بازدید 10182

حقوق جدید بازنشستگان امروز ابلاغ می‌شود؟

سخنان رئیس‌جمهور رئیسی درباره ضرورت توجه به معیشت بازنشستگان و توصیه‌های او به مسئولین دولتی برای اتخاذ تصمیمات مؤثر به نفع آنان و ابلاغ و اجرای سریع این تصمیمات، حرکت پسندیده‌ایست که اگر با پشتوانه عملی همراه شود ارزشمند خواهد بود و اگر چنین نشود، نگاه بازنشستگان را به مسئولین دولتی بدبینانه‌تر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ 27 July 2022

به گزارش تابناک به نقل از سایت جمهوری، استفاده از کلمه «بدبینانه» به این دلیل است که متأسفانه تعلل در تصمیم‌گیری درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تأثیر منفی شدیدی بر روح و روان آنان گذاشته و آنها را علیرغم خواست خودشان نسبت به مسئولین بدبین کرده است.

اگر دستور جدید رئیس‌جمهور رئیسی در زمان مقرر قانونی عملی و ابلاغ نشود، این بدبینی افزایش می‌یابد و تعبیر «بدبینانه‌تر» مصداق پیدا می‌کند.

مهلت مقرر قانونی برای تصمیم‌گیری دولت درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و ابلاغ آن برای اجرائی شدن از زمان ارسال آن از مجلس به ریاست ‌جمهوری، یک هفته است. به عبارت روشن‌تر، امروز چهارشنبه آخرین مهلت است و انتظار بازنشستگان تأمین اجتماعی اینست که خبر ابلاغ مصوبه دولت را دریافت نمایند.

درباره موضوع افزایش حقوق‌های مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی، چهار نکته مهم وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.اول اینکه انصاف اقتضا نمی‌کرد قشر بازنشسته بیش از ۴ ماه از دریافت حق خود محروم بماند و برای احقاق آن ناچار شود به کف خیابان‌ها برود.دوم اینکه دولت در حالی برای افزایش حقوق بازنشستگان دچار تردید و یا بهتر بگوئیم مرتکب کوتاهی شد که قرار نیست از جیب خودش چیزی به آنها پرداخت کند.

 

بازنشستگان با پرداخت‌هائی که خودشان و کارفرمایانشان – که بخش خصوصی است – در قالب بیمه تأمین اجتماعی کرده‌اند، در دوران بازنشستگی، مستمری دریافت می‌کنند.

سرمایه‌ای که در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است، متعلق به خود بازنشستگان است و ربطی به دولت ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۷
نکته اي است که شما به آن توجه نمي کنيد بدهي دولت به صندوق ناشي از سه درصدي است که براي هر کارگر دولت بايد تامين نمايد بنابراين 3درصد از منابع تامين اجتماعي را دولت تامين مي نمايد .که در صندوق هاي ديگر اين وجود ندارد .ضمنا" اين تعارض پديد آمده بين بازنشستگان را کي مي خواهد جواب دهد کشوري ولشگري ده درصد وتامين اجتماعي 40درصد متاسفانه اين ناترازي را مجلس براي دولت ايجاد کرده است
پس بازنشستان کشوری چی
سایر صندوق‌ها چه می‌شود؟
صندوق‌هایی داریم که در این دو سال افزایشی به مراتب کم‌تر از تامین اجتماعی داشتند

در ضمن شاغلین چه تکلیفی خواهند داشت؟ اگر خبر صحت داشته باشد به جایی می‌رسیم که به نفع افراد است زودتر بازنشسته شوند
دمت گرم تابناک حرف حق را بدون کم وکاست گفتی والا ما هم چهار ماهه کف خیابون همین حرفها را میزنیم اما نمیدونم درک و فهم آن برا بعضی ها اینقدر سخته که حرف حق و منطقی را قبول نمیکنند و باید با روح و روان بازنشستگان بازی کنند
خیلی کوتاهی ونامردی کرده این دولت .ما را خون به جگر کرده پنج ماهه که این دولت ما را کشت با این حقوق دادنش که اون هم مال خودمن را به خودمن نمی ده
به هیچ وجه خوشبین نیستم. ربیس جمهور محرومان!! در طول این مدت به همه ثابت کرده که فقط مرد حرف است، اختیاری ندارد، بخاطر عدم دانش حتی نزد زیر دستانش منفعل است و اشراف بر امور هم ندارد. امید دارم پیش بینی ام غلط باشد اما فکر میکنم طبق مصوبه یعنی افزایش ۳۸ درصدی+ ۵۸۰ هزار تومن+معوقات همسان سازی عمل نمیکند و از بخشهایی کم میکند
خیر ببینید انشاالله
ممنون.واقعیت را گفتی.
یعنی کشوری ها هیچ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بجای بدبینانه بنویسید منفور
پنج ماه از سال گذشت آه پرد و مادرهای بازنشسته ما دامن شما ها و خانواده هایتان را بگیرد
چه فایده حرفی که از اعماق دل بازنشستگان در میاد رو چاپ نمیکنی ؟!
خداوند شرمنده کند انهایی را که باعث شرمنده شدن بازنشسته ها در مقابل فرزندان ونوه هایشان شدند
تابناک مدیون منی اگر منتشر نکنی
رییس جمهوردرظاهراینگونه تظاهرمیکندکه بسیاربفکررفاه و اسایش مردم ازجمله بازنشستگان است امادرعمل دیدیم که چگونه بارد مصوبه اضافه حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی که اتفاقااز جنبه مادی ارتباطی بدولت نداشت چگونه علیه بازنشستگان اقدام کرده وبعدهم حتی پس از گذشت پنج ماه ازسال درشرایط تورمی بی‌سابقه که از ابتدای دولتش برکشورحاکم شده حاضر به اصلاح تصمیم غیرقانونی که گرفته بودنشده . حال وبعدازهمه این مصیبتهاجالب اینست که همچنان دوستان ویاران ایشان سعی بردوستداربودن وطرفدارمردم نشان دادن ایشان دارند .
تابناک
برای دهمین بار می گویم بازنشستگان متفاوت هستند . کشوری ، تامین اجتماعی ، بانک ها ، فولاد ، صنعت بیمه و.....
لطفا درست خبر بزنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خودتون رو بیشتر از این خسته نکنید ما دیگه فهمیدیم که مردم برای شما مسیولین ارزشی ندارند چهارماه هست که ما بازنشسته ها رو شرمنده خانواده کردین امروز هم اینجوری میگین .خدا جای حق نشسته خود میدانیدو خدای خودتان
چه خبره چپ و راست حقوق بازنشستگان رو زیاد می کنید .... میشه بفرمایئد منبع این حقوق ها از کجا تامین میشه . بقیه شغل ازادیها مگه ایرانی نیستند . هرچه درامد کشور میشه حقوق و دستمکزد بازنشسته و حقوق بگیر ها . کشاورز و دامدار و راننده ها و کاسب ها رو هم دریابید .
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی