بازدید 3505

تأکید رهبران اروپا بر هماهنگی در تامین انرژی

رهبران اتحادیه اروپا در یک نشست غیر رسمی اعلام کردند که همچنان روی سیاست‌های هماهنگ برای تامین انرژی کشورهای عضو این اتحادیه کار می‌کنند تا بحران انرژی که خانواده‌ها و مشاغل اروپایی را آزار می‌دهد برطرف کنند.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵ 08 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شینهوا، رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه در پراگ پایتخت چک گردهم آمدند تا در مورد فوری‌ترین مسائل پیش روی این اتحادیه گفت وگو کنند.

بدتر شدن بحران انرژی اروپا در کانون گفت و گوهای این نشست غیررسمی قرار داشت.

چارلز میشل رئیس شورای اروپا پس از این نشست گفت: "آرزوی مشترک ما کاهش قیمت انرژی است. "

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز ادعا کرد که اتحادیه اروپا در هفته‌های آتی پیشنهادهای دقیق‌تری برای مهار هزینه‌های فزاینده انرژی خواهد داشت.

وی افزود که جلوگیری از تکه تکه شدن بازار واحد اتحادیه اروپا مهم است.

فون در لاین با اشاره به اینکه ذخیره گاز در سراسر اتحادیه اروپا در حال حاضر ۹۰ درصد است، نیاز این بلوک به خرید مشترک گاز از بهار آینده که ذخایر تخلیه می‌شود را مورد تاکید قرار داد.

وی در یادداشتی خطاب به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیش از نشست روز جمعه گفت: «پاسخ مشترک اروپایی‌ها» تنها راه حل بحران انرژی است.

او توصیه کرد مذاکرات با تأمین‌کنندگان را برای کاهش قیمت‌های گاز وارداتی از همه نوع، محدود کردن قیمت‌ها در بازار گاز طبیعی و تأثیر تورمی گاز بر برق، افزایش دهند.

فون در لاین همچنین گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال بحث در مورد سقف موقت قیمت گاز مورد استفاده برای تولید برق هستند.

با این حال، گزارش شده است که کشورهای عضو بر سر این که چگونه قیمت گاز را محدود کنند، اختلاف نظر دارند.

رهبران اتحادیه اروپا در این نشست جزئیاتی از سقف احتمالی قیمت گاز ارائه نکردند.

پتر فیالا نخست وزیر چک، در بیانیه‌ای پس از اجلاس، حمایت خود را از راه حل مشترک اتحادیه اروپا برای رسیدگی به بحران انرژی و مخالفت خود با "راه حل‌های ملی و فردی" تکرار کرد زیرا به زعم وی آنها "مخالف قوانین اتحادیه اروپا هستند. "

پیش از نشست جمعه، نخست وزیر چک از بسته حمایتی انرژی ملی اخیر دولت آلمان به ارزش ۲۰۰ میلیارد یورو انتقاد کرده بود.

فیالا گفته بود: «من بارها از طرف جمهوری چک گفته‌ام که اگر تنها راه حل‌های ملی داشته باشیم، در مقابل برخی از کشورها مانند آلمان، ضرر خواهیم کرد و نباید اجازه این کار را بدهیم.»

جمهوری چک در حال حاضر ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد.

علاوه بر مقابله با بحران انرژی، رهبران اتحادیه اروپا همچنین متعهد شدند که از زیرساخت‌های حیاتی خود در پی نشت گاز از خطوط لوله نورد استریم محافظت کنند.

اخیراً چندین نشت در خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ در دریای بالتیک در نزدیکی دانمارک و سوئد شناسایی شده است. این حادثه به عنوان خرابکاری احتمالی در دست بررسی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی