جبران عقب ماندگی بورس از بازار‌های رقیب

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزندگی سهام باعث می‌شود که بازار سرمایه در حال حاضر نسبت به بازار‌های رقیب برای سرمایه گذاران جذاب‌تر به نظر برسد.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴ 25 February 2023

به گزارش بورتابناک، آقای محمد غفوری گفت: در معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد بی سابقه نسبت به حدود دو سال اخیر مواجه شد و از ارتفاع یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی عبور کرد شاخص کل هم وزن نیز امروز شاهد رشد بسیار خوبی بود.

او در ادامه گفت: ارزش معاملات خرد امروز حدود ۱۰ هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان ثبت شد همچنین بازار سرمایه امروز شاهد ورود نقدینگی افراد حقیقی به میزان ۲ هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان بود.

به گفته او، امروز ۹۵ درصد بازار سرمایه در بازه مثبت و حدود ۵ درصد در بازه منفی بودند به طوری که ۴۴ نماد منفی و حدود ۶۴۸ نماد مثبت در بازار ثبت شد.

غفوری در پاسخ به سوال علت رشد شتابی امروز شاخص کل بورس گفت: یکی از عامل‌های اثر گذار بر روند بازار امروز نرخ ارز و حرکت بازار در راستای آن است که همیشه پس از افزایش نرخ ارز با یک فاصله زمانی شاخص کل رشد را تجربه می‌کند مورد دیگر نیز این که بازار سرمایه محلی است که می‌تواند ارزش خلق کند و مولد باشد.

او در ادامه افزود: ارزندگی سهام باعث می‌شود که بازار سرمایه در حال حاضر نسبت به بازار‌های رقیب برای سرمایه گذاران جذاب‌تر به نظر برسد و از سوی دیگر بازار سرمایه نسبت به دو سال گذشته از تورم و بازار‌های رقیب عقب است که به دنبال رفع این عقب ماندگی ها اکنون در حال حرکت است./باشگاه خبرنگاران جوان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی