بازدید 3683
۵

چین خواهان صلح پایدار در جهان شد

وانگ یی از جامعه بین المللی خواست تا تلاش‌ها برای آغاز یک جنگ سرد جدید را رد کند.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 20 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری­ صدا و سیما از پکن؛ مشاور دولتی و وزیر امور خارجه چین از جامعه بین المللی خواست تا تلاش‌ها برای آغاز یک "جنگ سرد" جدید را رد کند و به دنبال ایجاد صلح پایدار در جهان حرکت کنند.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین در پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ (MSC) که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ اظهار داشت امنیت یک کشور نباید به قیمت امنیت سایر کشور‌ها به دست آید و امنیت منطقه نباید متکی بر تقویت بلوک‌های نظامی باشد.

وانگ هشدار داد جهان دوباره با خطر تفرقه و تقابل مواجه است و برخی از کشور‌های بزرگ ذهنیت جنگ سرد را احیاء می‌کنند و به تقابل بین بلوک‌ها دامن می‌زنند.

وانگ خواهان تقویت همبستگی و همکاری تحت لوای چندجانبه گرایی شد و بر تلاش‌های مشترک برای مقابله با چالش‌ها و ایجاد آینده‌ای روشن تاکید کرد.

وانگ گفت برای تبدیل جهان به مکانی بهتر، کشور‌های بزرگ باید رهبری چندجانبه گرایی را بر عهده گیرند، به تعهدات خود در قبال جهان احترام بگذارند، به اهداف منشور سازمان ملل متحد پایبند باشند و به صلح و توسعه جهانی کمک کنند.

وانگ که عضو شورای دولتی چین است با تاکید بر اهمیت "چندجانبه گرایی واقعی" تصریح کرد هیچ کشوری "حتی یک ابرقدرت" نمی‌تواند اراده خود را فراتر از قوانین بین المللی قرار دهد.

وی تلاش‌های مشترک چین و اروپا را برای تزریق ثبات و انرژی مثبت بیشتر به جهان خواستار شد و از دو طرف خواست تا به مشارکت راهبردی همه جانبه خود پایبند بمانند.

وزیر امور خارجه چین خاطر نشان کرد چین به حمایت از روند ادغام اروپا و استقلال راهبردی اروپا ادامه می‌دهد. از سوی دیگر، وی از اروپا خواست به گفتگو و همکاری با چین متعهد بماند و در توسعه روابط دوجانبه سودمند بین دو طرف ثابت قدم باشد.

وانگ همچنین در پاسخ به سئوالات مطرح شده درباره گسترش ناتو، امنیت در اروپا و تنش‌های اوکراین اضافه کرد ناتو به عنوان محصول جنگ سرد، که مدت‌ها پیش به پایان رسیده است، باید تنظیمات لازم را بار دیگر انجام دهد.

وانگ یی گفت باید پرسید اگر ناتو حرکت خود را به به سوی شرق گسترش دهد، آیا برای حفظ صلح و ثبات در اروپا مفید است؟

وزیر امور خارجه چین موضع چین مبنی بر احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی همه کشور‌ها را تکرار کرد و افزود اوکراین نیز از این اصل مستثنی نیست.

وی از طرف‌های مربوطه خواست به توافقنامه مینسک ۲ که در سال ۲۰۱۵ به دست آمد پایبند باشند و نقشه راه و جدول زمانی را برای اجرای این توافق تنظیم کنند.

عضو شورای دولتی چین گفت همه طرف‌ها باید «مسئولیت‌های خود را برعهده گیرند و برای صلح تلاش کنند» نه اینکه تنش‌ها را افزایش دهند و خطر جنگ را برانگیزند.

وزیر امور خارجه چین یادآور شد همه طرف‌ها می‌توانند نگرانی‌های خود را در مورد امنیت در اروپا مطرح کنند و نگرانی‌های امنیتی مشروع روسیه باید مورد احترام قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
عجب جوکی
فعلا ویروس دست سازت رو ریشه کن بکن،، صلح جهانی پیشکش
چین و روسیه عامل تنش جهانی هستند و تا نظام های این دو کشور تغییر اساسی نکند تهدید جدی بر ضد بشریت هستند
۱.۵ میلیارد جمعیت کشور خودتو با چی سیر میکنی نه اینکه مثل زالو به کشورهای بدبخت می چسبی و شیره جانشون رو میمکی
از شما چشم بادامی ها خطر ناک تر در دنیا نیست، چطور با این ویروس دست ساز میلیونها نفر رو کشتید و حرف از صلح جهانی میزنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی