد فقط در مملکت ما سابقه داره یا فقط در مملکت ما پیدا شده !
مردان ممالک دیگر چه می کنند ؟
صبح تا شب دارن حمله و تجاوز و خیانت می کنند ؟؟
پس چرا اقتصاد و سیاست و فرهنگ و صنعت اونها از ما بهتره ؟؟
در همین کشور ترکیه یا امارات یا سوریه و قبرس که من رفتم هیچ کس به زنان بی روسری نگاه نمی کنه ولی در مملکت ما فقط بالا شهر تهران این شکلیه و در بقیه جاها مردان هیز و حریص هستند
چرا ؟ فرهنگ ما بالاتره حتما یا به قول اون آقای روحانی نشاط جنسی بالاتره ؟
بسه بابا دلار شده 60 هزار تومان
تمام همسایه های مسلمان ما اقلا 100 سال از ما جلوتر هستند و ما گیر کردیم توی لچک زنان
اون همه آبرو ریزی و تنش سر ماجرای مهسا درس عبرت نشد که دوباره شروع کردین
هر کس می خواد چهار تا چادر بپوشه
مگه می شه که چون بند تنبان شوهر فلانی شله نیمی از مملکت به بند کشیده بشن !
همسایه ها یاری کنید که من شوهر داری کنم ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
البته که هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بهتر است به هر دو بپردازیم. هر جند دنیا دو روزه و آخرتمان حتمی و ابدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
و کل زنان عالم و کل زنان مسلمان که حجاب اختیاری دارن قراره برن جهنم و ما بریم بهشت ابدی و ازلی ؟؟؟؟؟
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
این تاکتیکا نخ نما شده است نمیشه بی ارزش شدن پول رو پشت این دست مقاله ها قایم کرد
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
مدتی است در پوشش گروهای توریستی در شهرها و مکانهای عمومی با کشف حجاب و پوششهای وقیحانه و غیر اخلاقی دارند تبلیغ بی حجابی و عادی نگاری میکنند حتما برنامه ریزی شده است در غفلت و خواب مقامات محترم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
پایبند نبودن به قوانین اسلام بی بند و باری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
مقدمه برهنگیست.
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
حجاب و حجب یک امر کاملا اعتقادیست که تحقق و انجام درست ترین حجاب و پوشش از دوناحیه اعتقاد را راسخ پدید میاید اول راه همان راه شکمها به کلام امیرمومنا در نهج البلاغه هست راه شکم باید از حلال و طیب پر شده باشه و دوم راه کوشش ئ تلاش جهت دانایی و بینش تحقیقی در دین هست اگر این دو میسر شود حتما حجاب دوام دار خواهد بود و اگر در کشوری مثل کشور ما که هردی این مسیر مختل شده نمیتوان انتظار حجاب داشت چون این کم کاری عوال حوزه و دینی هست که را شکمها با بهره بانکی حرام شده و تدین بدون تحقیق هم که داریم
لر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
به جای این بحث و حرف‌ها به فکر فقروبدبختی مردم فکر کنید که با این گرانی یک کارگر چگونه خرج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
اولا حجابی که در قرآن ازش اسم برده شد برای زنان مومنه و زنان پیامبران و امامان هست در ثانی عربستان ک مهد اسلام و قرآن بوده حجاب را اجبار نکرده ک ایران اجبار کرده و مجازات میکند.مسئله حجاب در ایران یک مسئله سیاسی هست و هیچ ربطی ب خدا و قرآن و شرع و دین ندارد.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
شل حجابی-بدحجابی-هرزگی-سست شدن بنیان خانواده-افزایش طلاق -از بین رفتن امنیت روانی و عاطفی خانواده- افزایش بزه های اجتماعی و افزایش مشکلات روانی- اخلاقی و فرزندان خلافکار و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
یک فکری به حال تورم کنید شما که فکر میکه همه چیز جاخودش فکرکرانی اجار خانه فکر کرانی سرسام اور شب عید کنید یک فکری به حال مردم زلزله زده خوی کنید یک فکر به حال این به حال دلار کنید یک فکری به حال بیکاری کنید همه جاافعانی کرفتن یکم دیکه خودمان فکر می کنیم مامهمان انها هستیم یک فکر این مافیا اختلاس کنید کی به فکر اینها خواهید بود مردم هیچ امید به این وضعیت زندگی ندارن شما خانه اجاره دارید فکر کنم تاحال پشت بام خوابی یاخانه اشتراکی وفت به کوش شماخورده این وضعیت درناک کشور هست .
چرا حکومت با بی بندو باری و بی حجابی برخورد نمیکنه . از فردا که خانمهای بی حجاب معترض به این شدند که شوهراشون تو کوچه و خیابانها مشغول دیدن زدن به زنان بی حجاب هست چه باید کرد . ایا همین افراد باز هم راضی به این مقوله هستند . با این وضع دیگه تو تابستون لب دریاها وتفرجگاها نمیشه رفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
شما نگران شوهر اونا نباش،با این وضعیت اقتصاد لب دریا هم میری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
خوب تو نرو ناراحتی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
نمونه بارزی از مغزهای کوچک زنگ زده
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
ظاهرا در راه پیمایی 22 بهمن نبودی شما !!! اتفاقاً در اون روز اینها بی بند و باری که نبود بلکه نماد آزادی اجتماعی بود
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
نگران نباش ، قبلاً قانون مجازات شوهران گذاشته شده ، می‌ره مهریه و ... رو به اجرا میزآره و تمام دار و نداره شوهر رو توقیف و مصادره می‌کنه و حسابشو می‌بنده و خلاصه پدرشو درباره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
سرت تو کار خودت باشه. مسلمون واقعی فضولی زندگی بقیه رو نمیکنه. شاید یکی خواست بره جهنم اصن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
این نوع پوشش نمادی از اسارت این زنان نیمه برهنه در بند بازی گردانان غربی نیست بلکه نماد اعتراض به سختگیریهای بی مورد حضرات است
وقت تان را تلف می کنید . نه با اجبار و نه با روش نرم نمی شود عقیده خودتان را به دیگران تحمیل کنید. ولی روش بسیار خوبی است برای رد گم کردن شرایط بسیار اسف بار اقتصادی و گرانی های وحشتناک. شاید هم روسری سر کردن دیکران مهم تر از حل مشکلات مستاجرین باشد!
چه خانم چادری های مهربونی
دلار شده 60 هزار تومان . جوانها دارند فوج فوج مهاجرت مي كنند ...شما هنوز درگير حجاب هستيد ؟ بابا تو خود لبنان و سوريه و روسه و چين كه متحدهاي ايران هستند هم حجاب رعايت نميشود . آبروي دين را برديد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
ملاک دستور خدا و قران است نه کشورهای دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
راه را خودشان سالهاست که اشتباه رفتند . سالهاست که قانون و قانون مداری در میان سران دولت و حکومت ، به حلقه گمشده تبدیل شده و حالا که کار را به اینجا رسانده اند ... عیب را در جوانان جستجو می کنند . آمار مهاجرت از یک طرف ،آمار خودکشی از سوی دیگر به دلیل همین بحران اسف بارِ تک قطبی بودن و حرف ناشنوی حکومت نسبت به اوضاع مردمی ، دارد فاجعه انسانی و حیثیتی بدی را برای تاریخ کشورمان رقم می زند . کوه مشکلات داریم اما حتی یک اندیشه پیشرو ، یک مرد میدان عمل ، یک سخن راست نمی
بینیم . باشد که خداوند یک رحمی به مردم بکند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
مهم الله است نه جابلقا و جابلسا
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
کجای قرآن نوشته که حجاب اجباریه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
ناشناس 11:42 ! بر فض که دستور خداونده ! دقیقا خداوند چه زمانی شما رو مسوول نظارت بر حسن اجرای قوانینش کرده ؟!!!!
وقتی در مورد حجاب اجبار و افراط اعمال بشه ، نتیجه حز تفریط نخواهد بود. از افراطی گری بپرهیزید تا شاهد تفریط گری نباشیم.
با این شعار پوچ زمینهای فراهم شد که عده ای که نه دغدغه اقتصادی دارند نه از سیاست سر در میآورند در خیابان و پاساژ وسایر اماکن عمومی مدلینگ بشن و خودشان را فقط به قصد دیده شدن به دیگران عرضه کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
وقتی معیشت ونان پیدا کردن فرصتی برای پدر ومادر نگذاشت تا بفهمد بچه اش چکار میکند بهتر از این نمیشود واین دستپخت خود حاکمین است نه هیچکس دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
اتفاقا شعار زن، زندگی آزادی پوچ نیست. خیلی هم مترقی است و آیینه خواسته های سرکوب شده یک ملت با سابقه ی تمدنی عظیمه که بدلیل سیاستهای غلط از شکوه و عظمت دور افتاده
شما خودتان این دخترها را تولید کردید
از چه کسی ایراد می‌گیرید؟
دختر ترامپ نیستند
دختر من و شما هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
حق با شماست... این ناشی از اشتباه ماست که این دختر ها تربیت اخلاقی درستی ندارند که با بی حجابی شروع به خود اظهاری جنسی در جامعه پرداخته اند.... واقعا چرا به وضعیت زشت فعلی رسیده ایم؟... حتما باید در روش های تربیتی خود و جامعه اصلاحاتی بوجود بیاوریم که دختران و زنان جامعه به اهمیت داشتن حجاب در خارج از منزل پی ببرند.... چه حجاب ظاهری و چه حجاب باطنی.... البته حیا باید از مادر آموخته شود شاید باید به مادران این فرزندان عزیز توجه بیشتری داشت چون مسئولیت بیشتری با آنان است
چرا فقط از حکومت اسلامی حجابشو یاد گرفتید؟ یعنی دروغ دولتمردان رشوه احتکار سود بانکی اختلاس و ... این ها همه حل شده فقط حجاب مردم مونده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
هر چیزی بجای خود... البته باید به سایر موارد هم رسیدگی و اصلاح شود ولی به این معنی نیست که این روش فاسد بی حجاب فراموش گردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
این جمله هر چیز به جای خود دیگه قدیمی شده عزیزم ! شاید فقط برای اقناع محافل اقلیتی خودتون کاربرد داشته باشه ! وگرنه هر آدم عاقلی میدونه که درسته که ناخن گرفتن امری بهداشتی و لازم است اما بیماری که سکته کرده و نمیبرن اورژانس اول ناخن هاشو. تمیز کنن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بنظرم دلارکشف حجاب کرده ..مردهای نامحرم دنبالش کردن هی داره میره بالا که نتونن بگیرنش،،،خواهشا یه شالی ،کلاهی چیزی بدین دلارحجابش روبگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
کاملا درسته
این مقاله برای رد گم کردن از دلار 60 تومنی بود؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
آقا مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
خیر
هم دلار و هم حجاب هر دو مهم هستند که باید اصلاح شوند و یکی فدای دیگری نخواهد بود
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
برا اونی که دینش به دلارش بنده آره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
حالا شما چرا كرديش 60 تومن؟
این مسیر بین المللی شدنه مسیر تفکر مثل بقیه کشورهاست-وقت و انرژی رو صرف تسریع این مسیر و رفع سایر مشکلات کنید.
مصداق شعر خانه از پای بست ویرانست خواجه در پی نقش ایوانست نباشیم.
شما کجای کارید 43 سال تمام ابزار تبلیغات دست شما بود چون روش غلط بود جواب کار شده این لطفا" مردم را به حال خودشون بگذارید مسلما" عملکردی از فشاربهتر خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
فشار اقتصادی باعث شده که مردم چنین کنند.
حاصل افزایش قیمت دلار و بی تفاوتی مسئولین به مسائل بسیار مهم اقتصادی میشه همین که میبینید
روز قیامت تمام مسئولین باید پاسخگوی این فشارهای اقتصادی که بر مردم تحمیل میشود باشند.
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
دیدگاه امثال شما باعث بی تاثیری دعوت به حق شده و این وضع بوجود آمده
باز گرونی و تورم شروع شد میخواین با بگیر و ببند حجاب, ذهن مردم رو منحرف کنین....
این ناهنجاری ها بعد از آن محدودیت ها کاملا عادی و قابل پیش بینی بوده است
عکس اول درست باز نمی شود شطرنجی است لطفا اصلاح بفرمایید
موی سر رو چسبیدن ولی شکم گرسنه رو بیخیال شدن
پاکستان یک کشور اسلامی است و شاید در خیلی جهات از ایران متعصب تر نسبت به دین هستند.
حجاب در آنجا چگونه است؟

تحقیق را به خود خواننده واگذار می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
قرآن ملاک است نه پاکستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
کدوم قرآن ملاکه کجاش نوشتهحجاب زوری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
اونوقت کل کشورهای مسلمان قران بلد نیستند که حجاب را اجباری نکردند و فقط شماها خوبین !
آقا مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
ناشناسی که جواب فکر بکر رو دادی ، مطمن باش توپاکستا افرادی هستند که قرآن رو بیشتر از تو خواندند و بهتر از تو فهمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
قرآن را درست و کامل بخوانید.
اولا حجاب زنان پیامبر با بقیه زن ها یکی نیست.
ثانیا در قرآن،
از عدالت، راستگویی، عدم تهمت زدن به دیگران، غیبت نکردن، انصاف و حریت و... قطع دست دزد و... هم بحث شده است.
مجازات آزارو اذیت دختران پاساژگردها را از قانون حذف کنید انوقت همه اشون با حجاب میشوند
خانه از پایبست ویران است، خواجه در فکر نقش ایوان است....
مدااااام تکرار می کنند که اسلام به زن ارزش و احترام داده
کدام ارزش و احترام ؟
در نیمه انسان بودن ارزش و فضیلتی هست ؟؟
با تکرار یک حرف بی اساس نمی توانید آنرا به باور تبدیل کنید
دیه زن نصف مرد است
ارث زن نصف مرداست
شهادت یک مرد معادل دو زن است !
در قوانین ما شرح وظایف زن در زندگی زناشویی صرفا تمکین جنسی و فرزند آوری است و زن بر فرزند خود حقی ندارد و فرزند جزو اموال پدر محسوب می شوند !
استدلال می کنند که زن چون مهریه و نفقه داره باید ارث او نصف باشه
وقتی مهریه را بی اثر می کنید چرا برای اصلاح ارث کاری نمی کنید ؟
دختران مجرد و زنان سرپرست خانوار که مهریه و نفقه ندارند چرا ارث برابر ندارند ؟
استدلال می کنند که چون زن نان آور نیست دیه او نصف است
دیه جنین پسر دو برابر مادر اوست ! جنین نان آور است یا صرفا نر بودن به انسان ارزش دو برابر می دهد ؟؟!!
زنان شاغل و سرپرست خانوار نان آور نیستند ؟؟ پس چی هستند ؟
چرا زن حق طلاق نداره ؟
مدام تکرار می کنند که زنان با ابزار مهریه کاسبی می کنند ولی مردانی که با ابزار حق طلاق از زن و خانواده او اخاذی می کنند را نمی بینند
در خصوص شهادت دو زن معادل یک مرد که اصلا چیزی گفته نشه بهتره !
اینها اون عزت و احترامی است که به زن داده شده ؟؟؟
این خانم هایی که مدام در خصوص حجاب زن داد سخن می دهند در خصوص موارد فوق اعتراضی ندارند احیانا !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
اینکه دیه زن نصف مرد است به معنی نیمه انسان بودن زن نیست! وقتی زن فوت کرده بره بمیره اونی که میخواد دیه ش رو بخوره! درمورد ارث منم برام سواله واقعا چرا؟ فکرمیکنم دلیل اصلیش اینه که بطور معمول مردان مسئول تامین هزینه خانواده ها هستن اما زنان زندگی اونها تامین میشه
و درمورد شهادت فقط درمورد خاصی این قضیه مطرحه نه همیشه و اون مورد خاص دلیل علمی داره که من انشاءالله به زودی مقاله ش رو چاپ میکنم! امیدوارم بخونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
همه اینا که گفتی قبول ولی وقتی قانون خدا این باشد انتظاز داری مسئولین به خدا اعتراض کنند؟؟؟
من ی زنم و حرفات و قبول دارم ول وقتی قانون و شرع مقدس خدا این باش با جان ودل می پذیرم همان طور که حجاب و پوشش رو برای زن واجب کرده حاضرم در گرما زیر چادرم آب بشم ولی کشف حجاب نکنم چرا؟؟چون خدا ازمن خواسته این دنیا فانی و محل امتحان و برا قبولی یا رد شدن در جهان آخرت است عذاب دنیا تمام شدنی ولی عذاب آخرت پابرجا و ماندنی
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
ناشناس ۱۴ :۳۸
شما متوجه احساس تحقیر که نصف بودن دیه به زنان می ده و به جامعه القا می کنه هستین ؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
همون خدایی که زن رو آفرید حقوقش رو هم بهتر از ما بلده
فکر میکردیم فرقه طالبان در افغانستان تنها کشوری در دنیا هست که بی روسری بودن را بی بند و باری میداند.
از مدرسه ابتدایی تا دانشگاه ، در تمامی دروس بحث دین گنجانده شده و ... دولت بشدت کار می کند اما
بعلت اینکه تا پارتی نباشه کار نیست
بعلت اینکه تورم وحشتناک است
بعلت اینکه تبعیض قانونی وجود دارد
بعلت اینکه .....
بچه ها برداشت دیگری از دین بر خواهند داشت .
برای دین دار کردن بچه ها باید عمل درستی داشت نه آموزش درستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
متاسفانه حق با شماست
اقا رک واضح و‌روشن زنان ایرانی از محجبه تا بی حجاب با حجاب اجباری مشگل دارن یک رفراندوم داستان را حل میکنه و‌یک‌جلسه از علما تا ثابت بشه که حجاب حکم ثانویه هست اولا و‌گناه هست نه حرم خلاص بقیه حرف ها سیاسی کاری و منفعت طلبی سیاسی هست
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
نمی دانم از چه مذهب و مکتبی هستید
اماخداوند در اجرای احکام الهی اجازه رفراندوم نداده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
این حکم الهی حجاب اجباری که شما می فرمایید فقط به زنان ایران و افغانستان ابلاغ شده یا منظور از زن در قران فقط زنان ایران و افغانستانه یا چی ؟
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
آیه صریح قران رو انکارمیکنید،اونوقت شما رفراندوم روقبول دارید؟چشمات روبازکن ببین الان چنددرصدبیحجابن؟این رفراندوم نیست؟
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
حکم الهی به همه زن ومرد عالم داده شده این درقران انجیل وتورات وتمام ادیان آسمانی اومده مثلا شرابخواری تومسیحیت ویهودیت منعش اومده ولی چون بنده هوای نفسشون بودن تحریف کردن واونجاهای که دوست داشتن انجام دادن ،الان توکلیساهاشون هیچ کجا عکس حضرت مریم روبیحجاب یابرهنه نمیبینی.
همینقدر دغدغه گرسنگی و گرونی و اختلاس و ارتشا هم دارین؟
فعلا که به جای گشت ارشاد انگار بدتر گشت پلمپ کردن راه انداخته اند حتی پلمپ داروخانه و ..... تا رفع تبعیض در امر آموزش و پرورش نشود و آموزش و پروش و بویژه جایگاه معلم به بالاترین درجه سطح اجتماع نرسد و محتوی آموزشی عینی و بیان نیازهای زندگی به روز دانش آموزان نشود وبیکاری با تصحیح یک سیاست خارجی و دوما اوضاع اقتصادی با فرمول های علمی جواب داده شده سبب رشد و توسعه نگردد ناهنجاری های بدتر از ضعف حجاب هم بیشتر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
سیروس جان
من دهه شصتی هستم
وقتی هشت ساله بودم معلم پرورشی ما می گفت اگر موهاتون از مقنعه بیرون باشه اون دنیا از موهاتون آویزونتون می کنن بالای یه چاله که توش پر ماره و از کف چاله نیزه های تیز بیرون زده تا موها دانه دانه کنده بشه و بیوفتین روی نیزه ها و مارها بخورنتون و صبح روز بعد به اذن خدا دوباره سالم می شین و از سر نو بالای همن چاله از موهاتون آویزون می شین !
فقط 8 ساله بودیم و هنوز چهره وحشت زده هم کلاسی هام جلوی چشممه
یه معلم اینها را گفت و سالهای بعد توسط معلم های بعدی تکرار و تکرار شد تا وقتی که بزرگ شدم و تحقیق کردم و فهمیدم حجاب نه اصول دینه نه فروع دین و نه خدا اینقدر بی رحمه و نه دیگر مسلمانان گرفتار اون چاله های پر مار هستند !
من دختر با حجاب تربیت نکردم چون خودم با حجاب نیستم
عروس با حجاب هم قطعا نخواهم داشت چون به پسرم آموزش دادم که شریف و نجیب باشه و به زنها فارغ از پوشش آنها احترام بگذاره
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
من کاری با روش معلمتون ندارم که شماروچطوری ارشادکرده ،منم دهه شصتی ام معلما درصورت کم کاری ودرس نخوندن ماها روتنبیهه فیزیکی شدید میکردن وسالهی بعدتوسط معلمای دیگه تکرارشد،ولی این باعث نشد وقتی که بزرگ شدیم وبیشترفهمیدیم بگیم درس خوندن وپیشرفت کردن کاربد واشتباهیه، شایدروش بدبوده ولی مقصوددرس خونتر وترغیب به علم آموختن بوده. بعدم اینکه سوالم اینه اونموقع که حجاب بود آرامش بیشتر وطلاق وخیانت کمتربود؟یاالان دختربیحجاب شما بیشتر درگیر نگاههای هوس آلود ه آرامشش بیشتره؟ واینو بدون ماروعقرب واینا حقیقت داره بازتاب اعمال ما توجهان آخرته یعنی اگه نگاه جونیکه شرایط ازدواج رونداره به بیحجاب ووبدن اوندختربیفته تا مغزاستخوان جون میسوزه وبازتاب این عمل شایدتوهمین دنیاشایددرآخرت بخودبیحجاب برگرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
صمد آقا با استدلال شما باید تمام اغذیه فروشی ها و کبابی ها و شیرینی فروشی ها و نانوایی ها را ببندند چون خیلی ها توان خرید گوشت و غذا ندارند
اگر انسان می تونه در برابر گرسنگی خود دار باشه و دزدی نکنه در برابر نیاز جنسی هم می تونه خود دار باشه
شما مدام فراموش می کنید که تنها کشور هستید که حجاب را اجباری کرده اید و فکر می کنید مردان ایران با کل مردان عالم فرق دارند !
دست از استدلالهای دهه شصتی بر دارید
این حرفها خریدار نداره چون صحت نداره
مردن کل عالم و مردان تمام کشورهای مسلمان که حجاب اجباری ندارند در برخورد با زنان چکار می کنند؟ مردان ایران هم شبیه اونها !
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
نمیدونم چندسالته،قبلا کبابی هاورستوران نهادرملاعام نبودیه جایه پرت یاتوزیرزمین یایه ملک پشت قواره بود،بعدش شما شهوت جنس روبا گرسنگی مقایسه نکن اگه جونی یه صحنه شهوت آلودببینه شایدسالها آثارروانی مخرب داشته باشه،امااگه هرچقدرگرسنه باشه به محض اینکه سیربشه بوی کباب حالش روبهم میزنه اما توشهوت اینطوری نیست ، حکم خدا مو لای درزش نمیره یه چیزیش رومیدونیم ده تاشرونمیدونیم.
هر وقت نسخه هایی که برای بهبود وضع اقتصادی ، سیاسی و ... مملکت و مردم پیچیده میشه جواب داد اون وقت انتظار داشته باشید مردم به نظرات ملوکانه در خصوص رعایت حجاب هم توجه کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
اتفاقا عزیزم حجاب برای زن در قرآن آمده قرآن که هست خودتان تحقیق کنید نه اینکه از دیگران بشنوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
در فران در آیه 31 سوره نور و سوره احزاب در خصوص حجاب صحبت شده
1- حجاب صرفا به زنان مومن و همسران پبامبر توصیه شده نه اجبار
2- در هیچ جای قران برای بی حجابی مجاراتی نیست
3- اگر می خواهید بفرمایید که نماز هم به این شکل در قران نیامده باید گفت پیامبر تا پایان عمر با دقت و وسواس نماز را به جماعت برگزار کردند تا در جامعه نهادینه شود ولی در خصوص حجاب چنین موضوعی نبوده چرا که جامعه بدوی عربستان در آن زمان در پوشاندن عورت انسانها هم سختگیری نداشته و صنعت دوخت و پارچه گسترش چندانی نداشته و لباسها صرفا یک تکه پارچه ندوخته بوده که با تسمه به کمر بسته می شده و به همین دلیل در هنگام نماز جماعت مردان جلو می استادند و زنان بعد از زنان سر از سجده بر می داشتند
4- حجاب نه اصول دینه نه فروع دین به همین دلیل مهد اسلام عربستان هم حجاب را اختیاری کرده
دلار با مدیریت شد 56 تومن!
حجاب دلار
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بخداقسم دلار واقتصادبهونه اس دلار ۱۰۰ تومنم بودداستان بیحجابا همین بود اینا دنبال دیده شدنن دنبال عرضه کردن خودشونن،چهارتا تارمو هم اولشه یکم بگزره عادی بشه میگن مثل اروپاباید ازدواج بامحارم وحیوانات آزادبشه نفس سرکش آدمی توقف ناپذیره هرچی بدی حریص ترمیشه
ای بابا من که رفتم امارات برای زندگی.تولید کننده هستم همه زندگیم رو در ایران باختم حمایت فقط شعار . برین حجابتونو درست کنید.
گیر دادن به خانمهای بدحجاب راحت تر از گیر دادن به مافیای قاچاق و اختلاس و مفسیدن اقتصادیه

برای حفظ حجاب فقط با یک خانم توی خیابون و پاساژ طرف هستند
ولی برای مبارزه با مفسیدن.........................................................

ولش کن
تصورش هم وحشتناکه
اگر دولتیان اینقدر بی قانونی نمیکردن ، بین مردم هم باب نمیشد. تفو تفو ... .
اگر با دیدن مو عنان از کف می دهید نیاز دارید در بیمارستان روانی بستری و درمان شوید. کجا دیده اید برای درمان سرطان کسی، عینک زدن دیگران را ممنوع کنند!!؟
از ماست که بر ماست
برگردید به اوایل انقلاب ،زمانی که انقلابی های دو آتیشه با افکار و رفتارهای تند و آتشین خود خواستند جامعه را در یک آن متوحل کنند و رفتارهای خشن نشان دادند . زمانی که در اوایل کسی جرات نداشت یک ترانه گوش کند و از ترس مامورین کمیته انقلاب اسلامی در پستوهای منزل موسیقی گوش می کردند. زمانی که کلمه موسیقی حرام بود.حجاب و پوشش هم همینطور بود
حکومت اون زمان که زمان که فرصت داشت با پافشاری روی مسیر غلط گشت ارشاد و آزار مردم فرصت سوزی زیادی کرد. اگرقبل تر بی خیال گیر دادن به مردم میشدن هیچ روسری از سر نمی‌افتاد. متاسفانه کشور تاوان لجاجت عده ای رو میده که هنوز هم همون یه عده مسئولند و ماجرا رو بدتر میکنن.
همچنین نمیشه حاکمیت خطاي خودش رو پشت قانون پنهان کنه وقتی قانون و روند تصویبش و حتی افراد تصویب کننده مردمی نیستند این قانون غلطه و شکسته شدن ناگزیره. اگر واقعا مردم داری اندکی در ذهنها هست این قانون رو به همه پرسی بذارید یا مردم رو اذیت نکنید و سکوت کنید.
زندانی کنید .
من خودم چادری نیستم. اما سعی میکنم با پوشش معقول بیام بیرون.
بنظرم مردها و پسرها حتی از دل اروپا هم جنبه نیمه برهنگی یا بی حجابی ندارن.
اگه کمی قشنگ و خوش استایل باشی بخای بی حجابم باشی قطعا قطعا یا میدزدنت. یا صدمه های کلامی میزنند و دست مالی میکنند
پس ادم عاقل خودشو از ارزش نمیندازه
متاسفانه افراط گشت ارشاد ، نتیجه اش شد این !
گشت ارشاد بدترین ایده ممکن بود که آخرش هم معلوم نشد چه کسی راه انداخت که این همه صدمه به نظام و انقلاب و کشور زد .
به نظربنده بهتره تو کار همدیگه دخالت نکنیم ومزاحمت برای دیگران درست نکنیم ،هرکس یه عقیده وطرز تفکری دارد نیاز نیست بخواهیم اعتقادات وننظرات خودمون رو به دیگران تحمیل بکنیم .
وقتی هنوز نمی فهمید که بی حجابی بی بند و باری نیست دیگه حرفی باقی نمی مونه. متاسفم براتون
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
عژیزم یه مثال میزنم اگه یه نقطه ازبدن سرطانی بشه ، همونجامتوقف نمیشه ،۱۰ سال پیش تارموبود ۲ سال پیش روسری بود الان نافه سال آینده... ۵ سالدیگه آزادی همجنسبازی ۶سال دیگه آزادی ازدواج بامحارم وحیوانات...سرکش ترین امیال شهوت جنسیه اگه به مردی که ازلحاظ فیزیکی سالمه تمامه زنای محله روبدی وآزادبزاریش میگه محله اونوری ام میخوام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
صمد اقا
کشورهای مسلمان دیگه چکار کردن ؟
ما هم مثل اونها
آیا در سوریه و لبنان و ترکیه و عمان و امارات و عربستان و... زنان و مردان لخت در خیابان می گردند و همه همجنس گرا و منحرف شده اند ؟؟
اگر مسلمان هستید پس باید قرآن برای شما ملاک باشد نه حرفهای دیگران لطفا در مورد حجاب در خود قرآن جستجو کنید تا به قاطعیت برسید حجاب هیچ ربطی به اقتصاد ندارد و اون خانمی عزیزی می گوید قیامت برای حجاب مجازات خواهد شد یا نه باید مطمپن باشد که این اتفاق خواهد افتا د چون وعده خود خداوند است انشالله خداوند خود همه را به راه راست هدایت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بگذار برای حجاب مجازات شوند
شما پاتو از روی گلوی مردم بردار

کسی به شما رسالت نداده که جامعه را به زور ببری بهشت
خداوند به پیامبر هم چنین رسالتی نداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
خدا فقط بلده باشما صحبت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
من چنین چیزی پیدا نکردم در ثانی چطور غیر از ایران و طالبان باقی کشورهای اسلامی به چنین چیزی نرسیده اند و در همه کشورهای اسلامی حتی عربستان حجاب آزاد شده است
ای بابا چرا اینقدر گیر دادید به روسری دخترها ؟؟ یه فکری هم بحال این پسرهای بی حجاب هم بکنید . یعنی چه دختر باید روسری و چادر بکنه بعد پسرها ول بگردند . اصلن من میگم برای پسرها هم حجاب اجباری کنند . روسری پسرونه . چادر مردانه . شال آقایون .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
بی مزه
لازم به توضیح است خدا در قرآن به زنان پیامبر و زنان مومن فرموده است حجابتان را بصورت اعلامی در قرآن حفظ کنید ، اگر زن غیر مومن باشد خدا اجباری نگذاشته برادر . این دنیا محل آزمایش و اختیار است شما باید تبیین انجام بدهی و امر به معروف کنی ، اگر نپذیرفت اجباری نباید باشد . عزیز باصطلاح متدین ، خدا در قرآن میفرمید اگر میخواستم همه گی را با یک اعتقاد می آفریدم . شما را به خدا قسم دین خدا را با این خامیها و غلط عمل کردنها خراب نکنید . مصداق این نوع رفتارها من را یاد کار انگلیسیها در پدید آوردن فرقه بابیت و بهاییت می اندازد .
من پیک موتوری هستم یه روز رفتم داخل ساختمان پالادیوم با اون همه شلوغی که اونجا بود یعنی نود درصد همه زنان و دختران حجاب نداشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
چشم هاتو درویش کن پیکی
اگر برخورد قاطع و جدی بشود چند بی حجاب و بدحجاب درست حسابی تنبیه بشوند شلاق بخورند دیگر کسی جرات نمیکند مقدسات مسخره کند و خون به جگر متدینین و مومنان بکند و ارزشهایی که این همه خون و شهید برایش داده شده است را زیر پا بگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
اززبان خودت حرف بزن نه شهیدان شهیدا الان بودن ناراحت
بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
چقدر خشن و بی رحمید. آدم می ترسه با شما تو یک کشور زندگی می کنه. اسم خودتون را هم می گذارید مومن و متدین. چرا دین ما اینقدر با شما متفاوته؟
خیر و شر هر دو با هم زیبا و ارزشمند اگه شما همیشه سرت پایین باشه هنر نکردی سرت بالا بود و نگاه نکردی مردی
حالا خوبه اینا بچه های نسل پهلوی نیستن! همشون تو دوران تبلیغات اسلامی بدنیا اومدن تربیت شدن و بزرگ شدن!!
نسل بچه های انقلابی رو هم دیدیم!!
حجاب هیچگاه در دین اسلام اجباری نبوده است و نیست.
مو که بیرون باشه بهش نمیگن نیمه برهنه! نیمه برهنه ندیدی که این حرف ها رو می زنی
هم زنان بی حجاب. دنیا میرن. جهنم ما. میریم بهشت من. نمی خام این بهشت. اجباری رو
کلامعلومه اونایی که دنبال بی حجابی هستن هدفشون ازاین کاراچیه جزخودنمایی وجلب توجه مردهاوتیکه انداختن بهشون
خیلی عالی هست این گزارش و این برخوردها با همین دست فرمون برید نتیجش برای ایران و آینده ایران عالیه
اینها از دین اسلام وقرآن یک چیز را فهمیدند آن هم حجابه قرآن دستوری برای گران فروشی نداره؟برای مسیولین بی مسئولیت چی؟برای تبعیض چی؟برای مسیولین دروغ گوچی؟برای معیشت مردم چی؟ برای آقازاده ها چی؟
مسابقه لخت شدن تازه شروع شده ، کمی طول می کشه تا کامل کامل بشه!
عین سادگی اگه فکر کنیم کسی که حجاب داره همه چیز تمومه
کشور ما در همه موارد از کل دنیا جلوتره و در مساله حجاب هم کاسه داغتر از اش
تمایل به نمایش دادن بدن از نظر روانشناسی نوعی بیماری روانی است به نام exhibitionism. البته شل حجابی یا کم حجابی شکل خفیف این بیماریست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
و کل عالم مبتلا به این بیماری هستند و درمان نمی کنند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
شما یک سر به دکتر روان پزشکت بزن حتما
راستی چرا مسیحیان کشورای دیگه دارند مسلمون میشند با چه حجاب زیبایی وما مسلمانها داریم به سبک اونا می خوایم رفتار کنیم ؟؟اونااز حجاب ودین ما چی فهمیدند که ما هنوز نتونستیم درک ش کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
خدا شفا بده
در همین ایران چقدر مسلمان باقی مونده ؟
مسلمان شناسنامه ای نه ! مسلمان واقعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
البته که وقتی صدا و سیما رو نگاه و کنی و باور کنی باید هم اینجور حرف بزنی
اللهم عجل لولیک الفرج
دگر کسی به موی کسی نگاه نمی کنه با ابن همه بدبختی و مشکلات برین فکر اساسی که تورم و بیکاری و مواد مخدر و نبود ازدواج و مشکلات است باشید
عرف و شرع حکم میکند که اول بایستی مشکلات اقتصادی مردم را حل کنید سپس به مشکلات فرهنگی رسیدگی نمایید و متاسفانه مسئولین اقتصاد را رها کرده و به مسائل فرهنگی می پردازند که این کار نتیجه ای جز اعتراض های گسترده و از هم گسیختگی نظام می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
کسی که منفی داده معلومه که خودش از مسئولین مرفه یی است که از درد مردم خبر نداره
سلام خواهشن جلوی دخترا و زنای خودتون و بگیرید بخدا جامعه آسیب میبینه فکر بچه ها ی کوچکتر باشید الان طلاق داره زیاد میشه ی کم فکر کنید آخه بی حجابی شد هنر
از نظرمن یه خانم میتونه خیلی شیک خوش استایل وزیبا ولباسش هم مرتب ومعمولا باشه با توجه به قوانین مملکتش درجاهای خصوصی هم طبق عرف خانوادش دغدغه ی اصلی ما اقتصاده وخونه وماشین حالا اینا لخت بیان یا نیان تاثیری روی زندگی مردم ندارن فقط آسیب پذیرتر میشه یه خانمی که قراره مادر بشه
به فکر معیشت و مشکل مردم باشید به زنان کاری نداشته باشید
بقیه دنیا هم مثل ما هستن نه بخدا .دیگه بسه
الان همه چی ارومه ما چقد خوشبختیم فقط مشکل حجاب بعضیاس
دلار شده ۶۰ تومن خیلیم خوب
دزدی اختلاس احتکار و ایناعم که چیزی نیس عادت داریم
فقط مردم عادی باید حجاب داشته باشن وگرنه دو تیکه و شامپاین اقازاده تو لس انجلس موردی نداره....!
پراید سیسصد تومنیم خیلی خوبه تو بی عرضه ای نمیتونی لگن بخری
بچه فلان اخوند ۹۸ تا کشتی داره فقط خیلیم ساده زیسته
میدونی...مشکلاو حلال حروم و بهشت جهنم فقط برا ما معمولیاس همین!
حجاب یه فریضه دینیه، همه باید رعایت کنن، هر فرد تو خونه خودش میتونه هرجور که میخواد بگرده، ولی تو اجتماع نمیتونه هرکاری که دلش خواست بکنه، قابل توجه اونایی که میگن میخوایم بریم جهنم بگم که آدم خیلی باید کم شعور و نادون باشه که بین بهشت و جهنم، جهنم رو انتخاب کنه
یکبار دیگه هم از یک خانم با دامن کوتاه توپاساژ عکس انداخته بودن زمان شلوغی اینا پرستو هستن
پوشش نامناسب خلاف قانون و باید برخورد شود
چرا هر مسئله ای پیش میاد میگید فکری ب حال اقتصاد
کنید هر کدام ب جای خود باید پیگیری شود
جواب خیلی ساده ست...قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ(به مومنان بگو چشم‌های خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند)...شما چشمات رو درویش کنی و نگاه نکنی اونم پوششش رو درست میکنه
دلار بعد از کشف حجاب و اغتشاش این بی غیرتهاجمی وطن فروش که عاشق برهنگی هستند شروع به بالا رفتن کردین چون دشمن نقطه ضعف آنها را دید دشمن با قرار دادن زنهای ولگرد و برهنگی در ایل قاجار نصف کشور را گرفت
زن برهنگی هرزگی
زن برهنگی هرزگی
بی حجاب غلام حلقه بگوش شیطان رجیم است
خدا دستور حجاب برای زن رو داده
شیطان بی حجابی رو در نظر بنده هاش زیبا جلوه میده
خدا در قرآن گفته لاملُآن جهنم ِِمنک ومن اتبعک
این بی حجابان خدا نشناس فردا توسط مردان گرگ صفت و شهوت پرست معتاد شدن و آمار معتادان زن رفت بالا تقصیر دولت نیندازید
اینروزا در مورد حجاب داره مثل تبر ریشه حجاب رو میزنه ، به حق زن و خانواده و کودکان با این عملکرد داره ظلم میشه، وقتی مورد ظلم به کودکان و جنین خاموش باشیم آه مظلوم همه رو میگیره،زن فقط دنبال بی حجابی و دوست پسر و هرزگی نیست، زن میتونه یه کارخانه داره مقتدر یا یک مدیر موفق یا مهندس و پزشک و کارمند با عرصه باشه، چرا زن رو بیحجابی و خودنمایی و آرایش های سکسی تحقیر میکنید ، من یه زن مهندس و دهه شصتی هستم و یک مادر و یک همسر هستم ، من با بیحجابی مخالفم
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
از نوشته ات کاملا معلومه مهندس و باسواد هستی ولی یه کم روی انشا کار کن خیلی غلط دستوری داری !
کرایه خونه امسال رو که هرسال دلاری حساب میکنند چه کار کنم
دیه زن نصفه چون زن مسوول خرجی کسی نیست و قرار نیست شوهرش،یا پدرش از مردن زن سود مالی ببرن ولی مرد مسوول خرجیه و باید نفقه و مهریه و خرجی و مسکن و حتی جهاز منزل رو طبق اسلام تامین کنه ، طبق اسلام مرد تو خونه مسوول کار منزل و خرج بچه ها هم هست ، پس مرد دیه دوبرابر داره تا زن اون دیه رو به عنوان خرجی بعد از مردنش استفاده کنه ، حالا این قانون پول به زن میرسونه همه افراد ضد اسلام همینجوری قوانین رو وارونه میگن ، در حالی که اسلام یک دین عالیه فکر کنید توی غرب زن مسوول خرج خودشه، یعنی زن حامله باید خودش قانونا خرج خودش رو بده و غربی ها برای ندادن حق زن تو طلاق، ازدواج رسمی نمیکنن و مثل رونالدو دوست دختر میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
دیه مرد به کل وارثان می رسه نه فقط زن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
با این توجیهات شما من زنی که پابه پای همسرم الان دارم کمک خرج خانواده خودم وفرزندانم هستم وحدود بیست سال هست دارم کار می کنم چرا باید دیه من وامثال من نصف دیه یک مرد باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
رونالدو را خوب اومدی کاملا به بحث مربوط بود
مردم دارن از گرسنگی میمیرن ن خودم خونم فروختم تا شکم سیر کنم دنبال چی هستین چرا اقتصاد درست نمیکنید؟
کشتی اقتصادی ایران قرق شده مردم جهان تماشاگر دست پا زدن ملت ایران را با چشم باز می بینند الله اکبر یک زره مانده بود درخت تناول شکوفه بده خشکیده شد الله اکبر الله اکبر الله اکبر
این گزارش رو امروز اکثر سایت ها با همین تصاویر منتشر کردند. کدوم نهادی اینها رو مینویسه و میفرسته برای انتشار اجباری؟
چرا تواین کشور هیچکس آزاد نیست آقا نمیشه که به زوری یه نفروباحجاب کنی ما اولین امپراطوری جهان بودیم نباید برای یه چیز کوچک ماهمدیگه بدباشیم
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
در مواردی که آزادی یک نفر باعث سلب آزادی دیگران بشه اخلاقی جامعه رو تهدید کنه این دیگه تجاوزه آزادی نیست
وقتی شبکه های اجتماعی اومدن همه شدن روشن فکر
چون مشکل اقتصادی هست تن فروشی مرسوم میشه آیا؟ عزیزم گرونی نیست همون شلوارولباسای،نیمه خدادتومنه رو مده .
اول به مردم برسیدبعدقانون اجراکنیدشکم گرسنه هیچ مسلکی سرش نمیشه.حرف آخر ...
مردم را به واسطه حجاب به جان هم انداختن ...خودشون درحال....
آقایون و خانم های محترم تو این قرن دست از این بحث های بیخود بردارین شما قیم مردم نیستین دیر یا زود ما هم مثل دنیا میشیم وقتمون را صرف دو مسئله حل شده در دنیا نمی کنیم 1 آزادی پوشش 2 آزادی بیان. امروز تمام هم و غم کشور شده این دو و همه به خاطر این دو محاکمه و کشته میشن . به نظرم کشور خیلی مسائل حل نشده داره که ارزش پرداختن داره فقر شدید ، اقتصاد خراب ، مدیریت ناکارامد و .... یک دهه 50 ای
من چادر ی نیستم ولی دوستای چادری زیادی دارم‌من دوستای بی حجابم زیاد دارم بااونام دوستم این کار دولت رودر رو شدن مردم رو داره انجام میده خوب حجاب حرف دینه دمتون گرم ولی ایا دروغگویی دزدی ربا جزو اصول دین نیست چرا فقط به این نکته اکتفا میکنید بگم بگید اسلام واقعی چیه طوری برای مردم گفتید که همه دین گریز شدن
یک بار شده فکر کنی شاید متدینین اشتباه می کنن . با این تفاسیر کلا کلا افرادی که به بهشت میرن به صد هزار نفر نمیرسه و همه جهنمی هستند . ملاک این نیست عزیزم الان کشورهای اسلامی غیر از ایران و اندکی افغانستان این قدر به این مسئله حساس هستند و بیشترین جنایت و پرونده خلاف و قتل در همین دو کشور هست کجای کار می لنگه اندکی تفکر لازم و ضروریست
برای این خانم که بی حجابی حقوق اخر ماه خوبی دارد
فقر از در وارد شود ایمان ازدرون دردیگر خارج می‌شود بدبخت باباها نمی توانند خرج زندگی ودرباره بچه‌ها می افتن ولگرد ی
به من چه
به تو چه
به ما چه
اینو همیشه یاد بگیرو تو کار کسی دخالت نکن، وقتی این همه ادم مینویسند دخالت نکنید پس دخالت نکنید که دوباره کار به اونجا بکشه
- اگر حجاب با این تعاریف جزو فرهنگ ماست چرا این قدر باید برای نهادینه کردنش تلاش و حتی زور به خرج بدیم. اونم برای نسل دست پرورده انقلاب؟
دوستان بی روسری بودن خیلی معضل نیست اونیکه معضل میشه تفاوت رفتار یک خانم باشخصیت هست بایک مشتری طلب .!!!!همه جای دنیا از طرز لباس پوشیدن میفهمن که ایشون یک وکیله یا یک‌ راهبه یا دانشجو یا کارمند یا خانه دار ...یا ........ تو کشور ما خوشبختانه خانم با لباس خواب یا دیسکو میاد بیرون خوب من جوونم .......تا کی تحمل کنم .
خدایی زمونه بدی شده هرجامیریم میبینیم چندتا عقده ای ازخدابی خبر موهاشون ریختن بیرون انگارکسی مونداره فقط اونادارن.بخدااگرمابخواهیم موهامون بیاریم بیرون والاه ازاونا خوشکلتریم.ماهم فکرخدارومیکنیم هم چقدربابت این مملکت شهیددادیم.
من فکر کنم شماها بیکار هستیدبابا مردم نونه خالی هم ندارن مردم از گرسنگی کف بالا میارن چیکار به‌لباس مردم داری اگه راست‌میگی دلارو درست کن نه جوراب دپایی دلار میدونی‌یعنی چی پول دنیا که اقازادهاتون میبرم کانادا آمریکا انگلیس ثروت مردم بیچاره اونوق‌تازه‌میگی حجاب بابا حجاب کیلو چنده پدر ملت از گرسنگی در امد
من مادر،دخترم من دوست داره امادرموردبی حجابی جامعه روی افکاردخترم موفق تربوده دخترم چادری بودقرآن حفظ میکردنمازمیخوند راهی نیست جزخودمسئولین که اجازه دادن فروشندگان لباس مبتذل بفروشند
کاش این همه ک ب موی خانم ها زودی گیر میدن و تشکیل پرونده میدن اینجوری هم ب کسایی ک اختلاس و دزدی هم میکنن رسیدگی کنن، درضمن همین کسایی ک میگن حجاب و عفاف باور کنین دختر خودشون از هر کاری ک فکرشو نمیکنی از دستش برمیاد حتس خودشون
برید کیش ببینید چه خبره؟
عکسهایی که تابناک گذاشتا دیگه مصداق بی حجابی نیست که بعضی از اظهارات از (حجاب اجباری) انتقاد کنند این تصاویر که متاسفنه در خفه خون عوامل قانون همه ما دیدیم مصداق برهنگیه که نه ربطی به اقتصاد داره و نه سیاست.
مالزی و پاکستان و.... مثل زمان پهلوی دوم راهی شروع کردند که نهایتش شهر نو و کاباره و فساد تمام است.
بایستی کار فرهنگی و برخورد قانونی همزمان صورت بگیره و از هجمه رسانه های مزدور هراس نکنیم.
البته اگر در راهپیمایی و انتخابات اینطوری بیان بیرون مشکلی نداره اونجا حلاله !!!
شما که خوب بلدید اسید بپاشیدو گاز سمی ول کنید
سلام شما چکار به حجاب مردم دارید
جالبه شما ها کاری کردین که همه رو از دینو اعتقاد انداختین بهتر به تاریخ ایران برگردین که حجاب مال زمان هخامنشیان است نه اسلام تاریخ خودمونوول کردین چسبیدن به تاریخ عرابا
خوب سر مردم را به حجاب وبی حجابی گرم کردند
کشور داره به قهقرا میره قطار پیشرفت سقوط کرده
لطفا اتش بیار معرکه نباشید هر کسی گناهی مرتکب بشه خودش جوابگوی اعمالشه لطفا به عقاید هم احترام بگذاریم وعقیده خود را به دیگران وجامعه تحمیل نکنیم
به ما چه که مردم حجاب رو رعایت نمیکنن ...دولت خودش یه حرکتی بزنه...ما به فکر معیشت خودمون باشیم
سلام مواظب کشورتون باشید خدا ریشه بی حجابی را بکنه نابود بشه الهی آمین
به خاطر شهدایی هم که دادین راه بی حجابی را بگیرین تو را خدا لخت کردن بی حجاب کاری به گرسنگی نداره این کار بده خدا بهشون لعنت کنه جنگ و فساد و طلاق و خودکشی زیاد میشه خدا به راه راست هدایت کنه اینا را
خداییا خودت به دااد مظلوم برس
هر چه حجاب را سخت تر نگیرند قطعا مردم به طرف حجاب بیشتر تمایل پیدا خواهند کرد بی حجابی بعضیا از روی لجاجت با تندروی بعضی ادماست و بی حجابا بی بند وبار نیستند وبا حجابا هم انقدر شما فکر میکنید معصوم نیستن!
من شنیدم خداوند تبارک و تعالی تو کتاب قرآن فرموده (لااکراه فی الدین)نمیدونم معنیش چیه کلی خداوند هم اسرار به دین نداره یعنی دین اجاری نیست
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
اگه به قل قران ایمان داری آیه حجابم هست باید پیروی کنی ،اگه قبول نداری اجباری نیست ولی بایدقانون رورعایت کنی.تو به کل قران ایمان داری یافقط به لااکراه فی الدین؟
این برداشتن حجاب قرار نیست به تار مو ختم بشه هنوز اون سر ماجرا پیدا نشده خوش بینانه ترین حالتش اینه ک دخترای ما دیگه نه شلوار میپوشن نه پیراهن فردا پس فردا دخترای ما قبل ازداج بکارت نخواهند داشت باید بیایم دخترامون رو جمع کنیم از رابطه های سیاه)توی اروپا و آمریکا هم خانما انقدر بی حجاب نیستن ک توی ایران هستن)نظرات منفی هم برام مهم نیست)
اولا ما درجامعه ازقبل یه عده اشخاص بی‌حجاب مشاهده میکردیم . حالا اینکه عملیات شعار زن زندگی آزادی نصف کاره وناتمام موند . متاسفانه یه عده اشخاص عقده ای وکینه انگلیسی در خیابان کوچه بازار دارن بدحجاب جولان میزنند .دراین خصوص ما درجامعه دو نوع کشف حجاب داریم. که یکی بی حجابی است دیگری بدحجاب. امیدوارم مردم شریف وکسبه های معتبر هرگز به آندسته اشخاص بدحجاب مواجه نشوند وحتا اجازه ورود به محل کسب خودداری کنند. ما گفتیم عده ای باشد چون ازقبل اندکی بی‌حجاب است ولی دیگه نه بدحجاب. بخداقسم همین بدحجاب‌ها اگر شهروندی مانند کشورهای عربی .اردن.عربستان. مصر. قطر.لببی.بودند زنده زنده سوزانده می‌شدند.امیدواریم تا این افراد بدحجاب جامعه را به فساد نشاندند.برخورد شدید وجلوگیری شود.
خداوند انسان را آزاد آفریده مردها اگر واقا مرد هستند چشمانشان را درویش کنند اینها چند سال دیگه عادی می‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
اگه هوای تهران الوده اس چرااعتراض میکنی؟ خب نفس نکش.
منظورت از آزادی چیه؟از کدوم آزادی حرف میزنی؟
دارم کم کم به این باور میرسم که اینهاییکه ا فزایش قیمت ها براشون مهم نیست احتمالا یه کارت جادویی دارند که دولت براشون پر میکنه
اونایی که میگن بخاطر دلار نباید به بچه این معظل توجه داشت، باید اینو در نظر داشته باشم کشوری که اقتصادش عالی هم باشه اما بنیان خانواده دچار تزلزل بشه و درنهایت همین مسأله خانواده آسیب جدی ببینه چه فایده ای داره؟
شما که دم از مشکل اقتصادی و بالا رفتن دلار برای کشف حجاب دلیل می آورید پس آنهائی که زندگی مرفه وثروت کلان دارند چرا کشف حجاب می کنند
وضع معیشتی مردم درست بشه گرانی وتورم درست بشه سن ازدواج بیاد پایین تر وجوانان نگران آینده شأن نباشند همه چی درست می شود کاش می فهمیدید
سلام برخداکه خودخالق درموردحجاب برپیامبراکرم آیه نازل فرموده وسلام برشماوتشکرمی کنم که کسانی مثل هانیه خانم کوشش می کنندبرای فرهنگ سازی بنظرمن کارشان بس ستودنی است ووقتی حیادرزندگی باشدبرکت هم است امیدوارم به برکت اسلام ورهبرفرزانه ریشه فقرفکری وفدهنگی واقتصادی کنده شود
اکثر اینهایی که بی حجاب هستند ازخانواده های مرفه هستندربطی به گرانی دلار ندارد، نکته بعدی این است که :اعتقاد به خداوند متاسفانه بی رنگ شده است.
بنده دو سئوال داشتم اینکه ایا ایه حجاب در عربستان نازل شده است و چرا زن اسد کلا از ریشه حجاب ندارد و لخت میگردد و کسی هم چیزی به او نمیگوید....
بی حجاب !!!!اینا عقده ای و بی بند وبار هستند...
هرکس گفت نمایاندن ناف دختر هیچ تاثیری بر روی نوجوان ندارد باید بر لج بازی بودن این شخص تاکید کرد
توجهانی زندگی میکنیم که دیگران باید به مابگن چی بپوشیم چه نپوشیم چی بخوریم چی نخوریم.
شماواقعامتوجه نیستید یاخودتون میزنیدبه اون راه.
باسلام و عرض ادب
همانطور که شهید بزرگوار حاج قاسم فرمودند اینها ناموس ما هستند لدا باید با کار فرهنگی با تهاجم فرهنگی مقابله کرد یقین بدانید برخوردهای تهاجمی پاسخ منفی بدنبال خواهد داشت یاعلی مدد
سلام:
گشت ارشادبایدباشدوبایدجلوی بی حجابی هارابگیرد.
با عرض سلام اونایی که میگن دلارو. درست کنید بجای اینکه به تار موی دختران و زنان گیر بدین بی برو برگرد ناموس یا ندارن یا ناموس سرشون نمیشع و فقط به این فکر میکنن ناموس مردم لخت بیاد بیرون و اینام نگاه کنن گرونیه دلار دلیل بر این نیست که بی حیایی رواج پیدا کنه و بی غیرتی به وجود بیاد و همه به این فکر کنن که دلار ارزون شد یا دلار گرون شد مسئله اقتصاد یه طرف و مسئله حجاب اسلامی طرفی. دیگه مملکتی که ما درش زندگی میکنیم اسلامی هستش خواهشن اونایی که نمیفهمن بفهمن.
اگه مردم از نطر اقتصادی مشکل دارن ،این همه پول عمل بینی وبوتاکس ولباس و رنگ مو وخیلی چیزای دیگه که اگه ازشون استفاده نکنند قیافه ی واقعیشون بر ملا میشه رو ،از کجا میارن؟؟؟؟؟ زیبایی همیشگی نیست ،وبه زودی از بین میرود ،اونی که همیشه هست جایگاه اجتماعی یک فرد است.
کاسه داعتر از آش شدیم.
خجالت بکشید.از کشورهای مسلمان مثل امارات یاد بگیرید.شدید کاسه داعتر از.مملکت داره اتیش میگیره.
هر کس هر جور که دلش می خواد می تونه لباس بپوشه. تمام
اما قانونی‌شدن حجاب و تبدیل آن به امر حقوقی همزمان با تدوین کتاب پنجم از قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ اتفاق افتاد. تبصره ماده ۶۳۸ این قانون، ظاهر شدن زنان در انظار و اماکن عمومی بدون حجاب شرعی را جرم تلقی کرده و مجازات حبس از ۱۰ روز تا دوماه وجریمه مالی میباشد .این زنانی که کشف حجاب نموده وبدحجاب ظاهرمیشوندقبلاهم اعتقادی نداشتندبه حجاب ولی بخاطرترس ازقانون ومردم حزب الهی وانقلابیون ومردم مسلمان می ترسیدندورعایت میکردندچندروزپیش یک شخص مسلمان وقانونمندبه یک خانم بی حجاب تذکردادولی خانم بی حجاب توجه ای نکردوآن شخص آمرخواست که به 110زنگ بزندوآن خانم بی حجاب مجبورشدکه موهای خودرابپوشاندپس مردم مسولیت پذیراگرنسبت به بی حجابهابی تفاوت نباشندوهمه شروع به تذکرنمایندحتما این زنان قانونشکن مجبورمیشوندکه قانون وحجاب رارعایت نمایند.
طالبان به راحتی حجابو در افغانستان نهادینه کرد یعنی ما از طالبان کمتریم،
آرع ....دولار...بی حجاب شده ..وای برایش چادر ببرید.... اینقدر مردم گرفتار هسته.. نگاه..نامحرم...یادشون رفته..بعد همه حالا...چندتا خوشگل.. داخل.. خانواده دارد ...برید دنبال نقاشی خدا چرا بس زیبا..شدیم...چادر سر کن استغفرالله....ول کن بابا ..از گرسنگی موردی.. حجاب.. حجاب.دلار. بگیر
اولا حجابی که در قرآن ازش اسم برده شد برای زنان مومنه و زنان پیامبران و امامان هست در ثانی عربستان ک مهد اسلام و قرآن بوده حجاب را اجبار نکرده ک ایران اجبار کرده و مجازات میکند.مسئله حجاب در ایران یک مسئله سیاسی هست و هیچ ربطی ب خدا و قرآن و شرع و دین ندارد
دلار برهنه شده اومده وسط شهر .چرا از برهنگی دلار و تورم چیزی نمی گید. گرانی مردم رو بیچاره کرده. ای مدعیان .چرا آدرس غلط میدید
این مقاله و این گونه حرف ها در مورد حجاب ،بهانه ای برای غارت اموال مردم و بی ارزش کردن پول ایران می‌باشد همه ی انسان ها در انتخاب نوع پوشش آزاد هستند، اختلاص ها نشان داد که جهنمی وجود ندارد.
وقتی مُسئولین کهنسال به میز ها چسبیدن وشغل ایجاد نمی کنند همین میشه اگر همون خانم برهنه شغل داشت مجبور بود حجاب را رعایت کند
زندگی خصوصی مردم به خودشون مربوط هست و همه جای دنیا نحوه پوشش و مسائل مثل این رو فقط عرف جامعه یعنی اکثریت واقعی مردم تعیین میکنه نه یه عده اقلیت زورگو. یه قانون موقعی اجرا میشه که مورد قبول اکثریت جامعه باشد. همه این ناهنجاری ها به خاطر دخالت و زورگویی های بی مورد به وجود آمده است
حجاب دیواریست برای پنهان شدن از دلار ۶۰ تومانی
همه چیزمون اوکی ودرسته فقط حجاب مشکل مملکت هه اعتقادهای پوچ خودشونو اجبارمردم میکنن،زن وبچه خودشون کشورای دیگه ازادی میچرخن،هرکس وتو یقبرخودش میزارن هرکس به اعتقاد خودشه
خیلی جالبه که این جماعت فقط چشمشون به حجاب زنان نگران میشه
وقتی زنی بی حجابه مردان خوششون میاد بخدامن باچشمام دیدم که دختری بیحجاب توی خیابان راه میرفت بهش میگفتن خوشگل یاماچ میفرستادن مردااکثرا طالب بی حجابی هستن همینا باعث هرزگی زنان شدن چون عشق میکنن ازبی حجابی زناودخترا واقعاحجاب امنیت زنه
به محض اینکه موضوعی باب میل جماعت غربزده و ولنگار نباشه ، رگبار اراجیف و تهمتها رو ، نثار نظام میکنن !!
این وضعیت حاصل افراط حکومت در برخورد ناشایست و به دور از شئونات انسانی و اسلامی با دختران این سرزمین و توهین و تحقیر اوناست
مغرضی ؛ که تا صحبت در مورد رعایت حجاب میشود ، بحثهای انحرافی گرانی ، اختلاس و ... را پیش میکشند ، در واقع درحال فرار به جلو هستند ! هر امر خلافی مذموم و ناپسند است ، اما نباید ، با یکدیگر قاطی شوند !!
مردم معتقدومومن وارزشی فکرش رو نمیکردن در دوره رییسی بیحجابی بشه..چه خوون دلی میخوریم.با مسمومیت دختران درمدارس تعداد اینا بیشترهم میشه گرانی وفقر میشه عدم ازدواج و فوران فساد جنسی ...بزودی زنان و دختران صیغه ای ساعتی هم سرچهارراه ها خواهیم دیداین یکی شرعی و مخالف و تجمع جلو مجلس نخواهد داشت
حساب همه با خداوند است
پوشش کسی به کسی مربوط نیست،شما خیلی نگرانی داری برین به معشیت مردم برسین،نه فضولی تو زندگی مردم و پوششون،مردم خودشون عقل دارن
هر قسمتی از رفتارهای اجتماعی در حکومتهای آسیایی که اروپاییها و آمریکاییها بر علیه اش جنگ براه می اندازند را باید نقطه قوت آن جامعه دانست ،، که با ضعیف کردن آن راه تسلط خود بر آن کشور را هموارتر میکنند
لعنت برپدروبرادر وشوهر بی غیرتشان
اينها از خودتان هستند.
فعلا به فکر اختلاس بجاب بعدی باشید
حفظ حجاب پیش کش
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی