بازدید 31409

مردم که می‌دانند همراه «عُسر»، «یُسر» هم خواهد بود، اما مسئولان هم می‌دانند؟!

دست و پنجه نرم کردن مردم و مسئولان برای بی اثر کردن تحرم‌ها به دغدغه هر روزه همه مردمان این سرزمین تبدیل شده و همگی سعی دارند تا با تغییر رفتار و اتخاذ تمهیداتی در این جنگ ناجوانمردانه اقتصادی پیروز شده و طرف مقابل را مغلوب و پشیمان کنند. در این بین، اقدامات و بیانات همه مسئولان اجرایی و غیر اجرایی کشور و در همه رده‌های قوای سه گانه از اهمیت دوچندان برخوردار است، زیرا این سخنان می‌تواند مرهمی بر درد باشد یا نمکی بر زخم.
کد خبر: ۱۱۲۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 02 June 2022

مردم که می دانند همراه «عُسر»، «یُسر» هم خواهد بود اما مسئولان هم می دانند؟!

تابناک: دست و پنجه نرم کردن مردم و مسئولان برای بی اثر کردن تحرم‌ها به دغدغه هر روزه همه مردمان این سرزمین تبدیل شده و همگی سعی دارند تا با تغییر رفتار و اتخاذ تمهیداتی در این جنگ ناجوانمردانه اقتصادی پیروز شده و طرف مقابل را مغلوب و پشیمان کنند. در این بین، اقدامات و بیانات همه مسئولان اجرایی و غیر اجرایی کشور و در همه رده‌های قوای سه گانه از اهمیت دوچندان برخوردار است، زیرا این سخنان می‌تواند مرهمی بر درد باشد یا نمکی بر زخم.

همراهی و همیاری مسئولان دولت سیزدهم اتفاق فرخنده‌ای است که این روز‌ها شاهد جلوه‌های مختلفی از آن هستیم. از حضور میدانی مسئولان در فاجعه آبادان گرفته تا سرکشی‌های روزانه به بازار برای رصد تامین کالا‌های اساسی مردم و یا سفر‌های استانی هفتگی هیات دولت که همگی تاثیر مهمی در کسب اطلاعات دست اول و بدون سانسور از کف جامعه برای دولتمردان و مسئولان دارد. وقتی وزیر یا مدیری در بین مردم حضور می‌یابد قطعا بهتر می‌تواند درد دل و گلایه‌های آن‌ها را بشنود و برای رفع آنان تصمیماتی بگیرد. اما هرچند این اقدام مناسب و بسیار تاثیر گذار است، باید گفت متاسفانه کافی نیست.
 
درباره اینکه چه اقداماتی می‌تواند تکمیل کننده این گونه رفتار مسئولین باشد، می‌توان موارد متعددی را بیان کرد، اما شاید مهمترین اقدامی که تکمیل کننده این حضور میدانی و کسب اطلاع از مردم است این باشد که همه مسئولان و مدیران از رده‌های پایین تا رده‌های بالای مدیریتی در کشور باید خود را در جریان و فرآیند تصمیم خود قرار داده و به عبارت دیگر از نقطه ابتدایی تا نقطه آخر این مسیر تصمیم گیری در کنار مردم زندگی کرده و خود را در این شرایط قرار دهند.
 
مثلا وقتی مسئولی قرار است درباره تغییر یک شیوه مدیریتی در کشور نظر داده یا اقداماتی انجام دهد، باید بداند که آن تصمیم چه متن و حاشیه‌هایی خواهد داشت. اگر قرار است تصمیمات مهمی برای بازار گرفته شود، باید خود در کف بازار حضور داشته باشد و مایحتاج روزمره خود را به مانند هشتاد و چندی میلیون ایرانی تامین نماید. باید از ناوگان حمل و نقل عمومی به طور غیر نمایشی و بدون دوربین و تصویر بردار استفاده کند تا درک نماید که مثلا فلان تصمیم و یا رفتار او تا چه حد و تا کجا توانسته اثر مثبت یا منفی داشته باشد.
 
یا اینکه وقتی از تریبون‌های مختلف به مردم توصیه می‌شود که باید از اسراف دوری کرد یا بریز و بپاش‌ها را ترک نمایند یا مثلا اگر این سختی‌ها را تحمل کنند، در آینده یسری رخ خواهد داد باید متوجه باشیم که این وعده یک وعده الهی بوده و قطعا محقق خواهد شد، اما آیا پس از هر عسری، یسری رخ خواهد داد؟ اگر ما با تصمیمات غیر کارشناسانه و یا احساسی و حتی از پیش تعیین نشده موجب پیش آمدن عسر شدیم، آیا درست است که مردم را با توجه به این وعده الهی دلداری داده و از آن‌ها انتظار همراهی داشته باشیم.
 
حضرت آیت الله جوادی آملی عالم برجسته و مفسر قرآن کریم در در تفسیر این آیه کریمه که گفته شده فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا می‌گوید: این آیه و آیات مشابه یک پیام مهم و حیاتی دارد. اینکه هر کسی با برنامه ریزی عسر را پشت سر بگذارد قطعا به یسر خواهد رسید و درون هر کار سختی یک خوبی هم هست. ممکن است یسر بی عُسر باشد اما عسر بی یسر نیست ﴿إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً﴾؛ ﴿سَیَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ یُسْراً﴾، اما هرگز نفرمود بعد از یسر دشواری هست؛ این را نفرمود. ممکن است یسر باشد بدون عسر اما ممکن نیست عسر باشد بدون یسر.
 
حال با توجه به این سخن گهربار و به اعتبار قضاوت خودمانی، خود را قضاوت کنیم که اگر تصمیمی گرفتیم و پس از مدتی با گلایه‌های فراوان مجبور به اصلاح آن شدیم، آیا به عسر انداختن همراه با برنامه ریزی بوده یا بدون برنامه ریزی؟
 
در همین موضوع چند وقت پیش گزیده‌ای از حضور وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی منتشر شده که بسیار مورد توجه قرار گرفت. در این گفت‌وگو کارشناس برنامه به نکته مهمی اشاره می‌کند درباره اینکه به مانند مردم رفتار نکردن یک مسئول یا مدیر دولتی چگونه او را از اصلاح واقعی دستگاه زیر نظر خود محروم می‌نماید.حال با تعمیم همین توصیه می توان گفت که هر تصمیمی که با سرنوشت همه مردم در ارتباط است، وقتی با همراهی مردم مواجه خواهد شد که مسئولان هم از تبعات این تصمیم متاثر شوند؛ مثلا آنها هم دچار کاهش حقوق و مزایا یا ... شوند.
 
تعداد بازدید : 638


حال باید توجه داشت وقتی به مردم وعده داده می‌شود که قرار است پس از هر سختی، آسانی حاصل آید به لوازم و متعلقات این وعده الهی هم پایبند باشیم و بدانیم که نخست باید در لحظه به لحظه این سختی‌ها به مانند مردم زندگی کرد به مانند آنان مایحتاج خود را تهیه و به مانند آنان گذران زندگی کرد و از همه مهمتر با تصمیمات مبتنی بر کارشناسی و برنامه ریزی به دنبال طی الطریق از سختی به آسانی بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۱
مگه مشکل کشور مدیریت غلط حسن و دارو دسته اش نبود و تنها ده بیست درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم بود پس چی شد؟
البته خدا فرموده ان مع العسر یسرا. یعنی همراه با سختی آسانی هست. لطفا در ترجمه قرآن دیگه دست برده نشه
فکر میکنم کمی اشتباه میکنید . این جنگ بعضی از مسولان با تمام جهان است که متاسفانه فقط مردم عادی دارند میسوزند . اگه جنگ بین منصفانه باشد باید مسولین و اقازادهای کثیفشان هم مزه تحریم و سختی را بکشند فقط به ادعای یکی از مقامات بالای 4000 اقازاده در امریکا زندگی میکنند تا مزه تلخ تحریم را نکشند . مردم در سختی هستند و بعضی از مسولان میگویند که امتحان الهی است اگه امتحان الهی هست چرا خدا فقط مردم عادی را دارد 43 سال امتحان میکند و اگه خدا بخواهد مسولان را امتحان کند همگی مردود هستند
مسئولان ما حرف نزنن بهتره . جای حرف زدن بروند درس بخوانند و از کشورهای دیگه یاد بگیرند
آن عسر باید بر اساس عقل انسان باشد نه انکه فریب دیگران و خودپرستی
-- حالا آقا امان غصه نخور ! هم پول يارانه ات كه به حساب أمده اما در بند است ،آزاد مي شود و هم اين كه البته بعد از هر « عسري "و بعد از هر سختي البته نوبت به « يسر » و راحتي هم خواهد رسيد و انشا الله برايت فرجي خواهد شد !! ،و بنده پيشنهادي هم دارم ، چون اهل مطالعه هستي توصيه مي كنم كه كتاب « فرج بعد از شدت » را حتما مطالعه بفرما ... آرامش بخش است !!
-- نميدونم چه بگم برادر ! شايد هم از عسر به يسر رسيده ام كه همه اجناس مصرفي ام از البسه و اطعمه و اشربه مان شده لاكچري ! قربون خدا بشوم كه پفك هم شده لاكچري ! آره عباس آقا ! شايد هم به يسر رسيده ام كه زندگي را « لاكچري » مي گذرانم !! ... بله ؟!
خیلی وقیح تشریف دارید
عزیزم این آیه برای مسئولان بود که با هر سختی یک راحتی هست
این مسئولانی که اکثر قبل از مسئولیت حتی سواد لازم رو برای پست های خیلی پایین‌تر هم نداشتند اما وقتی با زد و بند به این پست ها رسیدن ، گفتن حالا وقت خوشی هست

این نامسئولان اگر مفهوم این آیات رو به درستی درک کرده بودند که وضع ما الان این نبود
۴۳ ساله که عُسره و هیچ خبری از یُسر نیست
۴۳ سال عسر کافی نیست ؟
نزدیک چهل و اندی سال است که عسر متعلق مردم است و یسر مخصوص حضرات خاکم
دست از لجبازی بردارند
متاسفانه دولت و مجلس برای جبران تحریم ها با افزایش بیشتر قیمت ها و مالیات ها فقط به فشار بیشتر به مردم فکر می کنند در حالی که هزینه های بسیاری در دولت و بودجه وجود دارد که با حذف آنها می توانستند فشار کمتری به مردم وارد کنند
تابناک به فکری واسه مخاطب های خودت بکن آلبانی نشین ها نهایت ۵ سال دیگه عمرشون کفاف میده اینجا کامنت بدن فیسبوک که اخراجشون کرد اومدن اینجا و تویتر
مردم که هميشه بعد از عسر، عسر هزار بار بدتر دیده‌اند
قالیباف و حسین شریعتمداری و حداد عادل و شمخانی و امثالهم میدونن عسر یعنی چی ؟
اصلا اینا توی این ۴۳ سال ؛ ۳ سلعت توی سختی بودن ؟!
آيا مسئولين هم مي دانند [ كه پس از عسر ، يسر خواهد بود ؟ ] !!
---------------
-- البته براي برخي از مسئولين يسر است و بعد از « يُسر » بازهم يسر است و سپس از يسر دو باره يسر است و سه باره يسر است و بازهم يسر ... يسر .... يسر ...
و بديهي است كه اگر مسئولي به عسر رسيده باشد ، حتماً آرزو خواهد كرد بعد از آن يسري باشد !! يعني حتما بايد يسري باشد ،. بدون شك بايد يسري باشد ..، بي برو بر گرد بايد يسري باشد !.. انشا الله تعالي !!
حماقت وسئو مدیریت وناکارامدی در اداره کشور وحل مشکلات مختلف اقتصادی ،سیاسی ،اجتماعی ،حد ومرزی ندارد وجان مردم را به لب رسانده وکارد را به استخوان نشانده ،نشان دادن درباغ سبز در دوردورها وکاستن امید کاذب ودادن وعده های نسیه بدرد مردم نمی خورد .
فعلاً که تمام 43 سال گذشته به لطف این همه مسئولان خبره متخصص همگی عسر بوده است. ان شاءالله شاید شاید بعد از 500 یا 600 سال دیگر یسری جزئی هم باشد. پس همیشه امیدوار باشید.
عسر مردم همراه با یسر نسبی مسیولین هست
تمام مردم میدانند و به یقین رسیدن که هیچ مسئولی در سختی و گرفتاری نیست.حداقل با حرف و سخنان غیر واقعی نمک به زخم این مردم مظلوم نپاشید.
چهل ساله قراره یک اتفاقی بیفته ولی هر روز دریغ از دیروز
مسسولان که وضعشون خوبه.
قشنگ برای ۱۰ نسل ....
مردم حاضرند که در عُسر زندگی کنند! حاضریم نون خشک بخوریم و لنگ ببندیم و حتی علف بخوریم. به شرطی که مسئولین هم دقیقاً همین کار را بکنند. مثلاً مسئولین هم مثل بقیه مردم نون خشک یا علف بخورند. نه اینکه همه سختی‌ها برای مردم باشه و مسئولین با حقوق‌های نجومی همه منصب‌ها را اشغال کنند و فرزندانشون را با پول بیت‌المال برای خوشگذرانی به خارج بفرستند و آن‌وقت بیایند مردم را به قناعت دعوت کنند و وعده توخالی آمدن یُسر بدهند یا بگویند این عُسرها امتحان الهی است!
قاعدتاً هیچکی نمی‌خواد سختی بکشد و اگر مسئولین مثل مردم سختی بکشند، بالاخره برای خودشون هم که شده یک فکری برای درست کردن اوضاع می‌کنند. ولی در حال حاضر ما یک چنین مسئولینی نداریم.
مسئولان در یسر غوطه ور هستند و اصلا نمیدانند عسر یعنی چی
تابی جون !
ما مگه عربیم که از واژه های عربی استفاده میکنی ؟
عسر چیه ؟
یسر چیه ؟
نمیتونی بگی سختی و آسونی ؟
واژه فارسی برات سخته ؟!
عمرت طولانی ای حکیم روزگار و یگانهٔ دوران!
تا حال که همه اش عسر بوده ایا عمر ما کفاف خواهد داد یسر را ببینیم .
42 ساله که قراره به یسر برسیم ولی ظاهرا فقط مسیولیم این کشور یه یسر می رسند
دوستان اوضاع اصلا خوب نیست . خدا به خیر بگذرونه
اینجا همراه هر عسر یه عسر بیش ترش هست ...
۴۰ سال گذشته مردم همیشه به خاطر سیاستهای غلط در رنج و عذاب بوده اند
همزمان
عسرش کانالیزه میشه واسه غیر خودیها
یسرش به صورت ایزوله میره واسه خودیها
با تیترتان موافق نیستم. مردم امیدی به یسر ندارند.چون علت اصلی یسر (علت بسیارمهمتراز سومدیریت داخلی) سیاست خارجی نادرست وبشدت غیرموجه مسئولان است که عامل اصلی تحریمها که کمرملت واقتصاد وصنعت وکلا کشور رو شکسته میباشد.حال برای نبدیل این عسر به یسر عزم واراده ای بسیارقوی لازم است تاهم تحریم ها ازبین بروند وبه صحنه عادی جهانی برگردیم هم بخاطر این سیاستها منافع ملی را قربانی آنچه اصول نامیده میشود نکنیم.
مردم فقط برای دست بوسی آزاد و محترمند اگر کسی گفت برای زندگی مشکل دارم هایت است...
همین وزیر آموزش و پرورش نمونه بارز بی کفایتی و بی لیاقتی در راس بزرگترین وزارتخانه کشور با کلی نیروی کارآمد وکارکشته است که به زور به آنهاا تحمیل شده و با تساهل و تسامح بودجه مصوب رتبه بندی را برای خود شیرینی تقدیم مخبر کردتا هر جا که می داند خرج کند.


ظللمی نابخشودنی وحق خوری از 750 هزار معلم ودبیر فلاکت زده آموزش وپرورش
تمام تلاش این دولت و وزرا اینستکه
با حرف و با نمایش ساده زیستی
مثلا بگویند در کنار مردم هستند
اما مردم خیلی بیشتر از آنها می دانند
حتی می دانند فرزندانشان در کدام دانشگاه خارجی مشغول به تحصیل ویا در کدام شهر ترکیه و گرجستان مشغول ساخت وساز هستند.
قطعاً پس هر سختی آسانی است ولی نه آنطور که مسئولین می گویند!
اما پس این سختی که بوجود آورنده آن خود مسئولین با بی تدبیری مطلق است جز سختی چیز دیگری نیست!
مسئولان نه خود را گول بزنند و نه ملت را!
تو این ۴۳ سال همه اش عسر بود
مسئولین ما هیچ سرمایه ای از خود نمی گذارند! آنها می گویند این دنیا سختی بکشید تا در دنیای دیگر راحت باشید یعنی عملا میگویند که وقتی مردید راحت می شوید! در صورتی که خود و فرزندانشان را از هیچ نعمتی محروم نمی کنند.
اینگونه تیتر زدن و عنوان صحبت هایی که اکثر جامعه هیچ اعتقادی به آن ندارند فقط نمک به زخم مردم پاشیدن است.مردم شعور دارند و می فهمند .می ببینند که تحصیل فرزندان اقایان چگونه است ،خرید نوه های اقا زاده ها از کجاست،درمان حضرات آیت ا... در ایران است یا آلمان.تفریحات عالی جنابان در کجاست و ...
همه اینها را می بینند و با وضعیت امروز خود مقایسه می کنند.
آیا سختی و عسر فقط برای ماست؟؟؟؟
لطفا به شعور مردم توهین نکنید
بروید و سرگرم کار خود باشید
این کلام خدا فعلا درباره ما صدق نمی کنه چون مسئولین نالایقی بر سرکارند و ما را همچنان در عسر نگه میدارند
خب این که گفتی یعنی جی؟
از کلمات عربی استفاده نکنید خواهشا
ما پارسی هستیم نه عرب
عسر و یسر چیه
پاسخ ها
asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
دنیا عوض شده دوست عزیز خودت را درگیر این مسايل نکن زحمت پاسداشت زبان پارسی را فردوسی و امثال کزازی کشیده اند. همه زبانها و دی ان ای ها در دنیا با هم مخلوط شده اند. ا
در مورد کدام کشور حرف می زنید؟ کدام همدلی مسئولین؟ همه بدبختی ها از خود شماست
درسته كه بعد از هر عسر ، يسر است و بعد از هر سربالايي ، سراشيبي ، اما بايد به هر حال ملتفت باشيم كه « اقتصاد " يك علم است ، در علوم هم « علت و معلول » ركن اساسي است ، با دستور و فرمان و بخش نامه هم درست نمي شود، وانگهي اقتصاد قاشق سازي هم نيست كه مشت بزنيم توش گود بشه ، دُمش هم بكشيم دراز بشه ! « اقتصاد » اقتصاد است و اگر تابع دانش و علم اقتصاد نباشيم و اصول و قواعد آن را رعايت نكنيم ، البته بعد از هر عسري ، عسري ديگر است و بعد از آن حتما عسري ديگر و بعد از عسري ديگر ، عسري بعدي ، بعد هم عسر بعدتري و بعدتري وووو !!
این جناب عالم برجسته و امثال این جناب مفسر خودشان در یسر مطلق قرار دارند و نمیدانند سختی یعنی چه
بزرگوار مردم ناامیدن و باید بهشون حق داد.از دور دوم ریاست احمدی نژاد تا به امروز دلار از ۹۵۰ تومان به امروز ۳۲ هزار تومان رسیده و همه متوجه هستن تورم با بالا رفتن دلار نسبت مستقیم داره.دولتها بدجور کسر بودجه داره ولی مردم وظیفه ی تاوان دولت‌ها رو ندارن.
با این مدیریت نه اراده ای برای یسر وجود دارد نه توان لازم مردم هم بسیار تجربه کر دند و اعتماد نمی کنند
مقامات چز پول و قدرت و ٍثروت به چیز دیگه فکر نمیکنن فقط بیچاره مردم که این وسط دارن له میشن
توی ایران و با وجود این مسیولا
ان مع العسر عسرا
یک نکته مهم دیگر را هم نباید فراموش کرد و آن اینکه وقتی مسئولان با دست باز بهترین امکانات و حقوقها را برای خودشان فراهم میکنند و هر روز و هر لحظه هم بر اضافه کردن آن تعجیل دارند باید بدانند که ملت متوجه این اقدامات می شود و وقتی فاصله بهره مندی مسئولان با خویش را می بینند اولین پرده نا امیدی و یأس نسبت به مسئولان بوجود می آید و اعتماد عمومی خدشه دار می شود ! حکایت تلاش اینروزهای نمایندگان مجلس برای دریافت اضافه کاری و حق ماموریت از مهلک ترین ضربه ها به اعتماد عمومی است !
ظلم نکنید که خدا نگرده یسر پایمال شدن خون شهدای انقلاب اسلامی شود
همه میدانیم که عسر و یسر بر یک وزن بوده و هر سیاست مدار وزن داری به حق می داند این را.
همه مردم را بازداشت و سپس اعدام کنید
فعلا همش شده پشت سختی یه سختی بدتر بقول شاعر خدا گر ببندد زحکمت دری زرحمت زند قفل محکم تری ما دیگه گول این حرفا نخواهیم خورد
عملکرد مسئولین فقط سخنرانی و سخنرانی و حرافی و حرافی این روش ها دیگر جواب نمی دهد مسئولان از مشکلات و انتقادات مردم و ایده ها و راهکارهای مردم بی خبرند و هیچ کانالی هم وجود ندارد که موارد به آنها انتقال داده شود و این یعنی مردم نمی فهمند و مسئولین می دانند نگاه بالا یعنی نابودی است، دانایی مطلق مخصوص ذات اقدس الهی است.
چند سالیه وضعمون همینه و فقط مردم به تحمل کردن این همه سختی و بدبختی دعوت میکنن در حالی ک خودشان خیالشان راحته حقوقای نجومی میگیرن وخبری از فقرا ندارن
باعث این تحریم‌ها مسیولینی هستند که هیچ وقت طعم فقر رو نچشیده اند و مردم دنبال بی اثر کردن تحریم نیستند و دنبال بقا با حداقل ها هستند
چهل و چند سال مدام عسر داشتیم پس چرا شاهد یسر نبودیم. دست از سرمان بر دارید و با این حرفهای تان نمک بر دل زخمی مان نپاشید و با شعورمان بازی نکنید
موقع انتخابات وعده میدن اومدیم تمام مشکلات راه حل کنیم

وارد میدان که میشون میبینن مملکت داری بهمین سادگی نیست بجای عذرخواهی و گفتن مشکلات دردغ پشت دروغ بدترش میکنن تا جای که دیگه حرف دولت مردان خریداری ندارد و با هزار دلیل و بهانه خود را مبرا میدونن از نلایقی

طرح چشم اندازه ۲۰ساله
طرح ریاضت
طرح مبارزه با فساد

هی دور باطل

ما مردم دیگه خسته شدیم از رو رفتیم شما کی خسته میشین
بازهم شعار کیلویی،دلار چند شده تو این هشت ماهه؟؟؟
چرا باید بخاطر رفتار و حرفهای مسوولین، همیشه تحریم باشیم؟ زندگی چند نسل دیگه توو این مملکت باید از بین بره؟ این همه کشور مسلمون دنیا توو رفاه و آسایش زندگی میکنن چرا ما باید بخاطر یه مشت شعار همش توو فقر و نداری و حسرت و تحریم باشیم؟ بسه دیگه
والا ما تا آخر پای این نظام خواهیم بود چون ایمان واعتقاد داریم به اصل نظام اما یه سوال هم داشتیم از آقایان علما آیت الله جوادی عاملی آیت الله نوری و آیت الله مکارم و سایر عزیزان ، این نظام و مردمی که پای این نظام ایستادن کی قرار مشکلاتشون حل شود اینکه صدای آیات عظام هم در آمده جای سوال داره آقایان درست وروشن برای مردمی که جانشان را هم در کف اخلاس گذاشتن برای نظام اسلامی بیان کنند چه راه کاری برای برون رفت از وضع فعلی اقتصادی دارند !!؟ گله کردن که آسانه همه دارند گله میکنند اما این نظام، نظام اسلامیست دستاورد امام ره و انقلاب اسلامی ایشان و همراهی مردم با ایشان برای ماست بنابراین حفظ و سیانت از آن فقط وظیفه ولی فقیه نیست همه علما وظیفه دارند چرا راهکار نمیدهند و متاسفانه بعظا حرفای دو پهلوهم شنیده میشه چرا فقط ایراد گرفتنه آیا الان تو وضعیت فعلی تعهد علما و مراجع ما در همین حده !!؟ و یه سوال دیگه پیامبر ص و اصحاب و خاندان مطهر ایشان محاصره اقتصادی شدن اما فقط سه سال ! ما چند ساله داریم بدترین محاصره را تحمل میکنیم و ایستادیم و در برابر دشمن قد خم نکردیم پس چرا نصرت الهی و یسر را نباید بچشیم !!؟؟؟
عسرش سهم ملت، یُسرش سهم دولت (بخوانید آقازاده های دول مختلف) است.
از وضع مردم معلومه خودتان را به اب و اتش میزنید
یسر برای آقازاده هاست ۴۰۰۰ آقازاده در خارج از کشور زندگی می کنند اگر ماهیانه فقط ۲۰۰۰ دلار پول نیاز داشته باشند می شود ۸ میلیون دلار ناقابل
این آقازاده ها هم که همه به قول خودشان از نسل پابرهنه ها بودند ،پس این هزینه ها از کجا تامین می شود ؟؟؟؟؟؟،
لطفا به این آقای محترم عرب بگویید برای ایرانیان بازبان پارسی صحبت نمایند عسر ویسر وقف خودشون درایران مذاهب دیگر که ازنظرقانون اساسی شناخته شده اند هم هستند که فقط زبان فارسی میدانند
لطفا ترجمه متن بالا فراموش نشود ما که نفهمیدیم چی می گید! خودتون فهمیدید؟
البته خدا در قرآن فرموده همراه عسر یسر هستش.

آن برای زمانی بود که پیامبر اسلام در بین مسلمین بود و هر سختی که آنها میکشیدند بر وجود مقدس پیامبر هم بلکه بیشتر وارد میشد.

نه مثل الان که تا کنون فقط عسر بوده و عسر و عسر

مردم جوان هایشان را برای انقلاب دادند، برای جنگ دادند. از مال و داراییشان گذشتند
اما، خود بزرگواران، بچه هایشان سربازی را در نگهبانی خانه پدری گذراندند و الان حتی نوه و نتیجه هایشان از پول همین کشور در آمریکا و اروپا و کسی چه میدادند اسرائیل به خوشی روزگار میگذرانند.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی