بازدید 73314
با مذاکرات هسته ای

لاوروف: در رابطه با منافع روسیه در برجام از آمریکا تضمین کتبی گرفته ایم/ امیرعبداللهیان: روسیه مانعی برای رسیدن به توافق نیست/آمریکا: مشارکت روسیه در پروژه های هسته ای ایران را تحریم نخواهیم کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه به مسکو سفر کرد و با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیرامون برجام، جنگ اوکراین، سوریه و روابط دوجانبه دیدار و گفتگو کرد. مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 15 March 2022

لاوروف: مذاکرات وین در مرحله نهایی است/ امیرعبداللهیان: از تلاش های روسیه در مذاکرات وین تشکر می کنیم

بین الملل تابناک: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه به مسکو سفر کرد و با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیرامون برجام، جنگ اوکراین، سوریه و روابط دوجانبه دیدار و گفتگو کرد. مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

امیرعبداللهیان از مسکو با همتای چینی خود تلفنی گفت‌وگو کرد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۵۳

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن از گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان و وانگ یی وزرای خارجه ایران و چین خبر داد و در توئیتی در این باره نوشت: دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و وانگ یی وزیر خارجه چین دقایقی قبل در یک مکالمه تلفنی موضوعات مربوط به مذاکرات وین را مورد رایزنی قرار دادند.

وی یادآور شد: زمان این مکالمه تلفنی که از چند روز قبل تنظیم شده بود به دلیل تقارن با سفر وزیر خارجه کشورمان به روسیه از مسکو انجام شد.

آمریکا: مشارکت روسیه در پروژه های هسته ای ایران را تحریم نخواهیم کرد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۰۲

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن مشارکت روسیه در پروژه های هسته ای ایران را به عنوان بخشی از برجام و پس از اجرای کامل آن،تحریم نخواهد کرد.

رسانه های بین المللی به نقل از این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشتند: آمریکا به تعامل با روسیه برای بازگشت به اجرای کامل توافق هسته ای ایران ادامه می دهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامی از او برده نشده است، روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن توضیح داد واشنگتن مشارکت روسیه در پروژه های هسته ای ایران، به عنوان بخشی از برجام و پس از اجرای کامل آن را تحریم نخواهد کرد.

لاوروف: روسیه از آمریکا تضمین کتبی گرفته است
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۵:۱۶

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مسکو با مفید توصیف کردن دیدار با وزیر خارجه ایران گفت که حتی در شرایط تحریم‌های غیرقانونی غرب علیه روسیه، مسکو همکاری خود را با ایران افزایش می‌دهد.

وی در آغاز این کنفرانس خبری در خصوص دیدار با همتای ایرانی خود گفت:‌ مذاکرات با وزیر امور خارجه ایران مفید بود و در حال کار بر روی پیش نویس یک توافقنامه جدید بین دو کشور هستیم که این پیش‌نویس اصول همکاری ما در عرصه بین‌الملل را تعریف می‌کند».

لاوروف همچنین درباره این پیش‌نویس توضیح داد:‌«مذاکرات در فضایی بسیار دوستانه برگزار شد و صریح و منسجم بود. فکر می‌کنم مفهید بود. هم‌اکنون پیش‌نویس یک توافق بسیار گسترده بین دو کشور در حال انجام است و تأیید آن با ابتکار عمل طرف ایرانی انجام گرفت و ما برای امضای آن در اسرع وقت ابراز علاقه کردیم».

لاوروف در خصوص تحریم‌های یکجانبه غرب علیه دو کشور ایران و روسیه ادامه داد:‌«من با همتای ایرانی خود به توافق رسیدم که تأثیرات تحریم‌های غرب و معیارهای دوگانه و متناقض آن را نادیده بگیریم و آن‌ها را بی‌اثر کنیم».

وزیر امور خارجه روسیه دیدار با امیرعبداللهیان را بسیار صریح و مفید توصیف کرد و در خصوص سفر به ایران گفت: دعوت برای سفر به ایران را پذیرفته است و به زودی درباره تاریخ آن توافق خواهد شد».

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که روسیه از ایالات متحده، تضمین کتبی دریافت کرده است که تحریم‌ها مانع همکاری در چارچوب توافق هسته ای ایران نخواهد شد.

لاوروف همچنین در پاسخ به سؤالی درباره این‌که درخواست‌های روسیه مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود یا درخواست‌های غیرمنطقی آمریکا مانع اصلی است نیز بیان کرد: ما تضمین کتبی را دریافت کردیم و این را وارد متن احیای برجام خواهند کرد.در این زمینه یک حفاظت مطمئن در خصوص تمامی پروژه‌ها و فعالیت‌ها، شرکت‌ها و متخصصانی که در چارچوب برجام بوده، ذکر شده از جمله همکاری در خصوص پروژه‌ اصلی نیروگاه بوشهر.

وی گفت: من هم شنیدم که آمریکایی‌ها هر روز تلاش می‌کنند ما را متهم کنند که ما جلوی توافق ترمز  می‌گذاریم. این دروغ است، توافق هنوز مورد تایید برخی از پایتخت‌ها قرار نگرفته و مسکو هم جزء این پایتخت‌ها نیست.

قدردان موضع بی‌طرفانه ایران در قضیه اوکراین هستیم

لاوروف با قدردانی از موضع بی طرفانه ایران در تحولات اوکراین گفت: «قطعاً ما به موضوع اوضاع اوکراین و اطراف آن پرداختیم. من از همکاران ایرانی خود برای موضع متوازن و بی‌طرفانه خود و درک نگرانی‌های امنیتی روسیه که در نتیجه اقدامات ثبات زدای ایالات متحده و همپیمانان ناتو آن بروز پیدا کرده است. قدردانی می‌کنیم».

امیرعبداللهیان: روسیه هیچ مانعی برای رسیدن به توافق نخواهد بود
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۵:۱۳

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود در نشست خبری مشترک به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

امیرعبداللهیان گفت که گفت‌وگوهای مثمرثمری با لاوروف داشته است.

وزیر خارجه با بیان این‌که امروز درباره مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران گفت‌وگو کردیم، تصریح کرد: روسیه هیچ مانعی برای رسیدن به توافق نخواهد بود و هیچ ارتباطی بین تحولات اوکراین و مذاکرات وین وجود نخواهد داشت.

وی گفت: ما چنانچه با طرف آمریکایی در خصوص برخی از مسائل باقیمانده که از خطوط قرمز اصلی جمهوری اسلامی ایران است به توافق برسیم و توافق نهایی در وین حاصل شود، بر مبنای گفت‌وگوهایی که امروز با آقای لاوروف داشتیم، روسیه همچنان که از ابتدای این دور از مذاکرات نقش بسیار مثبت و سازنده داشت تا پایان مذاکرات و رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار در کنار ایران خواهد بود و از رسیدن ایران به چنین توافقی حمایت خواهد کرد.

وی درباره مذاکرات وین اظهار داشت: امیدواریم طرف آمریکایی دست از زیاده‌خواهی خود در دقایق نزدیک به توافق بردارد و بتوانیم در آینده نزدیک رسیدن به یک توافق خوب و پایدار را با حمایت همه طرف‌هایی که در مذاکرات وین حضور دارند را اعلام کنیم.

امیرعبداللهیان با بیان این‌که وقفه ایجاد شده در مذاکرات می‌تواند زمینه ساز حل موضوعات باقیمانده و بازگشت نهایی همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام باشد، تصریح کرد: حفظ منافع و اصول ایران مستقل و مقتدر و تامین منافع قطعی ملت ایران مورد اهتمام جدی ماست. امروز جمهوری اسلامی ایران یک کنشگر مستقل و تاثیرگذار است که در چارچوب سیاست خارجی متوازن خودش نه برای خود اقماری می‌طلبد و نه اقمار هیچ طرفی خواهد بود.

وزیر خارجه بیان کرد: هیچ ارتباطی بین تحولات اوکراین و مذاکرات وین وجود ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت که روسیه نقش سازنده‌ای در مذاکرات وین ایفا کرده است.

وی گفت: ما با همکارم لاورف در خصوص تحولات اوکراین گفتگو کردم و راه حل بحران اوکراین را با درک شناخت ریشه‌های واقعی می‌َدانیم همانطور که با جنگ در افغانستان و یمن مخالفیم جنگ در اوکراین را راه حل نمی‌دانیم. از گفت‌وگوهایی که بین لاوروف و وزیر خارجه اوکراین از آنتالیا شروع شده و به صورت وبیناری شروع شده استقبال می‌کنیم. وزیر خارجه اوکراین از من خواست این پیام را به لاوروف منتقل کنم که اوکراین خواستار توقف جنگ و تمرکز بر راه‌حل سیاسی است.

وزیر خارجه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا اظهار داشت: ما همانطور که مخالف جنگ هستیم مخالف اعمال تحریم‌های یکجانبه هستیم. معتقدیم برای بازگشت آوارگان و بازسازی در سوریه و در مسیر سیاسی تمرکز بر فرمت سازنده آستانه استفاده کرد و به مردم سوریه کمک کرد که از این شرایط سختی که با آن مواجهند که تحریم‌های یکجانبه سزار علیه ملت سوریه اعمال می‌شود مردم سوریه بتوانند به زندگی طبیعی خود برگردند و در بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان سرعت داده شود.

وی به مسئله یمن اشاره کرد و گفت: ما با قوت و همچنان از رفع تحریم‌های انسانی و شکستن محاصره انسانی و آتش بس در یمن حمایت می‌‌کنیم. معتقدیم مذاکرات یمنی - یمنی باید مسیر آینده یمن را تعیین کند و توقف هر چه سریع‌تر جنگ و محاصره انسانی یک هدف اصلی است.

وزیر خارجه بیان کرد: در موضوع افغانستان بر تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام و توجه به وضعیت انسانی در این کشور تأکید داریم و مسئله فلسطین از جمله موضوعات مورد توجه ما در این گفت‌وگوها بود.

امیرعبداللهیان گفت: یک بار دیگر از گفت‌وگوهای مثبت مفید و سازنده‌ای که با آقای لاوروف داشتیم و از لاوروف دعوت کردم در آینده نزدیک در تهران راجع به آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و پیگیری‌هایی که باید در موضوعات و همکاری‌‌های منطقه‌ا‌ی و بین‌المللی با هم داشته باشیم نشست زودهنگام دیگری در تهران با استقبال از آقای لاوروف شاهد باشیم.

سخنگوی کرملین: آمریکا درباره منافع روسیه در برجام باید تضمین دهد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۳:۵۳

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه روز سه شنبه (امروز) درباره مواضع مسکو در قبال مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های ایران اظهارنظر کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیتیر پسکوف سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران در مسکو پایتخت این کشور درباره مواضع روسیه در قبال مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ایران و احیای برجام توضیحاتی ارائه داد.

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد، منافع این کشور در توافق هسته‌ای ایران تحت تأثیر تحریم‌های غرب علیه مسکو قرار خواهد گرفت بنابراین ایالات متحده باید اطمینان حاصل کند که منافع ملی روسیه به طور کامل در نظر گرفته شده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات در وین به منظور احیای برجام تصریح کرد: «تحریم‌ها علیه روسیه به صورت مستقیم بر منافع کشورمان در رابطه با آن توافق تأثیر می‌گذارد».

این مقام روس با بیان اینکه ایالات متحده موضع روسیه درباره مذاکرات وین را می‌دانست، تصریح کرد که این «یک موضوع برای ادامه گفت‌وگوها وجود داشت و این واقعا چیزی است که برای ما بسیار مهم است».

اظهارات سخنگوی کرملین در شرایطی مطرح شده که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران ظهر امروز (سه‌شنبه) به منظور دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو، در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه حاضر شد.

سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاوروف: مذاکرات وین در مرحله نهایی است/ امیرعبداللهیان: از تلاش های روسیه در مذاکرات وین تشکر می کنیم

لاوروف در این دیدار ضمن خیرمقدم به وزیر خارجه ایران و همراهان برای حضور در مسکو اظهار داشت: گفت‌وگوی بسیار مفصل و برای اجرایی کردن و عملیاتی ساختن توافقاتی که در سطح روسای جمهور در شهر مسکو صورت گرفت.

وزیر خارجه روسیه بیان کرد: در حال حاضر در خصوص اسناد راهبردی کار می‌کنیم که به نفع روابط است. خیلی خرسندیم اشاره کنیم علیرغم عواملی که در دنیا رخ می‌دهد، تبادلات تجاری و حجم روابط تجاری رکورد زده و پارسال افزایش ۸۰ درصدی داشته است و به حدودا چهار میلیارد دلار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که روابط دو کشور افق بهتری دارد و به خصوص این‌که مذاکرات درباره برجام الان در حالت نهایی قرار گرفته است.

لاوروف ادامه داد: همکاری‌های دو کشور در سطوح بین‌المللی بسیار فعال است و در نظر داریم هماهنگی را در خصوص سوریه و حل و فصل بحران سوریه در چارچوب روند آستانه ادامه دهیم. در خصوص مسائل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا امروز صحبت خواهیم کرد حتما درباره افغانستان گفت‌وگو خواهیم کرد که اوضاع پیرامون افغانستان مورد توجه ویژه ماست و ما ارزش ویژه‌ای قائل هستیم درباره مواضع عینی طرف ایرانی در خصوص شرایط فعلی اوکراین.

وزیر خارجه فدراسیون روسیه بیان کرد: اطمینان دارم صحبت امروز حتما به نتایج مثبت مفصل و دقیق برای اجرایی کردن پروژه‌های مختلف در زمینه‌های متنوع خواهد رسید.

امیرعبداللهیان: از تلاش های روسیه در مذاکرات وین تشکر می کنیم

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در مسکو اظهار داشت: خیلی تشکر می‌کنم از حسن استقبال جنابعالی و همکاران محترم شما. از آخرین دیداری که با هم داشتیم تحولات زیادی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده است. امروز اینجا هستم در گفت‌وگو با جنابعالی مروری بر آخرین وضعیت روابط دو کشور داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: صرفنظر از هرگونه تحول بین‌المللی توسعه مناسبات با کشور همسایه روسیه برای ایران مهم و حائز اهمیت است.

لاوروف: مذاکرات وین در مرحله نهایی است/ امیرعبداللهیان: از تلاش های روسیه در مذاکرات وین تشکر می کنیم

وزیر خارجه ایران بیان کرد: در جریان سفر اخیر آقای رئیسی و دیدار با آقای پوتین توافقات مهمی بین دو کشور صورت گرفت. تردید ندارم که ما و شما با جدیت عملیاتی شدن توافقات دو رئیس جمهور را پیگیری کرده و این پیگیری‌ها را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: از تلاش‌های سازنده همکاران شما در وین برای کمک به نزدیک شدن به یک توافق جهت رفع تحریم‌های ایران سپاسگزاریم. امروز فرصت مهمی است که راجع به تحولات در اوکراین، افغانستان، یمن، سوریه و فلسطین و سایر مسائل بین‌المللی با هم گفت‌وگو و رایزنی داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲۹
هیچ خیری از این سفر عاید ایران نخواهد شد مگر اینکه ایران صد درصد مواضع روسها را در قبال اوکراین تایید کنند و تازه بعد از آن روسها مساله اوکراین را به یک جایی برسانند. روسها خیلی تنها شده اند و به دنبال یار میگردند. پاداش خوبی به روسها دادید در این شرایط.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
این مسئولان روسی که در اکراین گیر کردند چرا اینقدر دروغ می گویند. حالا می گویند امریکا به ما فوری تضمین کتبی داد. می دانید چرا اینقدر دروغ می گونید. چون می خواهند به مردم ایران بگویند که ما مانع توافق نیستیم و تضمین گرفتیم. خود ایران هست که قبول نمی کند. و حتیم داشته باشید محال است که روسیه با اهرمهای پیدا و پنهان خود بگذارد نفت ایران در این شرایط به بازار باز گردد مگر اینکه ایران تضمین داده باشد که اندازه یک میلیون بشکه صادرات نفت و گاز در روز از روسیه سلاح و گندم و ... خریداری کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
ایران رفته روسیه را راضی کنه برای برگشتن به توافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
بنظرم آمریکا در بکارگیری اختلافها در مدیریت جهان بسیار ماهرانه عمل می کند
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
ممکن است کسی انقدر احمق باشد که خیال کند روسیه موافق توافق ایران و امریکا است؟؟؟؟
ظاهرا زیاد پیدا می شوند!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
کاملا درست گفتید با امضای توافق چند اتفاق می افتد مگر روسیه حالش خوب نباشه با برجام موافقت کند.
۱- نفت و گاز ایران وارد بازار میشود و قیمت نفت که در حال بالا رفتن است گرفته میشود و این به ضرر روسیه است چون بیشتر درامد او از نفت و گاز است.
۲- امکان قطع همکاری و انتقال منابع از روسیه وجود دارد و از معادن و منابع ایران استفاده میشود.
۳- ایران قراردادهای باقیمانده را با کشورهای دیگر می بندد و پیمانکاران روسیه خارج میشوند.
۴- روبل روسیه با کاهش نفت و منابع مالی بیشتر افت می کند.
۵- با خروج بازار روسیه و ورود بازار ایران تا حدی تقاضا ایجاد میشود برای کالاها و البته خیلی نیست.
۶- افغانستان و ایران با ورود در شرایط جدید امکان توسعه روسیه را خواهند گرفت.
۷- قدرت چانه زنی ایران در دریای خزر افزایش می یابد.
۸- کانال پروازی ایران جایگزین کانالهای روسیه میشود.
۹ - مسیر ترانزیت ایران جایگزین بعضی مسیرها میشود.
۱۰ - و....
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
شدیم بازیچه دست دیگران برسر منافع خودشان با هم معامله می کنند
ما چی هیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
عجب دوره ای شده.
بازنشسته حداقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
پروژه های هسته ای اگر برای ما چیزی جز انزوا و تحریم

و فقر و بیکاری و اختلاس و فساد افسار گسیخته

مسولان فاسد و پرداخت ۲۲ میلیارد دلار نداشته

ولی برای روسیه متجاوز و اشغالگر چنان سود سرشاری

داشته که بخاطرش از امریکا تضمین خواسته و در اخر

هم نمی گذارد که برجام به توافق برسد
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
من کاری بابا خوب یا بدبوودن روسیه ندارم اما اونا سرسرمایه شون ضمانت میخواند اما ما سرکشورمون نه
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
عجیب نیست اون نگران سرمایه شون باشند این عجیبه که مانگرانه اینده برجامی که یک باربهم خورده نیستیم
روسیه مخالف توافقه، تابناک واقعیت را به مردم بگین حتی اگر نلخ باشه، وگرنه مسولین واقعیت را نمیگن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
با این صحبتهای لاوروف معلوم میشه پیش کشیدن تعهد و تضمین کتبی از سوی روسیه فقط برای امتیاز گیری دو طرفه روسها از امریکا و ایران برای نهایی شدن مذاکرات رفع تحریمها که در حال حاضر با توجه به شرایط بازار نفت هم به نفع امریکا ست و هم به نفع ایران هست بوده است. در مورد امریکا که سر روسیه با عدم دادن تضمین کتبی به سنگ خورد. ولی در مورد ایران لاورف با ادعای بی پایه گرفتن تضمین کتبی از امریکا می خواهد به وزیر خارجه ایران بگوید که امریکا به ما تضمین کتبی داد پس شما هم باید به ما تضمین کتبی(بخوانید توافقات رسمی برای همکاریهای اقتصادی بلند مدت) بدهید که بخش بزرگی از درامد بازگشت نفت ایران به بازار خرج خرید تسلیحات و گندم و نیروگاه و... فقط از روسیه و شرکتهای روسی شود. واقعا نام دوست و متحد را هم خراب کردند.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
سخنگوی کرملین: آمریکا درباره منافع روسیه در برجام باید تضمین دهد۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۳:۵۳


لاوروف: روسیه از آمریکا تضمین کتبی گرفته است۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۵:۱۶



در عرض ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه از امریکا تضمین گرفته شد (آمریکا الان نصفه شب است)؟؟؟؟
جو دهی فیکه

آمریکا دادن هر گونه تضمین به روسیه ای که در اوکراین جنگ راه انداخته را تکذیب کرده



این ادعایی بیش نیست برسید به چهارشنبه سوری
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
عمو لاوروف خالی بندی کرده تضمین کتبی گرفتیم
خوب
به سلامتی
چهار میلیارد دلار عمو پوتین تامین شود بلکه دست از سر کچل ایران بردارد
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
روسیه در اوج جنگ و در زمانی که جنگ شهری در اکراین هم اغاز شده ولی اعلام کرده که جریان صادرات گازش به اروپا و از طریق اکراین قطع نشده و هیچ برنامه ای هم برای قطع صادرات نفت وگاز خود به اروپا نداد. یعنی روسیه با اکراین و اروپا و غرب در حال جنگ هست و حتی نیرویهای اتمی خود را به حال اماده باش در اورده ولی حاضر نیست که صادرات نفت و گاز خود را به اکراین و از ان طریق به اروپا قطع کند و تازه اطمینان داده که هرگز جریان صادرات نفت و گاز خود به اروپا را قطع نمی کند تا خدای نکرده بازار نفت و گاز روسیه در اروپا به نفع ایران یا ونزویلا یا کشورهای دیگر از دست برود. حالا دوستان چرا انتظار دارند و تصور کنند که روسیه به این راحتی با صادرات گاز و نفت ایران به اروپا موافقت می کند؟ واقعا از این دوستان عجیب است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
تنها یک کشور هست که برجام را پاره می‌کنه و کسانی که با ایران ارتباط داشته باشن را تحریم می کنه و هیچ وقت تضمین واقعی برای خیانت نکردن نمی‌ده و اون هم ارباب آمریکاست
البته ارباب غربگداها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
از کجا فهمیدی سیاستمدار؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
اصلا اکراین می خواست عضو ناتو بشود که روسیه در اکراین عملیات ویژه نظامی! نکند. حالا که روسیه عملیات کرده اکراین نیازی به عضویت در ناتو ندارد. چون اکراین می داند که اگر بتواند روسیه را به عقب براند تا هزار سال دیگر هم روسیه حاضر نخواهد شد حتی اگر کلاهش در اکراین افتاده باشه در اطراف مرزهای اکراین افتابی بشه همانطور که امریکا بعد از عراق و افغانستان تا هزار سال دیگر هم اگر با عملیاتی مانند یازده سپتامبر مجبورش نکنند حاضر نیست در خاورمیانه نیرو پیاده کند.
این یعنی توافقی در کار نیست چون منافع روسیه باید تامین شود .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
لاوروف در مسیر خالی بندی اولیانوف
پنج دقیقه تا پایان مذاکرات مانده(زنده یاد عمو الیانوف)
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
اصلا عجیب نیست که روسیه نگران سرمایه اش باشه وتضمین بخواد چیزی که عجیبه اینکه ماهنوز به برجامی امیدواریم که مثل قبلی هیچ تضمینی نداره
روسیه میخواهد یک تاییدی از ایران در رابطه با اوکراین بگیرد. به همین دلیل است که وزیر خارجه ایران را با زیرکی به آنجا کشانده تا یک حرفی در تایید خود در این دوران بی کسی بگیرد. هیچ امتیازی هم در خصوص برجام فعلا نمیدهد و همین طور کشان کشان آن را جلو میبرد.
خوبه رفت دستوراته جدید و گرفت وگرنه تو تعطیلات کی میخواست بشینه فکر کنه.خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
با منطق شما چون ایران درخواست تضمین خواسته از آمریکا ایران به روسیه دستور داده شما هم درخواست تضمین کنید و الان که آمریکا موافقت کرده رفته تشکر کرده
چرا وقتی ایران تحریم می شد روسیه درخواست چنین تضمینی را نکرد؟
"""پارسال افزایش ۸۰ درصدی داشته است و به حدودا چهار میلیارد دلار رسیده است."""
این که روسیه با شرط گذاری در مذاکرات سبب چه خسارت هایی به ایران شده ، صحبتی نشده ولی قطعا میتوان گفت که ، صدهها برابر 4 میلیارد دلار ، فرصت تجارت را از ایران گرفته و بیشتر هم خواهد گرفت .
در حالت عادي برجام مشکل کم نداشت روسيه هم بهش اضافه شد.
گل کم بود به چمن نيز آراسته شد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
شاید اینکار روسیه لااثل دوام این برجام را از قبلی بیشترکنه روسیه میخواد سرمایه گذاری کنه خب معلومه که تضمین میخواد چضیزی که ما باید نگرانش باشیم اینکه برجام دقیقا بهمون شکل قبلی پس بهم خوردنش قطعیه
سریال خاتون رو حتما ببینید
هر موقع ديدن که بعد از 30 سال نيروگاه اتمي رو به شما تحويل دادند بعد قراداد جديد ببنديد.
دست خالی برمیگرده این امیر عبدالهیان ساده دل
عجب !!! چه لطف بزرگی کردن!
واقعا از روسیه تشکر میکنیم....
"سخنگوی کرملین: آمریکا درباره منافع روسیه در برجام باید تضمین دهد"!!
ظاهرا هر کدام از این کشورها در مذاکرات وین به فکر منافع خودشان هستند!هر کدام دنبال دونگ خودشان می گردند !!فقط امیدوارم حداقل منافع ایران هم تامین گردد.
تلاش های روسیه ،(((:... دلشون به روسیه ای خوشه که چند وقت دیگه از ایران هم بدتر می شه اوضاعش ....باز چین قابل توجیهه ...چون هم تکنولوژی داره و هم سلاح و هم پول ....
الان روسیه چه تضمینی در رابطه با تجارت خود با ایران می خواهد ؟
ایران که هیچ وقت تحریم های آمریکا علیه روسیه را قبول و اجرا نخواهد کرد
پس سنگ اندازی روسیه در مسیر اجرای عملی برجام فقط زیاده خواهی است که بتواند از غرب امتیازات بیشتری بگیرد
شک نکنید در ماجرای نفوذ خانم کربلایی کاترین پرز شکدام رد پای روسیه هم وجود دارد
من که متوجه نشدم فقط از روسیه تشکر کردن ؟؟؟؟ نتیجه؟؟؟؟
آقای عبدللهیان با توجه به صحبت های سخنگوی کرملین وارتباط دادن لعو تحریم های ایران به اختلافات فی مابین آمریکا وروسیه چه جای تشکر از روسیه وجود دارد؟؟؟؟ایران باید گله مند رفتار روسیه شود چون با گذاشتن پیش شرط دوباره برجام را به دست انداز می اندازد
برادران بفرمایند منافع روسیه در برجام چیست ؟ دعوا میان ما و آمریکا و غرب است ، روسیه کجای کار است ؟
خیلی ممنون که زیر میز زدید
برای سنگ اندازه روسیه در مذاکرات هم ازشون تشکر می‌کنیم؟ چرا؟
از تضمین منظورش اینه که نفت ایران جایگزین نفت روسیع نشه.
راستی مگه اینانمیگفتن نه شرقی,نه غربی
چطورشدشرق یهواینقدرعزیزشد؟
کاسه ای ازسالها پیش زیرنیم کاسه هست,بیچاره ملت بیخبرند!!!!!!؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
کاش یک قرون می فهمیدی!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
لاوروف: در رابطه با منافع روسیه در برجام از آمریکا تضمین کتبی گرفته ایم روسیه دراین مذاکرات برجامی به دوهدف خود رسید اولا اینکه نگذاشت دوتا شهرهای روسیه به اوکراین بپیوندن وروسیه به اوکراین برای ناتو حمله کرد دومین هدف روسیه این بود که ازامریکا تضمین کتبی گرفت نه ناتو دراوکراین پایگاه بزند ونه غرب بسمت اوکراین بیاید وتا قبل ازان روسیه از امضای توافق برجام خودداری کرد ویک هفته مانده بود که برجام امضا شود روسیه فرصت را مغتنم شمرد به اوکراین حمله کرد اگه امریکا از اوکراین ازنظنر دفاعی وتسلیحاتی حمایت کرد روسیه زیر برجام ایران بزند واگر حمایت نکرد که نکرد الان میگوید من مشتاقانه منتظرامضای برجام هستم متاسفانه دراین برجام چیزی نصیب ایران نشده ونمیشود وانچه ازاین برجام عایدی گیرش اومد روسیه بودولذا باید لب ودهان استاد ظریفرا بوسید که گفت روسی ها نمیگذارند برجام به توافق برسد منتهی عده ای شرقگدا ونفهم وبیسواد اویزان روسها شدند الا بلا روووووووووووووووووووووووووس درود برامیرکبیر باسواد ومتین وانقلابی واقعی اقای ظریف درزمان ظریف امیر عبدالهیان چمدان ظریف را اینو وانور میبرد الان شده وزیر امورخارجه ایرررررررررررررررررران ههههه
بالاخره کار خودشونو کردن.
زنده باد روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
نهار؟
چرا ضد ونقیض هست این نوشته ها ؟ لاوروف گفته آمریکا به ما تضمین کتبی داده که منافع ما در برجام محفوظ هست اما سخنگو روسیه گفته باید آمریکا به ما تضمین کتبی بدهد.آخه معلوم نیست آمریکا با روسیه به توافق رسیده یا نه ؟؟؟
بدانید که غرب روسیه را در مذاکرات کنار خواهد زد و ایران دو راه فقط بیشتر ندارد یا تسلیم ۴+1 ( بدون روسیه)بشود و برجام رو امضا کند و یا تسلیم خواسته روسیه شود و وارد بازی ۴+1 نشود! به نظر شما کدام راه بهتره؟
پاسخ ها
حافظ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
باید بالانس ایجاد کنه ودست برتر داشته باشد نه روسیه نه آمریکا منافع ملی
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
توده ای ها راهی که منافع ملی ایران رو تامین می کنه به عنوان تسلیم در غرب جلوه می دن امروز فرصت تاریخی برای انتقام از روسیه و جبران بخشی از آسیب هایی که پوتین و اجدادش به ما زده اند فراهم شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
بهتر است با حفظ موضع بی طرفی سعی کند با مذاکره بدون واسطه با امریکا تحریم ها را بردارد.
خوب دیگه بسلامتی این گره هم بازشد
بایدن جان
جان کری جان
ماداریم میاییم که باهم قدم بزنیم !
جالبه که صحبتهای وزیر امور خارجه روسیه کاملا در تضاد با صحبتهای سخنگوی کاخ کرملین روسیه است، اون بابا گفته امریکا به روسیه تضمین داده و این یکی گفته که باید امریکا منافع ما در برجام لحاظ کند، اینها چه جور ادمهایی هستند،ایران نباید گول روسیه را در برجام بخوره
ظریف جان کجایی ؟ دقیقا کجایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
امیرکبیر جون جون جون جونت رو میگی ؟
روسیه از همه جهات رئیس ماست رفتن به روسیه برای کسب تکلیف است
به مسئولان و وزرای خارجه هشدار میدهیم هیچ منافعی برای ایران از سوی روسیه متصور نبوده و نخواهد بود روسیه خیانتکار و غارتگر و تجاوزگر بوده و خواهد بود همانند پلمب منابع گازی چالوس چه نیات شوم دیگری را میخواهد دیکته نماید خیانت به ایران و ایرانی بس است ملت بپا خیزید و علیه روسها و عوامل قیام کنید این برجام و منافع ایران توسط روسها به گروگان گرفته شده.
روسیه چه حقی دارد که برای منافع خود از حقوق اساسی مردم ایران مایه بگذاردو از غرب تضمین بگیرد الان بهترین شرایط ممکن برای زیر پا گذاشتن روسیه میباشد که به خاطر تجاوز وکشتار مردم اوکراین به بهانه های واهی حمله وجنایت راه انداخته است هیچ دلیلی وجود ندارد که از یک کشور متجاوز به خاک کشور مستقلی چشم پوشی کرد روسیه ای که دستانش به خون مسلمانان ومردم ایران در ادوار گذشته آغشته وکارنامه منحوسی از این جهت دارد چه تضمینی هست با چشم پوشی از این جنایت دیگر جهان رنگ صلح وآرامش به خود ببیند وروسیه بنا به ذات همیشگی اش فردا از جای دیگری سر برآورد وحقوق کشوری را چنین پایمال نکند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
همان حقی دیگر طرف ها دخالت می کنند!
از زمان حمله ی توده ای ها به سفارت آمریکا تنها هدف روسیه در این ۴ دهه مانع شدن از تبدیل ایران به رقیب خود در نفت و گاز است.تنها اهرم فشار روسیه در برابر غرب همین گازی هست که اروپارو بهش وابسته کرده و در صورت جایگزینی آن با ایران کار روسیه تمام است.
روسیه اگر لازم باشد ایران رو موشک باران اتمی میکنه اما هرگز اجازه نمیده ایران اهرم های فشارش رو از دستش خالی کنه.
روسیه یک ایران اتمی و قوی نزدیک مرزهایش نمی خواهد که دست بالا را داشته باشد،
عجب روسیه نگران منافعش تو بر جامه؟ مگه قرار بوده روسیه منافعی تو برجام داشته باشه؟!!!! ذو مکروا و مکر الله والله خیر المکرین
از چی روسیه تشکر می کنید ما از روسیه خیری نمی خواهیم شر مرسان
راهنمائی خیلی خوبی از وزیر خارجۀ روسیه::::::::::

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که روسیه از ایالات متحده، تضمین کتبی دریافت کرده است که تحریم‌ها مانع همکاری در چارچوب توافق هسته ای ایران نخواهد شد.... ما تضمین کتبی را دریافت کردیم و این را وارد متن احیای برجام خواهند کرد.


خیلی عالی::::::::::::::::::::
چرا ایران مشابه همین تعهد کتبی که وزیر روسیه گفته از آمریکا نگیرد و آنرا جزو بندهای توافق قرار ندهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما هم به حمایت از روسیه دقیقا هومن کاری انجام دهیم که اونا موقع تحریم نفتی ایران انجام دادن حجم تولید و صادرات نفت و گاز خود را طی دوره ده ساله تحریمها دو برابر کردن و باعث شدن عدم وجود ایران در اقتصاد دنیا حس نشود
مطمئن باش امریکا دسته بیل هم روس ها نداده مگر اینکه یک توافقی پنهانی کنند که آن هم زمانبر هست و به این نزدیکی ها شدنی نیست
نمیدونم چرا یهو این شعار اومد تو ذهنم؟؟؟!!!!!.......نه شرقی...نه غربی.....جمهوری اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
ولش کن شعار را
به هر حال تضمین برای ما مهم نیست چون ما اول رفع تحریم ها رو به صورت عملی راستی آزمایی میکنیم و بعد به تعهدات برجامی برگشت پذیر عمل می‌کنیم تا اگر چیزی از طرف غرب نغز شد ما هم بتونیم متقابلا چیزی رو نغز کنیم. امیدوارم تیم مذاکره کننده دنبال تضمین نباشه
هیچ کشور عاقلی هست که در این شرایط روسیه، توافقنامه با آن امضا کند؟ چرا این کار را میکنید....؟
روسها همیشه با یک تکه ا س ت خ و ا ن راضی میشن اثبات این ادعای بنده را در تاریخ جستجوکنید. ازایوان مخوف که با چند تا پوست خز راضی وخوشحال میشد {درصورتیکه اسپانیا وپرتقال کل طلا وثروت قاره امریکا را غارت میکردن وانگلستان هم ثروت خاورمیانه وهند را میبلعید وفرانسه وایتالیا هم به همین شکل}تا اتحادجماهیر شوروی که با قرارداد کوچک ساخت ذوب آهن ایران در زمان پهلوی راضی بود. اصل درآمد قراردادهای نفتی هم متعلق به غرب بود.حالا باید پرسید که آیا بخش خصوصی ایران هم راضی به معامله با روسیه مشود؟تکلیف فراردادهای دولتی هم با روسیه براساس نیازهای نظام تعریف خواهدشد.
راستی آب و هوای آلبانی چطور است ، پول خوب میدهند ؟ لطفاً در نظراتی که گذاشته‌اید از آخر عاقبت دوری از ایران و دریوزکی در غربت هم بگین .
خواست روسیه برای تضمین گرفتن از آمریکا ، که قبول برجام نباید مانع همکاری بین ایران و روسیه شود خواست ایران هم هست . آمریکا و ناتو غلط کرده‌اند که بخواهند در اوکراین پایگاه جاسوسی درست کنند .
وزیر خارجه را کشاندن آنجا معلوم نیست چع امضایی ازش گرفتن مثل امضایی که برای ترکمانچای و خزر گرفتن
اگر سخنان طرف روسی حقیقت داشته باشد این سفره وین برای همه نان داشت جز صاحب سفره در ضمن جناب وزیر خود روس ها اعتراف به گرو کشی در مذاکرات وین میکنند شما باز ها شا میکنید
تابناک خواهش میکنم نظرات مردم را سانسور نکن
همین که آمریکا یک هفته به روسیه وقت داد که تکلیف خودش را در برجام مشخص کند، روسها نگران شدند و وزیر خارجه را به مسکو کشاندند تا امضایی از او بگیرند مبنی بر اینکه روسها را دور نزنند یا منافع او را تضمین کنند وگرنه تا دیروز عصر که خبری از سفر به مسکو نبود
نمیدانم از پریروز به یکباره چه اتفاقی افتاد که از سفیر ایران در روسیه و وزیر خارجه و سخنگوی وزارت خارجه به تعریف و تمجید از روسها پرداختند؟؟؟!!!
بدترین خیانت به یک کشور این است که با روسها بروی سر یک میز چیزی را امضا کنی. معلوم نیست با این سرعت چه چیزی را جلوی عبدالهیان گذاشته اند که سند وابستگی بیشتر ایران را امضا کند
تمام حرفهای ظریف درست بود
به وضوح مکاری روسها در این دیدار مشاهده میشود
چرا با آمریکا مستقیم مذاکره نمی کنید . بس دیگه مردم خسته شدند
یعنی واقعا مسئولان ایرانی اندازه برآیند همین نظرات سانسور شده در تابناک هم نمی فهمند. یعنی واقعاً نمی دونند روسیه هیچ وقت به ایران خدمتی نکرده و همواره خیانت کرده، اگر واقعا نمی فهمند که خدا باید به فریاد این مردم برسه،... اصلا گور پدر آمریکا دیگه یه بچه دبستانی هم می فهمه که الان باید فقط به فکر منافع ملی بود و سعی کرد از فرصت پیش آمده برای تقویت جایگاه ایران در بازار رو به انزوال سوخت های فسیلی حداکثر استفاده را کرد. چون همین چند سال بیشتر وقت نیست، غربی ها به سرعت در پی انرژی های تجدید پذیر هستند تا وابستگی خود را به روسیه از بین ببرند و این شوکی که به مصرف کننده ها در غرب وارد اومده در میان مدت باعث می شه که دوره نفت و سوخت های فسیلی برای همیشه به پایان برسه. غرض این که از این فرصت محدود اگر به خاطر حفظ منافع روسیه استفاده نکنید دیگر تاریخ که هیچی جغرافی هم شما را نخواهد بخشید
سلام اول از روسی اجاز گرفتید بعد تا کی ایران بزورگ باید اجاز بگیرد وای ان روزی که به ایران حمله کند تازه برجام هم بشود دریای خزر خلیج فار س پور از پول شود به مردم این چیزی نمی رسد بس
روسیه ابرقدرت پوشالی به آمریکا التماس می کندایران دنبال چه ابرقدرتی است که ازخودش نمی تواند دفاع کند
هیچ دوستی ودشمنی ابدی نیست فقط منافع ملی است که باید رعایت شودوابدی است مرگ بر روسیه وآمریکا آیا روسیه حمله اسراییل را به پاسداران درسوریه رامحکوم کرد
دوست یک طرفه خوبه تو سوریه خوب خودش نشان میده کیف کنید نمی دانم چرا بعضی‌ها چشم بصیرت ندارند که باگرگ دوست میشن
مستقل‌ترین حکومت تاریخ اقتصادش دسته چینه و برجامش دست روسیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
هزاران درود بر این نظر
خدا انشاءالله هر دو طیف تفکر رو هدایت کنه.
یه عده چشمهای کاملا کوری نسبت به آمریکا دارند البته از چشم کور توقع دیدن نیست.
یک عده هم شاید نگاه امید به شرق.
چیزی که مهمه اینه که دولت فعلی مثل دولت بزدل روحانی نیست.
در این صفحه یک مشت دروغ تحویل مردم داده شده است اصلا چرا امیر عبدالهسان برای منافع ملی ما برود خدمت لاووروف؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لاوروف گفته هم اکنون پیش نویس یک قرارداد گسترده در حال انجام است!!وزارت خارجه لطفا در مورد این قرارداد توضیح دهد
اگر لاوروف وزیر کشور متجاوز و ظالم روسیه به ایران بیاید همان برخوردی را با او می کنیم که پدران مان با الکساندر گریبایدوف ملعون کردند!!
تا آمریکا تضمین نکرد روسیه کاری از پیش نمی برد ضعف آشکار تر از این حالا هم که در اوکراین به گل نشسته
مرگ بر پوتین
مرگ بر وزیر خارجه مادام العمر و منفور لاوروف
منافع روسیه در برجام ؟
در مورد قرارداد ها - زمانی ترکمنچای و گلستان و کابیتالاسیون نوشته و علنی میشد. حالا دیگر به یمن دولتمردان - علنی نمی شود. ایشااله که خیر باشد و ایشالله مردم هم محرم حساب شوند.
ای کاش لاوروف می گفت در برابر این تضمین کتبی چه چیزی از طرف ایران حاتم بخشی کرده
هر کسی کمترین آشنایی با نظام هایی که دموکراسی حاکم است داشته باشد می داند چیزی به نام تضمین کتبی حرف مفت است فقط در کشورهای دیکتاتوری که یک دستور وجود دارد می توان از تضمین کتبی حرف زد بنابراین لاوروف دروغ گفته است و می خواهد افکار عمومی مردم ایران که به شدت از روسیه و نفوذی های روسیه در ایرن متنفرند را ارام کند هر چند سفر عبدالهیان به روسیه بر این نفرت افزود زیرا هیچ دلیلی ندارد ایران منافع خودش را به منافع نامشروع پوتین گره بزند مگر اینکه دولت مردان اختیاری از خود نداشته باشند ....
روسیه و خیلی کشورهای دیگه در منطقه سالها از تحریمهای ما خودشونو سیر کردن ولی آقایون عرضه و اجازه ندارن از تحریمهای روسیه برای منافع خودشون استفاده کنن
تشکر .نکنه ترسیدی
بالاخره ما متوجه نشدیم این برجام موضوع ایرانیان است یا این مسئولان ایران و روس ها است....
دروغگو دشمن خداست. شاید هم تقیه است دوست خدا. این استاندارد دوگانه تون منو کشته.
مطمئنم هیچ اتفاقی اقتصادی و رونق کسب و کارها نمی افته تمام دلارهای آزاد شده رو میبرن لبنان مثل اون ۱۵۰میلیارد دلار هنوز مسئولین نگفتن اون پولی که اوباما داد چی شد هواپیماها چی شدن متاسفم برای احمقها که باور دارن برجام به نفع مردم هست
باز هم کاسه گدایی روسیه روسیاه.
مرگ بر روسیه و پوتین
روسیه که معبود روسوفیل ها و توده ای ها است
روسیه ای که قدرت اتمی است و چند هزار کلاهک اتمی داره
روسیه ای که حق وتو در شورای امنیت داره
روسیه ای که اقتصادش خیلی بزرگتر از ماست( تا پیش از تجاوز به اوکراین)
روسیه ای که اولین کشوری است که به ماه رفته
روسیه ای که پهناورترین کشور هست
رفته از آمریکا یا همون کدخدا تضمین بگیره بعد یک عده با سواد صفر می گن ما به آمریکا نیازی نداریم !!!! و حاضر نیستن با آمریکا مذاکره کنند تا روسیه خرسند بشه !!!!!
بزرگترین تاثیر منفی این جنگ بر روی خاورمیانه گران شدن مواد غذایی است و بزرگترین تاثیر مثبت برای آمریکا فروش سلاح بیشتر به اروپایی ها و خاورمیانه ( امروز آلمان اعلام کرد قصد خرید 35 فروند جنگنده f35 از آمریکا دارد)و همچنین با گران شدن نفت جبران کسری بودجه آمریکا میشود از لحاظ انرژی و مواد غذایی هم که مشکلی ندارد پس یکبار دیگر تنها برنده این جنگها آمریکا است
آمریکا و ترکیه و اسرائیل برنده اصلی این جنگها هستند ترکیه موفقترین کشور هم شرقی و هم غربی و نیز نه شرقی و نه غربی است در آینده نفت و گاز ارزان روسیه را میخرد و حتی ممکن است با چراغ سبز روسها و آمریکائیها مناطق نفت خیزی از خاک سوریه و عراق را هم اشغال کند بزرگترین صادر کننده مواد غذایی هم میشود دومین کشور از لحاظ آب شیرین هم هست پهپاد و بعضی سلاحها را هم به اوکراین و آذربایجان و غیره میفروشد
اگر بتونیم بمب اتمی بسازیم و نسازیم اشتباه تاریخی کردیم.
حال که زلنسکی از ایران خواسته پیامش را به مسکو ببرد ، ایران باید بعنوان میانجی وارد عمل بشود. به علت های ذیل
- بعلت جنگ کمبود غلات و روغن در ایران و جهان مشکل آفرین خواهد شد
- علاوه بر خسارت های غیر قابل جبران اوکراین ،منابع روسیه از بین خواهد رفت و تعادل جهانی بهم می خورد و این به ضرر ایران است.
- میانجی شدن ایران سبب تقویت جایگاه ایران خواهد شد هرچند که این میانجگری به جایی نرسد.
- در برجام تاثیر مستقیم خواهد گذاشت

چطور عمل شود؟
امیر عبداللهیان یا شخص آقای رئیسی جهت میانجگری باید به اوکراین سفر کند . و به اوکراین موارد ذیل یادآور شود
- خسارات غیر قابل جبران مادی برای اوکراین
- خسارات غیر قابل جبران قومیتی برای اوکراین
- اوکراین باید قبول کند در صورت امن نبودن اوکراین برای روسیه ، حفظ امنیت مرزها برای روسیه هزینه های هنگفتی خواهد داشت.
- مسئله سه استان جداشده اوکراین مانند قبل از جنگ ، لاینحل باقی بمانند. خسارات جنگ خیلی بیشتر از برگشتن این استانها به اوکراین است .( مانند گرجستان)
امیر عبداللهیان باید حس وطن پرستی زلنسکی را تحریک و ایشان را مستقیما به مسکو ببرد و آنجا انشالله نتیجه خواهند گرفت
حالا که سهم قدرتهای شرقی وغربی معلوم شد وباهم سازش کردند مسئولین عزیز با قدرت نقش روسیه را در جلوگیری از برجام انکار کنند .
مبارکه ، روسیه برای غارت عظیم ایران از آمریکا تضمین گرفت
شرقگدایان = منفور اهل زمین و آسمان
درود بر زلنسکی مرگ بر پوتین
روسیه روزانه چندین میلیارد دلار در آمد خودش را از بابت تحریم آمریکا از دست داده و دنبال لغو آن نیست و برای غارت ایران که بیشتر آن مقداری است که متحمل شده ، از آمریکا تضمین گرفته مملکت در بست برای چپاول دست روسیه است .....
از نظر انسانی و دینی ما باید یاور مظلومین یعنی مردم اکراین و دشمن ظالمین یعنی پوتین باشیم قابل توجه شرق گدایانی که ادعای دیانت دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
از نظر انسانی و دینی ابتدا یاور سیل گرسنگان ایرانی باشید اگر چیزی اضافه داشتید صرف دیگران کنید.
شرقگدایان = مشتی بچه که هنری جز فحاشی ندارند
پوتین در حال شکست است، قایق پوتین در حال غرق شدن است فکر نکنید این قایق شما را به ساحل نجات میرساند! توده ایها، طرفداران روسیه و دیگر شرقگدایان مواظب باشند که پوتین شما را وسط امواج سهمگین اقیانوس رها نکند!
این روسیه و پوتین ر از آمریکا می ترسند این هارت و پورت ها توافقی است
ملت ایران هیچ وقت به روسیه اعتماد نداشتند .علی رغم این بی اعتمادی به مصلحت، روابطی با این کشور داشتیم ،اما رفتار دولت روسیه در این چند روز اخیر و سنگ اندازی در برجام حال ملت را به هم زده که فقط یه «مرگ بر روسیه»یه کم دلمونو خنک می کنه
مرگ بر روسیه و امریکا
خوب خداراشکر روسیه هم به منافعش در برجام رسید
حالا در داخل میگویند آمریکا قابل اعتماد نیست
روسیه اعتماد کرده و تضمین گرفته
چرا روسیه قبلا که میدیدید توافقی درکار نیست و تحریم های ایران به نفعش هست تضمین نمیخاست الان که دیده توافق نزدیک هست سنگ اندازی میکند ، برای ایران روسیه از امریکابدتر هست
واضح است که لاوارف دروغ گفته آمریکا از یک طرف تحریم کند و از طرف دیگر تضمین بدهد.؟
این ظاهر سازی ها برای این است که وزیر خارجه ما یگوید روس ها کارشکنی نمیکنند در حالیکه کارشکنی آنها واضح است. اما نکته دیگر خوشحالی و ذوق زدگی وزیر خارجه ما و بی تفاوتی و کم محلی وزیر اونا در مصاحبه مطبوعاتی است. وزیر ما را احضار کردند برای قراردادی بنفع خودشان مثل همیشه
امریکا همکاری روسیه با ایران درخصوص انرژی اتمی را تحریم نخواهد کرد.خوب معلومه ایران با این همکاری به جایی نخواهد رسید.مثل نیروگاه اتمی بوشهر.از طرفی این همون امتیاز کوچولوییه که به روسیه داده شده تادست از لجاجت برداره.
یک نکته رو فراموش نکنیم افزایش قیمت نفت باعث به صرفه شدن استخراج نفت شل آمریکا می شود و این در کوتاه مدت به نفع اقتصاد آمریکا هست .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی