بازدید 3709
۱

اجرای حکم قضایی ۱۱۷۵ تغییر کاربری اراضی کشاورزی

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور گفت: ۱۱۷۵ مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی کشور امسال شناسایی و بر اساس حکم قضایی با آنها برخورد شده است.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱ 26 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا سرهنگ اکبر امینی یکشنبه شب در حاشیه معارفه فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان افزود: همچنین در این مدت بیش از ۵۵ هزار گزارش تغییر کاربری به سازمان امور اراضی کشور ارجاع و از تغییر کاربری ۵۱۱ هکتار جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۲۰ پرونده در رابطه با شروع تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیز تشکیل و کاربری کشاورزی زمین ها حفظ شده است.

وی گفت: توسعه روز افزون شهر نشینی، گرایش ذائقه مردم به سمت ویلاسازی در مناطق خوش آب و هوا، اقتصادی نبودن فعالیت‌های کشاورزی، سود جویی و کمبود نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات حوزه نظارت از عوامل موثر بر تغییر اراضی کاربری اراضی کشاورزی در کشور است.

سرهنگ امینی اضافه کرد: ۲۳ میلیون هکتار زمین در کشور وجود دارد که ۱۸ میلیون هکتار آن قابل کشت می باشد.

سید عماد شاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز گفت: در ۹ ماهه امسال، ۸۶۰ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان شناسایی و ۸۴ پرونده جلوگیری از تغییر کاربری تشکیل شده است.

وی به آگاهی مردم ونقش موثر آن در جلوگیری ازتغییر کاربری غیر مجاز اشاره کرد و افزود: سطح تولید در اراضی آبی لرستان تا ۱۲تن در هکتار گندم و حدود هشت تن جو است بنابراین باید فرهنگ وآگاهی حفاظت از خاک را بین مردم ترویج داد.

در این مراسم با تقدیر از خدمات سرهنگ همایون بخشی، فرمانده قبلی، مسلم موئدی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت امور اراضی لرستان منصوب شد.

۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در لرستان وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
این رویه نادرستی است که با ذائقه مردم مقابله کنید. بلکه نظامند کردن خواست عمومی به نفع دولت وملت است یه نگاهی به عملکرد کشور همسایه یعنی ترکیه در این موضوع بکنیدلطفا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی