بازدید 3154

بانک جهانی پیش‌بینی رشد اقتصادی ۲۰۲۲ را کاهش داد

بانک جهانی پیش‌بینی خود را درباره رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۲ به دلیل جنگ اوکراین به شدت کاهش داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱ 08 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بانک جهانی روز سه شنبه پیش بینی خود را درباره رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۲ به دلیل جنگ اوکراین به شدت کاهش و درباره افزایش تورم هشدار داد که به معنی "طولانی‌تر شدن دوره رشد ضعیف اقتصادی و تورم بالا به ویژه در کشور‌های با درآمد پایین است".

بانک جهانی که در واشنگتن مستقر است، تولید ناخالص داخلی جهان را ۲.۹ درصد در برابر ۴.۱ درصد اعلام شده در ماه ژانویه پیش بینی کرد.

بانک جهانی در گزارش خود در خصوص دورنمای اقتصادی جهان هشدار داد: "اقتصاد جهان قرار است بیشترین کاهش رشد را در بیش از ۸۰ سال گذشته تجربه کند".

این کندی رشد اقتصادی بعد از از سرگیری رونق اقتصادی در سال گذشته (مثبت ۵.۷ درصد) در پی رکود عمیق ناشی از همه گیری کووید ۱۹ صورت می‌گیرد.

بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "با اضافه شدن حمله روسیه به اوکراین به خسارات ناشی از همه گیری کووید ۱۹ کندی رشد اقتصادی جهان تشدید خواهد شد و خطر فزاینده تورم پیامد‌های جدی برای کشور‌های با درآمد پایین و متوسط خواهد داشت."

کارشناسان اقتصادی بانک جهانی انتظار دارند، این وضع رشد اقتصادی تا ۲۰۲۴-۲۰۲۳ ادامه داشته باشد. بانک جهانی به علاوه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل خسارات ناشی از همه گیری و جنگ، درآمد سرانه در کشور‌های در حال توسعه امسال به کمتر از ۵ درصد میزان پیش بینی شده در دوره قبل از همه گیری کرونا خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم