بازدید 13087
۳
آخرین تحولات خاورمیانه

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق سوریه / مخالفت آمریکا با فروش هواپیما‌های سوخت رسان به اسرائیل/ حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در مرز سوریه/ حمله موشکی نیرو‌های یمنی به پایگاه «ملک خالد» عربستان

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق سوریه، مخالفت آمریکا با فروش هواپیما‌های سوخت رسان به اسرائیل، حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در مرز سوریه، حمله موشکی نیرو‌های یمنی به پایگاه «ملک خالد» عربستان و امضای ۲۷ توافقنامه همکاری بین تونس و الجزایر از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 16 December 2021

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق سوریه/ مخالفت آمریکا با فروش هواپیماهای سوخت رسان به اسرائیل/ حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در مرز سوریه/ حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه «ملک خالد» عربستان

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق سوریه، مخالفت آمریکا با فروش هواپیما‌های سوخت رسان به اسرائیل، حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در مرز سوریه، حمله موشکی نیرو‌های یمنی به پایگاه «ملک خالد» عربستان و امضای ۲۷ توافقنامه همکاری بین تونس و الجزایر از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق سوریه

منابع خبری بامداد پنجشنبه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع نظامی گفت: در ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه بامداد امروز (پنجشنبه)، دشمن اسرائیلی حمله موشکی از سمت جولان اشغالی سوریه به برخی مناطق جنوبی انجام داد.

بر اساس این گزارش، در پی انجام این حملات، پدافند هوایی سوریه به مقابله با اهداف متخاصم پرداخت و اکثر موشک‌های شلیک شده را رهگیری و منهدم کرد.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق سوریه/ مخالفت آمریکا با فروش هواپیماهای سوخت رسان به اسرائیل/ حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در مرز سوریه/ حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه «ملک خالد» عربستان

در ادامه این گزارش آمده است: در این حمله یک سرباز کشته شده و خسارات‌ مادی نیز داشته است.

پدافند هوایی ارتش سوریه، بارها در ماه‌های اخیر حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور را دفع کرده است.

دولت سوریه بارها در بیانیه‌ها و نامه‌هایی که برای سازمان ملل متحد نوشته حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور را محکوم کرده است.

مخالفت آمریکا با فروش هواپیماهای سوخت رسان به اسرائیل

رسانه‌های آمریکایی روز چهارشنبه گزارش دادند، در میان اختلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر چگونگی رسیدن به توافق با ایران، واشنگتن به این رژیم اعلام کرده است که هواپیماهای سوخت رسان را تا پایان سال ۲۰۲۴ به تل آویو تحویل نخواهد داد.

به گزارش "نیویورک تایمز"، رژیم صهیونیستی هفته گذشته از آمریکا خواسته بود که روند تحویل این نوع هواپیماها را تسریع کند.

اما آمریکا به رژیم صهیونیستی اعلام کرده که این سفارش به تعویق افتاده و تا سال ۲۰۲۴ تحویل نخواهد شد.
بر اساس گزارش "نیویورک تایمز" به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل هفته پیش در جریان سفر خود به آمریکا و دیدار با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، این تقاضا را مطرح کرده بود.

مقامات دولت جو بایدن معتقدند که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به این بهانه و ادعا که دیپلماسی با ایران شکست خورده و تهران بیش از هر زمان دیگری در آستانه دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای قرار گرفته است، می‌خواهد تهدیدها علیه ایران را احیا کند.

این روزنامه آمریکایی با اذعان به اینکه از زمان خروج دونالد ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸، اسرائیل عملیات‌ خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران انجام داده است اعلام کرد، این اقدامات نتوانسته در پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اختلال ایجاد کند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق سوریه/ مخالفت آمریکا با فروش هواپیماهای سوخت رسان به اسرائیل/ حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در مرز سوریه/ حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه «ملک خالد» عربستان

مقامات اسرائیلی مدعی شده‌اند که بنت نخست وزیر رژیم صهیونیست، بودجه قابل توجهی برای انجام رزمایش‌های هوایی جهت آمادگی برای مقابله احتمالی با ایران در نظر گرفته و معتقد است، هرگونه تلاش برای احیای توافق هسته‌ای با ایران منجر به یک توافق ناقص می‌شود و به ایران اجازه می‌دهد تا زودتر به سلاح هسته‌ای دست یابد.

رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال جاری، سفارش خرید هواپیماهای سوخت رسان "کی سی ۴۶" را به آمریکا ارائه کرده بود. قرار است، شرکت بوئینگ هشت فروند از این هواپیماها را به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار در اواخر سال ۲۰۲۴ به این رژیم تحویل دهد.

اما نیروی هوایی آمریکا نیز برای تمرکز بیشتر در منطقه هند و اقیانوسیه، خواهان دریافت این هواپیماهاست.

ناوگان کنونی هواپیماهای سوخت رسان رژیم صهیونیستی هم اکنون از هواپیماهای بوئینگ ۷۰۷ استفاده می‌کند که بیش از ۵۰ سال عمر دارند.

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در مرز سوریه

«بیل اربن»(Bill Urban) سخنگوی سازمان تروریستی «سنتکام» (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) اعلام کرد، ارتش آمریکا سه‌شنبه هفته جاری، یک پهپاد را که وارد حریم پایگاه آمریکایی «التنف» شده بود، ساقط کرد.

وی به «ان‌بی‌سی نیوز» گفت، یک پهپاد دیگر نیز وارد منطقه التنف شده بود اما آنجا را ترک کرد و مشخص نیست که این دو پهپاد مواد منفجره حمل می‌کرده‌اند یا خیر؟!

سخنگوی سنتکام در ادامه مدعی شد، گزارشی درباره وارد شدن خسارت در نتیجه این حمله پهپادی گزارش نشده است.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق سوریه/ مخالفت آمریکا با فروش هواپیماهای سوخت رسان به اسرائیل/ حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در مرز سوریه/ حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه «ملک خالد» عربستان

هفته جاری، خبرگزاری رسمی سوریه از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در پایگاه آمریکایی التنف خبر داده بود.

این حمله پهپادی تنها چند هفته پس از یک حمله هماهنگ دیگر علیه پایگاه التنف انجام می‌شود. حمله چند هفته پیش با استفاده از پهپاد و راکت انجام شد؛ اما آمریکا مدعی شده که هیچ یک از نیروهایش مجروح یا کشته نشدند.

حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه «ملک خالد» عربستان

یحیی سریع چهارشنبه شب گفت: با پنج فروند موشک بالستیک، آشیانه جنگنده‌ها در پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه خمیس مشیط و اهداف حساسی در جیزان عربستان را هدف قرار دادیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، با بیان اینکه حملات بسیار دقیق انجام شد، ادامه داد: حمله امشب در پاسخ به افزایش حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن و جنایات‌ آنها علیه غیرنظامیان انجام شده است.

وی افزود: نیروهای یمنی آمادگی انجام حملات گسترده تر در صورت ادامه حملات و محاصره کشور را دارند.

طی روزهای اخیر، حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا، پایتخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده‌ها غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

امضای ۲۷ توافقنامه همکاری بین تونس و الجزایر

در جریان سفر عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر به تونس ٢٧ توافقنامه همکاری در حوزه‌های مختلف بین ۲ کشور امضا شد. این توافقنامه‌ها در بخش‌های قضایی، انرژی، صنعت و همچنین محیط زیست است.

قیس سعید، رئیس جمهور تونس پس از دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهور الجزایر اعلام کرد، این دیدار تاریخی صفحه نویدبخشی در مسیر روابط مستحکم دو کشور خواهد گشود.

رئیس جمهور الجزایر چهارشنبه شب در سفری دو روزه به دعوت رئیس جمهور تونس وارد این کشور شد. در این سفر، چند تن از وزرای الجزایر نیز رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

به گفته برخی منابع دیپلماتیک، سفر عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر به تونس با هدف تداوم رایزنی سیاسی و تقویت همکاری راهبردی بین دو کشور در تمامی زمینه‌ها انجام می‌شود. پیش از این نجلا بودن، نخست وزیر تونس نیز در ۲۵ نوامبر به الجزایر سفر کرده بود.

گفتنی است، الجزایر ۳۰۰ میلیون دلار وام به تونس داده و «نجلا بودن» نخست وزیر تونس ماه گذشته گفته بود که دو کشور در حال کار برای راه اندازی یک استراتژی یکپارچه در روابط دوجانبه خود هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
آمریکا و اسراییل تهدید ایران اتمی رو بزرگ میکنند تا به ایران فشار بیارن و همینطور بقیه کشورها رو از نزدیک شدن به سلاح اتمی بترسونن.
مخالفت آمریکا با فروش هواپیماهای سوخت رسان به اسرائیل:
این خبر بخشی از پروپگاندای امریکا برعلیه ایران است. ایکاش یک مقام غیررسمی ایران در واکنش به این خبر میگفت: «ایکاش امریکا هواپیمای سوخت رسان را به اسرئیلیها بدهد تا ببینیم چه غلطی میخواهد با آنها بکند»؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
اتفاقا این عدم فروش به نظر من ربط زیادی به ایران نداره. آمریکا هم میدونه این صهیونیستها چه جانورهایی هستند و نمیخواد به اونها قابلیت اجرای حملات هوایی در فواصل دوردست رو بده. چون اگه بده اروپا و ... هم مورد هدف این رژیم وحشی میتونه باشه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی