بازدید 4214

میلیون‌ها دختر در جهان از تحصیل بازمانده‌اند

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: میلیون‌ها دختر در جهان بدون هیچ چشم‌اندازی برای آموزش، شغل یا استقلال مالی از تحصیل بازمانده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ 16 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست زنان، صلح و امنیت در شورای امنیت سازمان ملل گفت: برابری جنسیتی راهی برای صلح پایدار و پیشگیری از جنگ است. با این حال ما در جهت مخالف حرکت می‌کنیم.

وی افزود: درگیری های امروز نابرابری جنسیتی، فقر، اختلالات اقلیمی و دیگر اشکال نابرابری را تشدید می کند. زنان و دختران به طور متفاوت و نامتناسب تحت تأثیر خشونت و تأثیرات اجتماعی و اقتصادی بلندمدت این بحران‌ها قرار گرفته اند.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: میلیون‌ها دختر بدون هیچ چشم‌اندازی برای آموزش، شغل یا استقلال مالی از تحصیل بازمانده‌اند. تعداد فزاینده ای از زنان و دختران از خشونت در خانه رنج می برند.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: در برخی از کشورها، افراط گرایان و بازیگران نظامی، قدرت را به زور به دست گرفته اند، تعهدات قبلی در مورد برابری جنسیتی را کنار گذاشته و زنان را به خاطر انجام امور ساده و روزمره زندگی مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

گوترش با بیان اینکه برابری زنان مسئله قدرت است، گفت: در افغانستان، طالبان دولتی متشکل از مردان تشکیل داده و مدارس دخترانه را تعطیل کرده است. این گروه همچنین زنان را از نشان دادن چهره خود در انظار عمومی منع کرده و حق آنها را حتی برای ترک خانه هایشان محدود کرده است. صدای نزدیک به ۲۰ میلیون زن و دختر افغان ساکت شده و از دیدگان مخفی شده است.

دبیر کل سازمان ملل افزود: در میانمار، بخش بزرگی از سازمان‌های زنان پس از کودتای نظامی ارتش این کشور مجبور به تعطیلی شدند. درکشور مالی، درمیان موارد متعدد کودتای نظامی، زنان فقیرتر و بیشتربه حاشیه رانده شده اند.

وی تصریح کرد: تهاجم روسیه به اوکراین میلیون ها زن و کودک را یک شبه مجبور به ترک کشور خود کرده و آنها را در معرض خطر قاچاق و بهره کشی از انواع مختلف قرار داده است.

گوترش اضافه کرد: دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده است که تا سوم ماه ژوئن، ۱۲۴ گزارش از خشونت جنسی مرتبط با درگیری ها در سراسر اوکراین را دریافت کرده که عمدتاً علیه زنان و دختران انجام شده است.

وی ادامه داد: در اوکراین، زنانی که حاضر به ترک کشورشان نشده اند، در خط مقدم مراقبت های بهداشتی و حمایت اجتماعی قرار دارند. مشارکت زنان اوکراینی در تمام تلاش‌های میانجی‌گری اهمیت دارد.

در تمام این درگیری‌ها، مردان در قدرت بوده و زنان مستثنی شده‌اند و حقوق و آزادی‌های زنان عمدا هدف قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی