بازدید 5325

ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی

اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی به هر عنوان، قبل و یا بعد از اعطای تسهیلات توسط بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۴۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 10 October 2022

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی تصریح کرده است: بر اساس مفاد بخشنامه شماره ۳۷۵۵۱۷‏‏‏/۰۰ مورخ ۲۳‏‏‏ اسفند سال ۱۴۰۰ موضوع ابلاغ مصوبه جلسه مورخ ۲۱ اسفند سال ۱۴۰۰ هیئت عامل بانک مرکزی؛ اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی به هر عنوان، قبل و یا بعد از اعطای تسهیلات توسط بانک‏‏‏‏‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ممنوع است. همچنین، چنانچه بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در راستای بخشنامه شماره ۱۰۰۸۳۲‏‏‏‏/۹۹ مورخ ۹ تیرماه سال ۱۳۹۹ قبل از اعطای تسهیلات و منوط به توافق قبلی، اقدام به اخذ وثیقه نقدی در قالب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار از تسهیلات‌گیرنده کرده است، پرداخت سود علی‌الحساب به سپرده مذکور معادل نرخ سود متناظر با دوره زمانی آن سپرده مشابه سپرده‌هایی که وثیقه تسهیلات نمی‌باشند، الزامی است.

لازم به ذکر است، گزارشات دریافتی، بررسی‌های به عمل آمده و شکایات ثبت شده در بانک مرکزی، حاکی از عدم رعایت بخشنامه‌های یادشده و تخلف از سوی برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی است که درصورت تداوم تخلف مذکور، موضوع مشمول اقدامات نظارتی و طرح در هیئت انتظامی بانک‌ها خواهد شد. از این‌رو مقتضی است به قید تسریع اقدامات لازم به منظور رعایت کامل ضوابط یادشده اتخاذ شود و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۳
بنده سال 99 وام گرفتم 50 میلیون تومان 3 میلیون از پولم را نگه داشتن و بلوکه کردن { بانک ملت شعبه اسکان }

همکارم 50 میلیون وام گرفت 7 میلیون بلوکه کردن ! { بانک شهر شعبه اسکان }
این بخشنامه دروغ محض است بنده 2 فقره وام گرفته ام در یکی 3 میلیون ودیگری 18 میلیون را ضبط کردند وندادند
اینجانب مبلغ 30 ملیون تومان از بانک ملی شعبه آسمان وام گرفته ام و مبلغ 3 میلیون تومان را بلوکه کرده است
بانک تجارت شعبه خیابان دانشگاه و بانک صادرات شعبه میدان حکیم نظامی در اصفهان بخشی از وام پرداختی به کارکنان شرکت فولاد تکنیک را بلوکه کرده اند.

صداقت سنجی
بهار امسال 200 میلیون تومن از بانک دی شعبه میدان شهدا وام گرفتم، 40میلیون رو بلوکه کردند. بخشنامه ها دروغ محض است
سی تومن از مهر اقتصاد گرفتم سه تومن را بلوکه کردن
هر کارمند بانک برای خودش یک قانون دارد، قانون کارمند باجه 2 با کارمند باجه 3 در یک شعبه فرق دارد، چه برسد شعب مختلف بانک‌ها در یک شهر با شهر دیگر یا استان دیگر. هیچ بانکی از قوانین بالادستی تبعیت نمی‌کند مگر آنکه قانون مورد نظر کاملا به نفع بانک و کارمندان آن باشد
بنده با ترهین سند مالکیت منزلم 85 میلیون از بانک پارسیان شعبه حافظ تسهیلات دریافت کردم که 17.5 میلیون را قریب 5 سال است ضبط کرده اند. با حقوقی و بازرسی بانک پارسیان هم سه سال قبل مفصل بحث کردم. خیلی راحت فرمودند " واسه خودشون گفتن !!!!! " یک بام و ده هوا یعنی این.
ظاهراً این بخشنامه ها فقط تا جلوی درب اطاق صادر کننده آن اعتبار دارد.
این تخلف بدون استثنا در تمامی بانکها در حال انجام است!
شما اگه راست میگید لطفا خودتون اقدام کنید و به بانکها اعلام کنید که سپرده مردم رو پس بدن وگرنه گفتن های تو خالی فایده ای برای ما نداره فقط شعارهای پوچ و تو خالی تو مملکت اسلامی میدن
من وام گرفتم بانک ملت شعبه خردمندشمالی 100 میلیون 6 میلیون مسدود کرد
دوستانم هم بانک شهر وام گرفتند 100 میلیون 13 میلیون مسدود کرده بانک شهر شعبه شهر ری
دروغ محض است. همین چند روز قبل وام گرفتیم و 20% آن را بلوکه کردند.
100 میلیون از بانک پارسیان بعنوان وام گرفته شد ومبلغ 20 میلیون آن توسط بانک بلوک شد بانک مرکزی جدا از این بخشنامه .چه کار مفید برای برگشت مابقی وام دریافتی برای اینجانب انجام میدهد که بنده پیگیر آن باشم .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی