بازدید 23325
آخرین تحولات خاورمیانه

دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان در پاکستان/ افشای نقش امارات و اسرائیل در قتل خاشقجی/ خروج نیروهای رزمی ائتلاف آمریکایی از پایگاه «حریر» عراق/ حملات هوایی سنگین ائتلاف سعودی به استان مأرب یمن

دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان در پاکستان، افشای نقش امارات و اسرائیل در قتل خاشقجی، خروج نیرو‌های رزمی ائتلاف آمریکایی از پایگاه «حریر» عراق، حملات هوایی سنگین ائتلاف سعودی به استان مأرب یمن و تشدید فعالیت‌های تروریستی و رسانه‌ای داعش در عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 22 December 2021

دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان در پاکستان/ افشای نقش امارات و اسرائیل در قتل خاشقچی/ خروج نیروهای رزمی ائتلاف آمریکایی از پایگاه «حریر» عراق/ حملات هوایی سنگین ائتلاف سعودی به استان مأرب یمن

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان در پاکستان، افشای نقش امارات و اسرائیل در قتل خاشقجی، خروج نیرو‌های رزمی ائتلاف آمریکایی از پایگاه «حریر» عراق، حملات هوایی سنگین ائتلاف سعودی به استان مأرب یمن و تشدید فعالیت‌های تروریستی و رسانه‌ای داعش در عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان در پاکستان

«سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از دیدار کوتاه «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با «فیصل بن فرحان»، همتای عربستانی خود در حاشیه نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد پاکستان خبر داد.

 سخنگوی وزارت خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی این هفته درخصوص مذاکرات ایران و عربستان گفت: تحول جدیدی در این زمینه نداشتیم. همچنان منتظر پاسخ ریاض هستیم. پیشرفت مذاکرات منوط به جدیت طرف مقابل خواهد بود. به میزانی که جدیت را نشان دهند، آمادگی داریم هم گفت‏ وگوها پیشرفت داشته باشد و هم در خصوص منطقه و دوجانبه گفت‏ وگوها را به تفاهم برسانیم. ریاض را به راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها دعوت می‌کنیم. ترتیبات فراگیر منطقه‌ای از طریق احترام متقابل و درک واقعیت‌های این کشورها عبور می‌کند.

در همین حال پایگاه "نیو عرب" در خصوص این دیدار نوشت: وزرای خارجه ایران و عربستان در مورد روابط دوجانبه و افغانستان گفت‌وگو کردند.

به نوشته این پایگاه، هرچند پاکستان نقش پشت صحنه در تسهیل مذاکرات میان ایران و عربستان را بر عهده داشته است، در خصوص دیدار وزاری خارجه ایران و عربستان اظهارنظری نکرده است.

"نیو عرب" افزود: عربستان و ایران در سال جاری، در حالی که قدرت‌های جهانی تلاش می‌کردند، توافق هسته‌ای با تهران را احیا کنند و سازمان ملل به دنبال پایان دادن به جنگ در یمن بود، گفت‌وگوهای مستقیم را آغاز کردند.

افشای نقش امارات و اسرائیل در قتل خاشقجی

با توجه به مدارک جدید منتشره در واشنگتن پست، نیروهای امنیتی امارات، دو ماه پیش از قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه نگار و منتقد عربستان سعودی، با استفاده از جاسوس‌افزار صهیونیستی "پگاسوس" تلفن همراه حنان العتر، همسر مصری وی را هک کرده بودند.

به گزارش "واشنگتن پست"، بنا بر تحلیل بیل مارکزاک کارشناس امنیت سایبری در موسسه "سیتیزن لب"، تلفن حنان العتر با جاسوس‌افزار "پگاسوس" ساخت شرکت صهیونیستی "ان اس او" هک شده است؛ این اولین مدارک علیه دولت امارات در مشارکت در قتل جمال خاشقجی است.
به گفته مارکزاک، هک گوشی حنان العتر زمانی اتفاق افتاد که وی در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ پس از بازگشت به امارات، توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد.
او دو گوشی همراه، لپ‌تاپ و رمز عبورش را به افسران اماراتی تحویل داد و پس از آن چشم و دست بسته به مرکز بازجویی منتقل شد. در بازجویی افسران امنیتی اماراتی از حنان العتر سوالات مختلفی در مورد خاشقجی پرسیدند.
مارکزاک افزود: افسران امنیتی امارات پس از ضبط گوشی‌های همراه حنان العتر، اقدام به نصب جاسوس‌افزار پگاسوس بر روی گوشی وی کردند و پس از چند روز این گوشی‌ها را به او تحویل دادند.
حنان العتر در مراسمی مذهبی در واشنگتن و در ژوئن ۲۰۱۸ با خاشقجی و درست چند ماه پیش از قتل وی در کنسولگری عربستان در استانبول، ازدواج کرد. ازدواج آن‌ها رسما ثبت نشده و خاشقجی این ازدواج را از خدیجه جنگیز، نامزد ترکیه‌ای خود مخفی نگه داشته بود.


به گزارش ایرنا، جنجال نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس در سال جاری و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ این نرم‌افزار جاسوسی به تلفن‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی در جهان آغاز شد.
تحقیقات جامع بیش از ۱۷ سازمان خبری نشان داد که از نرم‌افزار جاسوسی "پگاسوس" ساخت شرکت فناوری صهیونیستی "ان اس او" برای جاسوسی از گوشی‌های همراه صدها خبرنگار، فعال سیاسی و اجتماعی و همچنین سیاستمدار در سرتاسر جهان استفاده شده است.
طبق گزارش "سی ان بی‌سی" یکی از شخصیت‌های مهم که گوشی او توسط این نرم‌افزار جاسوسی هک شده است، نامزد جمال خاشقجی است که توسط عاملان حکومت سعودی در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید.
کشورهایی که بیشترین استفاده را از این نرم‌افزار انجام داده‌اند، شامل آذربایجان، بحرین، مجارستان، هند، قزاقستان، مکزیک، مراکش، رواندا، عربستان سعودی و امارات می‌شوند.
یکی از شناخته شده‌ترین منتقدان حکومت عربستان سعودی جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی بود که به دست عوامل بن سلمان در کنسولگری این کشور در ترکیه به شکل فجیعی به قتل رسید.

خروج نیروهای رزمی ائتلاف آمریکایی از پایگاه «حریر» عراق

سخنگوی نیروهای مسلح عراق سه شنبه شب اعلام کرد،نیروهای رزمی خارجی پایگاه «حریر» واقع در اربیل اقلیم کردستان را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «تحسین الخفاجی» گفت: هیچ نیروی رزمی ائتلاف بین المللی در پایگاه حریر در اربیل نیست.

دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان در پاکستان/ افشای نقش امارات و اسرائیل در قتل خاشقچی/ خروج نیروهای رزمی ائتلاف آمریکایی از پایگاه «حریر» عراق/ حملات هوایی سنگین ائتلاف سعودی به استان مأرب یمن

سخنگوی نیروهای مسلح عراق افزود: خروج نیروهای رزمی ائتلاف بین المللی از عراق منظم انجام و خروج آن ها پیش از پایان سال جاری تکمیل شد. تنها تعداد کمی از مستشاران باقی ماندند که در زمینه مبارزه با تروریسم کمک های استشاری می دهند.

الخفاجی پیشتر نیز گفته بود که عملیات خروج نیروهای رزمی آمریکایی از پایگاه عین الاسد استان الانبار در غرب عراق تکمیل شده است.

پیشتر ائتلاف الفتح از جریان‌های سیاسی عراق، اعلام کرده بود که خروج نیروهای بیگانه، منحصر به آمریکا نخواهد بود، بلکه شامل همه نیروهای نظامی کشورهای ائتلاف بین المللی می‌شود.

همچنین فرماندهی عملیات مشترک عراق پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی تا پیش از پایان ماه جاری عراق را کامل ترک خواهند کرد.

طبق اخباری که ماه‌ها پیش به نقل از مقام‌های عراقی و آمریکایی منتشر شد، دو طرف در گفت و گوهای راهبردی واشنگتن - بغداد توافق کرده بودند که ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ همه نیروهای آمریکایی خاک عراق را ترک کنند.

حملات هوایی سنگین ائتلاف سعودی به استان مأرب یمن

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته استان مأرب یمن را ۳۴ بار بمباران کردند.

به گزارش المسیره، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی ۱۵ بار شهرستان الوادی، ۱۴ بار شهرستان صرواح و پنج بار نیز شهرستان الجوبه استان مأرب را بمباران کردند.

دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان در پاکستان/ افشای نقش امارات و اسرائیل در قتل خاشقچی/ خروج نیروهای رزمی ائتلاف آمریکایی از پایگاه «حریر» عراق/ حملات هوایی سنگین ائتلاف سعودی به استان مأرب یمن

بر اساس این گزارش، جنگنده های سعودی همچنین هشت بار شهرستان خب و الشعف و سه بار نیز شهرستان الحزم استان الجوف و یک نوبت نیز شهرستان مقبنه استان تعز را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر منابع نظامی یمن اعلام کردند، ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۶ بار آتش بس ادعایی در استان الحدیده را با حملات هوایی، پروازهای تجسسی و تسلیحات نیمه سنگین نقض کردند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

تشدید فعالیت‌های تروریستی و رسانه‌ای داعش در عراق

تروریست‌های داعش در هفته‌های گذشته همراه با افزایش عملیات‌ تروریستی، فعالیت رسانه‌ای خود را نیز تشدید کرده‌اند.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، از ابتدای ماه دسامبر تاکنون بیش از ده عملیات تروریستی در روستاها و شهرک‌ها در استان‌های کرکوک، دیالی، صلاح‌الدین، الانبار و نینوی صورت گرفته و تعدادی از نیروهای امنیتی و نظامی و مردم عادی کشته و زخمی شده‌اند.

دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان در پاکستان/ افشای نقش امارات و اسرائیل در قتل خاشقچی/ خروج نیروهای رزمی ائتلاف آمریکایی از پایگاه «حریر» عراق/ حملات هوایی سنگین ائتلاف سعودی به استان مأرب یمن

یک منبع امنیتی در بغداد نیز گفت که تروریست‌ها منابع مالی خود را از طرق مختلف افزایش داده‌اند تا به حملات خود ادامه دهند. آن‌ها در ابتدای ماه جاری میلادی به روستای «لهیبان» در کرکوک یورش برده و چند ساعت این روستا را در اشغال خود داشتند. در این حمله تروریستی، هفت تن از نیروهای پیشمرگه و سه تن از اهالی روستا کشته شدند. ۵۵ خانواده نیز مجبور به ترک روستا شدند و تروریست‌ها ۲۰ خانه را آتش زدند.

همچنین تروریست‌ها به یک مقر ایست و بازرسی در منطقه «المقدادیه» حمله کرده و چهار نیروی نظامی عراقی را کشتند. سپس به یک درمانگاه یورش بردند و مدیر آن‌جا را نیز به رگبار بستند.

در استان صلاح‌الدین سه غیر نظامی در کمین داعش و در استان دیالی نیز سه نیروی ارتش عراق با حمله تروریست‌ها کشته شدند. داعش همچنین مدعی شده است که یک سرهنگ ارتش عراق را به همراه چهار نظامی دیگر در بلندی‌های «حمرین» اسیر کرده و کشته است.

منابع امنیتی عراق به العربی الجدید گفتند که گروهک داعش به طور عمده مناطقی را هدف قرار می دهد که از لحاظ امنیتی شرایط مناسبی ندارد یا مورد اختلاف دولت بغداد و اربیل است. مناطق کوهستانی، بیابانی و حوزه رشته کوه حمرین عمده نقاطی است که داعش دست به عملیات می‌زند. یک مقام نظامی عراقی در این خصوص گفت که میزان تلفات حملات تروریستی داعش برای فرماندهان نظامی در بغداد غافلگیر کننده بوده است.

در این خصوص «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، خواستار افزایش توان ارتش و افزایش عملیات‌های هوایی و شناسایی در هماهنگی با نیروهای پیشمرگه کُرد شده است. او همچنین از نهادهای امنیتی و نظامی خواسته است تا منابع مالی داعش را بخشکانند و مانع هرگونه ارتباط تروریست‌ها با خارج عراق شوند.

اما «تحسین الخفاجی» سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق معتقد است که نیروهای نظامی این کشور تاکنون در مهار داعش موفق بوده‌اند. او به العربی الجدید گفته است که ارتش و نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی، روزانه عناصر داعش را بازداشت می‌کنند و دلیل حملات اخیر این است که تروریست‌ها متحمل ضربات سنگینی شده‌اند.

او تأکید کرد که عملیات اخیر به نام «برق السماء» دستاوردهای مهمی برای امنیت عراق داشته و نیروهای امنیتی و نظامی از هیچ تلاشی برای نابودی بقایای داعش کوتاهی نمی‌کنند.

از سوی دیگر، «طارق العسل» فرمانده سابق پلیس استان الانبار، در خصوص منابع تأمین مالی داعش گفت که تروریست‌ها به طور عمده به قاچاق سوخت، مواد غذایی و حیوانات به / از سوریه، با‌ج‌گیری و تهدید تاجران و کشاورزان و ربایش افراد و طلب پول در ازای آزادی آن‌ها مشغول هستند؛ بنابراین دچار بحران مالی نیستند.

«مؤید الجحیشی» کارشناس امنیتی عراقی نیز گفت که مبارزه با داعش نباید منحصر به عملیات‌ نظامی شود، بلکه باید از طرق سیاسی و اجتماعی نیز وارد این کارزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۵
جهان بدون روسیه و انگلیس = صلح جهانی

اسراییل و آمریکا نوکر این دو تا انگل هستن
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. داعش را له میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
معلومه که حالت خوب نیست. سرگیجه هم داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
مرگ بر امریکای مستکبر ، مرگ بر داعشی مزدور
مگر رادیو تلوزیون چه کار می کند باید از جیپ بیمه بخورد بدید به آسایشگاه محلولین بهزیستی که دیدم خیلی خوب نبود و کسانی هستند که خدادادی با این زندگی محلولیت زندگی می کنند و خودشان هم هیچ دخیل نیوده اند
این یمن و سوریه چطوری سر پا هستند؟ میلیون ها سوری و یمنی بعد از جنگ کجا خواهند رفت؟ اینهمه بمب و موشک تا الان هیچی از این دو کشور باقی نگذاشته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
صرفا نیروی هوایی و جنگ هوایی نمی تواند یک کشوری مثل یمن و سوریه را تسلیم کند.
نیاز به نیروی زمین جسور و دلیر دارد که کشورهای ائتلاف ندارن پس مطمئن باشید عربستان راهی جز پذیرفتن شکست و خاتمه جنگ ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
شکست و پیروزی چه معنی می دهد؟ کل یمن با خاک یکسان شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
۱۴:۳۶
ژاپن چطوری تسلیم شد؟
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
مساله این است که در رسانه های داخلی همه حقایق گفته نمیشود
همیشه برای من سوال هست چرا رسانه های خاص در ایران اینقدر قتل آقای خاشقچی را پشت سر هم تیتر می زنندريال مرگ ایشون از کشته شدن حجاج ایرانی در ادوار مختلف رنگین تر است؟ بابا اینقدر مته به خشخاش نزنید، تیتر این باشه چگونه می توان با عربستان رابطه برقرار کرد و یا رابطه حسنه، بسیار ی از مشکلات کشور ناشی از عدم ارتباط سیاسی و اقتصادی مناسب ابا کشورهای عربی است،همه ما یه پیامبر و خدا داریم ولی در عمل هزار تا خدا و پیامبر در حال نقش افرینی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
عزیزم من سوالت را جواب می دهم تا بعد از این اسوده بخوابی. خاشقچی را با حیله به داخل سفارت عربستان در استانبول کشاندن و قطعه قطعه اش کردن و تراشه های جاسوسی ترکیه ویس عملیات را گرفتن و افشا کردن و عربستان مجبور شد قتل اون را گردن بگیره. ولی در موادر دیگر عربستان آنها رو تصادفی قلمداد میکنه که عمدی توش نبوده و احتمال زیاد یک قسمتش هم بخاطر عدم رعایت پروتکل ها توسط برخی حجاج بوده بنابراین نتیجه میگیریم که قتل جناب آقای خاشقچی آبروی عربستان را میبرد ولی باقی چیزها نه به آن روشنی
امریکایی قصد خروج از عراق ندارند بخاطر اینکه همزمان با خروج ظاهری شان به داعش دستور حمله به مراکز و نیروهای عراقی میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
ایران باید داعش را از بین ببرد تا امریکا بعدا نتونه ازش سو استفاده کناید
دکتر علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفتگویی در تشریح نشست امروز (یکشنبه، 14 آذر ماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: دستور کار نخست نشست امروز کمیسیون ادامه بررسی طرح اجرای اصل 15 قانون اساسی یعنی تدریس ادبیات زبان‌های محلی و قومی در مدارس کشور بود که این طرح در قالب 5 ماده با نظر اعضای کمیسیون آموزش به تصویب و راهی صحن علنی مجلس شد.
ماده نخست این طرح مربوط به تدریس کتاب‌ها و مواد درسی و آموزشی در تمامی پایه‌ها است که باید به زبان و سبک فارسی باشد و معلمان باید به زبان فارسی، محتوای کتب درسی را آموزش دهند.

پ.ن - مسخره ترین سخنی است که من در تمام عمرم شنیده ام مثل این است که بگویند زبان انگلیسی را باید به زبان و سبک فارسی آموزش داده شود!!!

مرجع تشخیص زبان‌های قومی و محلی هر منطقه فرهنگستان ادبیات فارسی و برنامه‌ریزی درسی است.

پ.ن- چرا مرجع تشخیص زبان مثلا تورکی باید فرهنگستان ادبیات فارسی باشد!!!؟ آیا متولیان فرهنگستان زبان فارسی اصلا زبان تورکی را می دانند آیا آنها قادر هستند که حتی یک جمله صحیح به زبان تورکی یا زبان های دیگر غیر فارسی بنویسند!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
آخه امثال شما رو اول بايد فارسى يادتون داد كه ترك رو تورك ننويسيد، اينه دليلش
سورنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
چون ترکی میکس عربی و فارسی و اتاتورک اومد زوری واژه های پارسی و عربی رو با ی مشت واژه من در اوردی جایگزین کرد بازم کلی واژه پارسی و عربی تو ترکی هست زبان شناسی یه رشته و شاخه دانش که دسته بندی و الگو داره پارسی یکی از باستانی ترین زبان های دنیاست و از معدود زبان هایی که از 2600هزار سال پیش تا کنون زنده است از دسته هندو اروپایی ترکی اصلا جزو هیچ دسته ای نیست چون ناشناسه هرکسیم میخواست ترکی درس بخونه بره ترکیه اینجا ایرانه
بردیا
| France |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
میتونی بگی ترکی از خانواده کدوم زبان هاست پرشین از خانواده ایندو یوروپین دسته ایندو پرشین هست و چندین هزار سال قدمت داره با کتیبه های بسیار میشه یه کتیبه واسه زبان من دراوردی ترکی ادرس بدی وجود نداره به گفته دوستمون هرکی میخواد ترکی درس بخونه بره ترکیه چون غیر ترکیه تو هیچ کشور دیگه ای امکان نداره
اگر آمریکا میتونست غلطی بکنه تا الان یک لحظه هم تامل نمی کرد
ایران قدرتی جهانی است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فکر کنم اخبار رو فقط از شبکه خبر ایران میگیرید.در صورتی که ان چیزی که گفتی یک مهمل بیش نیست.شاید تو خواب اینجوری باشه.
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
زیاد کارتون میبینی کمتر نگاه کن ، ضرر داره عموجون
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
آقایان عزیز امریکا‌هیچ‌وقت جنگ‌برات نخواهد‌انداخت‌با کشور وملت‌غیور‌ما‌ولی‌از همین‌طریق‌کشورهای‌احمق‌منطقه یک پایگاه‌بهش‌دادند‌و‌لک ثروت‌کشورهای‌منطقه را‌راحت‌میبردو نیازی‌جنگ با‌ما‌ندارد
اطلاعات واشنگتن پست درباره نصب پگاسوس روی گوشیِ حنان العتر با اطلاعاتی که قبلا درباره پگاسوس منتشر شده همخوانی ندارد:
پگاسوس نیاز به نصب ندارد و هر گوشی ای که واتس اپ روی آن نصب باشد عملا به پگاسوس آلوده است. این جاسوس افزار در حالت عادی غیرفعال است و با ارسال پیام از مبدأی خاص به مخاطب، فعال شده و شروع به ارسال اطلاعات می کند.
آمریکا باید همه نیروهاش رو اعم از زمینی، هوایی، داعشی، دریایی و... از منطقه خارج کنه. الان دست همین داعشیها توی عکس رو دقت کنین اکثرا سلاحهای آمریکایی هست!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی