بازدید 25991
آخرین تحولات خاورمیانه

رد درخواست تماس تلفنی بایدن از سوی امارات و عربستان/ جزئیات حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه/ پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور ۲» در رسانه‌های بین‌المللی/ تشدید تحرکات داعش در دیالی و کرکوک

رد درخواست تماس تلفنی بایدن از سوی امارات و عربستان، جزئیات حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه، بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور ۲» در رسانه‌های بین‌المللی، تشدید تحرکات داعش در دیالی و کرکوک و دیدار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران با مشاور امنیت ملی عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹ 09 March 2022

رد درخواست تماس تلفنی بایدن از سوی امارات و عربستان/ جزئیات حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه/ پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور 2» در رسانه‌های بین‌المللی/ تشدید تحرکات داعش در دیالی و کرکوک

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: رد درخواست تماس تلفنی بایدن از سوی امارات و عربستان، جزئیات حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه، بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور ۲» در رسانه‌های بین‌المللی، تشدید تحرکات داعش در دیالی و کرکوک و دیدار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران با مشاور امنیت ملی عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

رد درخواست تماس تلفنی بایدن از سوی امارات و عربستان

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که رهبران امارات و عربستان درخواست کاخ سفید برای برقراری تماس با جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا را در جریان بحران اوکراین رد کردند.

 وال استریت ژورنال شامگاه سه‌شنبه افزود: مقامات آمریکایی و منطقه خاورمیانه به این روزنامه آمریکایی گفتند این مساله در حالی اتفاق افتاده که ایالات متحده در تلاش برای ایجاد اجماع جهانی به منظور مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین و افزایش قیمت های نفت بوده است.

از آنجایی که مقامات سعودی و اماراتی در هفته های اخیر در انتقاد از سیاست آمریکا در خلیج فارس پر سر و صداتر ظاهر شدند، این مقام های آگاه اعلام کردند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی هر دو درخواست های واشنگتن برای صحبت کردن با بایدن در هفته های گذشته را نپذیرفتند.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، با این حال این دو، تماس هایی را از جانب ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دریافت کردند.

رد درخواست تماس تلفنی بایدن از سوی امارات و عربستان/ جزئیات حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه/ پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور 2» در رسانه‌های بین‌المللی/ تشدید تحرکات داعش در دیالی و کرکوک

به طور مثال هفته گذشته پوتین و محمد بن زاید در مورد بحران اوکراین گفت وگو کردند و رئیس جمهوری روسیه علت‌ها و اهداف عملیات نظامی روسیه در دفاع از دونباس را اعلام و ولیعهد ابوظبی نیز به حق روسیه برای تامین امنیت خود اشاره کرد.

از سوی دیگر ۱۲ اسفندماه رهبران روسیه و عربستان در جریان یک تماس تلفنی بر علاقه‌مندی متقابل برای توسعه مشارکت بلندمدت روسیه و عربستان در عرصه‌های مختلف تاکید و بر ادامه تماس‌ها در سطوح مختلف توافق کردند.

پوتین و بن سلمان در میانه افزایش بهای نفت در مورد اجرای توافق اوپک پلاس هم گفت وگو و خاطرنشان کردند که کشورهای شرکت کننده در این مجموعه مستمر توافق‌های بدست آمده در آن را اجرا می‌کنند که سبب تامین ثبات بازار جهانی انرژی می‌شود.

جزئیات حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای پدافند هوایی سوریه توانستند هفت موشک شلیک شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه را در سحرگاه هفت مارس ساقط کنند.

«اولگ ژورالوف» نائب رئیس مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه و وابسته به وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که شامگاه سه شنبه منتشر شد، گفت: در ساعت ۰۶:۰۵ روز هفت مارس، چهار جنگنده تاکتیکی نیروهای مسلح اسرائیل از نوع F-۱۶ از حریم هوایی لبنان با هشت فروند موشک خاک سوریه را هدف گرفت.

ژورالوف گفت: هفت فروند از این موشک‌ها توسط نیروهای پدافند هوایی سوریه منهدم شد اما یک فروند دیگر از موشک‌ها به یک ساختمان مسکونی در منطقه شهرک القطیفه در استان دمشق اصابت کرد که به کشته شدن دو غیرنظامی منجر شد.

به گزارش رسانه‌ها، در جریان حمله روز گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه شهر دمشق در سوریه، دو نفر از نیروهای ایرانی مدافع حرم، مرتضی سعید نژاد و احسان کربلایی پور به شهادت رسیدند.

این چندین بار است که رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران مواضعی در خاک سوریه می‌کند. حملاتی که عمدتا شبانه و از طریق جنگنده‌‌ صورت می‌گیرد.

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور ۲» در رسانه‌های بین‌المللی

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه با استفاده از ماهواره‌بر سه مرحله ای قاصد، از کویر شاهرود ماهواره «نور ۲» را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد.

بنا بر این گزارش، ماموریت این ماهواره سنجشی و شناسایی است؛ ماهواره نور ۲ با سرعت ۷/۶ کیلومتر بر ثانیه و ۴۸۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفته است.

اولین اقدام فضایی سپاه ۲۱ ماه قبل و در سال ۹۹ با قرار دادن ماهواره «نور یک» آغاز شد و با وجود پیش‌بینی‌های عمر یکساله ، ماهواره نور همچنان زنده و فعال است و اطلاعات خود را به ایستگاه زمینی منتقل می‌کند.

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ۲ بازتاب‌ گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی به همراه داشت.

رد درخواست تماس تلفنی بایدن از سوی امارات و عربستان/ جزئیات حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه/ پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور 2» در رسانه‌های بین‌المللی/ تشدید تحرکات داعش در دیالی و کرکوک

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواه نور ۲ نوشت که این ماهواره در فاصله حدود ۳۱۱ مایلی (۵۰۰ کیلومتری) در مدار زمین خواهد چرخید.

خبرگزاری رویترز

این خبرگزاری انگلیسی نیز به نقل از رسانه‌های داخلی نوشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دومین ماهواره نظامی را با موفقیت در مدار قرار دارد.

این خبرگزاری انگلیسی تلاش کرد که پرتاب این ماهواره را به مذاکرات هسته‌ای ایران در وین ارتباط دهد.

این خبرگزاری به ادعای مقام‌های نظامی آمریکا پرداخت که مدعی هستند فناوری موشک‌های دور بردی که می‌تواند ماهواره‌ها را در مدار قرار دهد می‌تواند به تهران این امکان را بدهد تا به شلیک موشک‌های دوربرد بالستیک بپردازد.

عاروتص شوع

این پایگاه خبری صهیونیستی نیز خبر پرتاب ماهواره نور ۲ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پوشش داد.

عاروتص شوع نوشت که این ماهواره با ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قاصد از سکوی پرتاب خود در صحرایی در شمال شرق ایران به فضا پرتاب شد.

سی‌بی‌اس نیوز

این شبکه خبری آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود نوشت که ایران روز سه‌شنبه دومین ماهواه نظامی خود را در مدار زمین قرار داد این در حالی است که مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ میان تهران و قدرت‌های جهانی به مرحله حساسی رسیده است.

این شبکه خبری در ادامه گزارش خود به تعدادی از آزمایش‌های پیشین ایران در پرتاب ماهواره اشاره کرد.

دویچه وله آلمان

دویچه وله نیز نوشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دومین ماهواره نظامی خود را به فضا پرتاب کرد، در حالی که آمریکا معتقد است که پرتاب ماهواره توسط ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به شمار می‌آید.

تایمز اسرائیل

این پایگاه خبری صهیونیستی نیز در خبری به پرتاب ماهواره نظامی نور ۲ اشاره کرد و نوشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این ماهواره را از صحرای شاهرود در شمال شرق ایران به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک

این خبرگزاری روسی نیز خبر پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ۲ را پوشش داده و نوشت که تهران نخستین ماهواره نظامی ساخت داخل خود با نام نور ۱ را در آوریل ۲۰۲۰ به فضا پرتاب کرده بود.

شبکه خبری CGTN

این شبکه خبری چینی نیز در پایگاه اینترنتی خود نوشت که ایران با موفقیت یک ماهواره نظامی با نام نور ۲ را از صحرایی در شاهرود به فضا پرتاب کرد.

این شبکه خبری چینی به سوخت ترکیبی ماهواره بر قاصد اشاره کرد و نوشت ماهواره نور ۲ در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین به چرخش خواهد پرداخت.

 

تشدید تحرکات داعش در دیالی و کرکوک

تروریست های داعش در سه عملیات جداگانه در عراق سه تن را به قتل رساندند و یک نیروی حشدالشعبی را مجروح کردند.

 شامگاه سه شنبه، منابع امنیتی عراقی خبر دادند که یکی از نیروهای اطلاعاتی-امنیتی عراق با گلوله مستقیم تک تیراندازان داعشی در اطراف ناحیه العباره واقع در شمال شرق بعقوبه استان دیالی کشته شد.

در عملیاتی دیگر، تروریست های داعش به منزلی در روستای «قره اوج تبه» ناحیه «قره تبه» (۱۰۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه) حمله کردند و دو برادر را به قتل رساندند.

«وصفی التمیمی» مدیر ناحیه قره تبه به رسانه های عراقی گفت که بعد از ترور این دو برادر به دست داعشی ها، دستگاه های امنیتی تدابیر شدیدی را برای پیگرد تروریست ها اتخاذ کرده اند.

دیالی از استان های هم مرز ایران و در عین حال همواره ملتهب است که هسته های خفته و نیمه فعال داعش را در خود جای داده است و نیروهای امنیتی و نیز دوربین های حرارتی رصد کننده تحرکات تروریستی در آن مرتبا مورد حمله تروریست ها قرار می گیرد.

رد درخواست تماس تلفنی بایدن از سوی امارات و عربستان/ جزئیات حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه/ پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور 2» در رسانه‌های بین‌المللی/ تشدید تحرکات داعش در دیالی و کرکوک

از اطراف روستای «البشیر» در ناحیه «تازه» در جنوب کرکوک نیز خبر رسید که تروریست های داعش به نفربرهای الحشدالشعبی حمله کردند و یکی از نیروهای الحشد در این حمله مجروح شد.

در این حمله همچنین یک دوربین حرارتی تخریب شده است.

حدود یک ماه پیش، «فالح الفیاض» رئیس هیات حشدالشعبی در سفر به استان دیالی، هشدار داد که گروه تروریستی «داعش در حال سوء استفاده از برخی بسترهای داخل شهرها و روستاهای استان دیالی و اطراف آن است.»

فیاض در آن جلسه بر «ضرورت تلاش اطلاعاتی در دیالی» و رفتن به سوی راه حل هایی گفت که «راه را بر داعش در استفاده از بسترهای داخل شهرها و روستاهای مرکز دیالی و اطراف آن ببندد.»

دیدار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران با مشاور امنیت ملی عراق

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق امروز سه‌شنبه در دفتر خود میزبان «جنیفر گاویتو» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق بود.

به گزارش وبگاه عراقی موازین نیوز، بر اساس بیانیه دفتر الاعرجی در این دیدار که سفیر آمریکا در عراق نیز حضور داشت، روابط بین دو کشور و موضوع اردوگاه الهول و زندان الحسکه [در سوریه]، پرونده سنجار و مبارزه با تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رد درخواست تماس تلفنی بایدن از سوی امارات و عربستان/ جزئیات حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه/ پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور 2» در رسانه‌های بین‌المللی/ تشدید تحرکات داعش در دیالی و کرکوک

الاعرجی در این دیدار بر تداوم همکاری عراق با ائتلاف بین المللی ضد داعش و خشکاندن منابع انسانی، مالی و رسانه‌ای این گروه تروریستی تاکید کرد. سفیر آمریکا در این دیدار بر احترام به حاکمیت عراق و ادامه همکاری در همه زمینه‌ها و پایبندی به نتایج گفت‌وگوی راهبردی بین بغداد و واشنگتن و همکاری برای اجرای توافقات مربوط به همکاری اقتصادی، انرژی و غیره تاکید کرد.

گاویتو همچنین با ابراز خوش بینی به گفت‌وگوهای وین، بر تعهد واشنگتن به ادامه جنگ با داعش، حمایت از شرکا و ادامه حمایت از عراق و ادامه نابودی تروریست‌های داعش تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق طی دیروز و امروز با دیگر مقامات عراق و در راس آن مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور هم دیدار کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳۰
امارات و عربستان با حمایت از روسیه عجیب ترین موجودات منطقه شدند

حامیان و دوستان روسیه عاقبت شان مثل کره شمالی ، ونزوئلا ، ایران و کوبا خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
نوستراداموس کی بودی تو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
اونها هم فهمیدند دیگه کلاه آمریکا پشمی ندارد
اما غرب گداهای داخلی نمی فهمند
زنده باد به توانایی پرتاب ماهواره به فضا، خسته نباشید عزیزان.
آمریکایی ها نادان نیستند
امارات و عربستان با حمایت کردن از روسیه از چشم ارباب شان افتادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
حتی گاوهای شیرده آمریکا هم فهمیدند
شما ایرانی های آمریکا پرست نمی فهمید
یعنی اسراییل می دونسته که این دو نفر در آن لحظه در کدام ساختمان و کدام اتاق هستند و همان جا رو زده است. جالب است . از همین میشه فهمید چطور این کار رو کرده اند یا نفوذی داشته اند یا از طریق موبایل و GPS اینترنت شون ردشون رو گرفته اند و موشک رو هدایت کردند به سمت هدف.
بایدن چقدر بی ارزش شده

با این حجم از افتضاحات بایدن ، پیروزی ترامپ در انتخابات دور از ذهن نیست
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
دقیقا! اگر ترامپ بود مگر بن سلمان جرات داشت جواب تلفن نده
امریکا صدر را در عراق کاشت، اوکراین را مقابل روسیه تایوان را مقابل چین ساخت ساختار اقتصادی دنیا برای تحریم کشورهای معترض. جایزه های اسکار و.. برای ساخت فرهنگی ملت ها ما چی ...
...که می گفتند عربستان گاو شیرده آمریکاست کجایند؟
اسراییل رفت توی آماده باش تاکی ...
امریکا دانسته صدر را در عراق کاشت
تحریم روسیه با حدود 300 میلیون نفر جمعیت دیگر حتما بعضی کشورها را وادار به چاره جویی برای جانشینی دلار و سوئیفت خواهد کرد یا نه؟
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
160میلیون
عمرا باور کنیم که عربستان و امارات پاسخ تلفنی بایدن را ندهند کافی است یک چشمک به حوثی ها بزنند بعد ببینیم این دو تا امریکا سینه خیز می روند یا نه
جالبه که به طرز عجیبی برنامه‌ی فضایی نظامی از برنامه‌ی فضایی غیرنظامی جلوتره. و شایعاتی هست که دلیلش همون چیزیه که باعث می‌شه ایران نتونه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین رو محکوم کنه.
چرا خبر ماهواره را دیر زدید. تا دیروز ظهر چیزی در سایت شما نبود. مگر سایت خبری نیستید؟
جنش ضد آمریکایی روز به روز داره بیشتر میشه باید یه کلوپ کشورهای تحریم شده بزنیم با هم مراودات داشته باشیم که تحریم ها بی اثر بشه
خیلی ها میگن عربستان و امارات گاو شیرده هستند
اما امروز با تحریم های شدید روسیه و رفتارهای عربستان و امارات با آمریکا، هم قدرت آمریکا و غرب نمایان شد و هم اینکه عربستان و امارات سیاست های اونها مبتنی بر مصالح و عقل و تدبیر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
دوران ابر قدرتی و دوشید آمریکا تمام شده است
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
به عربستان اثبات شده که آمریکا داره اقتصاد عربستان رو هدف قرار میده.
اسراییل رو میخواید محو کنید ؟؟؟
آقای علی: جمعیت روسیه ۳۰۰ میلیون نفره ؟؟ جمعیت روسیه ۱۴۴ میلیون نفره
عربستان با روسیه سر چه چیزی معامله کرده است؟
ایران
همه در حال معامله کردن ایران هستن.
روسیه بشکنه به نفع ایران میشه.. اونموقع ایران براحتی میتونه گاز و نفت بفروشه.. روسیه مانع بزرگی برای پیشرفت ایرانه.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
ایران به سرعت نمی‌تواند جای روسیه را پرکند مسولان ایرانی اصلا برنامه بلندمدت نمی‌توانند طراحی کنن. الان با کدام خط لوله گاز را به اروپا بفرستیم ایران زمانی که تحریم هم نبود فقط فکر انتقال گاز به کشورهای همسایه خودش بود
عربستان و امارات با سرمایه گذاری های هنگفت مالی در امریکا و کانادا عمق استراتژیک خود را بداخل این کشورها گسترش داده اند. چرا ازین بهترین فرصت تاریخی استفاده نمی کنید؟؟ مستقیما با امریکا وارد گفتگو شوید و با دردست گرفتن اهرم نفت و ایجاد وابستگی انرژی در غرب خطاهای گذشته را جبران کنید.
آفرین به فرزندان وطن که ایران را در کلوپ کشورهای دارای تکنولوژی فضایی قرار دادند .
روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که رهبران امارات و عربستان درخواست کاخ سفید برای برقراری تماس با جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا را در جریان بحران اوکراین رد کردند.
عمرا اینها جرات بکنند.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی