بازدید 9312
آخرین تحولات خاورمیانه

اعزام نیروهای نظامی ارتش ترکیه به دهوک عراق/ درخواست سناتور آمریکایی برای خروج از مذاکرات وین/ جزئیات جدید از نشست سه‌جانبه مصر، رژیم صهیونیستی و امارات/ کشف گور دسته‌جمعی با ۱۴۳ جسد در موصل عراق

اعزام نیروهای نظامی ارتش ترکیه به دهوک عراق، درخواست سناتور آمریکایی برای خروج از مذاکرات وین، جزئیات جدید از نشست سه‌جانبه مصر، رژیم صهیونیستی و امارات، کشف گور دسته‌جمعی با ۱۴۳ جسد در موصل عراق و درخواست عربستان برای تشدید فشارها بر انصارالله یمن از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 23 March 2022

اعزام نیروهای نظامی ارتش ترکیه به دهوک عراق/ درخواست سناتور آمریکایی برای خروج از مذاکرات وین/ جزئیات جدید از نشست سه‌جانبه مصر، رژیم صهیونیستی و امارات/ کشف گور دسته‌جمعی با ۱۴۳ جسد در موصل عراق

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: اعزام نیروهای نظامی ارتش ترکیه به دهوک عراق، درخواست سناتور آمریکایی برای خروج از مذاکرات وین، جزئیات جدید از نشست سه‌جانبه مصر، رژیم صهیونیستی و امارات، کشف گور دسته‌جمعی با ۱۴۳ جسد در موصل عراق و درخواست عربستان برای تشدید فشارها بر انصارالله یمن از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعزام نیروهای نظامی ارتش ترکیه به دهوک عراق 

یک منبع محلی خبر داد که نظامیان ترکیه، تجهیزات جدیدی به منطقه کردستان عراق به ویژه در استان «دهوک» ارسال کردند.

این منبع به پایگاه خبری المعلومه گفت که یک گروه نظامی شامل 30 خودروی متعلق به ارتش ترکیه، وارد منطقه «کانی مآسی» در شهر «العمادیه» شد.

به گفته این منبع، این گروه ترکیه‌ای، از طریق مرزهای زمینی وارد عراق شد. این گروه تجهیزات نظامی داشتند و جایگزین گروه دیگری نیز نشدند.

اعزام نیروهای نظامی ارتش ترکیه به دهوک عراق/ درخواست سناتور آمریکایی برای خروج از مذاکرات وین/ جزئیات جدید از نشست سه‌جانبه مصر، رژیم صهیونیستی و امارات/ کشف گور دسته‌جمعی با ۱۴۳ جسد در موصل عراق

حضور ترکیه در خاک عراق که به بهانه مبارزه با گروهک «پ ک ک» صورت می‌گیرد، موجب خشم و اعتراض بسیاری از گروههای سیاسی عراق شده است. «فاضل موات» عضو ائتلاف «دولة القانون» اخیرا از عملکرد دولت مرکزی و دولت کردستان در قبال اقدامات ترکیه انتقاد کرد.

موات گفته بود که «ترکیه، حاکمیت عراق را به بازی گرفته و پس از اینکه مشاهده کرده دولت مرکزی [عراق] قادر به حفظ اراضی خود نیست، دست به اشغال خاک [عراق] زده است».

وی با بیان اینکه این اقدامات ترکیه، باعث خواهد شد که «عراق، بخش دیگری از خاک خود را از دست دهد»، خاطر نشان کرد: «نفوذ نیروهای ترکیه در شمال کردستان، نیازمند مداخله و راهکارهای سریع است تا استانهای دیگری از [اراضی] عراق، از دست نروند».

این مقام عراق همچنین تأکید کرد که «باید به نیروهای اشغالگر، پاسخ نظامی داد؛ نیروهایی که همه پروتکلها و قوانبین بین‌المللی را نقض می‌کنند».

این در حالی است که المعلومه به تازگی به نقل «کاوه شیخ موس» عضو روابطد عمومی حزب کارگران کردستان گزارش داد که «ترکیه برای تحمیل اراده خود در تشکیل کابینه آینده عراق، نقش پلیدی ایفا می‌کند».

شیخ موس همچنین تأکید کرد که «تحرکات اخیر گروههای تروریستی، با تحریک و هدایت ترکیه صورت می‌گیرد؛ به نحوی که این کشور در تلاش است در عرصه امنیتی، خلل ایجاد کند تا اراده سیاسی خود را تحمیل کند».

درخواست سناتور آمریکایی برای خروج از مذاکرات وین 

یک سناتور ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مدعی شده که چنانچه مذاکرات وین به حصول توافق منجر شود بین ۹۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار نصیب ایران خواهد شد و دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بایستی از این گفت‌وگوها خارج شود.

«جیم ریش»، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا بعد از اتمام جلسه محرمانه‌ای در این کمیته با حضور «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در بیانیه‌ای مدعی شد که از «امتیازهایی» که دولت بایدن قرار است به ایران اعطا کند نگران است.

او در این بیانیه تصریح کرد: «دولت بایدن علی‌رغم مخالفت‌های شریکانمان در خاورمیانه و همچنین نگرانی‌های مشروع هر دو شاخه کنگره به دنبال توافق با ایران است. گزارش‌های رسیده از [مذاکرات] وین را در بهترین حالت می‌توان نگران‌کننده دانست و من از امتیازهایی که دولت قصد دارد به ایران اعطا کند هراس دارم.»

جیم ریش در ادامه مدعی شده که چنین توافقی به اعطای بین ۹۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار به ایران از محل رفع تحریم‌ها و خروج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست FTO آمریکا منجر خواهد شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «از همه بدتر، این توافق می‌تواند پوتین را قادر کند زرادخانه‌ هسته‌ای خودش را تقویت کرده و در میانه حمله به اوکراین، نفع اقتصادی کسب کند. دولت باید از این مذاکرات خارج شود.»

شمار زیادی از قانونگذاران آمریکایی بعد از آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به طرق مختلف- اعم از نامه‌نگاری با نمایندگان قوه مجریه، معرفی طرح‌هایی برای ملزم کردن دولت آمریکا به نظرخواهی از کنگره و برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف- تلاش کرده‌اند مخالفت‌های سیاسی خود با برجام را به شکل علنی ابراز کنند.

برخی از تحلیلگران می‌گویند به استناد آنچه از تجربه ۶ ساله اجرای برجام توسط آمریکا می‌توان دریافت، این نوع مخالف‌خوانی‌ها را نمی‌توان تماماً انعکاسی از نگرانی‌های واقعی این گروه از سیاستمداران درباره برجام دانست، بلکه، آنها گاه بخشی از راهبردی گسترده‌تر هستند که هیئت حاکمه آمریکا به عنوان یک کل علیه ایران دنبال می‌کنند.

جزئیات جدید از نشست سه‌جانبه مصر، رژیم صهیونیستی و امارات

یک رسانه صهیونیستی جزئیات ادعایی بیشتری از نشست سه‌جانبه سران رژیم صهیونیستی، مصر و امارات در شرم‌الشیخ ارائه کرده است.

کان‌نیوز نوشته «نفتلی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سران مصر و امارات پیشنهاد تشکیل ائتلافی علیه ایران و راه‌اندازی یک سیستم دفاع منطقه‌ای علیه موشک‌ها و پهپادها داده است.

افزایش قیمت‌ها از دیگر موضوعات مطرح در میان سران سه طرف بوده و آنها درباره احتمال کاهش گندم در مصر نیز رایزنی کرده‌اند.

اعزام نیروهای نظامی ارتش ترکیه به دهوک عراق/ درخواست سناتور آمریکایی برای خروج از مذاکرات وین/ جزئیات جدید از نشست سه‌جانبه مصر، رژیم صهیونیستی و امارات/ کشف گور دسته‌جمعی با ۱۴۳ جسد در موصل عراق

طبق ادعای این رسانه، طرف‌ها درباره سفر «بشار اسد»، رئیس‌جمهور مصر به امارات گفت‌وگو کردند. سران مصر و رژیم صهیونیستی از امارات در این باره سوال کرده‌اند و «محمد بن‌زاید»، ولیعهد ابوظبی تلاش کرده مواضع ابوظبی را توضیح دهد.

نفتالی بنت، عبدالفتاح السیسی و محمد بن‌زاید روز گذشته در شرم‌الشیخ دیدار کردند. روزنامه جروزالم‌پست نوشته امارات و اسرائیل با اقدام احتمالی آمریکا برای خارج کردن سپاه از فهرست «سازمان‌های تروریستی» آمریکا مخالفت کرده‌اند.

کشف گور دسته‌جمعی با ۱۴۳ جسد در موصل عراق

اداره دفاع مدنی عراق اعلام کرد، یک گور دسته جمعی در شهر موصل واقع در استان نینوا کشف شد.

به گزارش روسیا الیوم، این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیم‌های دفاع مدنی در استان نینوا ۱۴۳ جسد با هویت نامعلوم را که مربوط به روزهای آزادسازی موصل از چنگال گروه‌های جنایتکار داعش می‌شود، از یک گور دسته جمعی در محله الرفاعی بیرون آوردند.

اعزام نیروهای نظامی ارتش ترکیه به دهوک عراق/ درخواست سناتور آمریکایی برای خروج از مذاکرات وین/ جزئیات جدید از نشست سه‌جانبه مصر، رژیم صهیونیستی و امارات/ کشف گور دسته‌جمعی با ۱۴۳ جسد در موصل عراق

اداره دفاع مدنی عراق افزود: تیم‌های جستجو و نجات با حضور نماینده‌ای از فرماندهی عملیات نینوا، پلیس محلی، پزشکی قانونی و شهرداری موصل این اجساد را بیرون کشیدند و به پزشکی قانونی تحویل دادند.

درخواست عربستان برای تشدید فشارها بر انصارالله یمن 

«فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز (سه‌شنبه)، در چهل و هشتمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد سخنرانی کرد.

بنابر گزارش شبکه «العربیه»، فیصل بن فرحان ابتدا گفت: «همه ما برای برقراری امنیت و ثبات در افغانستان تلاش می‌کنیم. باید عدم استفاده از خاک افغانستان به عنوان پناهگاهی برای گروه‌های تندرو تضمین شود. ما از تمام تلاش‌های بین‌المللی برای احیای روند صلح حمایت می‌کنیم».

وزیر امور خارجه عربستان در بخش دیگری از اظهاراتش به یمن پرداخت و بدون اشاره به حملات ائتلاف سعودی علیه یمن، مدعی شد: «تشدید [حملات] حوثی‌ها امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند. به منظور توقف تهدید حوثی‌ها برای دریانوردی بین‌المللی باید به آن‌ها فشار آورد».

اعزام نیروهای نظامی ارتش ترکیه به دهوک عراق/ درخواست سناتور آمریکایی برای خروج از مذاکرات وین/ جزئیات جدید از نشست سه‌جانبه مصر، رژیم صهیونیستی و امارات/ کشف گور دسته‌جمعی با ۱۴۳ جسد در موصل عراق

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که نیروهای صنعاء طی روزهای گذشته و به دنبال تشدید تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن، مواضع حساسی را در خاک عربستان هدف قرار دادند.

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی یمن، دیشب، در گفت‌و‌گو با «المیادین» ضمن هشدار کشورهای عضو ائتلاف سعودی تأکید کرد که امارات همچنان در تیررس قرار دارد و حملات آتی ارتش یمن برای سعودی‌ها دردناک خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۷
چرا امریکایی ها اصرار دارند ایران را به سمت ساخت سلاح هسته ای سوق دهند؟
جنایات ترکیه در سوریه و عراق و لیبی و ارمنستان به مراتب طولانیتر و کثیفتر از 20 روز حمله روسیه به اوکراینه ولی جامعه خفته ملل این جنایات کثیف رو ندید میگیره
تو که حریف حوثی های یمن نمی شوی غلط کردی وارد جنگ شدی ۸ سال است غربی هیچ حرفی از حقوق بشر نمی زنند کمک تسلیحاتی و نظامی می کنند تحریم می کنند بلکه عربستان سعودی بر یمن نه بلکه بر بخشی از یمنی ها پیروز شود.
وقتی خدا پشتیبان یمن باشد کل ارتش های جهان هم حریفش نمی شوند، همیشه دو دوتا چهارتا نمی شود.
تورکیه هم مثل روسیه حق دارد برای حفظ حقوق تورکها در هر جا دخالت کند
یاشاسین ترکیه
برجام به جایی نمی رسد
آقای سناتورماملت ازشمانگران تریم!
جناب آقای بارزانی، فواد حسین و الکاظمی، لا لا تشریف دارید؟!! البته چند ساله که لالا هستین
ظاهرا اگر ترکها علیه کرده‌ای عراقی لشکرکشی کنند و حملات علیه کردها انجام دهند مصطفی الکاظم ترجیح می‌دهند با سکوت رصایت خود را اعلام کنند ولی اگر اقدامی علیه مقر های جاسوسی صهیونیست‌ها در منطقه کردستان عراق انجام بگیری ایشان را بسیار برآشفته می‌کنندو محکوم کرده موضع می گیرند
آقای الکاظم کدوم وری هستی
ارتش درمانده عراق قدرت هبچ عکس العملی در مقابل ارتش قدرتمند و با انگیزه ترکیه را نخواهد داست
اردوغان تا ریشه تروربسم در شمال عراق را نخشکاند، از پای نخواهد نشست
تابنک خیلی مغرضانه و غیر منصفانه متن خبرها را تنظیم میکند، مثلا میگوید که ترکیه به "بهانه" سرکوب پ ک ک وارد عراق شده است. اگر اینطور باشد، آنوقت نظامیان خیلی کشورهای دیگر هم به بهانه های واهی وارد خاک عراق شده اند. امیدوارم منظورم را متوجه شده باشید
ترکیه از تعطیلات بی خبری مسیولین ایرانی در پی قرارداد پنهانی که با اسراییل بسته درحال گرفتن خاک عراق و غارت اموال نفت و گاز عراق و حلب در ازای فشار به ایران از سمت اذربایجان و اسراییل و مخالفان ایران از سمت عراق است مراقب باشید..ترکیه در فروپاشی به سر میبرد و میخواهد از جنگ و تفرقه در ایران برای خودش ثروت اندوزی و بقا بخرد..
ترکیه گور خودشو داره میکنه
هیچ کشوری به جز ایران حق دخالت نظامی یا سیاسی در امور کشورهای دیگر را ندارد.
ترکیه یک دزد بی غیرت است که نه بفکر مردمش است و نه اعتقادی به نژاد دارد بلکه فقط می خواهند جیب هم حزبیهاشان را پر کنند اینها هم مثل صدام کشورشان را به فلاکت می کشانن و باعث سختی مردم منطقه می شوند
دولت ترکیه کثیف ترین و خائن ترین دولت منطقه است. ترک های عثمانی بوقلمون
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی