بازدید 5612

کلاهبرداران ۱۵۴ میلیارد تومانی دستگیر شدند

کد خبر: ۱۱۰۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰ 30 January 2022

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند چهار نفره جعل و کلاهبرداری اسناد رسمی ملکی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

به گزارش پلیس تهران، سرهنگ سعید دالوند افزود: با ارجاع پرونده‌ای مبنی بر جعل سند مالکیت رسمی و انتقال پلاک ثبتی ملک پدری شاکی به شخص دیگری و سکونت متهم در ساختمان، بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم قرار گرفت.

وی ادامه داد: متصرف پلاک ثبتی مدعی شد که به ازای پرداخت یک هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به فروشنده و دو نفر معرف در دفتر خانه اسناد رسمی، سند ساختمان به نام وی منتقل و مالک ساختمان شده است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بیان این که در بررسی ها مشخص شد ساختمان به موجب اسناد رسمی جعلی به خریدار فعلی منتقل شده است، افزود: با شناسایی هر دو معرف مشخص شد که یکی از معرف ها پس از دریافت حق کمیسیون از خریدار، به کشورهای همسایه گریخته است.

وی افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی فروشنده پلاک ثبتی نیز در مخفیگاهش در دزاشیب دستگیر شد. متهم ادعا کرد که برادرش با سوء استفاده از هویتش کلاهبرداری را انجام داده و پس از دریافت وجوه از خریدار از کشور متواری شده است.

دالوند ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از تکمیل تحقیقات با صدور قرار مجرمیت از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند و دیگر اقدامات برای شناسایی وکشف زوایای پنهان پرونده و دستگیری دو متهم فراری ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل