بازدید 19224
دادستان کل کشور:

سرقت های مسلحانه مشمول «محاربه» خواهند شد

دادستان کل کشور در بخشنامه ای اعلام کرد: سرقت‌های توأم با خشونت و بکارگیری سلاح، مشمول ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی (محاربه) خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 03 September 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از میزان، با توجه با تأکیدات و دستورات رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور جهت تشکیل ستادی ویژه برای مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری‌ها، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور درباره نحوه برخورد و رسیدگی به پرونده‌های سرقت‌های همراه با بکارگیری سلاح سرد و گرم، دستوراتی صادر کرد.

در بخشنامه دادستان کل کشور آمده است، در مراکز استان‌ها و یا شهرستان‌هایی که اینگونه حوادث اتفاق می‌افتد، لازم است شعب ویژه رسیدگی به این نوع پرونده‌ها در دادسرا و دادگاه بدوی و تجدیدنظر تشکیل و اسامی قضات به همراه شماره تلفن آنان به این دادستانی ارسال شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در این بخشنامه تاکید کرد که از ضابطین مؤکداً خواسته شود کلیه پرونده‌های دارای عناوین فوق را در اسرع وقت به دادسرا ارسال و در مواردی که تحقیقات و جمع آوری ادله به آنان ارجاع شده با قید فوریت تکمیل و به دادسرا اعاده نمایند.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه رسیدگی به این پرونده‌ها در دادسرا و دادگاه در اسرع وقت و با قاطعیت کامل به عمل آید، به رؤسای دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور اعلام کرد که غالباً این نوع اقدامات و سرقت‌های توأم با خشونت و بکارگیری سلاح، مشمول ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی (محاربه) خواهد بود؛ لذا ضروری است تأمین کیفری از نوع قرار بازداشت موقت صادر گردد.

در بخشی از این بخشنامه آمده است در صورت لزوم، از ظرفیت نیروهای بسیج در اینگونه موارد نیز استفاده شود و از نیروهای انتظامی و اطلاعاتی حمایت جدی به عمل آید.

دادستان کل کشور در بخشی از این بخشنامه به رؤسای دادگستری و دادستان‌ها اعلام کرد که به هیچ عنوان به سارقان به عنف، مقرون به آزار و مسلحانه و دارای سابقه سرقت مرخصی داده نشود، همچنین برای محکومین و مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار (کیف قاپ، به عنف، مسلحانه و مقرون به آزار) پیشنهاد عفو داده نشود.

دادستان کل کشور همچنین تاکید کرد که نسبت به اجرای احکام صادره در خصوص پرونده‌های سرقت (اعم از غیابی و حضوری) اقدام عاجل به عمل آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۱۱
خسته نباشید. ساعت خواب
حتما تو این چند سال باید خیلی از مردم توسط دزدها و اراذل و اوباش آزار میدیدن تا شما مسئولین، یه تکونی به خودتون بدین؟؟؟؟؟
آن افرادی که باعث وضع بد مردم که آنها را مجبور به سرقت میکنه جرمشون چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
تبعید میشن کانادا
خیلی دیر ، ولی جلوی ضرر را هر وقت بگیریم ، منفعت هست ، من به شخصه دست دستور دهنده این قانون را می بوسم ، و غلط می کند خارج نشین بیاید از حقوق بشر حرف بزند ، با اینکه من خودم شبانه رو ز ماهواره تماشا می کنم . ولی اعدام کمترین حکم برای این وحوش است ، امیدواریم کامل اجرا بشود ، لطفاً حکم اسیدپاشی و شر خر را هم سنگین کنید
دستشون رو قطع کنید بابا
گندش رو در آوردید با این شیوه برخورد با مجرمان
من خودم قربانی زورگیری خشن در خیابان ویلای تهران شدم.
خدا میداند مدتها از آثار جسمی و روحی این کار رنج بردم. اگر در کل دستگاه قضا با قاطعیت عمل میکرد امروز در روز روشن جلو ده ها و صدها آدم نمای دوربین بدست مردم را از تو ماشین بیرون نمی کشیدند و یا تو پیاده دروها خفت نمی کردند. قرأن گفته انگشتان دزد را قطع کنید. اگر ترک فعل نکرد دستش را قطع کنید و باز اگر ترک دزدی نکرد دست و پایش را در جهت خلاف قطع کن و در نهایت اعدامش کنید. چرا با قاطعیت با این حیوانات درنده برخورد نمیکنید.
شتر دزد را بگیرید اینها تخم مرغ دزدند
سرقت از بیت المال چه؟
اختلاسگران و رانت خواران و مفسدان اقتصادی چی؟؟؟؟؟؟ اینها هم در اسلام و هم در قانون اساسی جمهوری اسلامی حکم محاربه با خدا و مردم را دارند/ اینها با فساد عظیم و سیرنشدنی ملت ایران را کشته اند و به انواع فساد دچار کردند چرا این مفسدان که تعداد زیادی هم هستند اعدام نمیکنید؟؟؟ برخلاف حکم خدا و قانون اساسی رفتار میکنید
ببینیم و تعریف کنیم

من که فکر نمی‌کنم دستگاه قضایی کشور قدرت اجرای این قانون رو داشته باشه.
دادستان داره یه چیزی میگه اجرا کجا بود.
کیف قاپی که با ترس و وحشت و قمه سر مردم می اید باید اعدام شود. هم کیف قاپ و هم شریکش که موتور را می راند
در ضمن باید بر روی کلیه موتور سیکلت ها هم gps نصب شود تا تحت کنترل باشند. هر گونه اتافقی بلافاصله برخورد شود
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی