بازدید 8539

بولتون منتقدان کودتا را ترسو خواند

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا که اخیرا به نقش خود در کودتا در سایر کشورها اعتراف کرده است در واکنش به منتقدان خود آن‌ها را ترسو خطاب کرد و گفت آن‌ها نمی‌دانند برای محافظت از آمریکا چه کاری باید انجام داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵ 14 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، بولتون در مصاحبه با نشریه "نیوزمکس تصریح کرد: من فکر می‌کنم آدم‌های ترسوی زیادی وجود دارند که نمی‌دانند برای محافظت از آمریکا چه کاری باید انجام دهید.

بولتون ادعا کرد که کودتا روشی است که روسای جمهور آمریکا باید از آن استفاده کنند تا از آمریکایی‌ها محافظت کنند.

وی گفت: من قصد ندارم وارد جزئیات شوم. من در خاطراتم درباره ونزوئلا نوشتم و فکر می‌کنم هر رئیس‌جمهوری که حاضر نباشد برای حفاظت از منافع مردم آمریکا هر کار لازم را انجام دهد، نیاز به مشاوره دارد.

گفتنی است، جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان ضمن رد اتهام کودتای ترامپ در ۶ ژانویه ۲۰۲۰ گفت: به عنوان فردی که به طراحی کودتاها، نه در کشورمان بلکه در نقاط دیگر، کمک کرده باید بگویم که این اقدام کار زیادی می‌برد.

بولتون که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ بود مشخص نکرد که در ساقط کردن چه حکومت‌هایی دست داشته است.

وی در گذشته از مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا حمایت کرده بود.

وی افزود: قصد ترامپ از گسیل آشوبگران به ساختمان کنگره ساقط کردن قانون اساسی نبود بلکه می‌خواست زمان بیشتری بخرد تا موضوع تقلب در انتخابات را به ایالات ارجاع داده و تلاش کند تا نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

بولتون که یکی از حامیان حمله نظامی آمریکا به عراق بود، از حمله به ایران و کره شمالی نیز طرفداری کرده و این رویکرد مداخله‌جویانه وی در نهایت با مخالفت ترامپ روبرو و منجر به عزل وی در سال ۲۰۱۹ شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی