بازدید 5780

آمریکا: روسیه ممکن است جنگ در اوکراین را تشدید کند

مدیر اطلاعات ملی آمریکا از احتمال تشدید حمله نظامی روسیه علیه اوکراین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۳ 09 March 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آوریل هینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه استماع در کنگره گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از این بابت دلخور است که غرب احترام لازم را به او نشان نمی‌دهد و این را همانند جنگی می‌بیند که نمی‌تواند در آن متحمل شکست شود.

وی در ادامه عنوان کرد که در جنگ میان روسیه و اوکراین هزاران سرباز تاکنون جان باخته‌اند.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت اینکه آیا روسیه بخواهد برنامه‌اش برای کنترل کل اوکراین را ادامه بدهد مشخص نیست.

وی در این جلسه اظهار کرد که تسخیر نظامی کامل اوکراین نیازمند منابع نظامی بیشتری نسبت به آنچه که روسیه تاکنون بکار گرفته می‌باشد.

هینس در ادامه گفت که روسیه ممکن است جنگ خود را در اوکراین تشدید کند.

روسیه از ۲۴ فوریه حمله‌ای را به اوکراین آغاز کرده است. طی روز‌های اخیر حمله روسیه به اوکراین، حمله‌های هوایی روسیه علیه شهر‌های کلیدی اوکراین و پایتخت آن تشدید شده است.

دور نخست مذاکرات که دوشنبه هفته گذشته برگزار شد، حدود پنج ساعت به طول انجامید و دو طرف درباره دستور کار مذاکرات و جزئیات آن گفتگو کردند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود با اشاره به تحولات اوکراین گفت یک توافق صلح میان روسیه و اوکراین باید شامل بندی برای امحای تسلیحات تهدیدکننده علیه مسکو باشد.

لاوروف همچنین ناتو را متهم کرد که به دنبال حفظ برتری است و گفت در حالی که روسیه حسن نیت زیادی دارد، نمی‌تواند به کسی اجازه دهد منافعش را تضعیف کند. او گفت که مسکو اجازه نخواهد داد اوکراین زیرساخت‌هایی که روسیه را تهدید می‌کند، حفظ کند. لاوروف گفت که مسکو همچنین نمی‌تواند آنچه را که او تهدید نظامی از سوی اوکراین می‌داند، تحمل کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست