بازدید 28192

علیرضا اکبری به جرم جاسوسی محکوم به اعدام شد / وزارت اطلاعات: اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بوده است

علیرضا اکبری به جرم افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد. جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعات مکتسبه را کاملا آگاهانه و بارها در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸ 11 January 2023

علیرضا اکبری به جرم جاسوسی محکوم به اعدام شد/ وزارت اطلاعات: اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بوده است

تابناک _ علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد؛ بنابراین، پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار شد و بر اساس مستندات متقن موجود در پرونده، این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم گردید.

در پی اعتراض متهم و فرجام خواهی وی، پرونده دوباره در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام خواهی، دادنامه اولیه را ابرام و حکم اعدام اکبری را تایید کرد.

وزارت اطلاعات در همین زمینه با انتشار اطلاعیه ای تاکید کرد، اکبری یکی از مهم ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمع آوری و کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار می داده است.

اطلاعیه وزارت اطلاعات در مورد این جاسوس و جزئیات اقدامات صورت گرفته در شناسایی و دستگیری وی به شرح زیر است:

به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چند لایه در حوزه‌های ضد اطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری، دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعات مکتسبه را به صورت کاملا آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود. این جاسوس در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مامورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد. سپس و در خلال سفر‌های شخصی خود به اروپا، به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید.

علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی هایش به یک جاسوس کلیدی برای سرویس اس آی اس (SIS) تبدیل می‌شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته‌ی میز ایران تخلیه اطلاعاتی و هدایت می‌شد.

افسران ضد جاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف روابط جاسوسی مورد بحث، تکمیلِ اطلاعات پیرامون اهداف و لیستِ نیازمندی ها، شکل ارتباطات و ابزار‌های ارتباطی سرویس حریف، از مقطعی به مدار ارتباطی فیمابین سرویس اس آی اس (SIS) و جاسوس مورد نظر ورود نموده و به تزریق اطلاعات هدایت شده به مدار مذکور پرداختند.

نهایتاً در زمان مقتضی و با حکم مرجع محترم قضایی متهم بازداشت و پس از طی فرآیند قضایی حکم وی صادر گردید.

جان برکفان گمنام ایران اسلامی صراحتا اعلام می‌نمایند، اگرچه دشمن خبیث انگلیسی توانسته بود از نقطه ضعف‌های این فرد بهره گیرد و او را به استخدام خویش درآورد، یقینا نمی‌داند که کدام بخش از اطلاعات دریافتی، از نوع اطلاعات هدایت شده و فریب بوده است.

همچنین مجاهدین گمنام ایران اسلامی قاطعانه اعلام می‌نمایند با توکل به ذات اقدس احدیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) شناسایی جواسیس و عناصر نفوذی دشمن در هر سطحی و برخورد قانونی با آن‌ها را بدون هیچ گونه تساهل و تسامح و ملاحظه ای، در اولویت تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی خویش قرار داده اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۳۰
دم اطلاعات گرم بر این جاسوس لعنت که راحت پا رو خون صدها هزارشهید گذاشت که بکجا برسه .
لعن و نفرین بر خائنان
با سلام
بیست سال پیش بدون هیچگونه عصویتی در نیروهای مسلح یک شبه اوردنش وزارت دفاع و سالها معاون شمخانی بود . یعنی بیش از بیست سال همه اطلاعات کشور را به انگلیس خبیث داده . واقعا خسته نباشن تیروهای اطلاعاتی ما از این همه سرعت عمل
افراد مشهور لطف کنید برای ایشان اشک تمساح بریزید و بگویید اعدام نشود!! ایشان کار خاصی نکرده نه کسی را کشته نه کسی را زخمی کرده و نه آتشی زده فقط جاسوسی کرده و به ظن و تفکر شما اعدام نباید بشود!!!!!!!
درود براین سربازان جهادگر.خداوند حفظشان فرماید.
ای بابا
تنها راه مقابله با دشمنان بخصوص انگلیس کثیف ساخت بمب اتم در تیراژ بالاست بدون هیچگونه ملاحظه
چه فرقی بین برادر روحانی و پسر رفسنجانی با این جاسوس است که ان دو تا ول می گردن و این باید اعدام بشه یک بام دو هوا یعنی این جاسوسی و خیانت را دوباره باید تعریف کرد یک خوب دیگری بد
اگر این آقا جاسوس خیلی مهمی بوده پس پرا می خواهید اعدام اش کنید ؟ شاید در آینده مفید باشه ؟
اگر حکم اش اعدام اس پس پرا جاسوس های دیگر که دستگیر شده اند با پول معاوضه کردیم با آمریکا و اروپا ؟
این موضوع خیلی عجیب است که جاسوس به این مهمی با همه اطلاعات اش قرار اعدام بشه!
با سلام و درود بر جان برکفان گمنام امام زمان عج سلامت و موفق باشید دعای خیر ما بدرقه راهتان
پست و مقامش چی بوده که به اطلاعات مراکز حساس دسترسی داشت
از امشب تو اینستا براش نذری خرما و حلوا میدن
لعنت به کسانی که با علی نماز خواندن و با معاویه نهار خوردند،
نه به اعدام
خدا میدونه چندتا دیگه از همین جاسوس ها در بخش های مختلف کشور هستن...
"جواسیس" ؟
من‌شخصا واقعا متحیر که چطور و به چه حقی افراد مسوول اصلا اجازه میدن افراد دو تابعیت اصلا دسترسی به اطلاعات مهم داشته باشن.. حتی ا.ه انتقال هم ندن ،بازهم اجازه اطلاع به دو تابعیت واقعا غیر عاقلانه هست.. هر کس تابعیت خارجی داره قسم خورده به کشور متبوع وفادار باشه و به دولت متبوعش کمک کنه. خب معلومه که اطلاعات حساس رو میبره میده به انگلیس.. قسم خورده این آقا و بقیشو... انگلیس هم که خب در خباثت و دشمنی کسی شک نداره. چرا اجازه میدن تابعین انگلیس و بقیه دسترسی پیدا کنن به اطلاعات مهم . اصلا چه معنی داره ا که فرد دو تابعیت راحت ایران بیاد. مگه تابع انگلیس نیستن اینا. پس باید ویزا بگیرن بیان ایران .نه همینجوری با پاسپورت ایرانی بیان ایران با پاسپورت انگلیسی برن انگلیس.. ببندین این بازار کلاهبرداری و جاسوسی و خیانت رو. قهر میکنن نمیان ایران،به درک.
طرف سه سال است دستگیر شده...الان اطلاعیه می‌دهید که چی؟
خدای مهربان و حکیم همواره پشتیبان شما سربازان شجاع و مخلص اسلام باشه.... ان شاءالله هر روز بر توفیقاتتان افزوده بشه.... سلام بر شما مومنین و جان برکفان
کم انگلیس در حق مردم ما جنایت کرد که شدی جیره خوار آن روباه مکار
مرک بر انگلیس وعوامل کثیف داخلی کسی که به مملکتش خیانت می کند همان بهتر که دراین دنیا نباشد ،
دست سربازان گمنام امام زمان دردنکنه خدا حفظ شون کنه ممنون از زحمات این عزیزان انشالله همیشه سلامت باشند امیدوارم مردم ومسئولین صدیق و خدمتگذار واقعی مردم قدردان زحمات این عزیزان باشند.
بیشتر از دشمنان خارجی، باید مواظب غضنفرهای داخلی بود.
با سلام خدمت ملت عزیز ایران . بنده بخاطر تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (ع ) تشکر و سپاس خود را اعلام داشته ضمن عرض خسته ناشید و خدا قوتی خدمت این عزیزان از خداوند منان اجر معنوی بیشتر را برایشان خواستارم .
خیلی عالی همیشه هستند که بالاخره بعد از مدتها که اسناد محرمان از دست می‌رود مجرمان پیدا و محاکمه و
اینجا سئوالی پیش می آید ؟
ذکر شده که ایشان در مناسب بالائی بوده و به اسنادی دسترس داشته اند
خوب چرا مناصب و محل کار ایشان و نحوه استخدامش اعلام نمی‌شود ؟
چه کس یا کسانی ایشان را استخدام کرده اند ؟
چون در یک کار جاسوسی نمی شود فقط یک نفر نقصر باشد ؟
بهر نبود که از همان ابتدا که در تور نیروهای اطلاعاتی قرار گرفت، برای صیانت از اطلاعات و دفع شر و حفظ جان این فرد اقدام به دستگیری نامبرده می شد؟ حتما بایستی کلی اطلاعات از کشور خارج میشد و اثار و عواقب ان بر کشور وارد میشد؟
درود خداوند برشما دلسوزان نظام ای کاش بفرمایید در چه محلی کارمیکرده.لعنت خداوند بردشمنان مکتب وکشور شهید سلیمانی ره.
جاسوسهای چین و روسیه چی؟
ایدکم الله
جزاکم الله خیرا
عجب
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی