بازدید 6664

سفر پر حاشیه وزیر دفاع انگلیس به مسکو

وزیر دفاع انگلیس پس از دیدار با همتای روس خود، نشست خبری خود را در محل سفارت انگلیس در روسیه برگزار کرد.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ 12 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری­ صدا و سیما از لندن، نشست خبری مشترک وزرای دفاع انگلیس و روسیه برگزار نشد.

این گزارش می افزاید، وزیر دفاع انگلیس که به مسکو رفته پس از دیدار با وزیر دفاع روسیه در اقدامی کم سابقه به جای کنفرانس خبری مشترک با همتای روس خود، نشست خبری خود را در محل سفارت انگلیس در روسیه برگزار کرد.

بن والاس در کنفرانس خبری انفرادی در محل سفارت انگلیس در مسکو که با حضور خبرنگاران انگلیسی برگزار شد گفت: در دیدار با همتای روس خود درباره پیامد‌های خطرناک اقدام نظامی روسیه در اوکراین گفتگو کرد و وزیردفاع روسیه گفته است مسکو در صدد حمله و اشغال اوکراین نیست. بن والاس افزود: در این دیدار همچنین درباره تروریسم، گسترش روابط دو جانبه و اقدامات اطمینان بخش ناتو و روسیه هم صحبت شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا حضور بیش از صد هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف اوکراین، حمله آنی به اوکراین را نمی‌تواند ممکن سازد گفت: در این باره بر حق حاکمیت اوکراین تاکید شد. وزیر دفاع انگلیس با بیان اینکه انگلیس و روسیه در پاره‌ای موارد با هم اختلاف دارند که باید حل شود افزود: این ملاقات نخستین ملاقات وزیران دفاع انگلیس و روسیه پس از ۱۳ سال است. والاس خبر اعزام ششصد نیروی ویژه ارتش انگلیس به اوکراین را نادرست دانست و گفت: ما چنین تصمیمی نیز نداریم. وی همچنین به شهروندان انگلیسی توصیه کرد اگر ضروری نیست به اوکراین سفر نکنند.

برخی تحلیل گران برگزار نشدن نشست خبری مشترک بن والاس با همتای روس خود را نشاندهنده عمق اختلافات وزیر دفاع روسیه به عنوان میزبان، با وزیر دفاع انگلیس ارزیابی کردند. پیش از وزیر دفاع انگلیس نیز لیز تراس وزیر خارجه انگلیس با سفر به مسکو با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و گفتگو کرد، اما مفاد نشست خبری و موضع گیری‌های دو طرف از عمق اختلافات لندن – مسکو حکایت داشت. لاوروف گفته بود در این نشست گویی یک نفر کر با یک لال گفتگو می‌کند و ما هر چه می‌گفتیم گویی طرف مقابل متوجه نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی