بازدید 38132

زمان از سرگیری واردات خودرو اعلام شد

معاون وزیر صمت با بیان اینکه از اوایل مرداد به صورت رسمی از خودروهای اقتصادی داخلی رونمایی می شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا شهریور ۱۴۰۱ واردات خودرو انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲ 12 July 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، منوچهر منطقی در مورد آئین نامه واردات خودرو اظهار کرد: این آئین نامه تدوین شده و در دست بررسی توسط هیئت دولت است تا آن را ابلاغ کند و البته قبل از اجرا ما با صنعتگران و واردکنندگان, جلسه توجیهی برگزار خواهیم کرد.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: در آئین نامه تدوین شده, واردات خودروهای دست دوم امکان پذیر نیست همچنین برای خودروهای اقتصادی مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است به عنوان مثال از بین ۵ محصول اگر یک محصول تقاضای ۵۰ درصدی داشته باشد برای آن محصول مشوقی تعیین می‌شود که با قیمت نهایی پایین‌تری به دست مصرف کننده برسد.

منطقی هدف از تدوین آئین نامه را واردات خودروهای اقتصادی برای اقشار کم درآمد جامعه دانست و افزود: محدودیتی برای واردات تعیین نشده و شاخص‌های فنی مانند خدمات پس از فروش و قابلیت‌های محصول در نظر گرفته شده است. همچنین وارد کنندگان باید از کشورهایی که خودروهای به روزی دارند، واردات را انجام دهند.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت، واردات خودرو را عامل ارتقا صنعت داخلی دانست و گفت: اجرایی شدن این آئین نامه منوط به مصوبه هیئت دولت است ضمن اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته, تا شهریور ۱۴۰۱ واردات خودرو انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: به دنبال تاکید رئیس جمهور بر تولید خودروی اقتصادی و همچنین تقاضای نیمی از خریداران خودرو برای این خودروهای کم هزینه، وزارت صمت تصمیم گرفت تا علاوه بر واردات خودروهای اقتصادی, خودروسازان داخلی هم برای تولید این خودروها برنامه‌ریزی داشته باشند و از اویل مرداد ۱۴۰۱ نخستین خودروهای اقتصادی تولید داخل را رونمایی کنند.

وی سه مسیر را برای تأمین خودروی اقتصادی عنوان کرد و گفت: نخستین مسیر تولید خودروهای اقتصادی داخلی است که خودروسازان این امر را محقق می‌کنند؛ دومین راه پیشنهادی طراحی محصول اقتصادی از سوی خودروسازهای بزرگ خارجی است تا نمونه طراحی شده در داخل کشور تولید کنیم و مسیر سوم واردات همراه با همکاری با سایر خودروسازهای جهانی است ضمن اینکه ما از همه ظرفیت‌ها برای تولید خودروهای اقتصادی استفاده می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱۲
به همین خیال باش
احتمالا منظورشون واردات پورش و... است برای قشر کم درآمد آقازاده ها
زمانش مهم نیست اون آئین نامه مهمه که از قرار معلوم طوری نوشتن ماشین ارزون بیاد و با تعرفه بالا لاکچری بشه مبادا سوگلیها اذیت شن و ۸۰ میلیون ایرانی ناراحت شدن مهم نیست
آقا زاده ها ، بچه پولدارها نگرانیتان تمام شد ماشینهای جدید وآخرین مدلتان درراه است..لیاقت ما مردم هم همان پراید اشغالی است چون این فانون برای رفاه مامردم نیست.
عمرا خودرویی که وارد میکنید زیر یک تومن تو بازار باشه و عمرا هم تولید بدرد بخور داخلی زیر ۵۰۰ تومن تولید کنید مردم را هم معطل چرندیات خود نکنید
اوایل تیر شد مرداد حالا مرداد هم شد شهریور و شهریور هم حتما مهر و الی اخر. جمع کنید بساطتان را چرا لوی واردات را می گیرید می ترسید ایران خودرو و سایپا ورشکست بشه و به جیب تو و امثال تو پولی واریزی نشه؟
چه عجب...
خدا کند دروغ نباشد و مافیای خودرو داخلی توطئه دوباره نچینند.
خودروهای فعلی با این کیفیت داغون و قیمت های نجومی، برای مصرف کننده که اقتصادی نیست، برای تولید کننده هم که هزاران میلیارد زیان داشته، پس اگر قرار است همین تولید کننده ها یک چیز اقتصادی بسازند، از همین الان کیفیتش قابل پیش بینی است.
حقوق های نجومی، هزینه های بالا، بهره وری بسیار پایین، انحصار و رانت و فساد در توزیع و فروش، خودروساز ها رو به اینجا رسونده و هزینه اش رو هم سهامدار میده، هم مصرف کننده و هم جامعه ای که باید تلفات و تبعاتش رو ببینه
هیچ امیدی به اصلاح نیست، چون کسانی برای واردات تصمیم میگیرند که خود ذینفع هستند.
می دونستید ملت ایران و امریکا یه وجه اشتراک بزرگ دارند؟ اون اینه که هر دوسالانه کشته های زیادی بابت اسلحه میدن . تو امریکا اسلحه ها گلوله پرتاب می کنن ولی تو ایران اسحله ها ادما رو مچاله میکنن .
درهیچ یک از این دو کشور هم عزمی برای جلوگیری از این قتل عام وجود نداره و صرفا مردمو با لفاظی و ارائه قانون های بیخودی بازی میدن .
با وجود منطقی در جریان واردات این امر محقق نمیشود
فقط دروغ و ترویج دروغ برای واردات خودرو و یا نیازهای مردم
بیایین گمرک خرمشهر خودروهای کویتی ها و قطر و عمانی ها ببینین که میان پلاک گذر میگیرن بچرخن توایران
و خجالت بکشیم از تولیدات داخلی و زجر مردم با پراید و....
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی