بازدید 4596

سجادی می‌خواهد در کمیته المپیک هم رئیس باشد؟!

کد خبر: ۱۰۹۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 13 December 2021

در فاصله کمتر از سه ماه تا برگزاری انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک شایعه نامزدی حمید سجادی در این انتخابات هر روز پررنگ تر می شود.

اولین بار هفته گذشته این شایعه لابلای خبرهای درگوشی از راهرو های وزارت ورزش و جوانان به گوش اهالی رسانه رسید اما کارشناسان رسانه ای بی تفاوت از کنار این شایعه گذشتند چرا که برایشان باورپذیر نبود حمید سجادی که انتخابش به عنوان وزیر با علامت سوال مواجه بود حالا بخواهد همزمان با اداره وزارت ورزش و جوانان، نهاد ورزشی دیگری را هم اداره کند. البته منتقدین سجادی می گفتند شاید او احتمال می دهد مجلس استیضاحش کند که به فکر ریاست کمیته ملی المپیک افتاده و می خواهد این نهاد را برای روز مبادا برای خودش نگه دارد؟

شب گذشته اما این شایعه به شکل جدی تری به گوش رسید و برخی روسای فدراسیون ها مدعی شدند نامزدی وزیر ورزش در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک که اسفندماه برگزار می‌شود جدی شده است. امروز نیز یک روزنامه ورزشی در گزارشی به احتمال نامزدی حمید سجادی در انتخابات اسفند ماه اشاره کرد تا موضوع از سطح شایعه فراتر برود.

سال ها پیش، این عادت بد برخی روسای سازمان تربیت بدنی بود که همزمان هم رئیس این سازمان و معاون رئیس‌جمهور بودند و هم رئیس کمیته ملی المپیک اما به مرور این عادت بد و رسم غلط ریشه کن شد تا اینکه محمد علی آبادی معاون دولت محمود احمدی نژاد این شیوه را احیا کرد و همان زمان که متوجه شد رئیس جمهور قصد دارد برای دوره دوم فعالیتش سعیدلو را از معاونت اجرایی به ریاست سازمان تربیت بدنی منتقل کند، کمیته ملی المپیک را برای خودش برداشت تا از مناسبات ورزش حذف نشود.

بعد از پایان دوران علی آبادی که به نوشته طرفداری یکی از ضعیف ترین دوران ورزش ایران بود دوباره این رسم از ورزش رفت تا اینکه حالا شایعه شده حمید سجادی می خواهد ورزش را به یک عادت بد برگرداند.
امیدواریم وزیر ورزش و جوانان قبل از آنکه این شایعه تبدیل به واقعیت شود با یک تکذیبیه شفاف به نگرانی اهالی ورزش پایان بدهد چراکه حضور همزمان او در وزارتخانه و کمیته ملی المپیک به هیچ وجه به نفع ورزش ایران نیست. وزارت ورزش و جوانان به اندازه کافی وقتگیر است و فرصتی برای حضور در نهاد ورزشی دیگر برای حمید سجادی باقی نمی گذارد.

انتخابات کمیته ملی المپیک هفدهم اسفند ماه برگزار می‌شود و احتمالاً در صورتی که حمید سجادی به این عرصه ورود نکند، رقابت اصلی میان صالحی امیری رئیس فعلی کمیته و مهدی علی نژاد معاون مستعفی وزارت ورزش خواهد بود. البته این احتمال وجود دارد که زوج صالحی امیری؛ رئیس _ علی نژاد؛ دبیر کل شکل بگیرد و یا یکی از دو طرف به نفع طرف دیگر کنار برود. نزدیکان صالحی امیری می گویند او هنوز برای حضور در انتخابات به جمع‌بندی نرسیده اما به نظر می رسد رئیس فعلی کمیته ملی المپیک در شرایط طبیعی مایل به ادامه فعالیت در این نهاد ورزشی باشد مگر آنکه نامزدی احتمالی حمید سجادی معادلات را به طور کامل تغییر بدهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی