بازدید 6197

واکنش‌کرملین‌به‌حکم‌دادگاه‌برلین‌درمورد‌قتل«خانگوشویلی»

دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه، حکم دادگاه برلین در مورد قتل یک شهروند گرجی چچنی تبار که یک شهروند روس در پرونده آن متهم به قتل شده است را رد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۱ 17 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، پسکوف امروز در جمع رسانه‌ها گفت: روسیه به هیچ وجه حکم دادگاه آلمانی درباره پرونده قتل زلیمخان خانگوشویلی تبعه گرجی چچنی تبار که در سال ۲۰۱۹ در برلین به قتل رسیده است را نمی‌پذیرد.

وی افزود: اخراج دو دیپلمات روس از آلمان، مورد ناخوشایند در روابط مسکو و برلین است، اما این مساله به هیچ وجه نباید بر دورنمای برقراری روابط و گفتگو‌ها بین ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاثیر بگذارد.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا نشانه‌ای از تمایل برای گفت وگوی بین سران روسیه و آلمان وجود دارد؟، گفت: بدون شک ما امیدواریم که با گذشت زمان آن‌ها به برقراری تماس با یکدیگر بپردازند.

روز ۱۵ دسامبر، (۲۴ آذر ماه) دادگاه عالی برلین یک شهروند روس را متهم به قتل خانگوشویلی در پارکی در برلین در سال ۲۰۱۹ به حبس ابد محکوم کرد. پس از آن، آلمان دو دیپلمات روسی سفارت روسیه در برلین را عنصر نامطلوب اعلام کرد.

اولاف شولتز، صدراعظم جدید آلمان، تصمیم برای اخراج دیپلمات‌های روس را درست خواند.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، تصمیم برای اخراج دو دیپلمات روس از آلمان در رابطه با حکم دادگاه برلین در مورد پرونده قتل زلیمخان خانگوشویلی تبعه چچنی تبار گرجستان گرفته شده است.

بر اساس گزارش رسانه روسی، در پرونده رسیدگی به قتل خانگوشویلی که در سال ۲۰۱۹ در پارک «تیرگارتن» برلین رخ داد، متهم وادیم سوکولوف به جرم قتل و داشتن غیرقانونی سلاح به حبس ابد محکوم شد.

بر اساس اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، طرف آلمانی اعلام کرده است که نام خانوادگی واقعی وادیم، کراسیکوف است و این قتل را به سفارش سازمان‌های حکومتی روسیه مرتکب شده است.

به گفته وزیر خارجه آلمان، این قتل به سفارش دولتی انجام گرفته و نقض شدید قوانین و حق حاکمیت آلمان محسوب می‌شود.

بربوک وزیر خارجه آلمان گفت که سرگئی نچایف سفیر روسیه در برلین به وزارت خارجه آلمان احضار و تصمیم دولت آلمان برای اخراج دو دیپلمات روس به وی ابلاغ شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست