بازدید 14897
۷
آخرین تحولات خاورمیانه

حمله موشکی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ اعزام جنگنده و ناو از سوی آمریکا برای حمایت از امارات در برابر یمن/ حملات جدید پهپادی انصارالله یمن به امارات / دیدار وزیر دفاع بحرین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

حمله موشکی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق، اعزام جنگنده و ناو از سوی آمریکا برای حمایت از امارات در برابر یمن، حملات جدید پهپادی انصارالله یمن به امارات، دیدار وزیر دفاع بحرین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دست رد ارتش لبنان به پیشنهاد اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 03 February 2022

حمله موشکی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ اعزام جنگنده و ناو ار سوی آمریکا برای حمایت از امارات در برابر یمن/ حملات جدید پهپادی انصارالله یمن به امارات/ دیدار وزیر دفاع بحرین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستیبین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله موشکی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق، اعزام جنگنده و ناو از سوی آمریکا برای حمایت از امارات در برابر یمن، حملات جدید پهپادی انصارالله یمن به امارات، دیدار وزیر دفاع بحرین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دست رد ارتش لبنان به پیشنهاد اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله موشکی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق

منابع خبری اعلام کردند، یک پایگاه نظامی ترکیه واقع در شمال عراق امروز (پنجشنبه) هدف حمله موشکی قرار گرفت.

به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، منابع اعلام کردند، پایگاه نظامی «زلیکان» ترکیه در استان نینوا واقع در شمال عراق صبح امروز (پنجشنبه) در معرض شلیک چندین موشک قرار گرفت.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، بر اساس اطلاعات اولیه، این حمله موشکی تلفات جانی و مالی به دنبال نداشته است.

حمله موشکی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ اعزام جنگنده و ناو ار سوی آمریکا برای حمایت از امارات در برابر یمن/ حملات جدید پهپادی انصارالله یمن به امارات/ دیدار وزیر دفاع بحرین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

این بمباران یک روز پس از حمله هوایی جنگنده‌های ترکیه به مناطق شمالی عراق انجام شده است. کانال تلگرامی "صابرین نیوز" اعلام کرد،‌ دست کم ۱۲ موشک به پایگاه "زلیکان" شلیک شده است.

صابرین نیوز همچنین اعلام کرد، گروهی که خود را "احرار سنجار" می‌نامد، مسئولیت حمله به این پایگاه را بر عهده گرفته است.  ۱۲ سرباز ترکیه در نتیجه حمله موشکی به این پایگاه کشته و زخمی شدند و پس از این حمله، بالگردهای ترکیه در فراز آسمان این منطقه اقدام به گشت‌زنی کردند.

اعزام جنگنده و ناو از سوی آمریکا برای حمایت از امارات در برابر یمن

هیات آمریکایی در امارات اعلام کرد، جنگنده‌ها و ناوشکن‌هایی را برای کمک به امارات در مقابله با نیروهای انصارالله ارسال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیات آمریکایی در امارات اعلام کرد، واشنگتن تصمیم دارد جنگنده‌ها و ناوشکن‌های حامل موشک‌های هدایت شونده‌ای را برای کمک به امارات در مقابله با حملات نیروهای وابسته به انصارالله به ابوظبی ارسال کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: این تصمیم که هدف از آن حمایت از امارات است، پس از تهدید فعلی انصارالله یمن و گفت‌وگوی تلفنی لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات گرفته شد.

حمله موشکی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ اعزام جنگنده و ناو ار سوی آمریکا برای حمایت از امارات در برابر یمن/ حملات جدید پهپادی انصارالله یمن به امارات/ دیدار وزیر دفاع بحرین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

کمک‌های نظامی آمریکا به امارات شامل ارسال یک فروند ناوشکن حامل موشک‌های هدایت شونده ناوگان دریایی این کشور موسوم به "یواس‌اس‌کول" جهت همکاری با نیروی دریایی امارات پیش از توقف در بندری در ابوظبی بود.

همچنین آستین در پیامی آشکار دال بر اینکه آمریکا در کنار امارات به عنوان شریک استراتژیک بلند مدت می‌ایستد، مقام اماراتی را از تصمیم خود برای استقرار جنگنده‌های نسل پنجم برای کمک به امارات در مقابله با تهدید فعلی مطلع کرد.

همچنین این همکاری شامل استمرار ارائه اطلاعات هشدار اولیه و همکاری در حوزه پدافند هوایی است.

حملات جدید پهپادی انصارالله یمن به امارات

وزارت دفاع امارات چهارشنبه شب، حمله پهپادی به این کشور را تأیید کرد.

به گزارش المیادین، وزارت دفاع امارات البته بدون جزییات بیشتر، تنها مدعی شد، این سه پهپاد که وارد حریم هوایی این کشور شده بودند، رهگیری و نابود کرده است.

هرچند تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله پهپادی را برعهده نگرفته است، ساعاتی پیش یک گروه به نام «الویة الوعد الحق ابناء جزیرة العرب» (تیپ الوعد الحق فرزندان جزیرة العرب) در یمن اعلام کرد که امارات را با پهپاد هدف قرار داده است.

طبق گزارش وب سایت «یمن پرس»، تیپ الوعد الحق ساعاتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد، بامداد امروز چهارشنبه با استفاده از ۴ پهپاد تأسیسات حیاتی در ابوظبی امارات را هدف قرار داده است.

در این بیانیه که در کانال تلگرام تیپ الوعد الحق منتشر شده، آمده است که این نیروها به حملات سخت خود علیه امارات ادامه خواهند داد تا این کشور از دخالت در امور دیگر کشورهای منطقه و در صدر همه امور یمن و عراق دست بردارد و مزدوران نظامی، امنیتی و سیاسی خود را خارج کند.

حمله موشکی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ اعزام جنگنده و ناو ار سوی آمریکا برای حمایت از امارات در برابر یمن/ حملات جدید پهپادی انصارالله یمن به امارات/ دیدار وزیر دفاع بحرین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

تیپ الوعد الحق فرزندان جزیرة العرب هشدار داده است که حملات آینده کوبنده‌تر و دردناک‌تر خواهد بود.

نیروهای الوعد الحق چندماه پیش نیز اعلام کرده بودند با ارسال پهپاد به خاک عربستان سعودی، «کاخ یمامه» و اهداف دیگری در ریاض را هدف قرار داده‌اند و در آینده حملات بیشتری را انجام خواهند داد.

دیدار وزیر دفاع بحرین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

رسانه‌های بحرینی شامگاه چهارشنبه، دیدار مقام‌های این کشور با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در منامه را تایید کردند.

خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) گزارش داد، «عبدالله بن حسن النعیمی» وزیر دفاع بحرین از هیأت اسرائیلی که وارد منامه شد، میزبانی کرده و سپس با گانتز دیدار داشت.

بعدازظهر چهارشنبه بود که رسانه‌های عبری از ورود وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بحرین در سفری از پیش اعلام‌نشده خبر دادند.

حمله موشکی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ اعزام جنگنده و ناو ار سوی آمریکا برای حمایت از امارات در برابر یمن/ حملات جدید پهپادی انصارالله یمن به امارات/ دیدار وزیر دفاع بحرین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

منابع عبری‌زبان پیش‌بینی کردند که گانتز در این سفر، یک توافق همکاری امنیتی با بحرین امضا کند و با مقامات ارشد این کشور دیدار داشته باشد.

این سفر ناگهانی در حالی انجام شده است که منابع‌ عبری‌زبان طی چند روز گذشته، هیچ گزارشی درباره سفر گانتز به بحرین منتشر نکرده بودند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی وارد منامه شده است که «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم نیز روز یکشنبه هفته جاری وارد امارات شد و با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

هرتزوگ پیش از ترک تل‌آویو به منظور عزیمت به امارات متحده عربی، در پیامی توییتری سفر خود به این کشور عربی حاشیه خلیج فارس را «تاریخی» خوانده بود و از محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی به دلیل دعوت از وی برای انجام این سفر قدردانی کرده بود. امارات عربی متحده و بحرین در سال ۲۰۲۰ با میانجیگری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کردند.

دست رد ارتش لبنان به پیشنهاد اسرائیل

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این‌که ارتش لبنان پیشنهادهای کمک ارتش این رژیم را رد کرده، اعلام نمودند، از اظهارات «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره کمک به ارتش لبنان غافلگیر شده‌اند.

«عوفر حداد» خبرنگار کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت، بنی گانتز اخیرا در یک سخنرانی اعلام کرده که تل‌آویو به واسطه «یونیفل» چهار پیشنهاد مختلف برای کمک به ارتش لبنان ارائه کرده؛ اما تا آن‌جایی که ما می‌دانیم ارتش لبنان این پیشنهادهایی را رد کرده است.

«یارون آبراهام» تحلیلگر امور سیاسی در کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گفت، موضوع واقعا عجیب است. ما در تلاشیم تا بفهمیم کمکی که گانتز از آن نام برده و آن را کمک مشخص نامیده، چه بوده است.

حمله موشکی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ اعزام جنگنده و ناو ار سوی آمریکا برای حمایت از امارات در برابر یمن/ حملات جدید پهپادی انصارالله یمن به امارات/ دیدار وزیر دفاع بحرین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

آبراهام در ادامه به نقل از منابع سیاسی تصریح کرد، طرف‌هایی که روابط خارجی رژیم صهیونیستی را مدیریت می‌کنند برای اولین بار است که این موضوع را می‌شنوند؛ اگر پیشنهادی مشخص در این باره وجود داشته، با توجه به روابط میان ارتش لبنان و حزب‌الله، پیشنهادی عجیب و هماهنگ‌نشده است.

وی ادامه داد، تنها منابع سیاسی اسرائیلی عصبانی نیستند، بلکه شکایت‌هایی نیز از فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها مبنی بر شایعه‌پراکنی گانتز در برابر افکار عمومی وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۷
جنگ یک بازنده دارد و اون مردم بیچاره یمن هستند. گردن رهبران هر دو طرف رو نگاه کنید ....
پاسخ ها
کیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
زمان جنگ ایران و عراق هم همین نظرت بود
اگه همسایه ات بزور بیاد تئ خونتون میذاری میری که بچه هاتون ضرر نکنن
امارات هی خودش رو به این در و اون در میزنه که با سیستمهای پدافندی جلوی حملات رو بگیره در حالیکه هیچ سیستم پدافند کامل و غیرقابل نفوذی در دنیا وجود نداره! تنها راه امارات اینه که دست از جنگ یمن و دخالت در عراق برداره و به ایران نزدیک بشه!
مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین
مرگ بر چین
مرگ بر روسه
مرگ بر چین
مرگ بر بر کره شمالی
مرگ بر سنگال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
ننگ بر ساندیس
امریکا رو به افول و نابودی اقتصادی و سیاسی پیش می رود
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی