بازدید 7554
در کمتر از سه ماه تا پایان سال

آقای خاندوزی؛ تولیدکنندگان در انتظار تبدیل حرف به عمل هستند

در صورتی که افزایش سرمایه بانک‌ها به وقوع بپیوندد و وعده وزیر اقتصاد محقق شود، ضمن آن که کفایت سرمایه بیشتر بانک‌ها به بیش از استاندارد ۸ درصد می‌رسد، توان تسهیلات‌دهی به مردم و بنگاه‌های اقتصادی نیز افزایش می‌یابد و اندکی از فشار‌های سنگین اقتصادی از دوش عموم مردم کمتر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ 04 January 2023

آقای خاندوزی؛ تولیدکنندگان در انتظار تبدیل حرف به عمل هستند

به گزارش تابناک اقتصادی؛ این روز‌ها که مشکلات مردم به سبب رشد تورم و وضعیت نامساعد اقتصادی بیش از پیش شده، بانک‌ها نیز چندان روی خوش به سپرده‌گذاران، سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های اقتصادی نشان نمی‌دهند و وضعیت تسهیلات دهی بانک‌ها کمتر از گذشته شده که در نتیجه آن، سرمایه در گردش و نقدینگی بنگاه‌ها و سرمایه‌گذاران رو به کاهش است.

در چنین اوضاعی انتظار بر آن است که وضعیت نظام بانکداری کشور به گونه‌ای باشد که با تحمل کمترین ریسک و بار مالی و با خاطری آسوده نسبت به اعطای تسهیلات به متقاضیان اقدام کنند؛ اما در عمل چنین نیست و نه اوضاع مالی بانک‌ها چندان مساعد است و نه دست و دل بانک‌ها به اعطای وام می‌رود.

در آخرین روز آذرماه امسال وزیر اقتصاد قول تصویب افزایش سرمایه ۳۵ هزار میلیارد تومانی بانک‌های دولتی در آینده‌ای نزدیک را داد؛ هر چند مدت‌ها قبل نیز بارها در این خصوص گفته‌هایی به میان آمده بود که تاکنون عملی نشده است.



در همین راستا، در آخرین روز آذرماه امسال بود که وزیر اقتصاد قول تصویب افزایش سرمایه ۳۵ هزار میلیارد تومانی بانک‌های دولتی در آینده‌ای نزدیک را داد؛ هر چند مدت‌ها قبل نیز بارها در این خصوص گفته‌هایی به میان آمده بود که تاکنون عملی نشده است.

آقای خاندوزی؛ تولیدکنندگان در انتظار تبدیل حرف به عمل هستند

در صورتی که افزایش سرمایه بانک‌ها به وقوع بپیوندد و وعده وزیر اقتصاد محقق شود، ضمن آن که کفایت سرمایه بیشتر بانک‌ها به بیش از استاندارد ۸ درصد می‌رسد، توان تسهیلات‌دهی به مردم و بنگاه‌های اقتصادی نیز افزایش می‌یابد و اندکی از فشار‌های سنگین اقتصادی از دوش عموم مردم کمتر می‌شود. علاوه بر این، با انجام افزایش سرمایه، بانک‌ها می‌توانند در مراودات بین‌المللی با قدرت بیشتری ورود پیدا کنند و اعتبار بین‌المللی آن‌ها بهبود می‌یابد.

در صورتی که افزایش سرمایه بانک‌ها به وقوع بپیوندد و وعده وزیر اقتصاد محقق شود، ضمن آن که کفایت سرمایه اغلب بانک‌ها به بیش از استاندارد ۸ درصد می‌رسد، توان تسهیلات‌دهی به مردم و بنگاه‌های اقتصادی نیز افزایش می‌یابد و اندکی از فشار‌های سنگین اقتصادی از دوش عموم مردم کمتر می‌شود.



در شرایط کنونی اقتصاد که سرمایه در گردش و نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی کاهش یافته و جهت تدوام فعالیت‌های خود، نیاز به نقدینگی تازه دارند، انتظار تولیدکنندگان اقدام عملی دولتمردان در هموار کردن مسیر اخذ تسهیلات بانکی است و شنیدن وعده‌های گوناگون دردی از آن‌ها درمان نمی‌کند و باید مدت زمان تبدیل حرف و وعده به عمل و نتیجه بسیار کوتاه‌تر شود.

چندی پیش، شاهد رفت و آمد در اتاق ریاست کل بانک مرکزی بودیم و امید می‌رود با این تغییر، اوضاع نظام بانکی کشور بهبود یابد و پاره‌ای از مشکلات حاکم بر آن حل شود و با توجه به اعتقاد رئیس کل جدید بانک مرکزی به افزایش سرمایه بانک‌ها، این مهم در زمانی کوتاه، محقق و به مطالبه بحق تولیدکنندگان عمل شده و گره از مشکلات تولیدکنندگان باز شود.

از سوی دیگر، فرزین رئیس کل جدید بانک مرکزی بر این باور است که تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها باید کاهش یابد، در صورتی که این اتفاق رخ دهد و در حد حرف نماند، ضمن آن که باعث می‌شود اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی و خلق پول جدید کاهش یابد، قدرت و میزان تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

به طور کلی باید اذعان داشت که نظام بانکداری کشور باید به راه اصلی خود بازگردد و با فراهم کردن و تسهیل شرایط دریافت تسهیلات، فضای کسب و کار و تولید رونق بگیرد و اندکی در راستای شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اقدامی‌ صورت گیرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۳
این وزیر چرا هیچ کاری نمیکنه فقط وعده و حرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
خاندوزی اگر یه دستاورد دولت و بگی جایزه داری.جهرمی به دروغ آمار تورم اعلام می‌کنه من که میرم خرید تورم و میفهمم نه خاندوزی و جهرمی که براشون میخرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
وقتی یک کارشناس مرکز پژوهشهای مجلس

با مدرک نصف و نیمه اقتصاد و بدون

تجربه امور اجرایی را یک شبه وزیر اقتصاد

می کنند، باید هم اقتصاد مملکت خرابتر

شود.
بورس منفی ۱۱۰۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
نگو این حرف را
بورس یا سهام ارزنده نیمایی ۲۸۵۰۰ تومانی
عالیهههههههههه
ناشناس
| France |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
خودرو ۲۰۷ اتوماتیک امروز شده ۷۷۰ میلیون بعد یکی شان که مجری سابق باشه میگه بازار آزادخودرو را قبول ندارم و دیگری شان که رییس جدید بانک مرکزی باشد ارز را فریز کند
منتهی خودرو و اقلام مصرفی مردم وحشتناک در حال گران شدن و خودروسازان در حال نفع بردن و تازه میگویند خودرو هنوز قیمتش کم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
بورس داستانش اینه
دلار میره بالا بورس می‌ره بالا
دلار میاد پایین بورس میاد پایین

دلار که می‌ره بالا دیگه بورس نمیره بالا و می‌ره تا تورم بعدی
اخراج خاندوزی از دولت واجب تر و مقدم تر از اخراج صالح آبادی بود.
همه وزرا مثل هم هستند تا دلتان بخواهد شعار می دهند ولی در عملی هیچ خبری نیست
نامه انتقادی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی به خاندوزی:
نتیجه حضور شما در دولت و عملکردتان تا به امروز عبور قیمت دلار از ۴۴۰۰۰ تومان و عبور نرخ تورم از ۴۵ درصد بوده است. سیاست‌هایتان یادآور سیاست‌های پوپولیستی هوگو چاوز در ونزوئلا است! شما مایه تأسف دانشجویان و اساتید دانشکده اقتصاد و دانشگاه علامه طباطبایی هستید.
با سلام واحترام

این دولت کلا از مدار علم ودانش فاصله گرفته بطوریکه حتی یک امام جمعه موقت را ،مدیرشهرک صنعتی البرز گذاشته.
کدوم حرف اینا به جز حرفهایی که به ضرر مردم بوده به عمل تبدیل شده؟
با سلام و احترام فراوان به تمام دوستان... آقای عزیز از طرف خودت حرف بزن نه از طرف مردم... دیگه مردم در انتظار حرفهای مسئولین اصلاح طلب و اصولگرا نیستند. هر کس می تونه داره از ایران مهاجرت می کنه . یقین دارم الان با حدود 10 میلیون افغانی که به ایران اومدند جمعیت کشور باز هم چندمیلیون از سرشماری 90 پایینتر اومده
امام جمعه مدیر ...جلل خالق این دیگه نوبره
دولت پل مدیریت هم به بن بست رسید
انشالله آزمون و خطای بعدی
دولت وعده های پوچ و تو خالی
فکر نمی کنم تاحالا دولتی وزیری به بدی خاندوزی داشته و جالبه نمیندازنش بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
چرا یکی دیگه هم داره
فاطمی امین
خدا وکیلی ضعیف ترین وزیر اقتصاد بعد از انقلاب اسلامی میشه گفت به جرات این بنده خدا بوده .
خوب اگه قراره یه حکم دولتی بدید ، بهش بگید بره مجلس . بهترین جا برای این آدمها اونجاست.
مجلس و دولت چه کار بنیادین اقتصادی انجام دادند که منجر به تورم نشود؟
پروژه های عمرانی کم بازده را خارج کردند؟
هزینه های دولت خصوصا پرسنلی را کاهش دادند؟
بانک های خصوصی را که عامل اصلی تورم هستند کنترل کردند؟
با دنیا تعامل کردند؟
با اینترنت مدارا کردند؟
ایجاد کسب و کار را آسان کردند؟
شرکت های خصولتی را خصوصی کردند؟
کاهش تصدیگری دولت را انجام دادند؟
همان راه دولت های قبل را ادامه دادند
متاسفانه وزارت وزین و تاثیر گذار امور اقتصادی را به ویرانه تبدیل کرد و نیز بورس و سازملن مالیاتی راو.....
درمطلب قبلی گفته اند توسط بنیاد برکت 220هزار شغل ایجاد شده است. چرا یکی ازاین شغلها نصیب فرزند فوق لیسانس من نشده است؟
چاپ 35 هزار میلیارد تومان با عث تورم نمیشه؟
مثل این میمونه که برای کل جمعیت نفری دومیلیارد تومان چاپ کنید و بخواهید مشکل فقر را حل کتید! با عواقبش چه میکنید؟!؟!؟!؟!؟!
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا
وب گردی