بازدید 14474
۷

خبر فوری درباره واردات خودرو از مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اعلام جزئیات توافق با وزارت صمت برای واردات خودرو گفت: خودروهای صفر کیلومتر از طریق مناطق آزاد وارد کشور می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ 08 February 2023

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: حجت‌الله عبدالملکی در خصوص آخرین وضعیت واردات خودرو از مناطق آزاد، اظهار کرد: دولت اخیرا مصوبه‌ای 10 ماده‌ای داشت که در بند 4 آن آمده نیاز مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای خودرو در صورتی‌که به مصوبه نیاز داشته باشد با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد پیشنهاد مصوبه به دولت ارائه شود.

وی ادامه داد: در همین راستا جلسه‌ای با وزیر صمت داشتم و توافقات اولیه برای تسهیل واردات خودرو از مناطق آزاد حاصل شد.

وی تصریح کرد: مصوبه و پیش نویس این توافق قرار است امروز آماده و به دولت ارسال شود.

مشاور رئیس‌جمهور در خصوص جزئیات این مصوبه نیز گفت: « این‌که دقیقا در این مصوبه چه خواهد آمد، اجازه دهید آماده شود.»

عبدالملکی تاکید کرد: خبرهای خوبی در ارتباط حل مسئله خودرو در مناطق آزاد در راه است و این به اعتبار مصوبه قبلی دولت است تلویحاً اجازه داد واردات خودرو از مناطق آزاد انجام شود.

وی اضافه کرد: جزئیات و شرایط واردات خودرو از مناطق آزاد با همکاری وزارت صمت، تنظیم شده است.

وی در ‍‍‍‍‍‍‍پاسخ به این پرسش که آیا این خودروها دست دوم است یادآور شد:‌ خیر. خودروهای سواری صفر کیلومتر از طریق مناطق آزاد وارد کشور خواهد شد و قرار نیست خودرو دست دوم وارد مناطق آزاد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷
یکبارچندسال پیش کیش رفته بودم یکبار تازگیها.به علت ممنوعیت واردات خودرو وضعیت خودروها درکیش که مثلا برای جلب توریست وسرمایه گذارخارجی درست شده بسیاراسفناک است.چندروز پیش که یکی ازمسئولان از بی بهرگی ایران از جام جهانی قطر گفت یک دلیلش همین است.ممنوعیت واردات خودرو قانون بسیارزوری است جای خود ولی حداقل مناطق آزاد را معاف کنند آنهم بدون محدودیتهای من دراوردی مثل قیمت وحجم موتور.واقعا یک خارجی میادکیش آبروریزیه.
تا زمانی که دولت دست از کاسب خانه خودرو دست برنداره
صدرصد هیچ اتفاقی نمی افته کار تمام سران مملکت شده خودرو
دست از جیب مردم دست بردارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
بر عكس تصور جنابعالي و خيليهاي ديگر خودرو براي دولت به غير از درد سر چيزي ندارد، نه سود دارد كه دولت سهم خود را بردارد و نه قيمت سهم آن ارزشمند است كه دولت بخواهد با فروش آن مشكل نقدينگي خود را كمرنگ كند.
تنها مديريت اين بخش دست دولت است كه به هيچ وجه ارزش دردسرهاي آن را ندارد لذا هر چه سريعتر سهام باقيمانده دولت هم بايد واگذار شود.
واردات 100000خودرو طی 25روز کاری تا آخر سال 1401 بعیدنیست؟
بسیارعالییست
تابناک عزیز . خودتون هم فهمیدید چی انتشار میدهید ؟؟ برای من مفهوم نبود . چرا ؟
10 بار نوشتید واردات از مناطق آزاد . بعد هم نوشتید خودرو صفر نه دست دوم . مگر مناطق آزاد درخت خودرو دارند که خودرو صفر داشته باشند که از مناطق آزاد واردات انجام شود . از سال 97 هم واردات خودرو به مناطق آزاد هم ممنوع است .
پس تکلیف خبر را روشن بفرمایید ، واردات خودرو به مناطق آزاد ( از خارج از کشور) یا واردات خودرو از مناطق آزاد به داخل کشور؟!
خودرو اول اسفندوارد میشود هم صفرهم دست دوم مجلس مجوزورودداده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی