بازدید 15405

کلاهبرداری‌های قهرمان دروغین کاراته

کد خبر: ۱۱۰۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷ 15 March 2022

مرد شیاد که با معرفی خود به‌عنوان قهرمان ورزش‌های رزمی از 8نفر کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده با شکایت‌های مشابهی مبنی بر کلاهبرداری در پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد. مالباختگان در تشریح ماجرا عنوان کردند که از طریق فضای مجازی با این فرد آشنا شده‌اند و این مرد که خود را مایکل و قهرمان ورزشی در رشته کاراته معرفی کرده بود، با این ادعا که مدال‌های مختلفی از مسابقات جهانی کسب کرده و ملیت ایرانی-انگلیسی دارد و چهره‌ای شناخته شده است، اعتماد افراد را جلب کرده و پس از اعتماد‌سازی و امیدوار کردن شاکیان به امور واهی نظیر اخذ اقامت ورزشی در کشور انگلستان، فروش حواله خودرو با قیمتی ارزان‌تر از قیمت روز بازار و دادن وعده ازدواج، مالباختگان را فریب و از آنها کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت در این باره گفت: برای شناسایی متهم، مأموران ضمن بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم، موفق به کشف ردپایی از او شدند که با جمع‌بندی ادله‌ها هویت کلاهبردار به نام خلیل که در یکی از شهرهای غربی ساکن بود به‌ دست آمد و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، وی در مخفیگاهش دستگیر و به این پایگاه انتقال یافت.

متهم از 8مالباخته بیش از 300میلیون تومان کلاهبرداری کرده است. در تحقیقات اولیه متهم منکر جرایم خود شد اما پس از رو‌به‌رو شدن با شواهد و مستندات به جرم خود اعتراف کرد و تاکنون 6نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی