بازدید 3482

مردان سالخورده، طعمه کلاهبردار جوان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با سوءاستفاده از اعتماد افراد سالخورده اقدام به برداشت از حساب آن‌ها کرده بود در عملیات کارآگاهان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 25 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان سالخورده مبنی بر کلاهبرداری فردی جوان از وی و برداشت ۶۰ میلیون ریال از حساب وی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که فرد شاکی جهت اخذ وجه به باجه عابر بانک مراجعه کرده و برای انجام امور بانکی خود از جوانی که در کنار عابر بانک ایستاده بود کمک می‌گیرد و پس از دریافت کارت و رمز آن با ترفندی خاص اقدام به تعویض کارت بانکی کرده و در یک فرصت مناسب مبلغ مذکور را از حساب وی برداشت می‌کند.

ترکیان گفت: تحقیقات در خصوص شناسایی این کلاهبردار ادامه داشت تا اینکه چند مرد سالخورده دیگر نیز با شکایتی مشابه به پلیس آگاهی مراجعه کرده که نشان می‌داد متهم همچنان در حال کلاهبرداری از این قشر زحمت‌کش است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: سرانجام با اقدامات علمی و تخصصی و رصد هوشمندانه صورت گرفته، مرد جوانی که اقدام به این کلاهبرداری‌ها می‌کرد، شناسایی و در یک عملیات ضربتی در حالی که قصد کلاهبرداری از یک فرد سالخورده دیگر را داشت دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی با اشاره به کشف ۳۲ کارت بانکی مربوط به اشخاص مختلف در بازرسی از متهم گفت: در تحقیقات تخصصی صورت گرفته میزان کلاهبرداری صورت گرفته توسط فرد مذکور یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده و تاکنون ۱۸ نفر از شاکیان نیز شناسایی شدند که همه آنان به پلیس آگاهی دعوت و پس از تنظیم شکایت، متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست