بازدید 15532
از ۲۳دقیقه حرف من، صداوسیما ۳۷ثانیه پخش کرد

چرخش نیما نکیسا: مردم اغتشاشگر نیستند!

من علیه مردم حرف نزدم. از حق اعتراض مشروع مردم حمایت کردم. به همه خانواده‌ هایی که عزیز از دست دادند، تسلیت می‌گویم. تورم به مردم فشار وارد کرده و آنها اعتراض دارند ولی اغتشاشگر نیستند
کد خبر: ۱۱۵۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷ 26 December 2022

مرگ میهایلوویچ هافبک سرشناس سابق یوگسلاوی که با ضربه کاشته معروفش دروازه ایران را در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه باز کرد، بار دیگر ذهن هواداران فوتبال را یاد نیما نکیسا انداخت. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ نکیسا در آن روزها ۲۲ سال بیشتر نداشت و چون جای عابدزاده درون دروازه تیم ملی ایستاده بود چندان محبوبیت نداشت. همه مقصر تک گل خورده ایران مقابل یوگسلاوی با آن همه ستاره اسمی را اشتباه در تشخیص جهت توپ از سوی نیما نکیسا می‌دانستند.

اما آن بازی تنها یک بهانه بود، نکیسا امروز هم محبوب نیست و در شبکه‌ های اجتماعی آماج حمله معترضین قرار گرفته است؛ دلیلش البته جام جهانی ۸۸ نیست بلکه مصاحبه‌ای است که چندی پیش انجام داد. حالا گلر سابق ایران و پرسپولیس، آن گفت‌وگو را بعداز یکماه پس گرفته و می‌گوید حرف‌هایش را بریدند!

چرخش نیما نکیسا: مردم اغتشاشگر نیستند!

نکیسا با این تاخیر طولانی مصاحبه خود را اصلاح کرده اما خیلی ها می‌گویند او دنبال پست و مقام بود و چون به آن نرسید، حالا مصاحبه اش را پس گرفته است... گزیده مصاحبه نکیسا در سایت ورزش را می خوانید.

به مردم داغدار تسلیت می‌گویم

خوشبختانه هر چقدر از آن روز و مصاحبه می‌گذرد، مردم بیشتر متوجه می‌شوند با توجه به اتفاقاتی که در این مدت رخ داد، که جا دارد به تمام خانواده‌هایی که عزیز از دست دادند تسلیت بگویم، ما همه ایرانی هستیم و تمامیت ارضی کشورم برای من خیلی مهم است. ما اسم ایران را همیشه به عنوان اسطوره زندگیمان مورد توجه قرار داده ایم. بر مبنای این اسم، قهرمانانمان زحمت کشیده‌اند؛ المپین‌های رشته‌های مختلف علمی‌مان زحمت کشیده‌اند تا اسم ایران را به جایگاه رفیعی برسانیم. جوان‌هایی از این سرزمین در طول تاریخ فدای این مرز و بوم و تمامیت ارضی شده‌اند. اسم ایران متعلق به هیچ فرقه یا شخص خاصی نیست، متعلق به تمامی ایرانی هایی‌ست که از زمانی که ایران، ایران بود و تا روزی که ایران، ایران خواهد ماند مال همه ست. زیر آسمان پر افتخار این کشور که همه ما زندگی می‌کنیم، به نوعی فامیل هستیم ولی خودمان خبر نداریم. یعنی در کرد و لر و بلوچ و ترک و خراسان و شمال و جنوب و شرق و غرب کشور، انقدر ازدواج‌ها و فرزندآوری‌های مختلف انجام شده که این اتفاق افتاده است. من همیشه جلوی مردمم بودم. جزو کسانی نبودم که پشت مردم باشم تا با اسم مردمم بخواهم از رانت‌ها و لابی‌های مختلف استفاده کنم و در نهایت، سر از کشورهای دیگر دربیاورم و پرچم دیگری بخاطر منافعم دستم بگیرم.  

 مصاحبه من تقطیع شده بود!

آن مصاحبه 37 ثانیه‌ای که از من پخش شد حداقل 23 دقیقه ست و من راجع به دغدغه‌های مشروع و ملموس مردم صحبت کردم. حرف‌های زیادی زدم. با مسئولین و دولتمردان‌مان صحبت کردم. گفتم هوای جوان‌هایمان را داشته باشید. ازدواج‌شان، اشتغال‌شان، تمکن مالی‌شان، تورم‌های‌شان، سیستم اقتصادی و معیشتی‌شان، بیکار بودن فارغ‌التحصیل‌های دانشگاه‌های خوب کشور، استعدادیابی برای مدیریت‌های آینده در بدنه اداره‌جات و وزارتخانه‌ها. اما به هرحال صدا و سیما هم محدودیت‌هایی برای پخش دارد و نمی‌تواند مصاحبه کامل را پخش کند و یک سری فضاهایی به وجود آمد که مردم فکر کردند من بر علیه آن‌ها حرف می‌زنم. وگرنه اگر حرفی از تجزیه طلبی زدم، شما امروز در کشور عینا شاهد هستید؛ اگر حرف از این زدم که بعضی از آدم‌ها به اسم ایران و ایرانی بودن و اینکه خودشان را دغدغه‌مند مردم نشان می‌دهند، دیدید که چه اتفاقاتی برای مردم رقم زدند. و چقدر خانواده‌های بیگناهی که داغدار شدند.

دکترای آسیب شناسی از دانشگاه تهران دارم!

خیلی‌ها به من گفتند که نیما نکیسا، دنبال چه پست و مقامی هستی؟ من امروز به شما می‌گویم که هشت ماه است که با وجود تحصیلات عالیه دانشگاه، در محل کارم سمتی ندارم. خیلی‌ها گفتند که تو از رانت و لابی دولتی استفاده کردی. خیر، من دکترا آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی دانشگاه تهران را دارم و با رتبه 3 کنکور وارد این دانشگاه شدم. من از هیچ رانت و لابی‌ای استفاده نکردم. حتی سال 86 که مچ پایم از چندجا خورد شد، هیچ بیمه‌ای از هیچ‌جا نگرفتم و از پول شخصی خودم عمل جراحی کردم. مردم بی پولی کشیده‌اند، من هم کشیده‌ام. لنگ پول بنزین بوده‌اند، من هم بوده‌ام. معلمی و کارمندی کرده‌ام و فشار اقتصادی به من و خانواده من هم آمده است. اما از آنجایی که بخاطر سیاست، که کاملا از اسمش مشخص است، خیلی اتفاقات برعکس جلوه داده شده است؛ چرا؟ چون نیما نکیسا دو ماه پیش به مردم گفت مواظب باشید. به نیروهای امنیتی و حکومتی و تمام کسانی که واقعا مدافع امنیت مملکت هستند گفت اگر روزی چاقو یا کوکتل مولوتوف دست کسی دیدید یا شاهد مرگ و بمب گذاری بودید، این‌ها مردم نیستند.

مردم اعتراض دارند نه اغتشاش

مردم اعتراض دارند نه اغتشاش. اگر می‌بینید که مردم خیلی جاها اعتراضی کردند، این بروز هیجان و بروز خشم است. بله مردم حق دارند. تورم‌ها و فشارهای معیشتی وجود دارد و باید حرف مردم شنیده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۷
اعتراض داریم تا حد مرگ
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
شما را نمیدانم ولی یه نظرم باید از زندگی حرف زد
نیما چرخنده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
خداییش نیم ساعته دارم میخندم، نتونستم کامنت بذارم
دمت گرم!!!!
آقای نکیسا فکر نمیکنی کمی دیر شده برای این توضیحات؟
بهتره دیگه بیشتر از این هم نزنیش !
خیلی بد هست که وقتی مردم را از دست بدهی
اصلا نیما نکیسا کیست که حرفش بخواهد مهم باشد.
تغییری در مصاحبه قبلی و فعلی وجود ندارد.
یعنی هر کی بر علیه اغتشاشگرها که میلیاردها تومن به همین مردم فقیر خسارت زدند و ماشین و موتورهای مردم رهگذر رو آتش زدند، اعتراض کرد. اشتباه کرده!!!!!!!!!!!
یک کم انصاف داشته باشید.
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
نظرت در مورد هزاران میلیاردی که توسط اشخاصی که شما طرفدارشون هستی ربوده میشه چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
پاشو بابا دیگه پاشو
من چرخشی نمیبینم

من خودم در راهپیمایی دفاع از جمهوری اسلامی حضور داشتم و اتفاقا گزارشگر صداوسیما باهام مصاحبه کرد و همین چیزا رو گفتم، تازه کمی هم تندتر! :))

اینکه بگیم بله مردم اعتراض دارن ولی اونی که گلوی مامور پلیس رو میبره مردم نیستند بلکه یک مشت اوباش یا دشمن داخلی یا مزدورند، این حرف غلطیه؟؟؟

بله، ماها از جمهوری اسلامی دفاع میکنیم ولی اعتراض هم داریم اما اجازه نمیدیم اعتراض ما به نفع برانداز و تجزیه‌طلب و ضدحجاب‌ها بشه، وقتی اینا بیان وسط میدون، ما اعتراضمون رو میذاریم واسه بعداً و طرف جمهوری اسلامی و آقا وایمیستیم!

پ.ن: هرچی بیشتر منفی بخوره، من و امثال من از جمهوری اسلامی و رهبری، محکم‌تر دفاع میکنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
اونهائی که منفی می زنند، خودشونم نمی دونند به چی معترضند و چی می خواهند. وگرنه طرفدار جریاناتی نبودند که وضعشون رو از اینی که هست 1000 درجه بدتر میکنه.
ضمنا فراموش نکنید که ارتش سایبری آلبانی، عربستان اسرائیل و آمریکا هم معمولا منفی می زنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
دوست عزیز کاش کمی هم راجع به پلیس نماهایی که مردم را تا سر حد مرگ کتک زدند و کشتند توضیح میدادی؟ راستی دستگیر نشدند؟ چرا؟ امنیت زیر سوال نره؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
شما عادت کردین به فکر نکردن و فقط تکرار عقیده کردن.
دوست عزیز . حکومتی که مراجع اقتصادی آن وام ۲۴ درصد بدهند از نظر شرعی اسلامی نیست.
حکومتی که اختلاف طبقاتی بسیار بالایی داشته باشد از نظر عقلی اسلامی نیست.
حکومتی که اکثریت مردم در اون نقش نداشته باشند اصلا جمهوری نیست.
لذا قبل از دفاع ببین واقعا از جمهوری اسلامی دفاع میکنی یا فقط از روی لجبازی یا منافع هستش
زیادی حرف نزن دیگه همه فهمیدند کی هستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
اونکه توضیح داده کی هست اما شما توضیح ندادی کی هستی؟
آره شما راس میگی...!
واقعا نیما چرخنده!!!
هر کسی حق دفاع متعارف از خودش داره اگر مشت زد جوابش مشته اگر شلیک کرد جوابش شلیکه حالا هر کسی میخواد باشه
باید نظرات فعلی او را پذیرفت و سخت گیری نکرد
آقای نکیسا صحبت های شما کاملا برحق، روشن و واضح است..
بعضیا یا بیکارن...یا نفهم....
آخه کی به اینها دکترا میدهد؟؟!! همین دکتر بازی های الکی کار دست ماها داده است؟؟!! آدم حسابی بیش از 14 قرن مردم مسلمان از دین و شریعت الهی دفاع کرده اند و میکنند .حالا چند نفر اوباش و عربده کش و خودفروخته غرب میخواهند با شریعت شیعه در ایران مبارزه کنند و به اصطلاح در ایران دین زدائی کنند؟؟!! همین امثال شما در اتش نفاق دمیدید و این بحرانها باعث شد که وضعیت اقتصادی مردم بدتر شود و غربی ها دنبال فرصت بودند تا به اسلام و ایران یکپارچه ضربه بزنند ولی باید بدانند تا زمانیکه عاشقان دین خدا زنده هستند آنها نخواهند توانست اقدام خواصی بکنند.
اصلاحی در کار نیست تابی.
حرف حقی هم زده ست بنده خدا. خیلی از ماها نیز به این نظرات معتقدیم و ضمنا از نظام حماتیت می کنیم ولی خواهان اصلاحات خرمندانه هستیم تا حکمرانی بهینه تری را شاهد باشیم.
هر کی به سوی مردم برگردد .اغوش ملت بزرگوارتر از انست که پسش بزند .
ول گری میخوان بکنن اعتراض به گرونی اینجوری نیست
ملت بزرگ ایران اسلامی ۴۰۰ شهید گمنام را با حضور دهها میلیونی تشییع کرد . مردم انقلابی در این روز حماسه خلق کردند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی